![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 15 mei 2015 om 16:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou veel eerlijker en transparanter zijn moest men het kind een naam geven en zeggen dat het een vermogensbelasting is. Dus het huidige systeem van KI afschaffen en een vermogenbelasting heffen op de werkelijke waarde van het pand (als men tenminste een vermogenbelasting wil, zonder kan het ook en je kan inderdaad de rechtvaardigheid van een belasting op een 'fictief inkomen' betwisten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 15 mei 2015 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat is de essentie van een debat. Ik benader de tewerkstelling in deze materie vanuit het oogpunt dat het KI maar om de zoveel jaren wordt herzien of aangepast. De echte huurinkomsten moeten daartegenover wel elk jaar nagezien worden tenzij men de indexering ervan afschaft. Elk jaar nazien en controleren bij mogelijke indexaanpassing vraagt toch meer werk? En België kennende weet ik dat de echte huurinkomsten wel weer zullen benaderd worden via uitzonderingsregels. Zo van die stupiditeiten; ik geef ze louter als verzonnen voorbeeld hoor; zoals de vraag of de woning een plat of een puntdak heeft. Een plat dak geeft meer zitplaats voor de vogels. Dus we zijn weer vertrokken. ![]() Maar we wisselen toch van gedachten zonder weer ingedeeld te worden bij een of andere partij en dit op basis van vermoedens. En als hier weer een bende heerschappen komen filibusteren dan ben ik ermee weg. Mijn tijd is te kostbaar om eindeloos geleuter te lezen. ![]() Ik zou voorstellen van even af te wachten en te zien wat ervan komt. Want; hopelijk verandert dat; in dit land moeten steeds diverse administraties hun zegje hebben in zelfs nieuwe problematiek. We weten waar er een begin is maar waar er geëindigd wordt is meestal onoverzichtelijk. En als de vakbonden er zich gaan mee moeien dan eindigt het nooit meer. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 15 mei 2015 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of teveel ontvangen hebben ? Want wat is een "faire" belasting om te mogen wonen in je eigen huis, waar je al heel wat belasting op betaald hebt om het te kunnen verwerven ? En dat verder voortdurend onkosten voor onderhoud meebrengt waar je ook belasting op betaalt.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 15 mei 2015 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Vaak ontstaat bij zo'n ontwikkeling een grote tegenstelling tussen de voor- en tegenstanders. Deze ontwikkeling wordt doorgaans afgedwongen doordat zich in de werkelijkheid verschijnselen zich steeds meer voordoen. Die verschijnselen kunnen niet langer vanuit het oude paradigma worden verklaard en daarmee niet zelden zelfs in volledige tegenspraak lijken te zijn. Meestal blijkt pas achteraf, wanneer de aanhangers van het oude, al te beperkt gebleken wereldbeeld hun invloed en macht hebben verloren, dat er sprake was van een echte revolutie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We gaan wel allemaal stemmen maar hoeveel weten er iets af van politiek om te beseffen dat het hier geen democratie is maar wel een particratie? De bevolking bestaat uit individu's en ieder individu probeert zich beter te achten en meer te hebben dan zijn buurman. En desnoods ploffen ze die buurman graag een mes tussen de schouders om hun doel te bereiken. Bovendien; het gaat zover; een werkman zal bijna nooit voor een andere werkman stemmen. Dat zou een bekentenis betekenen dat die andere werkman slimmer is dan zijzelf of dat hij meer sociale inzet betoont. Nee hoor. De tijd dat werkers schouder aan schouder opkwamen voor het verkrijgen van hetgeen hen ontzegd werd, is door. Momenteel zitten ze liever in een strandstoel en keuvelen ze over politiek alsof ze zelf verkozen zijn. Hooligans zijn immers pas gelukkig als hun ploeg gewonnen heeft. Zelfs hooligans zonder benen kunnen beter voetballen dan hun buurman die supportert voor een andere ploeg. Dat heet dan gelukkig zijn! Mooi liedje van Ann! ![]() En degenen die beseffen dat sociale inzet alleen maar problematiek kan veroorzaken; zeker in de politiek; zijn nog de domsten niet. En voor de meest simpelen is het nog eenvoudiger. Zij gaan graag naar de "krakelingen worp". Hebben is hebben en krijgen is de kunst. Ook dat is politiek! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 mei 2015 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Misschien verwijs je naar dit?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw de gemeenten (en de provincies) hebben geen stijging van het KI nodig, om hun belastingen op Uw eigen huis te verhogen. Wat wel belangrijk is, dat is dat het KI een juiste weergave is van de huurwaarde van Uw huis. Zoniet kan het zijn dat de bezitter van een studio uiteindelijk bijna even veel onroerende voorheffing betaalt als de bezitter van een villa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Vandaag: 17/05/2015 - De zevende dag.
De heren in het debat, zijn het er allen over eens dat het systeem zoals dat vandaag wordt toegepast, eigenlijk niet correct is. Dat bleek al na de eerste minuut. Nu moeten ze daar nog iets aan doen natuurlijk. Ik verhuur mijn huis niet, dus in strikte zin heb ik geen inkomen dat voorwerp vormt van dat kunstmatige kadastrale inkomen. Is het dan zo moeilijk, om enkel diegenen die effectief verhuren te belasten? Een vastgelegd percentage op het jaarlijkse inkomen middels die verhuur; eventueel met schijven. Laatst gewijzigd door Edward De Vere : 17 mei 2015 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij (afgaande op het talent dat we in België hebben) een te moeilijke oefening, die als ze al ten uitvoer zou gebracht worden, zonder twijfel resulteert in fouten. Eenvoudiger lijkt mij, om vanaf (bijvoorbeeld) januari 2018 een nieuwe benadering toe te passen. Aldus, kadastraal inkomen wordt afgeschaft en verhuurders betalen. Hoe die gaan betalen, en hoeveel ... dat is iets om over na te denken. Wij betalen onze minsisters om na te denken ... |
|
![]() |
![]() |