![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijke selectie is alleen maar een kwestie van uit proberen of het werkt. Zo kan je geen oog maken door natuurlijke selectie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zou dan begrijpen dat mijn atoomtheorie een veel betere verklaring levert. Citaat:
God komt niet voort uit de natuur, maar is juist de scheppende Geest (de Logica) daarvan. Alleen kon Hegel het objectieve bestaan van God niet bewijzen en dat kan ik wel met mijn atoomtheorie. Hegels Gods begrip is een mengeling van zijn Logica enerzijds en dan als objectief bestaan vervalt ie tot pantheïsme en ten derde zijn wij mensen zelf degenen die God zijn, in die zin dat Gods Geest in ons tot bewustzijn komt. En God als zodanig nog de onbewuste Logica is. Hij zegt dat ook: "Ons bewustzijn van de Geest is het zelfbewustzijn van de Geest!" Dus in ons komt God tot zelfbewustzijn. Citaat:
Die ontwikkeling gaan we dus ook mee maken. Hieruit blijkt dus dat je mijn atoomtheorie niet kent en begrijpt, terwijl je boven zei dat het niet zo moeilijk was. Citaat:
Maar deze zal zeker wel wat dieper gaan dan de jouwe. Citaat:
Ook van anderen heb ik daar nooit iets van gemerkt of slechts zelden zo af en toe. Dus dat er iemand is die het begrijpt behoef je mij niet wijs te maken. Citaat:
En het is niet ver gezocht wat ik zeg, maar heel dichtbij en zeer logisch bovendien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie mijn atoomtheorie begrijpt zal het zeker ook beamen dat het zo is, omdat deze veel en veel beter is dan het krakkemikkige heelal van de wetenschap en veel logischer bovendien en ook veel meer kan verklaren. Als je het eenmaal begrijpt dan kan je niet meer terug. Te vergelijken met dat je op een oude gammele fiets rijdt en iemand je een spiksplinternieuwe geeft, dan zal je die nieuwe toch ook niet weggooien om weer op die oude te gaan rijden. Als de mensen mijn atoomtheorie zouden begrijpen dan zouden ze wel heel anders reageren, dan ze tot nu toe gedaan hebben. Het is al 41 jaar bagger op mijn hoofd, bagger van totaal onbegrip. Geen enkele wil om positief te willen leren en begrijpen wat ik te zeggen hebben. |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
#322 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Als iets eeuwig is, is het nooit ontstaan. (dat schrijf je zelf namelijk, De waarheid is eeuwig en oneindig.) dus kan het nooit in '74 ontstaan zijn.
|
|
|
#323 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo heeft Aristarchos van Samos ontdekt dat de aarde om de zon draait, maar dat wil niet zeggen dat het toen pas zou zijn ontstaan. Dat ware van de gekke. Maar blijkbaar weet je het verschil niet tussen ontstaan en ontdekken, evenmin als je het verschil weet tussen filosofie en wetenschap. Hindert niks, want God houdt van de eenvoudige van Geest. Ze zijn zo ontroerend.... Dus ga zo door en je zult spinazie eten. |
|
|
|
|
|
|
#324 | ||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dit is een schematische vergelijking tussen ons oog en dat van een octopus: 2 (in het linker plaatje, 1 in het rechter) zijn de zenuwen naar de hersenen. Bij een octopus lopen die waar een ontwerper ze zou plaatsen, achter de lichtgevoelige cellen. Bij ons liggen ze ervoor, wat ons zicht slechter maakt en bovendien een blinde vlek veroorzaakt op punt 4 (en voordat je dat onzin noemt en zegt dat er geen blinde vlek in jouw beeld zit moet je eens op de term googelen en een paar van die testplaatjes bekijken). Op den duur is er een stap in de evolutie van het oog geweest waarbij dit zo ontstaan is. Maar meerdere lichtgevoelige cellen met de zenuwen aan de verkeerde kant zijn nog altijd beter dan een enkele lichtgevoelige cel (of iets dergelijks), dus werkte het beter dan wat er beschikbaar was, dus werd er op geselecteerd. Het is ook geen toeval dat we het alternatieve ontwerp vinden in een groep dieren die ver van ons afstaat, de laatste gezamelijke voorouders van mensen en octopussen hadden deze stap in hun ontwikkeling nog niet gezet. Alle verwanten van de octopus hebben nu de "goede" ogen, en al onze verwanten de vreemde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 mei 2015 om 21:20. |
||||||
|
|
|
|
|
#325 |
|
Minister
|
Amaai, jullie hebben veel geduld.
