Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2015, 14:55   #21
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-d..._content=regio

dat gebeurt dus met uw en mijn belastingsgeld, terwijl de crimineeltjes onze huizen binnenvallen en onze dochters verkrachten!

(1) lees goed: een koppel neo-nazi's schieten de redactie van Humo overhoop, waarbij 12 doden vallen. Om de neo-nazi's daarop " beter te begrijpen " organizeert de politiechef van Sint Niklaas bezoeken aan het neo-nazi clubhuis "Blood & Honor", waarbij dan de 100 agenten in vier groepen worden ontvangen door hun plaatselijke Führer en zich verplicht moeten laten onderrichten in de doelstellingen van het nazisme zoals vermeld in Mein Kampf.
en dan: "De korpschef betreurt de commotie. "Wat een toenadering had kunnen zijn, heeft de afstand tussen sommige politieleden en de neo-nazis alleen maar groter gemaakt." Toch is Putteman niet van plan zijn project stop te zetten. "Er volgen nog vier sessies. Want ik kreeg ook al positieve reacties. Sommige agenten zijn zelfs teleurgesteld door de houding van hun extreem kritische collega's. Ze schamen zich zelfs.""

Ik heb dat toch goed begrepen neem ik aan?
Ben je extreem kritisch als je problemen hebt met een cultuur die haaks staat op onze westerse waarden en normen?
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 14:59   #22
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kan dus niet he. Befel ist befel is sinds Nuremberg aanvechtbaar.
Aanvechtbaar misschien wel maar voor velen telt dat gewoon.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 8 mei 2015 om 14:59.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 15:02   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Ben je extreem kritisch als je problemen hebt met een cultuur die haaks staat op onze westerse waarden en normen?
blijkbaar wel hé. ik las in eerste instantie zelfs "extreem rechts"....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 15:27   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

dat gebeurt dus met uw en mijn belastingsgeld, terwijl de crimineeltjes onze huizen binnenvallen en onze dochters verkrachten!

(1) lees goed: een koppel neo-nazi's schieten de redactie van Humo overhoop, waarbij 12 doden vallen. Om de neo-nazi's daarop " beter te begrijpen " organizeert de politiechef van Sint Niklaas bezoeken aan het neo-nazi clubhuis "Blood & Honor", waarbij dan de 100 agenten in vier groepen worden ontvangen door hun plaatselijke Führer en zich verplicht moeten laten onderrichten in de doelstellingen van het nazisme zoals vermeld in Mein Kampf.
en dan: "De korpschef betreurt de commotie. "Wat een toenadering had kunnen zijn, heeft de afstand tussen sommige politieleden en de neo-nazis alleen maar groter gemaakt." Toch is Putteman niet van plan zijn project stop te zetten. "Er volgen nog vier sessies. Want ik kreeg ook al positieve reacties. Sommige agenten zijn zelfs teleurgesteld door de houding van hun extreem kritische collega's. Ze schamen zich zelfs.""

En waarom komen die moskeegangers dan niet luisteren naar de opvattingen en leefwereld van politie?
Heeft Putteman al gehoord van wederkerigheid of is het weer zo'n dommerik, die denkt dat je integratie bereikt wanneer iemand uitlegt waarom vrouwen geen hand krijgen en respect voor vrouwen , zelfs in functie" moelijk" ligt? Krankzinnig is dit!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 15:30   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan dus niet he. Befel ist befel is sinds Nuremberg aanvechtbaar.
Stel je voor dat de flikken die na de oorlog (wo II) belast waren met het executeren van de 250 effectief uitgevoerde doodstraffen, zouden dat bevel geweigerd hebben ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 18:50   #26
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Euh, scheiding staat & religie?! WTF?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 19:03   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Hoe kunnen wij weten dat jij dat begrepen hebt?
Over dat "bezoek" valt er niets te begrijpen. Zij moeten zich aanpassen aan ons en niet omgekeerd. En gezien de ervaring die we met hen, als geheel,
hebben kunnen ze beter de pot op en ophoepelen! Onze politie en onze burgers hoeven niets meer "te begrijpen"; dat is al gebeurd en we konden ruimschoots onze conclusies trekken. Onze politie moet toch ook niet in een Joodse kerk gaan kijken om de Joden "beter te begrijpen"! Waarom dan wel bij de moslims?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 19:06   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, dat agenten klagen over dat schoenengebeuren is gewoon idioot. Dat is nu eenmaal de norm binnen een moskee.
Is die moskee nu hier, of in't midden van IS gebied. Als ge ge uw schoenen niet wil uitdoen, dan ga je gewoon niet binnen. Probleem opgelost.
(in IS gebied is de oplossing wel iets permanenter en ook een ideale kuur tegen hoofdpijn)

Ook laat de Belgische wetgeving niet toe iemand te verplichten een gebedshuis binnen te gaan, tenzij met een gerechterlijk bevel, waarbij de schoenenkwestie compleet buiten de situatie valt.

En Muzels begrijpen, dat is geen gemakkelijke zaak. Als ge de koran en de kranten leest is het een gruwelijk bloederige en intolerante godsdienst.
Wat valt daar nu verder aan te begrijpen?
Waarom moet de politie per se in een moskee, op een plaats waar ze hun schoenen moeten uitdoen? Wat valt er daar meer te begrijpen dan op een vergadering op een andere plaats?
Oud 8 mei 2015, 19:09   #29
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ze zijn daar helemaal het noorden kwijt :s

Alle agenten van het Dendermondse politiebezoek moeten binnenkort ook verplicht op prostitueebezoek. Dat stelt korpschef Paul Putteman in een reactie op de heisa die ontstond nadat hij hele hele korps verplichte een bezoek te brengen aan de moskee in Lebbeke. Putteman hoopt dat op die manier de rust in het korps terugkeert.
Het Laatste Nieuws schreef vanmorgen dat er binnen het Dendermondse politiekorps flink wat ophef is over een recente maatregel van korpschef Paul Putteman. Alle politieleden moeten van de korpschef verplicht op moskeebezoek om moslims beter te begrijpen. Maar dat valt niet bij iedereen in goede aarde. ‘Ik vind het niet normaal dat ik daar mijn schoenen moet uittrekken’, is maar één van de vele klachten.
Putteman wil dat zijn agenten door het bezoek meer inzicht krijgen in de opvattingen en leefwereld van moslims. ‘Ik wil dat we elkaar beter leren kennen. Want na de gebeurtenissen begin dit jaar in Parijs bestond het gevaar voor spanningen tussen moslims en de politie, zeker bij controles en tussenkomsten. Vandaar dus onze toenadering’, aldus Putteman in Het Laatste Nieuws.
Maar blijkbaar was niet iedereen even opgezet met de toenaderingspogingen. Een aantal agenten stoorde zich aan een aantal uitlatingen van de moslimspreker. Die zou onder meer gepleit hebben voor moslimscholen en aparte openingsuren voor vrouwen in het zwembad. Bovendien zou gezegd hebben geen gezag van politievrouwen in functie te aanvaarden.
Een aantal andere agenten stoorde zich dan weer aan het feit dat de sessie in Lebbeke plaatsvond. ‘Iedereen weet hoe lastig het is om daar te raken. Er staan altijd zo’n lange file richting Lebbeke. Had Putteman niet kunnen wachten op de moskee in Oudegem?’.
Om de gemoederen in het korps te sussen, maakte Putteman vandaag bekend dat er in de toekomst nog andere gelijkaardige projecten zullen volgen. ‘Ik heb net een afspraak gemaakt met de uitbater van de nachtclub Poepemies op de Provinciale Baan. De komende weken zullen onze agenten zich daar kunnen onderdompelen in de leefwereld van de prostituees. Ik neem aan dat de klachtenregen dan wel zal ophouden’, aldus Putteman aan De Klaptand, terwijl hij er met een kwinkslag aan toevoegt dat er dan wel niemand zijn schoenen zal aanhouden.

http://www.deklaptand.be/dendermonds...stitueebezoek/
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 22:00   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom moet de politie per se in een moskee, op een plaats waar ze hun schoenen moeten uitdoen? Wat valt er daar meer te begrijpen dan op een vergadering op een andere plaats?
Onderdanig zijn, plaats leren, aanpassen.
Oud 8 mei 2015, 22:27   #31
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Onderdanig zijn, plaats leren, aanpassen.
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 06:31   #32
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is daar nu geen enkele flik bij met haar op zijn tanden die weigert naar een religieus geïnspireerde plaats te gaan, en eist dat , als er toch info moet gekregen worden, die imam maar naar de politiegebouwen gaat ?

Allez, dan hebben ze een vaste benoeming op zak, en dan gebruiken ze dat niet.

.
Euh ... Flikken. Je zegt het zelf.

Sinds wanneer is het beschikken over enige intelligentie een criteria om aangenomen te worden?
Oud 9 mei 2015, 07:57   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Aanvechtbaar misschien wel maar voor velen telt dat gewoon.
Wat als een agent de niet gerechterlijk bevolen opdracht om een moskee te bezoeken om persoonlijke redenen weigert?
Oud 9 mei 2015, 08:09   #34
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Euh ... Flikken. Je zegt het zelf.

Sinds wanneer is het beschikken over enige intelligentie een criteria om aangenomen te worden?
Criterium. Criteria is meervoud en je hebt het enkel voor intelligentie.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 10:56   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat als een agent de niet gerechterlijk bevolen opdracht om een moskee te bezoeken om persoonlijke redenen weigert?
Tja, die zal dat nadien misschien merken aan zijn uurrooster en zijn opdrachten?
Oud 9 mei 2015, 11:04   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Criterium. Criteria is meervoud en je hebt het enkel voor intelligentie.
flink zo! goed gedaan coro! een bank vooruit en een kus van de juf!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 mei 2015, 11:07   #37
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HIER in DIT LAND geven mensen elkaar de hand uit vriendschap en beleefdheid. Zowel mannen als vrouwen. Het weigeren van de hand is een belediging.
Ik woon HIER in DIT land. En voor mijn part geven moslims me geen hand omdat ze er net hun reet mee hebben afgekuist (nee, dat is hun linkerhand), maar ik vind het dus een belediging.

Het beledigen van mensen is HIER IN DIT LAND een grondrecht volgens jou,

dus waar zaag je over?

Citaat:
Wie gaat er hier beslissen wie niet beledigd mag worden?

Of is het enkel zo dat enkel moslims niet mogen beledigd worden? of straffe van heu.... dood?
Of is het enkel zo dat enkel blanke mensen niet mogen beledigd worden? ?

Citaat:
Maar ik vind dat we HIER dan ook mogen doen wat we willen.

...

Maar IK eis het recht op dat hier wel te kunnen.
Citaat:
Er bestaat nu eenmaal geen wereldwijd recht om niet beledigd te worden.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 mei 2015 om 11:15.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 11:43   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Het beledigen van mensen is HIER IN DIT LAND een grondrecht volgens jou,

dus waar zaag je over?

Het feit dat er geen recht bestaat om niet beledigd te worden (lees: als je me beledigt krijg je boete of gevangenisstraf)wil niet zeggen dat ik me niet beledigd MAG/KAN voelen.

als je bij iemand gaat eten en je doet je gevoeg naast de WC pot in plaats van erin, dan is dat ook niet strafbaar maar wel (op zijn minst)onbeschoft en beledigend.

Het gaat hier over normen en het naleven van die ongeschreven normen. In dit geval kruisen de normen elkaar: de hand geven uit beleefdheid en weigeren uit belediging of uit zogenaamde erotiserende islam achterlijkheid.

Ik heb er geen probleem mee om geen hand te krijgen in de islamitische landen, maar HIER in MIJN land (ik ben niet geëmigreerd) wens ik dat de hier geldende beleefdheidsnormen moeten gelden.

Leg me anders maar eens uit waarom IK me zou moeten aanpassen aan zo'n handenweigeraar? Welke beleefdheidsnorm heeft hier in deze regio de voorrang?

(nu ja, ik "pas" me aan hoor: ik weiger gewoon die mensen een hand te geven. Straks is Yussuf weer kwaad op me).

Laatst gewijzigd door circe : 9 mei 2015 om 11:44.
Oud 9 mei 2015, 12:21   #39
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ja, je hebt het voor één keer juist!

Maar toch niet, want je soort heeft z'n typisch fascistisch gedrag losgelaten als een bende honden, om een gewoon iemand maatschappelijk te verscheuren:

Citaat:
Jonge homo aangevallen in station Berchem
Citaat:
Een 18-jarige man uit Lier is gisterenochtend in een tunnel onder het station van Berchem in elkaar geslagen door een groepje allochtonen. "Omdat ik homo ben", zegt Kevin. Hij diende klacht in bij de politie en die onderzoekt de zaak.

Kevin studeert Publiciteit in Mechelen. De snelste verbinding vanuit Lier verloopt via Berchem. "Maar gisterenmorgen had ik mijn aansluiting gemist"', getuigt Kevin. "Ik ging dan maar naar een bakker om iets te eten en ik wandelde door de tunnel onder het station. Daar werd ik toegeroepen door een groepje van vier �* vijf jongeren. Ik stapte gewoon door, maar dan werd ik bij de nek gegrepen en 20 meter over de grond meegetrokken. Daar begonnen ze op mij te stampen, spuwen en slaan. Gelukkig kwam er een bus aan en zijn de daders gaan lopen. Dat is mijn geluk geweest."

Kevin liep schaafwonden en een pijnlijke rib op. "Dit hebben ze gedaan omdat ik homo ben", zegt Kevin. "Ik loop daar niet mee te koop, maar je kan het wel zien aan mij. Ik kan geen andere reden bedenken. Ik wil duidelijk maken dat dit echt niet kan."

Kevin ging gisterenavond naar de politie om een klacht in te dienen tegen onbekenden. "Ik hoop dat de daders gevat worden. In de tunnel stond volgens mij geen camera."
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-b...chem-a2314788/

Ik geef grif toe dat jouw soort de homo in kwestie niet beledigd heeft. Ze hebben 'm willen kapotmaken. Daarin heb je gelijk.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 12:23   #40
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gaten in hun sokken?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be