![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de appartementen in de verloederde buurt betreft dergelijke blokken worden met de grond gelijk gemaakt. De nieuwe appartementen die er komen krijgen een KI op basis van de huidige marktwaarde. De grote slokops van de onroerende voorheffing op het KI zijn de gemeenten en de provincies: http://www.onroerendevoorheffing.be/...gOV_AJ2013.pdf
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(1) je bouwt een houten barak en schrijft dat in met een KI van 50€ (2) hierna verbouw je het maar geeft dat niet aan, stel ter KI-waarde van 5000€ (3) de herziening gaat dan over 4500€ x aantal jaren Je verwijzing naar 'architecten' is een ander - niet te onderschatten - aandachtspunt want stel dat die renovatiewerken in het zwart gebeurd zijn dan wordt dit een dossier met een gigantische magnitude. Het is dus goed dat N-VA een keertje orde op zaken stelt, dit is ook de wil van de bevolking gezien de laatste verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je nu niet met ganse varkens aan het schieten ipv spek ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Correct zou zijn indien men inkomen betaalde op de werkelijk ontvangen inkomsten zoals voor andere belastingen op inkomen. Met dien verstande dat men zoals voor elke ander beroepsinkomen aftrek mag doen. Citaat:
![]() Indien men grondbelasting (de zo gezegde onroerende voorheffing) afschaft en enkel inkomstenbelasting overhoud op het echte huurinkomen zou dat de lager inkomens ten goede komen. Zoals de gepensioneerde die een appartement moet verhuren om zijn schamel wettelijk pensioen bij te passen. Verder zou de Vlaamse overheid dringend iets moeten doen aan de hoge kosten voor het verwerven van een woning. Als de verkoper/koper niet zo een groot verlies zou lijden was de motivatie groter om te verkopen/kopen. Dat zou alleszins de werkloosheidscijfers en de files op onze wegen verminderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Weet niet goed naar wat je nu verwijzen wil, het is toch de bevolking die haar stem heeft uitgebracht opdat een rechtvaardiger beleid in voege zou gesteld worden? Het herzien van het KI is daar toch maar een onderdeel van? Als profiteurs zich nu plots aangesproken voelen, is een andere kwestie, meen ik.
Laatst gewijzigd door tandem : 13 mei 2015 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 13 mei 2015 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat u en ik betalen voor de grondbelasting moet gewoon een gemeente/gewestbelasting worden op basis van oppervlak bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 13 mei 2015 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Uiteindelijk lijkt me dit irrelevant in dit debat, als blijkt dat heel wat inkomsten gemist werden door de laksheid van het beleid dan is een retroactieve correctie niet ongepast. Er hoeft mi niet zozeer een kleur aan verbonden te worden, in de privé krijg je onmiddellijk je C4 als je je job niet doet, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() De eigenaar die zijn huis niet verhuurt betaalt gemeentebelasting op basis van hoeveel plaats van de gemeente hij inneemt.
Het voorstel van Tavek lijkt mij het meest correct, mits de nuance dat men die gemeentebelasting dan dient te vermenigvuldigen met een factor afhankelijk van de vastgoedprijzen van die locatie (zodat toplocaties ook meer betalen dan die naast de spoorweg). Maar aangezien er drie donkerblauwe partijen in de regering zitten, zou het mij verbazen dat ze het systeem eerlijker gaan maken en onder de duiven van de vastgoedlobby gaan schieten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Ik zie velen dat schrijven, wou er ook eens bijhoren. Uiteindelijk gaat het om rechtvaardigheid en uitvoeren van wat er besloten wordt, je kan niet eerst belastingen niet innen om dan te zeggen dat je meer belastingen gaat innen door nieuwe regeltjes te verzinnen. First things first, zeg maar.
Laatst gewijzigd door tandem : 13 mei 2015 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 13 mei 2015 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat heeft dit forum nodig, ook al staan je principes haaks op die van mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Misschien geraak ik altijd in verwarring door dat lappendekenbeleid, door onze eigen koers te varen zijn we minder bezig met dat bollenwinkeltje. We worden er telkens opnieuw mee ingezogen natuurlijk, hoe gaan we dan ooit van die kwelling vanaf geraken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huidige systeem van KI is een wangedrocht. Er zitten 3 dingen aan verbonden die niks met mekaar te maken hebben:
1) huurinkomsten, dat hoort bij de inkomensbelasting. 2) onroerende voorheffing, dat is een soort vermogenbelasting 3) opcentiemen, dat zijn gemeente en provinciebelastingen Zet die drie dingen gewoon waar ze horen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 mei 2015 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Laat ons hopen ten goede natuurlijk, heeft er al iemand idee wat de financiële opbrengst gaat zijn van die rechtzetting? Dit is dan nog volgens het oude systeem uiteraard, gezien al die (wel/niet aangegeven) verbouwingen zou dat toch een aardige som kunnen worden, denk ik. Sinds 1975 kan ik me voorstellen dat velen bv dubbele beglazing hebben geïnstalleerd, ik zeg maar wat.
|
![]() |
![]() |