Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2015, 12:41   #101
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Leuk geschreven stuk, wel weinig inhoud, veel beweringen en uiteindelijk als conclusie zijn eigen vooringenomen standpunt + wat reclame voor 'burgerjournalistiek'
Dat dit laatste eigenlijk wil zeggen dat elke hond met een hoedje aan eender wat kan schrijven, gaat kolonel Therie dan weer aan voorbij.

Er staat in dat hele epistel niets tastbaar dat de raad voor journalistiek haar werk niet doet.
Toegeven dat het een leuk geschreven stuk is volstaat niet om een zweem van onpartijdigheid op te roepen...

Als ik anders vele conclusies lees heeft onze pers veel minder in handen, maar zijn ze er niet vies van om zwaarwegende, zogezegde bewezen, besluiten te trekken. Maar ja, als het niet in hun kraampje past dan is zelfs een bekentenis zwart op wit nog niet voldoende om hun van hun Eigen groot gelijk af te houden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 13:14   #102
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En krijg ik dan ook de nodige subsidies om wat ik schrijf in dezelfde mate dan de officiële pers,
Je krijgt evenveel als de morgen, de standaard de vtm en VT4
de vrt? Blok zeurt dat die te links zijn, en groen zeurt dat die te rechts zijn, dus dat zit wel snor
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 13:17   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toegeven dat het een leuk geschreven stuk is volstaat niet om een zweem van onpartijdigheid op te roepen...

Als ik anders vele conclusies lees heeft onze pers veel minder in handen, maar zijn ze er niet vies van om zwaarwegende, zogezegde bewezen, besluiten te trekken. Maar ja, als het niet in hun kraampje past dan is zelfs een bekentenis zwart op wit nog niet voldoende om hun van hun Eigen groot gelijk af te houden...
Herlees anders de laatste zin in : er staat niets tastbaars in dat hele opiniestuk van die kolonel. Gewoon zijn eigen mening.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 13:46   #104
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Herlees anders de laatste zin in : er staat niets tastbaars in dat hele opiniestuk van die kolonel. Gewoon zijn eigen mening.
Hewel het is juist op dat tastbare dat ik reageer; de hele houding van raad bestond erin om vooral elk tastbaar bewijs van hun 'goede' werking te voorkomen om later niet afgeschoten te kunnen worden... en de schijn van... te kunnen ophouden...
Gemakkelijk om dat als 'alleen zijn Eigen mening' af te doen...

Ik herhaal dat de media anders niet zo moeilijk doet om totaal uit de lucht gegrepen conclusies als de waarheid voor te stellen...
Oud 6 mei 2015, 13:48   #105
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de vrt? Blok zeurt dat die te links zijn, en groen zeurt dat die te rechts zijn, dus dat zit wel snor
Ik? Wat moet ik dan doen, naar wie moet ik schrijven dat ik een gazet wil beginnen (zoals u voorstelde te doen) en dat ik subsidies aanvraag?
Oud 6 mei 2015, 13:53   #106
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik? Wat moet ik dan doen, naar wie moet ik schrijven dat ik een gazet wil beginnen (zoals u voorstelde te doen) en dat ik subsidies aanvraag?
Dus gij denkt dat pallieterke, het laatste nieuws en de new york times gesubsidieerd worden?

hopeloos
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 13:56   #107
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat je kan doen?
Op concrete vragen antwoorden, dat zou al een begin zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 14:46   #108
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet maar niet meedelen dat wij leven met een koord om onze nek en dat de Belgische staat als een van de voornaamste streefdoelen heeft om die koord om onze 'Vlaamse' nek nog strakker aan te halen zodat hoofdzakelijk de francofonie vrijer zou kunnen ademhalen...

U heeft gelijk dat heeft niets met persvrijheid maar alles met een regimepers te maken...
Als ik het goed begrijp is onze pers een regimepers omdat zij weigert België te zien als een Franstalig complot om Vlamingen hun geld op te pompen?

Omdat JIJ dus meent dat er zo'n complot is, moet de hele pers daar maar rekening mee houden en daar iedere dag over praten?

Ok, ja.
Ik ken de naam van uw eigen krant (zou je er een hebben), sie: Hubris.
Oud 6 mei 2015, 15:39   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hewel het is juist op dat tastbare dat ik reageer; de hele houding van raad bestond erin om vooral elk tastbaar bewijs van hun 'goede' werking te voorkomen om later niet afgeschoten te kunnen worden... en de schijn van... te kunnen ophouden...
Gemakkelijk om dat als 'alleen zijn Eigen mening' af te doen...

Ik herhaal dat de media anders niet zo moeilijk doet om totaal uit de lucht gegrepen conclusies als de waarheid voor te stellen...
Dan moet je zeker dat stukje op de-bron herlezen : er staat niets tastbaars in. Het is niet omdat die gepensioneerde kolonel daar zijn hoogst persoonlijk licht over laat schijnen dat hij iets tastbaars heeft.

