![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koppel de onroerende vermogensbelasting (die de opcentiemen eigenlijk zijn) los van de huurinkomsten (die je simpelweg zoals het hoort via de werkelijke inkomsten kan belasten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 14 mei 2015 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Elk huurcontract moet gedeponeerd worden en de belastingen moeten nagaan of er voldoende huur werd aangegeven. En wat met die bidonville-appartementen waarin een heel leger vluchtelingen schuilen en wel; niet aangegeven uiteraard; huur moeten betalen. Persoonlijk heb ik niks tegen het systeem. Ondanks het hoog KI van een gerenoveerde woning die ik verhuur houd ik mijn huurprijs heel sociaal. Daarom heb ik ook telkens jarenlange goede huurders. Zijn het smeerpoezen dan heb ik wel middelen om ze er uit te krijgen. Maar eerlijk; ik heb ze nog niet moeten toepassen. Alleen het eerste huurkoppel heeft me ooit gerold. Moet nog steeds een belangrijke som geld van hen. Maar.....een kei kun je het vel niet afstropen. Daarom verhuur ik zelf onder mijn voorwaarden. En ze moeten niet afkomen met privacy of andere rompslomp. Ik wil weten welk vlees ik in de kuip heb. Anders komen ze er niet in. Mijn huurders zijn trouwens na een beperkte tijdspanne goed vrienden. Streng in het begin maar sociaal achteraf maakt goede vrienden voor jaren. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 14 mei 2015 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Die belastingen stijgen elk jaar. Bovendien is het hoe dan ook diefstal ten nadele van eigenaars die hun woning of appartement zelf bewonen en die geen cent huurinkomsten hebben. Als appartementsbewoner betaalde ik wel een pak belastingen onder allerlei vormen (notaris, BTW op de renovering van mijn eigen appartement: nieuwe ramen, rolluiken, keuken, badkamer, enz..., BTW op algemene kosten gemaakt door en voor de syndicus: vervangen liften, gevelrenovatie, plaatsen van noodverlichting, vervangen van versleten leidingen en boilers, overschakeling van mazout naar gas, onklaar maken van mazouttank, enz ...) Ik betaal voor mijn eerder kleine appartementje hier bijna het dubbele aan grondbelastingen dan ik betaalde voor mijn grote woning met vier slaapkamers, garage en tuin in Limburg.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 mei 2015 om 00:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men berekent dat op inkomsten die je zou hebben als je je huis/app verhuurt. Maar je verhuurt het niet !! Je moet dus belasting op inkomsten betalen die je niet hebt !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 15 mei 2015 om 06:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tandem : 15 mei 2015 om 06:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 15 mei 2015 om 06:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar los daarvan ben ik wel van mening dat jij best één van die 1000 ondervraagden zou kunnen zijn zoals je hieronder kan lezen. Daarom hebben we in de meest recente peiling van VRT/De Standaard–de veertigste al in haar soort- aan ongeveer 1.000 Vlamingen de vraag gesteld of ze voor of tegen één van de volgende maatregelen zouden zijn: een verhoging van de BTW, een veralgemeende kilometerheffing en een vermogenswinstbelasting. De drie maatregelen zijn concrete uitwerkingen van het principe van de taxshift waarbij een deel van de lasten op arbeid vervangen zou worden door taksen voor verbruikers, vervuilers of vermogenden. Een verhoging van de BTW zal iedereen raken, denkt u, en dus pleit nauwelijks 6% onder u voor zo’n verhoging. Een veralgemeende kilometerheffing raakt vooral automobilisten, en dus kiest al bijna 30% voor zo’n taks. Maar nauwelijks iemand vindt zichzelf écht vermogend, en dus stijgt de steun voor een vermogenswinstbelasting tot 42%. Voor alle duidelijkheid, 33% van de ondervraagde Vlamingen is tegen een vermogenswinstbelasting, terwijl 23% niet voor is of tegen. Het resultaat van de peiling zal u niet verbazen. Hoe meer de ondervraagde Vlaming denkt dat iemand anders de factuur zal betalen, hoe meer hij pleit voor die taks. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...lyse/1.2339875 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 15 mei 2015 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al eens voorgesteld: tel gewoon al de inkomsten die iemand heeft (inclusief roerende en onroerende) samen bij de personenbelasting en belast daarop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Ja, het komt samen met nog een aantal andere maatregelen waardoor alles veel eenvoudiger en transparanter wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel goed voor de "commerce" juist over de grens.
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Parlementslid
|
![]() Wat zijn de inkomsten van onroerende goederen als je niet verhuurd volgens jou?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 15 mei 2015 om 16:35. |
||
![]() |