Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2015, 06:05   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Er zitten hier precies niet veel mensen die jagen.
Op wat? Het laatste konijn in de weide? Een houtduif in een boom? Een uitgezette handtamme fazant? Grote helden hoor, jagers...van hetzelfde slag als religieuze idioten die enkel onverdoofd geslacht vlees willen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 06:15   #42
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Op wat? Het laatste konijn in de weide? Een houtduif in een boom? Een uitgezette handtamme fazant? Grote helden hoor, jagers...van hetzelfde slag als religieuze idioten die enkel onverdoofd geslacht vlees willen.
We are the keepers of ancestral tradiitions. Jouw uitleg waarop nog kan gejaagd worden geldt misschien voor Vlaanderen niet voor ons hier in Frankrijk.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 06:19   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We are the keepers of ancestral tradiitions. Jouw uitleg waarop nog kan gejaagd worden geldt misschien voor Vlaanderen niet voor ons hier in Frankrijk.
Yeah right... Met pijl en boog of met de blote hand? Of eerder vanuit een schuilhut met een geweertje van een paar 1000€? Grote helden...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 06:42   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus er is geen bio-industrie in België?
De beperkingen die we opleggen aan de gekweekte dieren in de bio-industrie zijn niet nutteloos.

De beperkingen die ik opleg aan mijn huisdier, een hond, zijn niet nutteloos.

Is dat allemaal iet of wat, of meer zelfs, arbitrair.
Wellicht wel.

Maar het is onze cultuur.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 06:46   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus er is geen bio-industrie in België?
Er was ook onverdoofd slachten.
Het feit dat u het aanhaalt toont juist dat er aandacht voor is.
Er zijn trouwens al wetten om het leven van de dieren in de bio-industrie draaglijker te maken.
Wat stelt ge voor, dat die ook maar voor sommige groepen gelden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 06:56   #46
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Yeah right... Met pijl en boog of met de blote hand? Of eerder vanuit een schuilhut met een geweertje van een paar 1000€? Grote helden...
Jagen maakt deel uit van onze Westerse Cultuur.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 08:12   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat maakt verdoofd slachten er niet minder pijnlijk of lijdzaam voor het dier door, integendeel zelfs. Daar is het me om te doen.
Waarom zo hard de moslims met de vingers wijzen, als je zelf ook niet geheel zonder lijden een dier kan slachten?
ik stel voor - uit mededogen - dat men vanaf nu ALLE moslims in de klinieken opereert ZONDER verdoving.
Ik wil het die mensen niet aandoen dat ze de prik van de anesthesie moeten voelen, terwijl het sneetje in hun buik zelfs minder pijn doet.

En bovendien: het is toch veel meer eer voor Allah als die schapen zich bewust zijn van het feit dat ze gaan sterven. Die doodsangst is toch het leukste wat Allah kan krijgen? Ook tijdens operaties moet dat voor Allah toch een waar genot zijn als de patient bij bewustzijn kan zién hoe zijn darmen eruit worden gehaald en doorgeknipt of hoe zijn gebroken been wordt verbonden met ijzeren pinnen die erin worden geklopt. Of gewoon afgezaagd. Allah heeft dat graag zenne! Tenslotte heeft Allah toch het handjekap en voetjekap verordend en dat is ook niet met verdoving hé. Om van het kopjekap nog niet te spreken: ook d�*t moet onverdoofd gebeuren om Allah te plezieren!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 mei 2015 om 08:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 08:29   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Stel ik mij nog steeds de vraag:

Waarom moeten wij altijd maar toegevingen doen?

Ritueel slachten hoort niet thuis in ons land/Europa.

Willen ze ritueel slachten dan staat er volgens mijn bescheiden mening niemand in de weg dat ze terugkeren naar die oorden waar ze het wel mogen.

Problem solved.
Oud 8 mei 2015, 08:31   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jagen maakt deel uit van onze Westerse Cultuur.
ja, met "kaliber 12" just for fun op weerloze hazen en fazanten schieten . Heel stoer. Ik zie er echt het "culturele" niet van in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 09:12   #50
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik stel voor - uit mededogen - dat men vanaf nu ALLE moslims in de klinieken opereert ZONDER verdoving.
Ik wil het die mensen niet aandoen dat ze de prik van de anesthesie moeten voelen, terwijl het sneetje in hun buik zelfs minder pijn doet.

En bovendien: het is toch veel meer eer voor Allah als die schapen zich bewust zijn van het feit dat ze gaan sterven. Die doodsangst is toch het leukste wat Allah kan krijgen? Ook tijdens operaties moet dat voor Allah toch een waar genot zijn als de patient bij bewustzijn kan zién hoe zijn darmen eruit worden gehaald en doorgeknipt of hoe zijn gebroken been wordt verbonden met ijzeren pinnen die erin worden geklopt. Of gewoon afgezaagd. Allah heeft dat graag zenne! Tenslotte heeft Allah toch het handjekap en voetjekap verordend en dat is ook niet met verdoving hé. Om van het kopjekap nog niet te spreken: ook d�*t moet onverdoofd gebeuren om Allah te plezieren!
Stel je niet zo aan. Verdoving bij mensen gebeurt helemaal niet op dezelfde manier als "verdoving" bij slachtdieren. En gelukkig maar.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 09:19   #51
Guinevere
Banneling

Standaard

Ik blijf erbij. De massahysterie rond onverdoofd slachten mag nu stilaan wel ophouden. Er is helemaal geen bewijs dat verdoofd slachten pijn- en stressloos verloopt, integendeel zelfs, dieren lijden gewoonweg bij die verdoving.
Hypocriet om moslims dan met de vinger te blijven wijzen.
Neem het gewoon aan dat slachten nooit een pretje zal zijn en altijd pijnlijk voor het dier.
Daarom zeggen moslims "bismillah, Allahoe akbar" voor het slachten.

En moslims zijn heus niet bloeddorstig omdat ze een dier (ter feest, consumptie) slachten, want dat doen niet-moslims, ten minste de niet-vegatirische, ook.

Bovendien: "Het is niet hun vlees noch hun bloed dat Allah bereikt, maar het is de taqwaa (de vroomheid, godsvrees, gehoorzaamheid) van jullie dat Hem bereikt. Zo stelde Hij hen dienstbaar aan jullie, zodat jullie de Grootheid van Allah zullen verheerlijken wegens hetgeen waarnaar Hij jullie geleid heeft." (Soerat al-H'adj (22), aayah 37)
Oud 8 mei 2015, 09:21   #52
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In tegenstelling tot jouw verdediging van ritueel slachten bestaat er protest tegen gasverdoving van varkens.
Protest? Bron? Want ik merk daar eerlijk gezegd weinig van ivm de (hypocriete) massahysterie rond onverdoofd slachten...

De regering doet niets aan gasverdoving bij varkens, integendeel het is door haar zelfs goedgekeurd, terwijl ze meteen klaar staat om onverdoofd slachten aan de ban te leggen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 mei 2015 om 09:23.
Oud 8 mei 2015, 09:24   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel je niet zo aan. Verdoving bij mensen gebeurt helemaal niet op dezelfde manier als "verdoving" bij slachtdieren. En gelukkig maar.
verdoving is toch niet nodig zeg je net zelf. maakt toch niet uit of je nu verdoofd wordt door een chemische stof of door een elektrische schok. Verdoofd is verdoofd! (of, niet nodig is niet nodig).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 mei 2015, 09:26   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij. De massahysterie rond onverdoofd slachten mag nu stilaan wel ophouden. Er is helemaal geen bewijs dat verdoofd slachten pijn- en stressloos verloopt, integendeel zelfs, dieren lijden gewoonweg bij die verdoving.
Hypocriet om moslims dan met de vinger te blijven wijzen.
Neem het gewoon aan dat slachten nooit een pretje zal zijn en altijd pijnlijk voor het dier.
Daarom zeggen moslims "bismillah, Allahoe akbar" voor het slachten.
Hewel, dat gaan ze dan nu ook in de operatiekamer zeggen als ze een moslim opensnijden.

Oud 8 mei 2015, 09:35   #55
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hewel, dat gaan ze dan nu ook in de operatiekamer zeggen als ze een moslim opensnijden.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oud 8 mei 2015, 09:58   #56
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze werd eerst in een soort trommel op haar rug gekanteld. Toen werd haar hals doorgesneden, de trommel weer omgedraaid en de koe eruit gekieperd. Ze gleed meermaals uit in haar eigen bloed en werd aan één poot opgehangen terwijl ze nog leefde.
De verschrikking die deze koe onderging was onbeschrijflijk.
En dat praat jij goed???
Terwille van jouw strontgeloof???
Dieren worden sowieso geslacht ter consumptie. Ik denk dat ik daarbij dan de richtlijnen van God wens te volgen.

Als de hals wordt doorgesneden, voelt de koe niets meer en moet ze gewoon nog doodbloeden.

Dank u voor het respecteren van de godsdienstvrijheid.
Citaat:
Ze moesten GODverdomme jouw soort onderdoofd opereren als jullie iets mankeren! Het zou rap gedaan zijn met jullie onverdraaglijke barbaarsheid!
$
Wat heeft opereren met slachten te maken?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 mei 2015 om 09:59.
Oud 8 mei 2015, 09:59   #57
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
verdoving is toch niet nodig zeg je net zelf. maakt toch niet uit of je nu verdoofd wordt door een chemische stof of door een elektrische schok. Verdoofd is verdoofd! (of, niet nodig is niet nodig).
Verdoving bij het slachten, zei ik.

Beter aandachtig zijn hé.
Oud 8 mei 2015, 10:15   #58
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dieren worden sowieso geslacht ter consumptie. Ik denk dat ik daarbij dan de richtlijnen van God wens te volgen.

Als de hals wordt doorgesneden, voelt de koe niets meer en moet ze gewoon nog doodbloeden.

die is niet absoluut.

Citaat:
Oud 8 mei 2015, 10:18   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

in een beschaafde samenleving, gebeurt dat onder verdoving. Enkel primitievelingen denken daar anders over.

Citaat:
Oud 8 mei 2015, 10:22   #60
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jagers zijn nog erger, de moslim eet het dier tenminste nog op, wat niet gezegd kan worden voor elk wild (of uitgezet tam) dier dat omver wordt gelegd door een idioot met een wapen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be