Je beseft toch dat dit woordenkramerij is hoop ik ? Een heel artikel ophangen aan de manier waarop een journalist het moet aangeven welk stuk in zijn artikel duiding is, opinie betreft , of louter feiten opsomt. De raad heeft hem uitleg gegeven + verwijzing naar de geldende deontologische normen. Als die gepensioneerde sabelsleper dat onvoldoende meent te moeten vinden, tja, dan heeft hij een uitlaatklep voor zijn frustratie via zijn blogje op de-bron.
Maar dat wil helemaal niet zeggen dat hij iets tastbaars heeft. Feiten dus.
Oud 6 mei 2015, 15:42   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat je kan doen?
Op concrete vragen antwoorden, dat zou al een begin zijn.

Ik begin al bijna wanhopig te worden...

Ik had zooo graag De Waarheid geweten...
Oud 6 mei 2015, 17:52   #111
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus gij denkt dat pallieterke, het laatste nieuws en de new york times gesubsidieerd worden?

hopeloos
Maar neen, het bent u die vandaag om 14.14 gezegd heeft dat iedereen hetzelfde krijgt:
Citaat:
de vrt?
Oud 6 mei 2015, 17:56   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marie, ga je eens 1 minuutje uittrekken om (eindelijk...) te vertellen wie dat fameuze établissement is dat volgens jou hier in La Belgique de lakens uitdeelt ? Dank bij voorbaat.
Oud 6 mei 2015, 17:57   #113
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp is onze pers een regimepers omdat zij weigert België te zien als een Franstalig complot om Vlamingen hun geld op te pompen?

Omdat JIJ dus meent dat er zo'n complot is, moet de hele pers daar maar rekening mee houden en daar iedere dag over praten?

Ok, ja.
Ik ken de naam van uw eigen krant (zou je er een hebben), sie: Hubris.
Wie spreekt er van een franstalig complot? Het spel wordt openlijk gespeeld en duidelijk voor iedereen maar de Vlaamse regimepers veegt het liever onder de mat en komt met thema's aan die totaal niets te zien hebben met de echte Vlaamse realiteit in dit Belgisch corrupte nest...

Welke Vlaming zou nog voor België zijn denk u als de realiteit hem klaar en duidelijk gezegd wordt?
Oud 6 mei 2015, 19:11   #114
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie spreekt er van een franstalig complot? Het spel wordt openlijk gespeeld en duidelijk voor iedereen maar de Vlaamse regimepers veegt het liever onder de mat en komt met thema's aan die totaal niets te zien hebben met de echte Vlaamse realiteit in dit Belgisch corrupte nest...

Welke Vlaming zou nog voor België zijn denk u als de realiteit hem klaar en duidelijk gezegd wordt?
Ah, het is zo duidelijk dat iedereen het beseft? Maar niemand beseft het omdat de pers het niet vertelt? Gelukkig zijn er een paar mensen, waaronder jij, die dit wel beseffen. Maar hoewel het spel openlijk gespeeld wordt en het duidelijk is voor iedereen, toch moet de pers het zeggen?

Dus is mijn vraag: als het toch zo duidelijk is, waarom moet de pers er dan over spreken?
Of gaat het weer om uw verhaaltje van die domme, volgzame Vlaming, waar jij een uitzondering op bent, die niks begrijpt als het niet in de pers staat, hoewel het eigenlijk zo duidelijk is dat hij het zelf zou moeten beseffen?
Oud 6 mei 2015, 19:24   #115
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet je zeker dat stukje op de-bron herlezen : er staat niets tastbaars in. Het is niet omdat die gepensioneerde kolonel daar zijn hoogst persoonlijk licht over laat schijnen dat hij iets tastbaars heeft.

Je beseft toch dat dit woordenkramerij is hoop ik ? Een heel artikel ophangen aan de manier waarop een journalist het moet aangeven welk stuk in zijn artikel duiding is, opinie betreft , of louter feiten opsomt. De raad heeft hem uitleg gegeven + verwijzing naar de geldende deontologische normen. Als die gepensioneerde sabelsleper dat onvoldoende meent te moeten vinden, tja, dan heeft hij een uitlaatklep voor zijn frustratie via zijn blogje op de-bron.
Maar dat wil helemaal niet zeggen dat hij iets tastbaars heeft. Feiten dus.
Duidelijk uit je commentaar dat je alleen tastbaar noemt hetgeen in jouw kraam past en al de rest doe je af als woordenkramerij; je zou inderdaad een goede journalist van de morgen kunnen zijn....; liegen en bedriegen waar de mensen bij staan...
Oud 6 mei 2015, 19:34   #116
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, het is zo duidelijk dat iedereen het beseft? Maar niemand beseft het omdat de pers het niet vertelt? Gelukkig zijn er een paar mensen, waaronder jij, die dit wel beseffen. Maar hoewel het spel openlijk gespeeld wordt en het duidelijk is voor iedereen, toch moet de pers het zeggen?

