![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En 200 m is al snel 7 verlichtingspalen tussen 2 rechtse in. Komt niet vaak voor. Afstand tussen paal is 30m.
|
|
|
|
#342 |
|
Minister-President
|
Waar ben je dan eigenlijk al heel de tijd over aan het janken, wanner zoals nu blijkt je eigenlijk gewoon op een vrij correcte manier naar rechts gaat? Je zit af te geven op een wet die je eigenlijk gewoon toepast...
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#344 |
|
Minister-President
|
Ga eens met een ander zijn kloten rammelen he kereltje. JIJ bent degene die alleen content was als hij een exact regeltje voorgeschoteld kreeg over hoeveel afstand hij moest houden. JIJ vraagt daar expliciet naar, twee keer zelfs. Dan KRIJG je dat regeltje, en dan kom je af met deze zever?
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij geven al vanaf het begin af op mensen die de wet op een eigen manier in hun voordeel interpreteren. Als je het draadje vanaf het begin gevolgd had zou je dat kunnen weten. |
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Antwoorden als "schatten of tellen" gaan volgens verticaal geklasseerd worden. Juridische geldigheid is toch wel het meest zinvolle dat je mag verwachten. Of niet soms?
|
|
|
|
#347 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Dus een politie-agent kan iemand niet veroordelen voor 'gevaarlijk rijgedrag'? Al de rechtszaken waarbij de politie-agent gevaarlijk rijgedrag heeft vastgesteld worden verticaal geklasseerd? Een politie kan dan ook niet vaststellen dat iemand 'het verkeer hindert'? Hier iemand voor beboeten kan dan ook niet, want er zijn geen objectieve criteria die 'verkeer hinderen' definiëren? Praat eens met een politie-agent/verkeersadvocaat/politierechter..... |
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#350 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat IS al jaren wet! Van zo lang ik weet al! |
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar niemand weet de afstand?
|
|
|
#352 |
|
Burgemeester
|
Heb jij enige notie van fysica?
Afstand is compleet afhankelijk van de snelheid waarmee je zelf rijdt en de snelheid waarmee het volgende object op de rechterrijstrook rijdt. Indien de auto op het linkerbaanvak 120 kmh rijdt en de auto op het rechterbaanvak 120 kmh rijdt; is er enkel de theoretische veiligheidsafstand van 66 meter (de afstand die je aflegt op 2 seconden) nodig. Je nadert de voorganger immers niet. Deze veiligheidsafstand wordt echter door zeer veel verkeerskundigen verworpen. Indien men de 5 voorgaande auto's kan zien, is het niet nodig om zo ver te rijden. Men kan immers zien wanneer de eerste auto in het rijtje begint te remmen en men kan hierop ANTICIPEREN. Daardoor kan men veilig dichter op de voorligger rijden. Hoe trager het object op het rechterbaanvak rijdt, hoe groter de theoretische afstand wordt die je zelf moet houden. Nogmaals, ik heb voor mezelf de 10 seconden-regel. Volg mij nu even: Stel 2 bijna identieke situaties: Ik rijd op het linkerbaanvak tegen 120 kmh. 500 meter voor mij rijdt er een auto op het rechterbaanvak. In situatie 1 rijdt deze auto aan een hoge snelheid (bijvoorbeeld 110 kmh) In situatie 2 rijdt deze auto aan een lagere snelheid (bijvoorbeeld 90 kmh) In situatie 1 is het de moeite om op zij te gaan. Ik tel ruimschoots tot tien voor ik de auto op het rechterbaanvak genaderd ben tot de afstand dat ik hem ga voorbijsteken. In situatie 2 ga ik de auto echter sneller naderen (want hij rijdt trager). Hierdoor ga ik misschien niet tot 10 kunnen tellen en ga ik al vroeger terug naar het linkerbaanvak moeten verhuizen. Bijgevolg is het ONNOZEL om een afstand te noemen. Het hangt allemaal af van de omstandigheden. (een voorbeeldje: de snelheid matigen bij slechte weersomstandigheden: wat zijn slechte weersomstandigheden, hoe hard moet men z'n snelheid matigen? Hangt er allemaal van af!) Het enigste wat men kan gebruiken, is een gelijkaardige 'tijdsregel' zoals hierboven uitgelegd. |
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jongen, ik heb compassie met u. Weet je dat alles tellen dwangmatig compulsief is? Raadpleeg een arts hier over. Je kan geholpen worden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 mei 2015 om 22:58. |
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat slechte weersomstandigheden betreft.
Velen kennen de gouden regel niet. Als het regent laat je ( of probeer je) 2 licht palen of meer tussen u en uw voorganger te houden. Dat volstaat.
|
|
|
#355 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Jammer dat er voor jouw idioot gedrag geen medische behandeling bestaat en een artsenbezoek jammer genoeg geen soelaas gaat brengen. Snap je nu echt niet wat ik probeer te zeggen? ALLES is afhankelijk van de snelheid waarmee je rijdt. 2 lichtpalen kan gigantisch te veel of gigantisch te weinig zijn. En trouwens, bij hevige mist is het ook voldoende 2 palen tussen te laten? Nooit van snelheidsaanpassing gehoord ofzo? U bent een gevaar op de baan. |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je blijft maar vragen naar een precieze afstand, en als daar dan antwoord op komt lach je degene die antwoordt uit OMDAT hij op je vraag antwoordt. Beetje zielig hoor. Laatst gewijzigd door Scorpio : 18 mei 2015 om 06:14. |
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aftellen of schatten is nogal aan de onnozele kant. Stel u voor dat je niet kunt schatten of stottert.
|
|
|
|
#358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Rechts rijden als het kan is nogal vaag en wordt blijkbaar door iedereen verschillend geïnterpreteerd. Tot twee tellen staat niet in de wet vrees ik. |
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Minister-President
|
|
|