Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2015, 19:41   #781
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ja.
Vertel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2015, 19:44   #782
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zijn aan die onschuldigen dan nog altijd niet door Belgische staat verontschuldigd en vergoed? Ze worden ook door jullie, belgicisten nog als collaborateurs beschouwde ook al heeft men later erkend dat ze onterecht en meestal om hun Vlaamsgezindheid zijn veroordeeld en gestraft.
Waarom zijn die Belgische misdadigers uit de mei-en sptemberdagen (want ook jij zwijgt daar in alle talen) nooit vervolgd, veroordeeld en gepast gestraft?
Op deze twee zaken, die door de belgicisten worden ontkend of geminimaliseerd, schiet de Belgische staat nog altijd tekort.
Let op en dan heb ik het nog niet over amnestie gehad, die praktisch overal ter wereld na 70 jaar ivm WOII in voege is.
Jullie schijnheiligheid en jullie wraakzucht is van de hevigste soort.
Over welke onschuldigen hebt u het eigenlijk ?

Gaat het over landgenoten die :
- Klikker waren voor de Nazi"s ?
- Meehielpen Joden te deporteren ?
- Gingen vechten aan het Oostfront ?
- Toetraden tot de Waffen SS ?
- Enz....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2015, 20:01   #783
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Over welke onschuldigen hebt u het eigenlijk ?

Gaat het over landgenoten die :
- Klikker waren voor de Nazi"s ?
- Meehielpen Joden te deporteren ?
- Gingen vechten aan het Oostfront ?
- Toetraden tot de Waffen SS ?
- Enz....
Leer lezen en kom daarna nog eens terug zagen en zeveren. Ik blijf het niet herhalen. Als de Belgische staat later zelf toegaf dat die mensen onrecht zijn aangedaan en door het straatcrapuul en door de repressierechtbanken zelf, dan gaan jullie dat toch wel voor waar aannemen zeker?
De schadevergoeding en de verontschuldigingen blijven echter achterwege, alsook de bestraffing van het straatcrapuul voor hun misdaden, voor hun onterechte vergeldingsacties zonder enige vorm van rechtspraak.
Het is leuk om de belgicisten die zichzelf zo roemen als democraten en de verdedigers van het onrecht, zich hier zo te zien kronkelen om misdaden van gemeen recht te verdedigen, en onterechte veroordelingen, door de eigen Belgische staat erkend en de ongebreidelde misdrijven door crapuul dat de weg schoon zag om ze zonder enige gêne, noch terughoudendheid te plegen in naam van diezelfde staat en zonder enige vorm van proces, te zien goedpraten alsof hun leven ervan afhangt.
Zij stammen blijkbaar af van hen die bij de erkenning van dit onrecht veel te verliezen hebben. Zielige bende, die afstammelingen van het mei- en septembercrapuul.

Idem voor AJ en co.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 11 mei 2015 om 20:02.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2015, 20:11   #784
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer lezen en kom daarna nog eens terug zagen en zeveren. Ik blijf het niet herhalen. Als de Belgische staat later zelf toegaf dat die mensen onrecht zijn aangedaan en door het straatcrapuul en door de repressierechtbanken zelf, dan gaan jullie dat toch wel voor waar aannemen zeker?
De schadevergoeding en de verontschuldigingen blijven echter achterwege, alsook de bestraffing van het straatcrapuul voor hun misdaden, voor hun onterechte vergeldingsacties zonder enige vorm van rechtspraak.
Het is leuk om de belgicisten die zichzelf zo roemen als democraten en de verdedigers van het onrecht, zich hier zo te zien kronkelen om misdaden van gemeen recht te verdedigen, en onterechte veroordelingen, door de eigen Belgische staat erkend en de ongebreidelde misdrijven door crapuul dat de weg schoon zag om ze zonder enige gêne, noch terughoudendheid te plegen in naam van diezelfde staat en zonder enige vorm van proces, te zien goedpraten alsof hun leven ervan afhangt.
Zij stammen blijkbaar af van hen die bij de erkenning van dit onrecht veel te verliezen hebben. Zielige bende, die afstammelingen van het mei- en septembercrapuul.

