![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wel absoluut snelwegen die privaat geëxploiteerd worden. En dat is gans iets anders. Verder ivm dat vonnis van de politierechter: er zijn twee grote fouten mogelijk: - het kan zijn dat de rechter een fout vonnis velde (het kan ook zijn van niet natuurlijk) - kan kan ook zijn dat wij foutieve conclusies trekken, uit een juist vonnis van de politierechter. Omdat, bijvoorbeeld, wij de volledige motivering hier niet voorgeschoteld krijgen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Iedereen weet wat er wordt bedoeld als ik dat zeg. Ik heb bewust die notering gekozen omdat ik geen zin had om er 2 lange woorden van te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt alleszins voor de verduidelijking. (ik gebruik graag het woord tolwegen, maar dat is zelfs geen suggestie naar jou toe. Je gebruikt de woorden die je denkt dat ze duidelijk zijn. Al was het maar om het onderscheid te maken tussen de echte péage en het nieuwe eco-péage op de grote verbindingswegen buiten de péage) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 mei 2015 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
'Bobke' had eerst geschreven dat hij maar 110 mocht rijden in Frankrijk Ik had mijn antwoord beter kunnen formuleren zo: Op bepaalde snelwegen* is de snelheidslimiet weldegelijk 130 kmh. Citaat:
Laatst gewijzigd door SanderK : 21 mei 2015 om 12:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een en ander zal daar wel ietsje verandert zijn. Dus haal ik mijn wijsheid uit google en daar vond ik als max. snelheid 90/100. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op tolwegen mag ik inderdaad meestal 130. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Post 10 Citaat:
Citaat:
![]() UK heeft op 1 kmh quasi dezelfde flitslimiet als BE aangezien de tolerantie er + 10 % + 2 mph bedraagt: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 mei 2015 om 20:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg... eigenlijk is het in **Italie tot 150 kmh op bepaalde 3-sporige snelwegen, dus die Europese snelweglimietkaart is niet volledig juist.
Als ik enkel de 24 EU-landen neem die snelwegen hebben, is de gemiddelde EU-snelheidslimiet dan 3213/24 = 134 kmh afgerond. Tel ik voor D bescheiden 160 kmh (ipv "250 kmh-constructeurs") is het 130 kmh afgerond. (3123/24 landen) (alles zonder extra tolerantiemarge) ** I-wegcode: Citaat:
Citaat:
In de zomer 2003 was er in I maar sprake van 3 snelwegstukken waar die 150 kmh ging komen: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 mei 2015 om 21:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weten we nu al iets meer over de V85 in Belgie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We ?
V85 ? Pagina 9 van STATEN-GENERAAL VAN DE VERKEERSVEILIGHEID 2007 12 maart 2007 http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf V85 Doelstelling SGVV (personenwagens): v85 niet hoger dan snelheidslimiet + 5km/u in 2008. Snelheidslimiet v85 2003 v85 2004 v85 2005 Verschil met limiet 30 km/u 47 km/u 44 km/u 43 km/u + 13 km/u 50 km/u 65 km/u 62 km/u 61 km/u + 11 km/u 70 km/u 89 km/u 91 km/u 86 km/u + 16 km/u 90 km/u 109 km/u 102 km/u 102 km/u + 12 km/u 120 km/u Geen meetresultaten beschikbaar De v85 wordt wel eens beschouwd als een indicator voor de acceptatiegraad voor bepaalde snelheidslimieten. In principe zouden dan enkel bewuste snelheidovertreders sneller mogen rijden dan de v85 . De ‘realistische’ doelstelling van de SGVV wordt voorlopig in geen enkele snelheidscategorie gehaald. Ze vegen aan de V85 hun "realistische kloten", ttz ze spannen de kar vóór het paard., en dat is enkel goed voor de flitskassa, ondertussen hebben ze bepaalde limieten nog eens verlaagd met extra 20 kmh lager, het peil van de flitskassa mag zeker niet dalen. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 mei 2015 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dan alleen op rekening kan worden geschreven van een flink portie domheid of arrogantie van bepaalde automobilisten. Weten dat de pakkans steeds groter wordt en toch te snel rijden... Tja, sommige mensen hebben blijkbaar geld te veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Deze snelheidslimieten dienen de veiligheid NIET. Deze focus op lage snelheidslimieten maakt Vlaanderen tot de onveiligste landen inzake verkeersveiligheid (lijkt paradoxaal, maar Micele heeft al vaak genoeg laten zien hoe het in elkaar zit). De automobilisten hebben groot gelijk dat ze protesteren tegen deze limieten, ieders op hun eigen manier (via woorden of via daden). |
|
![]() |
![]() |