Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2015, 10:39   #261
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik weet niet wie jij met "belgicisten" bedoelt maar ik geef jou toch de volgende recente historie mee:

http://joodsactueel.be/2010/06/30/ba...estievoorstel/

Hilde Kieboom heeft in 2003 te samen met haar man een adellijke titel aanvaard. Zowel Elio Di Rupo als Bart De Wever hebben de kans om een amnestiewet tot stand te brengen laten schieten. Met de recente uitspraken schiet Bart De Wever op voorhand elk voorstel om tot een amnestiewet te komen af.
Amnestie is nog gans iets anders dan wat ik hierboven stel. Maar zelfs verontschuldigingen voor de misdaden van de repressie en voor de dwalingen van het repressiegekrom komen niet uit hun strot. Dat België kan voor mij de pot op.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 10:41   #262
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de recente uitspraken schiet Bart De Wever op voorhand elk voorstel om tot een amnestiewet te komen af.
Je wil dus zeggen dat BDW zich met de naïviteit van een NGO die de vrede voorstaat heeft laten ontwapenen terwijl de rest de wapens tegen hun kloeke borst blijft houden?
Oud 7 mei 2015, 10:42   #263
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
88.000 doden tussen '40 en '44, waarvan 90% burgers. Allemaal niet erg, want de Franstalige bourgeoisie moest eens een goed lesje krijgen?
Wat een achterbakse aanklacht... Denk je nu echt dat die vele Joden die uitgeroeid zijn in de kampen nu eerherstel hebben omdat hier een verdorven francofonie, behept door Eigen franstalige grootheid, hun uitroeiing als hedendaags en laag bij de gronds politiek instrument misbruiken voor hun Eigen facistische grootheidswaan...

Heb je gelezen over de jodenvervolgingen in Frankrijk; een echte schande op veel grootschaliger schaal dan bij ons en met medewerking van de Franse burgers????

La Francofonie heeft geen lessen in verdraagzaamheid te geven, omdat de francofonie daar waar ze vasthoudt aan haar grootheidsideaal intrinsiek onverdraagzaam is...

Bruxelles is er een torenhoog voorbeeld van waar absoluut niet naast gekeken kan worden... Wie heeft daar wie buitengepest???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 10:43   #264
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik weet dat mijn grootvader geen burgemeester was en dat mijn grootmoeder niet in het verzet in Frankrijk zat.
Ze leefden als een gezin in barre tijden.

Ik kan je dus inderdaad niet zeggen of mijn grootmoeder véél moed bezat.
Hoe weet jij dat ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 10:43   #265
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wie jij met "belgicisten" bedoelt maar ik geef jou toch de volgende recente historie mee:

http://joodsactueel.be/2010/06/30/ba...estievoorstel/

Hilde Kieboom heeft in 2003 te samen met haar man een adellijke titel aanvaard. Zowel Elio Di Rupo als Bart De Wever hebben de kans om een amnestiewet tot stand te brengen laten schieten. Met de recente uitspraken schiet Bart De Wever op voorhand elk voorstel om tot een amnestiewet te komen af.
Amnestie?? Voor mij niet gelaten. Maar, amnestie nog voor wie? Veruit de meesten die er eventueel van hadden kunnen genieten, zijn dood.

Het weze een les voor de toekomst: "bezint eer dat ge (wéér) begint."

Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 10:44   #266
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Amnestie is nog gans iets anders dan wat ik hierboven stel. Maar zelfs verontschuldigingen voor de misdaden van de repressie en voor de dwalingen van het repressiegekrom komen niet uit hun strot. Dat België kan voor mij de pot op.
Wat is het verschil ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 7 mei 2015, 10:45   #267
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander Mans Bekijk bericht
Als nu de linkse voorzitters ook eens zouden willen verklaren dat het communisme een vreselijke fout is.
Het communistische regime was fout. Goed fout! Maar ja, daar gaat het hier niet over.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 mei 2015 om 10:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 10:46   #268
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ach, geen enkele daad van welke zijde ook kan de geschiedenis veranderen.
Dus noch amnestie, noch excuses voor de collaboratie doen niets ter zake.

