![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#35501 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35503 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gebruik van het woord xxx kan écht niet!!
![]() |
![]() |
#35504 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35505 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En het maakt mij niet uit wie dit doet.
![]() |
![]() |
#35506 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35507 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben ook niet iemand die een gidsrol op zich neemt om politiek correct te zijn. Liever geef ik mensen de ruimte. Daarom ook dat ik het vermeende woord ook niet gemeld heb aan.de moderatie.
![]() |
#35508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat verstaat u onder een uitverkoop van vlaanderen aan nederland ? Hoeveel gaan 6 Milj. vlamingen tegenover 18 Milj. nederlanders in de pap te brokken hebben ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 10 mei 2015 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35509 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de huidige situatie hebben de Vlamingen in België niets te vertellen, 60% van de Belgische bevolking is Vlaming. In een nieuwe situatie zal Brabant, Vlaanderen en Limburg aan weerszijden herenigt worden. Het machtscentrum zal komen te liggen in Brabant en niet meer in de provincie Holland. Lijkt mij heel wat beter dan de huidige situatie. Kan mij ook voorstellen dat Franstaligen tegen een herenigd Nederland zijn. Is ook logisch. En tja, bij iedere hond past wel een stok, toch?
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 10 mei 2015 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35510 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel hebben de 17 miljoen inwoners van Noordrijn-Westfalen in de pap te brokken tegenover de 81 miljoen inwoners van Duitsland? Jij redeneert vanuit de gedachte dat er twee bevolkingsgroepen tegenover elkaar staan, zoals het geval is tussen Vlamingen en Walen. Ik redeneer vanuit de gedachte dat een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland op termijn geen "wij" tegen "zij" verhaal zal worden omdat we genoeg met elkaar delen. Het wordt geen kwestie van Vlaanderen tegen Nederland, dus getallen doen er niet toe. Een inwoner van de provincie Antwerpen gaat evenveel in pap te brokken hebben als een inwoner van de provincie Noord-Holland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, en daarom is een onafhankelijk Vlaanderen een noodzakelijke tussenstap om het einddoel te bereiken. Een onafhankelijk Vlaanderen kan zich meer richten op Nederland, en er intenser mee samenwerken. In Belgische context is dat niet mogelijk, want er wordt veel te veel gekeken naar het slechte voorbeeld Frankrijk. Idealiter wordt deze samenwerking ooit zo sterk dat een hereniging het logisch gevolg wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35514 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is ongeveer de meest ongepaste Godwin die ik ooit heb gelezen op dit forum. En nu blijk je opeens Shadowke wel te kennen. Al met al is je post kansloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35515 |
Europees Commissaris
|
![]() De man die even hiervoor totaal ongepast met de term Endlosung op de proppen verwijt iemand niet inhoudelijk te reageren. Het moet niet gekker worden. Bovendien is je spelling bewust slecht.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 10 mei 2015 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35516 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet meer weet wat te schrijven wat op de man spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35518 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U dwingt anderen antwoord te geven of te tarten onder verwijzing naar de verschrikkingen van wo-2. Dus wie speelt hier op de man?
![]() |
![]() |
#35519 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2015 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35520 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit terwijl alle wetgeving in België gericht op het gebruik van het Nederlands. De term Vlaams komt niet voor in de wetgeving, naar mijn weten. Dat men een eigen register hanteerd in het zuiden en dit daarom Zuid-Nederlands noemt of Belgisch Nederlands is minder een punt. Want anders is de breuk compleet. Het is aan het zuiden of men een definitieve breuk wil met het noorden. Zou naar mijn idee jammer zijn, maar is niet aan ons in het noorden om te bepalen wat men in het zuiden moet doen......
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 10 mei 2015 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |