![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haal het boek bij de bib.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat: (...)Enerzijds toont hij aan dat aan een zygote, embryo of foetus niet de status van een persoon kan toegekend worden en dat er dus geen absoluut levensrecht van toepassing kan zijn. Anderzijds is er de vraag naar de beschermwaardigheid van zygote, embryo en foetus. Vermeersch verdedigt de idee van “een ‘gradualistisch’ ethisch statuut voor embryo en foetus”, waarbij hij “de drogreden van de continuïteit” verwerpt. Gegeven de (in onze maatschappij niet ter discussie gestelde) beschermwaardigheid van een pasgeboren baby, verdient, op basis van een associatie- en identificatieproces met een normale baby, ook de foetus reeds beschermwaardigheid vóór de geboorte. Aangezien echter de associatie en identificatie minder sterk worden naar mate de zwangerschap minder ver gevorderd is, neemt ook de beschermwaardigheid af. Het feit dat er een continuïteit is en er niet kan vastgesteld worden wanneer juist van het ene stadium naar het andere stadium wordt overgegaan, belet niet dat er wel degelijk een onderscheid kan gemaakt worden tussen een vroeg stadium en een laat stadium.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit het trouwens met die "levensvatbaarheid" die u eerder al aanhaalde, maar waarvan de duiding nog steeds ontbreekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermeersch stelt hier dat de beschermwaardigheid van het ongeboren kind, afhankelijk is van de associatie en identificatie met. Als ik mij niet met een moslim kan associëren en identificeren, moet ik hem dus geen gelijke kansen geven volgens deze moraal? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het zijn niet echt mensen hoor". "Ze zijn niet evenwaardig aan ons." Zo sust men het geweten. Zeer typerend. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Triest om te zien hoe bepaalde mensen hier alles proberen kapot te relativeren/bagatelliseren, door bijvoorbeeld een foetus/embryo niet als een menselijk-wezen te beschouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ken een geval, waar de grootmoeder - die bij de scheiding van haar zoon - enkel voor diens baby wou zorgen, als zij het mocht adopteren, zodat alleen zij kon beslissen over het kind en de echte moeder geen rechten of inspraak, zelfs geen bezoekrecht mocht hebben. Die moeder heeft daar zwaar onder geleden. Haar baby van 9 maanden op één dag kwijt. Ze had in die tijd geen hulp of middelen om voor het kind te zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Burger
|
![]() Mooi, dat waardeer ik. Toen mijn tweeling 2 maanden te vroeg geboren werd, lag er nog een prematuurtje op de afdeling. Mijn man en ik bezochten ook hem elke dag. Gaarne had ik hem ook mee naar huis genomen toen mijn babies naar huis mochten, desnoods als pleegmoeder. Want zijn moeder was spoorloos. Maar ik werkte voltijds, dat kon ik niet aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij liet haar echter in de steek toen ze zeven maanden ver was. Vrijwel onmiddellijk heeft zij het kind opgegeven voor adoptie. Maar haar moeder wou dat niet. Zij ging wel voor het kind zorgen zei ze aan de jeugdrechter. Na twee jaar kon ze het niet meer aan. Ze was te oud en dus ging het kind naar een voorziening. Na twee jaar in een voorziening, kwam ze in mijn gezin terecht. Ze is hier al zes jaar. Een pracht van een kind. Het zonnetje in huis. Ze is nu tien jaar oud en gelukkig zegt ze zelf. Ze zou wel graag haar biologische moeder eens ontmoeten, maar wil dat naar analogie met het verhaal van het lelijke eendje pas doen als zij een zwaan is. Daarom doet ze extra haar best voor school. Ik lieg niet. Ik zou niet durven. Een aantal mensen kennen mij persoonlijk op dit forum. Wij houden zielsveel van haar en zij van ons. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zoekt steeds een gezin voor het kind en niet omgekeerd. Zo zal men een kind dat ontspoord is geraakt door bijvoorbeeld verwennerij, liever in een groot gezin plaatsen waar het moet leren delen. Ook omgekeerd. Een kind dat wat verwaarloosd is geweest zal men liever in een klein gezin plaatsen waar men meer aandacht aan haar/hem kan besteden. Pleegouders kunnen net als gewone ouders, niet echt kiezen. Het belang van het kind staat steeds voorop. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hartverwarmend, Paulus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zeg niet dat ik geen tegenspraak duld, ik zeg gewoon dat dit mijn waardebepaling is.
Ik moet me mss nog even corrigeren. Indien de moeder veel waarde hecht aan de foetus zal ik dit automatisch respecteren en daar ook veel waarde aan hechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al vele berichten eerder heb ik op uw visie een etiket geplakt: relativisme. Als je dat doortrekt, kom je in toestanden terecht waar de waarde van het leven eigenlijk tot nul herleid wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Europees Commissaris
|
![]() Totaal niet want mijn visie staat ook open voor verandering. Er is alleen tot op heden geen aanleiding geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien begrijpen ze door mijn verhaal ook waarom ik zo moeilijk hun visie op abortus kan volgen. Ik kan me niet voorstellen hoe het in mijn gezin zou zijn, zonder haar er bij. Zij mag er best wel wezen. Wij zouden haar niet meer kunnen missen. Ze is echt heel bijzonder. Iedereen houdt van haar en zij van iedereen. Ze geeft zin aan het leven van vele mensen en vele mensen geven haar de liefde die ze echt wel verdient, door gewoon zichzelf te zijn. Het lijkt wel of ze beseft dat zij geluk heeft gehad, al kan ze dat nu nog niet bevatten. Misschien, heel misschien zijn er een aantal vaders en moeders die nu abortus overwegen aangeraakt door mijn verhaal en zien ze de mogelijkheid om hun kind toch gelukkig te zien in een pleeggezin, zonder dat zij zich aan abortus moeten gewagen. Ik hoop het althans. Want na alles, of je kind nu gewenst is of niet, als ouder wil je dat ze gelukkig zijn en dat kan. Het kan zelfs vrij eenvoudig. Zo moeilijk is het niet. Het kan via internet geregeld worden dat er gezorgd wordt voor je kind. Veel minder moeite en belastend als een abortus provocatus. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Europees Commissaris
|
![]() Relativisme zou inderdaad een goede omschrijving zijn, maar hoe komt u dan tot uw tweede conclusie?
|
![]() |
![]() |