Dus is mijn vraag: als het toch zo duidelijk is, waarom moet de pers er dan over spreken?
Of gaat het weer om uw verhaaltje van die domme, volgzame Vlaming, waar jij een uitzondering op bent, die niks begrijpt als het niet in de pers staat, hoewel het eigenlijk zo duidelijk is dat hij het zelf zou moeten beseffen?
En wat over de transfers die altijd zo gezegd overroepen werden door de Vlamingen en bijkomstig waren, nu ineens Namur ze toegeeft? 8 miljard zonder de intrest op de schulden en zonder de sociale zekerheid in rekening te brengen waar de franstaligen nog een grote kluif aan hebben? Wat met alle transfers vanuit Europa, waar opnieuw Vlaanderen meestal op de kin mag kloppen?

Man, man, man, elke Vlaming die twee minuten nadenkt kan weten hoe erbarmelijk Vlaanderen in dit Belgique behandeld wordt; maar neen, de regimepers en de ontkenningspers draait op volle toeren...

Oh ja de gevolgen van de jaren dertig de Vlamingen nog dagelijks op hun boterham smeren; maar dat is belangrijk, alsof dat niet gewoonweg en regelrecht anti-Vlaams racisme is... Maar dan ineens hoort men de zogezegde verdedigers van de multi-kul, de verdraagzaamheid en over de gelijkberechtiging van alle burgers in la Belgique, onafhankelijk over welke taal ze spreken, zullen we maar niet spreken, niet meer...

En als slot van de rekening, als ze helemaal in de hoek gedrumd zijn, komen ze dan af met de komplottheorie en met paranoia...
Oud 6 mei 2015, 19:40   #117
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat over de transfers die altijd zo gezegd overroepen werden door de Vlamingen en bijkomstig waren, nu ineens Namur ze toegeeft? 8 miljard zonder de intrest op de schulden en zonder de sociale zekerheid in rekening te brengen waar de franstaligen nog een grote kluif aan hebben? Wat met alle transfers vanuit Europa, waar opnieuw Vlaanderen meestal op de kin mag kloppen?

Man, man, man, elke Vlaming die twee minuten nadenkt kan weten hoe erbarmelijk Vlaanderen in dit Belgique behandeld wordt; maar neen, de regimepers en de ontkenningspers draait op volle toeren...

Oh ja de gevolgen van de jaren dertig de Vlamingen nog dagelijks op hun boterham smeren; maar dat is belangrijk, alsof dat niet gewoonweg en regelrecht anti-Vlaams racisme is... Maar dan ineens hoort men de zogezegde verdedigers van de multi-kul, de verdraagzaamheid en over de gelijkberechtiging van alle burgers in la Belgique, onafhankelijk over welke taal ze spreken, zullen we maar niet spreken, niet meer...

En als slot van de rekening, als ze helemaal in de hoek gedrumd zijn, komen ze dan af met de komplottheorie en met paranoia...
Ben jij er ooit in geslaagd to the point te antwoorden, eigenlijk? Of denk je dat je iemand van uw gelijk gaat overtuigen door steeds hetzelfde te herhalen, ongeacht de post waarop je antwoordt? Jij bent warempel een traditionele politica aan het worden, die doen net hetzelfde.

Dit gezegd zijnde, vreemd toch, de pers liegt, bedriegt, ontkent, enz. En hoe bewijs je dat? Door te verwijzen naar een onderwerp dat door wie? jawel hoor, de pers! naar voren wordt gebracht!
Je moet het maar kunnen.
Oud 6 mei 2015, 19:50   #118
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij er ooit in geslaagd to the point te antwoorden, eigenlijk? Of denk je dat je iemand van uw gelijk gaat overtuigen door steeds hetzelfde te herhalen, ongeacht de post waarop je antwoordt? Jij bent warempel een traditionele politica aan het worden, die doen net hetzelfde.

Dit gezegd zijnde, vreemd toch, de pers liegt, bedriegt, ontkent, enz. En hoe bewijs je dat? Door te verwijzen naar een onderwerp dat door wie? jawel hoor, de pers! naar voren wordt gebracht!
Je moet het maar kunnen.
De reguliere of de alternatieve pers, welke laatste er juist gekomen is als reactie tegen het lage en onbetrouwbare niveau van onze regimepers?
Oud 6 mei 2015, 19:56   #119
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reguliere of de alternatieve pers, welke laatste er juist gekomen is als reactie tegen het lage en onbetrouwbare niveau van onze regimepers?
Awèl, zeg mij eens wie met het verhaal van Namen naar buiten is gekomen?
Oud 6 mei 2015, 19:59   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hopeloos
Het Laatste Nieuws krijgt van de overheid inderdaad enkele financiële impulsen. Of wist u niet dat kranten bijvoorbeeld in België niet BTW-plichtig zijn? Dat de krantensector recht hebben op uitzonderlijke lage posttarieven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be