![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#982 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar waarom gebruikt u het werkwoord meeheulen? Als ge een revolutionair zijt heult ge met niemand mee. Dat is dus helemaal niet mijn bewering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | |
|
![]() Citaat:
Ik val u nooit persoonlijk aan, enkel richt ik graag de schijnwerpers op uw kemels. En ja, hypocrisie is ook mijn dada. Ik verplicht u niet om kemels te slaan hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is dan ook een typisch links en belgicistisch kenmerk. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 12 mei 2015 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#988 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
M.a.w. zo'n probleem los je enkel op door een gepaste op wet berustende procedure. Zo'n wetgeving is in de afgelopen 60 jaar meerdere malen voorgesteld in de bevoegde wetgevende vergaderingen, maar deze werden steevast door de Franstalige partijen afgewezen. Vlaams links sloot zich hierbij steeds aan. Dit is een constante in het Belgische politieke gebeuren, ook na WO1 is er geen amnestie gekomen voor de grotendeels cultureel gestoelde activiteiten (zoals de vernederlandsing van de Rijksuniversiteit Gent) van de toenmalige Vlaamsgezinden. Slechts in 1937 kwam er uiteindelijk een zeer beperkte correctie. Grootste tegenstanders waren de Franstalige partijen inclusief Rex.
![]() |
![]() |
#990 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Awel, de revolutionairen in 1830 die met de nieuwe Belgische staat meededen, bijvoorbeeld. Citaat:
Jij hebt nooit kunnen definieren wat de "bezetter" is. Dan kan je natuurlijk eeuwig rond de pot draaien wat die bezetter doet, he. Voor mij is de bezetter, de verliezer. De oude of de nieuwe, doet er niet toe, degene die uiteindelijk mag afdruipen. In 1830 was de "bezetter" dus Oranje. Want die heeft verloren. In 1945 was de bezetter dus de Duitser, want die had verloren. In de jaren 1980 was de bezetter van de ex-DDR, de oude DDR staat en NIET west-Duitsland, want de winnaar. Dus zeg jij eens wat JIJ verstaat onder "bezetter": is dat de oude staat, is dat de nieuwkomer die probeert, is dat uiteindelijk de winnaar, of is dat uiteindelijk de verliezer, of is dat nog iets anders zonder morele oordelen op uw buikgevoel te baseren, en pas dat dan eens toe op de volgende gevallen: - 1830, 1945, ex-DDR. Dan gaan we verder kunnen in deze discussie. Langs mijn kant ben ik daar duidelijk over geweest, he. De bezetter is de verliezer.
![]() |
![]() |
#991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er een conflict is, wil dat zeggen dat tenminste 1 persoon de zogezegd slechte niet slecht vindt. Dan kan je dus niet zeggen dat die universeel slecht is, want sommigen vinden hem goed. Goed en slecht zijn individuele overwegingen. Als er dan toch iets universeels moet gezegd worden, zijn alle geweldenaars slecht. De oude staat is evengoed een onderdrukker als de nieuwe. De Belgische staat is evengoed een bandiet als nazi Duitsland. De accenten liggen gewoon anders. Dus laten we neutraal blijven ten aanzien van elk moreel oordeel over geweldenaars die oorlog voeren en als doel hebben mensen te onderdrukken.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 mei 2015 om 05:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#993 |
Europees Commissaris
|
![]() Tiens, zijn dat dezelfde mandatarissen die vergeten zijn dat ze in hun verkiezingscampagne hadden staan dat ze de belastingen gingen verminderen ?
![]() |
#994 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor u misschien een detail, maar geloof me: een wereld van verschil. Dat de Joden niets zouden gedaan om via gerechtelijke (soms zelfs buitengerechtelijke weg) schadeloosstellingen en rechtvaardigheid is gewoon te dom voor woorden. Nogmaals Patrick, blijf ver weg van geschiedenis, het ligt je totaal niet. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 mei 2015 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg gewoon dat dat la Belgique is en dat dat beeld enorm goed past in hun politiek van verdeel en heers, de francophone alfa-mannetjes wiens fouten vlug onder de mat worden geveegd en de stomme Vlaamse beta-apen die nooit iets vergeven worden, in tegendeel men belaadt hen met alle zonden van Israël, de franstalige inbegrepen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gooi je bovendien niet een hoop verhalen over de naoorlogse periode op een hoop? Je vermeldt bij het onderwerp 'repressie' ook gebeurtenissen die niet uitgingen van overheidsinstanties. En nog eentje over uw linksen-gebash: deze week zijn de resultaten van het onderzoek naar de moord op Lahaut naar buiten gekomen. me dunkt dat rechts geen lessen te geven heeft aan links wanneer het gaat om onrecht in de naoorlogse periode. Een verschil tussen beide is dat de ideologische erfgenamen van Lahaut daar anno 2015 met meer afstand op terugkijken dan jij, die uit die periode nog altijd brandstof put om vandaag een haat te loesteren tegen al wat links is. Eigenlijk zeer bedenkelijk. Beschamend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw stelling over antisemitisme na de oorlog moet je toch wat helderder uitleggen. Want ik versta niet wat je wil zeggen. Laatst gewijzigd door dalibor : 13 mei 2015 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat er dan zogezegd om dat Vlaanderen als geheel de collaboratie eerder genegen zou zijn en de repressie na de oorlog zou verwerpen. Durven amnestie vragen voor kleine garnalen is ter doods voor la Belgique. En als men dan over de verschrikkingen van die periode spreekt en waarom men de Vlamingen nu nog blijft vervolgen gaat het meestal over de jodenuitroeiing waar ook Vlamingen door het verklikken van Joden aan schuldig zouden zijn. Dus via, via wil men de Vlamingen, die hun mond te veel durven opendoen en nu voor hun elementaire rechten durven opkomen blijvend linken aan de Jodenhaat van toen... Hoe durven Vlamingen verschoning vragen voor die tijd? Alsof de Vlamingen zouden verschoning vragen voor de afslachting van de miljoenen Joden uit die tijd. Laurette die in het parlement al de laarzen hoorden stampen... |
|
![]() |
![]() |