![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Bidden is zichzelf trainen om het goede te kunnen doen. Smeken is opgeven ooit iets goed te gaan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Als je bidt, geloof je in min of meerdere mate in een opperwezen.
Los van dit geloof is er de manier waarop gebeden kan worden. Zo kan je geloven in een opperwezen maar sterk twijfelen aan alle mensen die beweren dat ze spreken in de naam van de enige en ware god. Het eerste, geloven in het bestaan of het niet bestaan van een opperwezen is bij mijn weten niet bewijsbaar (vandaar de noodzaak om het één of het andere te geloven of te twijfelen en beide voor mogelijk te houden). Het tweede, geloven dat er één bepaalde groep het juiste geloof heeft en al de andere verkeerd zijn lijkt me nog moeilijker te bewijzen of zelfs aan te nemen. Nagenoeg alle vertegenwoordigers van de grootste religies hebben al op zeer grove wijze hun eigen regels overtreden. In de meeste religies is het (dacht ik) bvb verboden om zijn medemens te doden. Islam en Christendom scoren op dit punt zeer slecht. Als religies hun regels, waarvan ze beweren dat die rechtstreeks van god afkomstig zijn zelf overtreden, hoe groot is dan nog hun geloofwaardigheid? Natuurlijk is er altijd wel één of andere uitleg die gegeven wordt en die verklaart waarom het in dat éne geval toch toegestaan is om dusdanig te handelen, die uitleg komt natuurlijk telkens van een mens die buitengewone macht claimt door te beweren in de naam van god te spreken. Maw allemaal zeer twijfelachtig als je de zaak op een kritische manier onder de loup mag nemen. De verplichtingen/regeltjes die van veel van die religies uitgaan komen van diezelfde mensen die zoals gezegd de meest gekke tegenstrijdigheden goedpraten. In hoeverre kan je die regels dan als authentiek beschouwen? Maar ik weet, alles is mogelijk, dat blijkt telkens weer, mensen geloven de meest uiteenlopende dingen. Sommigen gaan hier zover in dat ze volgens hun eigen geloof anderen moeten uitmoorden of onderdrukken. Het is niet het enige moment dat de mens een beetje gek lijkt. Laatst gewijzigd door satiper : 4 mei 2015 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn oudste tante bidt zo vaak , tot 5x in 1 maaltijd !! ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de christelijke traditie is het liturgisch gebed van heel groot belang. Vandaar ook de noodzaak tot deelname aan de mis, vooral op zondag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Waarom zou het lithurgisch gebed zo belangrijk zijn? Beantwoordt u eens mijn vraag. Het is heel onbeleefd om vragen te negeren en er zelf andere te stellen. Als schoolmeester zou u dat moeten weten.
Laatst gewijzigd door Edward De Vere : 4 mei 2015 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Waar is de tijd nog van voor het 2de Vaticaanse concilie (als ik me nog goed herinner) waarin ze zelfs de hele mis in het latijn aframmelden en het plebs moest bidden in een taal dat zij langs geen kanten verstonden...
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan uw eerste vraag koppelt u onmiddellijk een intentionele vraag. Wie gaat er hier dus uit van veronderstellingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit gehoord van de volksmissalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Waarmee u mijn vraag nog steeds niet van antwoord voorzien heeft. Nu, ik verwacht dit ook niet meer. Het antwoord, werd immers al door mezelf gegeven. Draai maar verder rond de pot Jan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar u overduidelijk reeds op voorhand intentioneel belast bent, heeft het weinig zin op uw vraag in te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Pas uitgegeven na 1968 volgens Wikipedia. Daarvoor wisten ze dus wel degelijk niet wat ze allemaal aan het prevelen waren...
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wikipedia is totaal verkeerd. De eerste misvertalingen voor het gewone volk zagen in de loop van de 18e eeuw al het licht. Zelfs een befaamd Frans liturgist als Le Brun vertaalde de misteksten en annoteerde die met allerlei toelichtingen. Heel speciaal voor het volk. Het werk werd naar het Nederlands vertaald en talloze malen herdrukt in de Nederlanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Uiteraard.
Citaat:
al-Khwarizmi (astronomie) al Razi, Ibn Sina (geneeskunde) Al-Chwarizmi (algebra, wiskunde) Ibn Battuta (aardrijkskunde) Het geheugen van de mens is toch zo selectief en zwak. ![]() Citaat:
En ik geloof ook niet dat je 24/24 en 7/7 met wetenschap, je werk of zelfs religie bezig dient te zijn. Het moet allemaal evenwichtig gebalanceerd zijn. Islam is een religie van moderatie trouwens. Allah swt houdt niet van excessiviteit. Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 mei 2015 om 09:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het probleem eigenlijk niet. Als glijdende uren kunnen, dan dit ook. Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 mei 2015 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() De Nobelprijs bestond niet in de middeleeuwen.
Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 mei 2015 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ben je zeker?
Je weet toch ook wel dat de helft van die arabische namen die je daar plaatst in feite geen moslims waren, maar perzen en anderen die voor hun leven moesten vrezen als afvallige of banneling? Citaat:
Citaat:
Dat is een beetje als Galileo Galilei als grootse CHRISTELIJKE wetenschapper voor te stellen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |