Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2015, 23:00   #101
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En alweer staan de "wereldvreemde deniers" met hun mond vol tanden.
Ik vind de knalsnelrijders wereldvreemd !!
Vooruit vooruit vooruit ,
maak plaats maak plaats maak plaats ,
we hebben een ongelooflijke haast ....

Elke hindernis vinden ze ambetant !!
Waarom ??


Dit zijn enkele reden dat pro MAXIMUM 120 ben:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-geplukt.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...controle.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-politie.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...nden-cel.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/1/home/1017...ua/index.dhtml


En dan heb je dit ook nog:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...gen-graf.dhtml
Sommige interesseert het geen zier , knallen met die handel !!
1 van mijn eigen maten reageert als volgt:
Als er plaats genoeg is , ppffff , 70 ?? Die baan is breed genoeg !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 23:00   #102
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, te verwaarlozen.
Helemaal mee eens !!

1 uitzondering:
Den ambulance of politie of brandweer in noodsituaties !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 23:03   #103
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, het is heel ontluisterend voor iemand die hier voortdurend de snaar van de snelheid betokkelt. Daarom waagt u zich er niet aan...
Jan, ben jij niet zo'n rare die met een gestroomlijnde driewieler naar zijn werk fietst geholpen door zo'n rood vlagske op een middelgrote vislijn?

Kan u zichzelf nog neutraal noemen als het over dit onderwerp gaat?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 23:07   #104
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik vind de knalsnelrijders wereldvreemd !!
Vooruit vooruit vooruit ,
maak plaats maak plaats maak plaats ,
we hebben een ongelooflijke haast ....
Ik vind het een rare conclusie.
Iemand die 120km/u rijdt op de autosnelweg is een voorbeeldig chauffeur.
Iemand die voorstander is om dat op te trekken naar 130 km/u is een wereldvreemde knalsnelrijder....

10 km/u verschil en we staan klaar om de mensen in de gevangenis te steken gezien hun grote misdaden tegen de mensheid?

Beetje normaal doen misschien?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 23:30   #105
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Beetje normaal doen misschien?
Wat zijn verkeersregels ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 23:38   #106
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Uhuh... voorbeelden van snelheidsduivels aan 180, 212, 260 km/h... of de limiet nu op 120 of op 130 km/u ligt, het zal weinig zoden aan de dijk brengen.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 23:52   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Jan, ben jij niet zo'n rare die met een gestroomlijnde driewieler naar zijn werk fietst geholpen door zo'n rood vlagske op een middelgrote vislijn?
Ik moet u teleurstellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 23:53   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Kan u zichzelf nog neutraal noemen als het over dit onderwerp gaat?
Verandert dat iets aan het feit dat je aan 100 of 120 maar nauwelijks tijdswinst boekt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 23:55   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik vind het een rare conclusie.
Iemand die 120km/u rijdt op de autosnelweg is een voorbeeldig chauffeur.
Iemand die voorstander is om dat op te trekken naar 130 km/u is een wereldvreemde knalsnelrijder....

10 km/u verschil en we staan klaar om de mensen in de gevangenis te steken gezien hun grote misdaden tegen de mensheid?

Beetje normaal doen misschien?
De vraag is eerder: wat levert die 10 km/u op? Veel tijdswinst?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 06:28   #110
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

De vraag is eerder, zijn jullie allemaal ooit eens van jullie fietsje op jullie hoofdje gevallen toen jullie klein waren?

Hier worden verdorie wetenschappelijke studies bijgehaald, praktijktesten uit andere landen enzovoort en nog blijven dezelfde vragen terugkomen en blijft men blind voor bewijs. Antwoorden worden ontleed en voor de helft geciteerd en helemaal fout geïnterpreteerd.

Sorry, maar ik ben gewend op universitair niveau te discussiëren, aan deze debiele toogpraat, waar men enkel emoties laat spreken en blind blijft voor bewijs, doe ik niet meer mee.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 07:00   #111
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Waarom geen 140? Omdat ze "snel rijden (meer dan 120)" gedemoniseerd hebben in dit land. Men heeft de mensen gebrainwashed zodat de staat makkelijk veel geld kan innen bij mensen die soms maar één km/h te snel rijden. Je ziet het dagelijks op de weg: er zijn veel amateur-sjampetters op de baan die denken dat ze iedereen die volgens hen te snel rijdt terecht moeten wijzen of zelfs gevaarlijk moeten hinderen. Jammer voor zo'n types maar ik rij met een auto die in veel gevallen drie keer meer vermogen heeft dan hun sukkelwagentje. Rechts inhalen en voor ze met hun lichten kunnen flikkeren ben ik uit het zicht verdwenen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 07:59   #112
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is 120 dan niet snel?
120 kan snel zijn onder bepaalde omstandigheden. Onder andere omstandigheden dan weer niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 08:09   #113
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Uhuh... voorbeelden van snelheidsduivels aan 180, 212, 260 km/h... of de limiet nu op 120 of op 130 km/u ligt, het zal weinig zoden aan de dijk brengen.
Of een dynamische limiet van 160 kmh, zoals ze in Oostenrijk al getest hebben.

cookie zal nooit begrijpen dat (echte) snelheidsduivels niet tegengehouden worden door een verbod.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 08:24   #114
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
120 kan snel zijn onder bepaalde omstandigheden. Onder andere omstandigheden dan weer niet.
Dat begrijpt JVDB niet, hij vindt zelfs 8 minuten te verwaarlozen.

Totdat men eens 8 minuten moet aanschuiven aan de kassa, en dan ergens 5 minuten te laat komt, en dan de hele dag daardoor naar de kloten is.
Neen zoiets begrijpt JVDB niet.

JVDB begrijpt ook niet dat tijdverlies in het verkeer (zoals files) de grootste externe marginale kost van het wegverkeer uitmaakt namelijk ca. 80 % van het totaal. Of extra kosten voor de maatschappij. Studies in overvloed, maar JVDB gelooft niet in studies, alleen zijn subjectief wereldje.
http://www.tmleuven.be/project/mirae...apport_VMM.pdf

Wslk moet men in fietsttaal spreken, wat zou het zijn als je nu eens als regelmatige fietser met enkel een andere rijhouding-rijafstelling van je fiets i.p.v. een gemiddelde van amper 26 kmh eensklaps "de muur" van 30 kmh gemiddeld zou doorbreken, en dit met dezelfde inspanning en met dezelfde fiets ? Prachtig niet ?
Wow dat zou dan helemaal geen verwaarloosbaar verschil zijn niet ?

Awel dat is nu net het verschil door gemiddeld 20 kmh sneller te mogen rijden op een 120 kmh-beknotte snelweg ook in de beste omstandigheden, namelijk 140 kmh of ~ 16,7 % sneller. Diegene die dan tot 120 kmh of trager willen blijven rijden mogen dat natuurlijk blijven doen, niet wenen hé, de heilige maagd Onetwentymax is daarvoor in je hersenpan niet gestorven.

Ik probeer eens een Engelse vertaling:

Citaat:
If the social value system time and environmental costs attaches high, the optimal speeds are around 60 km / h urban area, around 100 km / h on rural roads and 150 km / h on motorways.

Ref: Prof Dr Ir Cerwenka, Peter; Prof Dr Ir Klamer, Michael:

Die optimale Pkw-Geschwindigkeiten auf Österreichs Straßen. Untersuchung des Instituts für Verkehrssystemplanung (IVS) der Technischen Universität Wien im Auftrag der ÖAMTC Akademie. Wien, im August 2002.
http://info.tuwien.ac.at/ivs/homepag...d=12&Itemid=18

google-vertaald uit
Citaat:
http://www.ots.at/presseaussendung/O...he-tempolimits

Wenn die gesellschaftliche Werthaltung Zeit- und Umweltkosten hoch ansetzt, dann liegen die optimalen Geschwindigkeiten bei rund 60 km/h im Ortsgebiet, rund 100 km/h auf Freilandstraßen und etwa 150 km/h auf Autobahnen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2015 om 08:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 08:47   #115
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, te verwaarlozen.
Kortom, significant.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 08:59   #116
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
De vraag is eerder, zijn jullie allemaal ooit eens van jullie fietsje op jullie hoofdje gevallen toen jullie klein waren?

Hier worden verdorie wetenschappelijke studies bijgehaald, praktijktesten uit andere landen enzovoort en nog blijven dezelfde vragen terugkomen en blijft men blind voor bewijs. Antwoorden worden ontleed en voor de helft geciteerd en helemaal fout geïnterpreteerd.

Sorry, maar ik ben gewend op universitair niveau te discussiëren, aan deze debiele toogpraat, waar men enkel emoties laat spreken en blind blijft voor bewijs, doe ik niet meer mee.
Voor die paar denials hier die het gemiddeld IQ wel naar beneden trekken hoef je het niet te laten, er zijn genoeg anderen die jouw posten weten te waarderen. Ook vele die hier gewoonweg niet posten wegens het niveau.