Waar het heden simpelweg om draait is het misbruik om die periode te koppelen aan de politieke tegenstander.
En in dat opzicht valt het te verwachten dat men dit wapen nooit zal afdanken.
Oud 7 mei 2015, 10:47   #269
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat ?
Aangezien ik met zekerheid kan zeggen wat ik niet met zekerheid kan zeggen.
Oud 7 mei 2015, 10:48   #270
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat een achterbakse aanklacht... Denk je nu echt dat die vele Joden die uitgeroeid zijn in de kampen nu eerherstel hebben omdat hier een verdorven francofonie, behept door Eigen franstalige grootheid, hun uitroeiing als hedendaags en laag bij de gronds politiek instrument misbruiken voor hun Eigen facistische grootheidswaan...

Heb je gelezen over de jodenvervolgingen in Frankrijk; een echte schande op veel grootschaliger schaal dan bij ons en met medewerking van de Franse burgers????

La Francofonie heeft geen lessen in verdraagzaamheid te geven, omdat de francofonie daar waar ze vasthoudt aan haar grootheidsideaal intrinsiek onverdraagzaam is...

Bruxelles is er een torenhoog voorbeeld van waar absoluut niet naast gekeken kan worden... Wie heeft daar wie buitengepest???
Nu je er zelf over begint. In WOII werd 66% van de Antwerpse joden gedeporteerd en 38% van de Brusselse joden. In Frankrijk werd 25% van de joden gedeporteerd.

http://www.cegesoma.be/cms/pdf.php?p...88&article=694

http://www.cegesoma.be/docs/media/ch...ue_Saerens.pdf

Laatst gewijzigd door dalibor : 7 mei 2015 om 11:00.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 10:48   #271
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wil dus zeggen dat BDW zich met de naïviteit van een NGO die de vrede voorstaat heeft laten ontwapenen terwijl de rest de wapens tegen hun kloeke borst blijft houden?
Neen. Dat zijn uitspraken voor jouw rekening.

Oud 7 mei 2015, 10:49   #272
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien ik met zekerheid kan zeggen wat ik niet met zekerheid kan zeggen.
Van waar haal jij die zekerheid ?

Oud 7 mei 2015, 10:51   #273
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vrijzinnige, dan heb je mijn uitgebreide reactie #122 hierboven niet gelezen waar ik deze uitspraak van BDW als een dolkstoot in mijn rug beschrijf.

En ik kots niet België uit maar ik kotst het bekrompen Belgique uit dat België geen ademruimte gunt en dat is heel wat anders dan wat jij hier telkens komt beweren.

En jullie herhaalde smoesjes van de grote leider die de Vlamingen blindelings blijken te volgen; de dag dat BDW de Vlamingen zoals de grote Vlaamse stemmentrekkers voor hem hebben gedaan, opnieuw verraad, die dag ligt zijn groot leiderschap er... zo volgzaam zijn die verblinde Vlamingen en in ieder geval heeft zijn verklaring hierboven in mijn ogen hem geen goed gedaan, maar ik wacht nog een beetje en ik geef hem het voordeel van de twijfel tot 2019...

In ieder geval is dat wat anders dan de echte verblinde Belgicisten die onrecht tov de ene bevolkingsgroep, hun Eigen bevolkingsgroep zelfs dikwijls, achterlijk onder de mat blijven vegen...
Bedankt Marie, dat is tenminste duidelijke taal.
De vraag die iedereen zich nu natuurlijk stelt is:
Na de goedkeuring van het vlinderakkoord in het Vlaamse parlement, en het inslikken van de Vlaamse onafhankelijkheid en het confederalisme bij de federale regeringsvorming, is dit al de DERDE keer dat BDW verraad pleegt aan een deel het Vlaamse volk.
Neem daarbij de eed die ELKE federale minister zweert aan de koning en je kan GEEN verschil meer merken met de traditionele partijen.
Waar is de tijd, dat Belgie nog moest barsten voor de Vlaamse nationalisten, en de koning moest oprotten met gans zijn geld verspillende familie.

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 7 mei 2015 om 10:54.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 10:51   #274
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dergelijke vergelijking ontkent jij dat het VNV massaal collaboreerde. Dat is een feit dat Bart De Wever wel erkent. Als zal er wel iets mee te maken hebben dat hij en zijn broer historici met academische verdiensten.
Zever. De wever heeft gezegd dat de Vlaamse Beweging massaal collaboreerde. Zoals u goed weet bestond die niet alleen uit het VNV.
Massaal is een subjectief gegeven. Is het massaal binnen VNV of massaal binnen de Vlaamse collaboratie? Massaal binnen VNV is niet correct omdat de meeste gewone VNV'er niemand een haar gekrenkt hebben, integendeel, ze hebben zelfs vele mensen geholpen (ik heb er zo enkele gekend). Massaal binnen Vlaanderen dat kan wel kloppen, daar de collaboratie in Vlaanderen voor het overgrote deel politiek was, in tegenstelling tot francoffon België waar ze vooral economisch en puur crimineel was. Ik ben het inderdaad niet met 'die' ongenuanceerde uitspraak van BDW eens.
Oud 7 mei 2015, 10:54   #275
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu je er zelf over begint. In WOII werd 66% van de Antwerpse joden gedeporteerd en 38% van de Brusselse joden.

90% van die Antwerpse joden zijn gedeporteerd onder het burgemeesterschap van CVP'er Leo Delwaide. Maar, sttttt, niet verder vertellen. Die is na de oorlog immers terug burgemeester mogen worden. Hij hoorde bij de 'goei'.
Oud 7 mei 2015, 10:55   #276
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat De Wever zegt is dat de collaboratie een vreselijke vergissing was, zelfs in het licht van die voorgeschiedenis. Zijn woorden zijn blijkbaar her en der op de rotsen gevallen.
Ik denk dat we ook niet mogen dromen : mensen die zwart van inborst zijn, zullen dat blijven. Daar helpt geen praten bij.
De overgrote massa mensen zijn dat echter niet. En die verdienen géén stigma op hun kop omdat een kleine hoop irrecuperabelen de zwarte bladzijde uit de geschiedenis als legitiem wil blijven betitelen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 10:56   #277
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu je er zelf over begint. In WOII werd 66% van de Antwerpse joden gedeporteerd en 38% van de Brusselse joden.

En dat haal je uit dat artikel?
Ik heb het eens diagonaal doorgenomen en de enige paragraaf waarin cijfers worden geciteerd is de volgende:

Citaat:
...
Wat was nu de balans van de jodenvervolging in België ? Algemeen wordt aangenomen dat ongeveer
28.900 Joden zijn overleden in gevangenschap, vermoord in België of gedeporteerd uit Mechelen en
Drancy. Dit is 36,5 % van het totaal aantal doden in België tijdens de Tweede Wereldoorlog.
...
Oud 7 mei 2015, 10:56   #278
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Normaal ben ik inderdaad meer onder de indruk van zijn communicatiestrategie. Maar geef toe dat hij op die herdenking niet veel anders kon zeggen dan wat hij gezegd heeft.
't was maar om te lachen ? bedoel je dat ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 10:57   #279
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Bedankt Marie, dat is tenminste duidelijke taal.
De vraag die iedereen zich nu natuurlijk stelt is:
Na de goedkeuring van het vlinderakkoord in het Vlaamse parlement, en het inslikken van de Vlaamse onafhankelijkheid en het confederalisme bij de federale regeringsvorming, is dit al de DERDE keer dat BDW verraad pleegt aan een deel het Vlaamse volk.
Neem daarbij de eed die ELKE federale minister zweert aan de koning en je kan GEEN verschil meer merken met de traditionele partijen.
Waar is de tijd, dat Belgie nog moest barsten voor de Vlaamse nationalisten, en de koning moest oprotten met gans zijn geld verspillende familie.
Verraad kun je alleen maar plegen als het volk dat zo percipieert. Ik stel vast dat links hier zich plots veel 'Vlaamser' opstelt dan de Vlaams-nationalisten. Maar dat zal deel uitmaken van de linkse 'strategie', zeker? Draaien met de wind.
Oud 7 mei 2015, 10:58   #280
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat we ook niet mogen dromen : mensen die zwart van inborst zijn, zullen dat blijven. Daar helpt geen praten bij.
De overgrote massa mensen zijn dat echter niet. En die verdienen géén stigma op hun kop omdat een kleine hoop irrecuperabelen de zwarte bladzijde uit de geschiedenis als legitiem wil blijven betitelen.
Blij dat je begint te nuanceren. Er is nog hoop.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be