Idem voor AJ en co.
Dat is te hopen, want je plaat blijft hangen. Je zielige pogingen om een draadje te laten ontsporen door het oude VU mantra boven te halen over de schandelijke represssie door België en al die brave mensen die totaal ten onrechte het voorwerp waren van volkswoede zijn potsierlijk.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2015, 20:18   #785
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als u mij kan uitleggen wat het verschil is tussen echte en valse collaborateurs kan ik misschien op uw vraag beantwoorden.
Er is niet zoiets als 'mijn' Belgisch gerecht, tenzij in uw verbeelding. Dus uw vraag is onbeantwoordbaar door mij. Maar ik ben er zeker van dat uw verbeelding een antwoord heeft op die vraag.
Razen doe ik nooit, en kronkelen nog minder. Dat is uw specialiteit. en kemels schieten natuurlijk.
Ik heb het nooit over echte of valse collaborateurs gehad, enkel over collaborateurs, die misdaden tegen andere mensen pleegden en zij die ten onrechte door het gepeupel en de repressierechtbanken voor collaborateur aanzien werden en daardoor onrecht zijn aangedaan dat hen nooit vergoed is, waarvoor ze nooit verontschuldigingen kregen en waarvan de misdadigers die hen dat hebben aangedaan nooit veroordeeld en gestraft zijn omdat het 'goed' Belgisch 'uitschot' was dat er prat op ging om zonder enige terughoudendheid of zin voor rechtspraak misdaden van gemeen recht (vandalisme, brandstichting, verkrachting, vernedering en moord) te plegen 'in naam van de Belgische staat.
Oud 11 mei 2015, 20:29   #786
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is te hopen, want je plaat blijft hangen. Je zielige pogingen om een draadje te laten ontsporen door het oude VU mantra boven te halen over de schandelijke represssie door België en al die brave mensen die totaal ten onrechte het voorwerp waren van volkswoede zijn potsierlijk.
Wat zielig is, is deontkenning van de eigen misdrijven en de rancune die men wenst te behouden om zo te verdoezelen van welk crapuul men afstamt.
Oud 11 mei 2015, 20:38   #787
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zielig is, is deontkenning van de eigen misdrijven en de rancune die men wenst te behouden om zo te verdoezelen van welk crapuul men afstamt.
Excuseer?
Wis dat maar gauw aub.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 mei 2015 om 20:39.
Oud 11 mei 2015, 20:39   #788
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, beste, natuurlijk. Grieken, Griekse cultuur en Griekse volksmuziek, er is natuuuurlijk geen enkel verband. Wie durft zo'n onzin toch te stellen? O ja, juist de Grieken zelf. Ook hier is er een missie voor u weggelegd: leer de Grieken eindelijk eens hoe het allemaal in elkaar steekt. Veel succes, beste!
Is dit echt alles waar ge mee afkomt? Zo pover? Opnieuw een machtsargument, en opnieuw geeft ge mij een opdracht... Hoeveel keer moet ik dat weigeren voor ge daar mee stopt? Is dat compulsief gedrag?

Doe eens voor 1 keer een intellectuele inspanning en ga in op mijn argumenten.

En ja, er liggen nog een paar vragen op uw plank waar ik nog een antwoord op verwacht. Kijk daar ook nog eens naar.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2015, 20:41   #789
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Idem voor AJ en co.
Ja, maar wat is het nu?
Eerst zeg je dat er niks is gebeurd voor de "onschuldigen" en nu is het weer iets anders?
Oud 11 mei 2015, 20:42   #790
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Excuseer?
Wis dat maar gauw aub.
Voel je je aangesproken, AJ? Dan heb jij een probleem.
Ik heb nochtans niet je naam vernoemd.
Oud 11 mei 2015, 20:44   #791
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Voel je je aangesproken, AJ? Dan heb jij een probleem.
Ik heb nochtans niet je naam vernoemd.
Dat is waar, je doet het liever op een slinkse manier.
Oud 11 mei 2015, 20:44   #792
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je zielige pogingen om een draadje te laten ontsporen door het oude VU mantra boven te halen over de schandelijke represssie door België en al die brave mensen die totaal ten onrechte het voorwerp waren van volkswoede zijn potsierlijk.
Niettemin is het wel juist, he. Het volstond, na de "bevrijding", om er maar half van verdacht te zijn om enige Vlaamse sympathie te koesteren, en je was al snel collaborateur en publiek gelyncht.