Aja, het kleine Eiland Man (amper 572 km²) was ik even vergeten, daar geraakt men zelfs niet af zonder boot en toch is er helemaal geen algemene snelheidsbeperking buiten de bebouwde kom, van tijdwinst gesproken op een totale weglengte van amper 1107 km openbaar wegennet.
Toch zeer verstandige mensen die Manners, het aantal verkeersdoden/inwoner is natuurlijk beduidend lager als BE, dit zelfs zonder superveilige snelwegen.
Daar (en D) geeft men de bestuurders nog eigenverantwoordelijkheid en behandelt men ze niet als debiele slaafjes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transpo...he_Isle_of_Man



There is no national speed limit - that is to say, the majority of roads one may drive at any speed which is safe and appropriate. Careless and dangerous driving laws still apply of course, so one may not travel at absolutely any speed. Nevertheless, sight lines are such that there are parts of the network where someone in an appropriate vehicle could approach 200mph - but local speed limits are prevalent in a similar manner to the UK.

Nevertheless, measured travel speeds are often relatively low. One potential reason for this is that locals are permitted to start driving at the age of sixteen, when they are limited to 50mph for two years (indeed all drivers are limited to 50mph in the first two years after passing their driving test) and some are not used to having to make progress in the same way that drivers using a larger road network like in the UK are (even an awful driver can get from anywhere in the island to anywhere else in ninety minutes). Set against that is a strong culture of motor sport enthusiasm (pinaccled in the TT, but there are a huge number of events throughout the year) and the better locals are well used to traversing country roads at speeds illegal in roads of such low quality anywhere else on earth. This leads to a very diverse level of both driving competence and speed. It is probably safe to say the typical driver is both highly competent and relatively slow, rarely exceeding 75mph (121 km/h). Nevertheless it should be noted that in a referendum in the 2000s the introduction of blanket speed limits was refused by the population, suggesting that a large number appreciate the freedom.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2015 om 09:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 09:16   #117
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik vind de knalsnelrijders wereldvreemd !!
Een van die "knalsnelrijders" heeft nochthans al bergen cijfermateriaal gegeven waaruit blijkt dat die "wereldvreemdheid" eerder rationeel en realistisch is...

Citaat:
Elke hindernis vinden ze ambetant !!
Waarom ??
Omdat ze ambetant zijn.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 09:38   #118
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Een van die "knalsnelrijders" heeft nochthans al bergen cijfermateriaal gegeven waaruit blijkt dat die "wereldvreemdheid" eerder rationeel en realistisch is...
Idd en deze uitvoerige Speed Fact Sheet met alle details over Duitse snelwegen en hun gereden snelheden (inc. V85) kan er ook nog bij:
Citaat:
http://archive.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf

One argument used in favour of the status quo is that a similar proportion of deaths on the motorways in Germany occur on sections without speed limits as on sections with limits.
Het positief effect van deze aanbevolen 130 kmh op 2/3 van hun snelwegen kan men ook herkennen in dodencijfers op de overige wegen van een land, daarvoor neem ik even de tabel van Irtad, waar Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk hetzelfde aantal doden per miljard voertuigkm hebben (namelijk (1,7 per mrd motorwayskms).
Kijken we dan naar de overige wegen dan haalt Duitsland daar niet per toeval een significant voordeel uit.

Citaat:
Fatalities per 1 billion Veh·Km
All roads (Motorways) | verhouding, hoe lager hoe relatief beter.
France : 2012 6.5 ( 1.7) | 3,82
Germany 2012 5.0 (1.7) | 2,94
Austria : 2012 6.9 (1.7) | 4.06

Belgium: 2012 7,7 (2,1) | 3,66
http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf
Uiteraard zijn op "alle wegen" zowat 45-50 % van de verkeersdoden statistisch kwetsbare weggebruikers, die men in de regel niet kan hebben op snelwegen.

Blijkbaar lijkt de vrijheidskeuze van zijn eigen relaxe snelheid (zonder pottekijkers) op een groot deel van zijn snelwegen een postief efffect te hebben op het rijgedrag op de overige wegen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2015 om 09:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 09:57   #119
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is eerder: wat levert die 10 km/u op? Veel tijdswinst?
Indien je 10.000 km autoweg doet per jaar, ergens 10 uur?
Indien je 20.000 km autoweg doet, ergens 20 uur?
Indien je 30.000 km autoweg doet.......
Er zijn vertegenwoordigers die 100.000 km per jaar met hun wagen afleggen.
Dat zijn zo'n 12,5 volle werkdagen extra.

Snel gerekend.... je mag verbeteren indien nodig.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 10:00   #120
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verandert dat iets aan het feit dat je aan 100 of 120 maar nauwelijks tijdswinst boekt?
Hoe ga je dat uitleggen? Ben echt benieuwd...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be