![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#262 | |||
|
Minister-President
|
Lapzwans.
Het grote drama van je atoomtheorie is dat je ze mee in je graf gaat nemen zonder dat iemand daar om maalt. Weggevaagd. Zoals je al op vele forums bent weggevaagd zonder dat iemand daar om maalt. Integendeel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu goed, je hebt het recht waanzinnig te zijn. Maar niet het recht om grootheden die de loop van de geschiedenis hebben bepaald voortdurend te beschimpen.
|
|
|
|
#263 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 mei 2015 om 13:56. |
||||
|
|
|
|
|
#264 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
(gaat weer op zijn stoel zitten) Man man man, je hele theortette is daarop gebaseerd. Het enige verschil is een nog hogere cultuur (whatever that may be). Je begrijpt je eigen gewauwel niet eens. Als je aan pindakaas ruikt, ruik je dan een groot verschil tussen je linker en rechter neusgat?
|
|
|
|
#265 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat hij zulke mensen laat rondlopen op deze planeet is een aanfluiting voor het aap zijn. |
|
|
|
|
|
|
#266 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Jouw logica komt niet verder dan "omdat ik het zeg". Citaat:
Jouw eenmansgeloof is daar geen enkele uitzondering op.
|
|
|
|
#267 |
|
Minister
|
Compleet ter zijde zijnde: normaal gezien wel ja. Er is in normale omstandigheden altijd 1 neusgat dat vrij is en 1 dat meer verstopt zit. Dit net om meer te ruiken. Dus je twee neusgaten dragen verschillend bij tot de algemene geur van iets. Ofdat je dit gaat merken weet ik niet. Je zal wsl zoals iedereen redeneren dat je 1 geur ruikt.
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#269 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
aangenaam, harriechristus is de naam.
Citaat:
'De steen die de bouwlieden verworpen hadden, is tot een hoeksteen geworden.' Psalm 118 vers 22 Citaat:
En dat het ruimteschepen zijn daar is de wetenschap nog niet aan toe dat waar te kunnen nemen. Citaat:
Citaat:
Het is zelfs onmogelijk dat zoiets bestaat. Citaat:
Dat is de ontwikkeling van de wetenschap. Beschimpen doe jij door me waanzinnig te noemen. |
|||||
|
|
|
|
|
#270 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals onze eigen maatschappij ook niet vanzelf draait, maar op ons denkend bewustzijn berust, zo is dat ook in ons lichaam het geval. Ook ons lichaam is een maatschappij. Citaat:
Wel heeft het zijn grondslag in de logica ter verklaring, deze is ontdekt door Hegel als dialectiek, eenheid der tegendelen, "beginnende" bij de eenheid van zijn en niets en opklimmende tot de oneindige Geest als zijnde God. Deze laatste is de eigenlijke eerste en grondslag, die zich openbaart in mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
Ik heb hier daar boven al iets over gezegd. Maar het is een onderwerp apart waar ik nog niet aan toe ben gekomen. Het heelal is een eeuwig en logisch systeem. Het heelal is eeuwig en oneindig en is er dus altijd al geweest en komt dus ook nergens vandaan. Maar wel heeft het heelal zijn verklarende grondslag in de logica, die gevonden is door de filosoof Hegel en begint bij de eenheid van Zijn en Niets en eindigt bij God als absolute Geest. Maar die laatste is dan eigenlijk de eerste, dwz het heelal is niet werkelijk uit het Niets tevoorschijn gekomen, want de waarheid van het heelal is het hele logische systeem van Niets tot God en niet het Niets als zodanig. Want als uit het Niets alles tevoorschijn kan komen, dan is het Niets niet werkelijk Niets, maar het oneindige systeem dat er uit tevoorschijn komt. En dat totale systeem is God en ook mijn atoomtheorie. DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS. Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !! En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !! "Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft. Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben. Kortom: het heelal is eeuwig. |
||||
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat voor iemand die college heeft gelopen. Ik vraag me toch af wat voor college dat mag zijn geweest. |
|
|
|
|
|
|
#272 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN? Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, want dat gebeurt niet door toeval, of door de primitieve natuurwetten, maar door de super-intelligentie van de microwezens. .......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens. Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat. Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan. De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html hartelijke groeten van harriechristus Citaat:
Citaat:
Laat staan dat je daar enig begrip van zou hebben. |
||||
|
|
|
|
|
#273 |
|
Minister-President
|
De waarheid mag gezegd worden.
