![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk het niet. Beide kanten beroepen zich op 'hun cultuur'. Ik ben opgevoed en ben daarna verder geëvolueerd in een cultuur van een zeker respect tegenover dieren, en een zekere argwanende houding tegenover fantasietjes uit oude godsdienstige overleveringen als die botsen met wetenschap .... bla bla ... Ik poog om 'mijn cultuur omtrent dierenrechten' doorgang te doen vinden in het parlement. Ik zou graag hebben dat de uitzondering geschrapt wordt in de wet, zodat verdoving voor het slachten de algemeen geldende regel wordt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En "mensen" die (onnodig) dierenleed tolereren kunnen mijn inziens zelfs niet van mensen houden. Ik vind de rechten van koeien en schapen (en alle andere dieren) belangrijker dan godsdienstvrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zoals?
ik vind godsdienstvrijheid belangrijker dan het milieu? ik vind godsdienstvrijheid belangrijker dan de toekomst van mijn kinderen? ik vind godsdienstvrijheid belangrijker dan mijn lichamelijke gezondheid? ik vind godsdienstvrijheid belangrijker dan de gezondheid van mijn ouders?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb ik meermaals weten gebeuren toen ik nog in het Brusselse (Anderlecht, St Joost, Molenbeek en Ukkel) woonde.
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verontwaardiging omtrent ritueel-slachten is in mijn optiek hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Godsdienst heeft geen nadelige gevolgen voor mijn kinderen, integendeel. 3: IK beweeg relatief veel en eet gezond, maak je dus niet druk. 4: Hetzelfde als 3. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Godsdienst heeft altijd nadelige gevolgen. Sommige godsdiensten minder dan anderen.
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, vermits religies altijd een brainwash effect hebben. Daarom vind religies opdringen aan kinderen zo verwerpelijk.
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Kan u de voordelen van godsdienst I.V.M. uw kinderen eens omschrijven ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het nog maar de vraag of het ritueel slachten iets met godsdienst te maken heeft. In de Koran komt het in elk geval niet voor. En ik aanvaardt niet dat gelovigen elk gedrag arbitrair kunnen catalogeren onder de noemer 'het behoort tot mijn godsdienst'. moet ik aanvaarden dat ritueel slachten tot de islam behoort, gewoon omdat een moslim mij dat vertelt? Citaat:
maar de verontwaardiging van bvb Gaia is in deze niet hypocriet. Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 mei 2015 om 14:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Ik vind van wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is toch een duidelijke stelling . U vindt dat er voordelen zijn voor uw kinderen . Nu zwakt u dat af met dit antwoord . Maar uw eerste reactie is veelzeggend . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind bepaalde zaken van religie mooi, maar ik kan uiteraard niet spreken over kinderen in het algemeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |