![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een embryo is geen stadium in de ontwikkeling van de mens?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder mensenleven, bij elke vrouw, bij elke man zijn er honderdduizenden mogelijkheden tot het creëren van een mogelijke mens met prachtige talenten en eigenschappen. Maar niemand mist de mogelijkheden die niet benut werden, toch? Voor U is het nemen van de morning afterpil hetzelfde als abortus neem ik aan, dus is ook het nemen van de gewone anti conceptiepil een vorm van abortus wegens het niet laten geboren worden van een mogelijke mens..... en zo kan men blijven voortgaan. Hoe lovenswaardig uw daad ook is, en hoe aangenaam het kind dat ongewenst was ook moge zijn: als de moeder beslist geen kinderen wou, had ze beter abortus gepleegd, of gezorgd dat ze anticonceptie had gebruikt en in dat laatste geval was uw pleegkind ook nooit geboren geweest. Als ik uw redenering moet volgen, dan zou ik eerder ook nog kunnen stellen dat de moeder van Dolfie ook beter abortus had gepleegd: het gaat echter niet om de bevruchte eicel, maar om de kinderwens van de moeder.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ook heb ik de indruk hier op deze draad, dat het vooral mannen zijn die tegen abortus zijn. Daarom wil ik de vrouwen geruststellen, dat abortus in een vroeg stadium helemaal geen gewetenswroeging geeft. Dat wordt je gewoon aangepraat. In een miskraam van 2 �* 3 maanden herken je niets, een stukje moederkoek! Mijn ervaring als vrouw: ik ben nu een vrouw op leeftijd en zeer katholiek opgevoed. In mijn jonge tijd was het een schande als je zwanger werd zonder gehuwd te zijn en werd je uitgestoten en ontslaan als je in een katholieke instelling werkte. Mijn jonge collega's en ik hadden de grootste angst om zwanger te worden, want er was nog geen pil en wel een vriendje. Toch overkwam het mij en ook een paar vriendinnen. Gelukkig was er een gynaecoloog die ons hielp, door middel van zware medicijnen onze menstruatie te krijgen. Mijn vriendin was zo in paniek, ze zou zich iets aangedaan hebben. Het was een tijd later nog eens gebeurd en na mijn tweeling kreeg ik een miskraam van 3 maanden. Ik heb telkens God op mijn knieën bedankt voor die miskraam en voor die dokter die ons geholpen had. En als mijn derde kind zwaar gehandicapt was geweest had ik ook een abortus gedaan, daar heb ik mij op laten onderzoeken. Want er zijn grenzen aan een mensenleven, aan verantwoordelijkheid dragen in je leven. Je kan niet meer dan je aankan, je kan niet meer dan je best doen. En dat heb ik gedaan voor mijn 3 kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn geen ongewenste kinderen. Er zijn alleen moeders die geen kinderen wensen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 mei 2015 om 04:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet een moordenaar in alle vrijheid kunnen kiezen of hij of zij iemand gaat vermoorden?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niemand, geen enkele vrouw, moet gedwongen worden om abortus te plegen, zelfs al meent zij niet te kunnen instaan voor de opvoeding van het kindje. Opvang zoals jij die tot uitvoer brengt, moet in mijn maatschappelijke visie dus blijven bestaan. Voor mij is het dus een èn-èn-verhaal. Voor tegenstanders van abortus is het geen dergelijk verhaal. Tegenstanders durven het misschien niet uitspreken, maar de facto is het zo: als je abortus niet legaliseert, dan blijft het in het strafrecht. Dan zeg je dus: jij pleegt abortus, jij vliegt in de gevangenis, jij gaat tussen dieven en verkrachters een straf uitzitten. Daarom herhaal ik: abortus is een toegelaten moord. Ik gebruik het woord moord, omdat het inderdaad een zeer zware beslissing is voor de toekomstige moeder. Het is omdat ik teveel respect heb voor wat ze zou meemaken (kind dragen, kind baren, de rest van haar leven weten dat ze een kind heeft ...), dat ik haar op geen enkel moment wil lastig vallen met haar eventuele beslissing om te opteren om de zwangerschap af te breken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Europees Commissaris
|
![]() Over welk soort radicalere ideeën zou ik me dan moeten wapenen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
À la bent u een tegenstander van halal slachten: Fijn, doe het dan niet. Bent u voorstander: U kan het doen binnen de kader van de wet. Twee maten, twee gewichten... atheïsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als "uitzondering" mogen rituele slachtingen worden uitgevoerd. Sinds de mosliminvasie kan men nog moeilijk van uitzondering spreken, dus moet de wet worden aangepast zodat er geen uitzonderingen meer mogelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat voor beschaafde mensen, dierenwelzijn (verdoofd ipv onverdoofd slachten dus) een hogere prioriteit is dan religieuze waanzin.
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het aan de piloten van onze straaljagers die nu aan het bombarderen zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volg de wet, uw eigen Belgische wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
M.i. is voor beschaafde mensen menselijk welzijn een hogere prioriteit dan compleet irreligieuze waanzin als abortus. En dieren worden sowieso geslacht voordat ze geconsumeerd kunnen worden. Wat met het compromis (zoals bv. Schelfie aangaf)? Voor u uw ding en voor de gelovigen hun ding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#515 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan dan evengoed stellen dat vrouwenbesnijdenis een kwestie van geloof is en dus moet toegelaten worden. Er zijn grenzen aan de vrijheid van geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() democratische wetten worden steeds aangepast aan de nieuwe omstandigheden. Daarom heet het ook democratische wetten.
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit topic handelt echter over de wettelijkheid van abortus. Over al dan niet verdoofd slachten bestaat er reeds een actief topic op dit forum.
![]() |
![]() |
#518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je naar volgende situaties misschien: Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |