![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook dit: Citaat:
Citaat:
![]() En dat het treinverkeer afgebouwd wordt hebben we ook vergeten te zeggen. ![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2015 om 20:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 10 mei 2015 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
I.p.v. mensen te verplichten om een job aan te nemen binnen een straal van 60 km zou men beter jobs die te ver van de woonplaats liggen minder aantrekkelijk maken. Binnen de kortste keren rijden we allemaal half België rond om op ons werk te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is en blijft een wet uit het zothuis.
Oudere diesels tanken net dezelfde diesel als nieuwe. De roetfilter die er bij de nieuwe inzit brand automatisch uit waardoor al het opgevangen roet terug vrij komt. Bij die welke niet automatisch uitbranden worden ze manueel uitgebrand en verkocht als vervanging bij die welke moeten vervangen. Wagens die veel stationair moeten draaien, zoals wagens met zwaailichten (omdat ze anders platte batterijen krijgen) ...moeten om de haverklap uitgebrand worden. Uiteindelijk is er totaal niks verhinderd om in de lucht terecht te komen. Maar het brandstofverbruik is er tot 30% met gestegen en de prestaties evenredig gezakt. Komt van het zothuis.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
195 zothuizen die het ons voordeden. Zoals gesteld in post nr 40 van deze draad. Gaan we nog lang zeveren ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een epidemie. Jij hebt er ook al wat last van. Komt dat samen met alzheimer ?
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want wie het politiereglement van Antwerpen en onze andere grote steden kent, weet dat je ook met paard en kar niet in de steden mag rijden zonder speciale vergunning. Eén van de milieu vriendelijkste transportmiddelen, maar verboden omdat het andere verkeer er te veel door gehinderd word. Dit terwijl men in steeds meer zones verplicht word stapvoets te rijden. Een ander feit is, dat de bussen van De Lijn vaak ouder zijn dan 10 en zelfs 15 jaar en in een stoet leeg achter elkaar staan aan te schuiven in Antwerpen. En wat die dagelijks uitstoten een roet en fijn stof in de Antwerpse binnenstad is een pak meer dan al de oudere voertuigen die in Antwerpen rijden samen. Ook de uitstoot van de voertuigen van de reinigingsdienst in Antwerpen stoten dagelijks meer uit dan de andere voertuigen. Dit zijn namelijk zware dieselmotoren die steeds opnieuw in vollast gaan om te vertrekken om 2 meter verder terug te stoppen. Het zou misschien verstandiger zijn van het Antwerpse stadsbestuur, om zelf eerst die vervuiling aan te pakken en die voertuigen te vervangen door paardenkarren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Dit is een uitstekend voornemen, dat ze zouden moeten veralgemenen voor ALLE stadscentra en voor ALLE fossiele voertuigen. Enkel nog 100% elektrische auto's en tweewielers worden toegelaten in een stadscentrum. Dat zou pas een stille buurt opleveren, waar het weer aangenaam en gezond inademen is.
En als ze dan toch bezig zijn, hier nog een paar suggesties: het linkervak op autosnelwegen met 3 rijbanen reserveren voor 100% elektrische auto's (met een verhoging van de toegelaten maximumsnelheid op dat rijvak), en er ook alle busbanen voor opengooien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dit is lange-termijn, +20 jaar wellicht. Laatst gewijzigd door parcifal : 11 mei 2015 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Cuba.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet vergeten dat we in België leven hé. Mensen hier zijn bijzonder weinig pragmatisch, zitten vastgeroest in een eng keurslijf en staan niet open voor verandering . Vandaar dat België doorgaans hekkensluiter is met het implementeren van allerhande milieu- en gezondheid gerelateerde zaken.
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() En geef nu eens de cijfers voor Vlaanderen.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Winkels zijn al een tijd bezig zich te verleggen naar de rand waar verkeer wel mogelijk is.
Enkel schoof houd de middenstand in de stad nog een beetje recht met al zijn uitgaven. Maar hoelang nog? Ooit moet hij weer zijn auto gebruiken.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of laat afzetten.
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de 40k voor een kleine wagen en 80-90k voor een Tesla is voor mij er wat over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die maatregelen zijn gewoon communistische aanslagen op onze economie.
We weten allemaal naar wie groenen en roden luisteren he? Niemand die er alweer een fluit om geeft dat hiermee ook de auto nijverheid alweer een zoveelste klap krijgt.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die rijden ver genoeg.
![]() |