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De waarheid is mijn atoomtheorie en als je denkt dat het waanzinnig is, dan moet je moet argumenten komen.
Sowieso is een levend heelal dat eeuwig bestaat en een eeuwige evolutie heeft veel en veel betere dan het tijdelijke en dode mechaniek van de wetenschap. Begin daar mee eens mee en laat het schelden na, want dat is een teken van geestelijke zwakheid. |
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je atoomtheorie bevat zelf geen enkel argument. dat is niet erg, elke gek heeft recht op een mening. Sommigen denken zelfs dat ze Napoleon zijn en die zal ik voorkomend behandelen met de nodige eer. Maar het gebrek aan eigen argumenten uit zich voortdurend in afbreken van elke wetenschap die je in de weg acht van je hersenspinsels. Je doet dit uit onkunde, gebrek aan opleiding, onvermogen om de eigen 'theorie' in stand te houden of te onderbouwen, dommigheid en vooral pure balorigheid. Je veegt dus alle échte argumenten waarmee je voortdurend om de oren geslagen wordt zonder schroom en zonder onderbouw van tafel. En dat is grof, bijzonder grof. En dat is niet gek maar beschamend. En daarom vind ik het niet nodig je voorkomend te behandelen. Wat je zelf niet doet moet je ook niet van anderen verwachten. Ik herhaal, je theorie zal met jou ten onder gaan omdat je niet één serieuze volgeling hebt gevonden. Wat zeg ik, ze is al ten gronde gegaan. Je gelooft er zelf niet meer in anders zou je de zaak ernstiger nemen en de boel niet voortdurend belazeren. Welk een verkwisting van een leven. Het ultieme falen dat je zelf over jezelf hebt uitgeroepen. De ultieme outcast die van alle forums is gegooid maar hier een vrijhaven lijkt te hebben gevonden.
|
|
|
|
#276 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN? Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, want dat gebeurt niet door toeval, of door de primitieve natuurwetten, maar door de super-intelligentie van de microwezens. .......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens. Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat. Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan. De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html hartelijke groeten van harriechristus Citaat:
Citaat:
Ik scheld niemand uit, maar beredeneer dat het Universum van de wetenschap niet klopt en dat van mij veel en veel beter is. DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN 1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt. En ook niet wat er nu vóór die Oerknal was. 2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd. 3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen. Dat wordt dan maar met toeval “verklaard” en wat primitieve natuurwetten erbij.. 4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan. 5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt. Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn. Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren. Namelijk door de hele boel om te keren: ons heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos. Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dat wil zeggen de evolutie is in wezen emanatie, dat wil zeggen: het lagere komt uit het hogere voort. Citaat:
Een heelal dat Gods eeuwige en oneindige werkelijkheid is. Citaat:
Citaat:
Lees mijn atoomtheorie en probeer eens iets inhoudelijks te zeggen. |
||||||
|
|
|
|
|
#277 |
|
Minister-President
|
Arme Harry,
Ik had het nog zo gezegd en je doet het weer. Geen enkel argument omtrent de eigen theorie, behalve het MOET zo zijn... En dan weer 5 povere argumenten tegen de vermaledijde wetenschap. Arme jongen. Mocht het zo triest niet zijn, dan schreef ik opnieuw: hansworst.
|
|
|
#278 | ||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Maar de logica achter het 'andersom' draaien van Venus weiger je nu al weken te vertellen.
En analoog aan jouw adagium, "zolang ik geen bewijs zie heb ik gelijk", draai ik dat maar eens om: zolang jij niets verklaart, heb je ongelijk en is het heelal niet logisch. (en klopt jouw theorette dus niet)
|