Mijn grootvader is het bijna overkomen. Iemand had immers opgemerkt dat hij een gele trap had, met een zwarte handleuning. Vlaamse Leeuw kleuren bij mijn grootvader !

Een paar "van de weerstand" zijn bij hem thuis komen kijken. Gelukkig had hij een klein rood lijntje geverfd op het einde van de handleuning. 't was in orde.

Mijn grootvader zelf wist het niet, want hij lag met een schotwonde van de Duitsers in het hospitaal trouwens. Maar mijn grootmoeder was wel dood van de schrik. Dat rode lijntje heeft hen toen gered.
Oud 11 mei 2015, 20:44   #793
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar wat is het nu?
Eerst zeg je dat er niks is gebeurd voor de "onschuldigen" en nu is het weer iets anders?
Ik heb nooit wat anders geschreven, AJ! Ik heb nooit verontschuldigingen noch vergoedingen voor die misdrijven en voor die onterechte veroordelingen vanwege de echte Belgen gezien, ook al geeft de Belgische staat het allemaal toe.
Oud 11 mei 2015, 20:47   #794
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar, je doet het liever op een slinkse manier.
Als jij de waarheid al slinks noemt. Of ga je ook ontkennen wat ik allemaal over de mei- en septemberbendes schreef?
Oud 11 mei 2015, 20:48   #795
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niettemin is het wel juist, he. Het volstond, na de "bevrijding", om er maar half van verdacht te zijn om enige Vlaamse sympathie te koesteren, en je was al snel collaborateur en publiek gelyncht.

Mijn grootvader is het bijna overkomen. Iemand had immers opgemerkt dat hij een gele trap had, met een zwarte handleuning. Vlaamse Leeuw kleuren bij mijn grootvader !

Een paar "van de weerstand" zijn bij hem thuis komen kijken. Gelukkig had hij een klein rood lijntje geverfd op het einde van de handleuning. 't was in orde.

Mijn grootvader zelf wist het niet, want hij lag met een schotwonde van de Duitsers in het hospitaal trouwens. Maar mijn grootmoeder was wel dood van de schrik. Dat rode lijntje heeft hen toen gered.
Er zijn nog veel belachelijker redenen waardoor mensen hun goederen vernield of in brand gestoken werden en waardoor ze effectief in de cel terechtkwamen en zelfs hun burgerrechten verloren.
Oud 11 mei 2015, 20:50   #796
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit wat anders geschreven, AJ! Ik heb nooit verontschuldigingen noch vergoedingen voor die misdrijven en voor die onterechte veroordelingen vanwege de echte Belgen gezien, ook al geeft de Belgische staat het allemaal toe.
Ik heb helemaal geen problemen met het feit dat de Belgische staat dat in mijn naam doet.

Ik vind echter niet dat ik persoonlijk verontschuldigingen noch geld verschuldigd ben aan om het even wie, alleen maar door het feit dat ik "echte Belg" zou zijn.
Oud 11 mei 2015, 20:51   #797
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal geen problemen met het feit dat de Belgische staat dat in mijn naam doet.

Ik vind echter niet dat ik persoonlijk verontschuldigingen noch geld verschuldigd ben aan om het even wie, alleen maar door het feit dat ik "echte Belg" zou zijn.
Heb ik van jou, echte Belg, ooit iets geëist, AJ? Je mag het me altijd linken.
Oud 11 mei 2015, 20:53   #798
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar wie refereer je hier concreet?

Wie is "men"?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 mei 2015 om 20:58.
Oud 11 mei 2015, 20:54   #799
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar wie refereer je hier concreet?
Dat staat in al mijn vorige bijdragen aan deze draad, AJ. Lees en je zult wijzer worden.
Oud 11 mei 2015, 20:55   #800
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik van jou, echte Belg, ooit iets geëist, AJ? Je mag het me altijd linken.
Maar goed ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be