Hé Harrie, ga anders eens kijken op https://answersingenesis.org/ of http://creation.com/ Ik weet het, andere religie, ander mechanisme. Alleen lopen beide sites wat betreft 'wetenschap' en filosofie wat voor op je theorie. Ik ben zeker dat je daar nog wel een paar maand leentjebuur kan spelen. |
|
|
|
|
|
#326 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Vóór '74 bestonden atomen nog gewoon uit elementaire deeltjes. Daarna ook nog steeds, alleen heb jij daar in '74 een verhaaltje over verzonnen om het voor jezelf 'logisch' te maken. Als je het ontdekt had, dan had je met échte bewijzen gekomen en niet met wartaal en "filosofische logica" gezwam. Of had jij je eigen deeltjesversneller in de kelder staan? (en waarom ontdekken ze het niet bij CERN?) Citaat:
Je hebt mazzel dat ik niet zo van de driehoekjes ben, anders had je er nu al meerdere verdiend.
|
|
|
|
#327 | ||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stenen zijn vanzelf op elkaar gaan staan om een huis te vormen en computers zijn vanzelf uit chips ontstaan en die weer uit stukjes metaal. Ook de werking van computers gaat geheel van zelf. Nu, als je dat gelooft, zal je ook met het menselijk oog geen moeite meer hebben, hoewel dat nog veel ingewikkelder is dan een computer, vooral als je de hersenen er nog bij optelt om het zien tot een werkelijk zien te maken. Citaat:
Zo ontstaan onze gereedschappen uit de hogere intelligentie van de mens (samen met de grondstoffen) en niet werkelijk uit alleen metaal en andere grondstoffen. Citaat:
Oftewel: alleen het leven kan het leven scheppen, zoals ook de voortplanting laat zien, en komt niet uit de dode natuur vandaan. Het lagere kan het hogere niet scheppen. Citaat:
Citaat:
De waarheid is dat je het helemaal niet snapt, wat je ook duidelijk hebt bewezen door je idee van jouw singulariteit die niks met mijn atoomtheorie te maken heeft. Citaat:
En de oneindigheid van God is de concrete oneindigheid die ook alle eindigheid omvat en zich dus ook met alle eindigende zaken bezig houdt. Voor Hegel is een oneindigheid die niet het eindigende omvat zelf eindig. Citaat:
Maar wel is het waar dat als de mens verkeerd handelt of denkt hij zelf daarvan de gevolgen zal moeten dragen krachtens de eenvoudige logica van oorzaak en gevolg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ook die 90 procent is onzin, alsof met 100% formules alle raadselen opgelost zouden zijn en het heelal dus ook eindig is. Het is de naïeve opvatting van de wetenschap, en een grote overschatting van zichzelf. Het heelal is eeuwig en oneindig en nooit zal de mens alles weten, want er komen steeds weer nieuwe raadselen bij. Ook mijn atoomtheorie verklaart niet alles ook al is deze zeer indrukwekkend (als je er tenminste iets van weet en begrijpt), want over triljoenen jaren zijn we er wel dik aan gewend en zijn er al weer vele nieuwe raadselen tevoorschijn gekomen. En dat gaat oneindig door. |
||||||||||
|
|
|
|
|
#328 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waaruit dan op wonderbaarlijke wijze (pardon: ik vergeet het toeval en de natuurlijke selectie) het leven is ontstaan. De kinderhand van de wetenschap is gauw gevuld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals je ook niet het verschil weet tussen wetenschap en filosofie en ontdekken en ontstaan. Citaat:
Maar goed: je bent natuurlijk snel op je teentjes getrapt en je hebt wel meer laten blijken zeer onverdraagzaam te zijn en te dreigen de moderatie er bij te halen omdat je niet tegen mij opgewassen bent. Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 mei 2015 om 08:22. |
|||||
|
|
|
|
|
#329 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Maar wel hebben de gelovigen gelijk dat Gods Geest de ware bewuste grondslag is van de evolutie, veel beter dan dat deze door toeval en natuurlijke selectie zou zijn ontstaan. Maar hoe God werkelijk bestaat dat leert de Nieuwe Bijbel met mijn atoomtheorie. Open staan voor iets totaal nieuws dat is de grote kunst. |
||
|
|
|
|
|
#330 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed: bij de wetenschap zal je de Waarheid niet vinden, waar ze ook nog trots op zijn dat zoiets voor hen te hoog is gegrepen. Citaat:
Citaat:
Verder is er ook nog eens een verschil tussen Waarheid (met een grote W) en wat juist mag heten te zijn. De waarheid gaat veel dieper dan de wetenschap allemaal weet, het betreft de meest essentiële vraagstukken van ons bestaan en het heelal, dat geen dood mechaniek is, maar Gods Geest en concrete werkelijkheid. Citaat:
Lezen dus. Citaat:
Citaat:
Waar de wetenschap niks van wil weten. Citaat:
Dus ook alles wat slechts tijdelijk schijnt te zijn, zal in Gods eeuwige geheugen blijven bestaan als even zovele stadia in een eindeloos ontwikkelingsproces. Ook alle vergissingen die de mensheid heeft gemaakt zullen bewaard blijven, omdat God ook daarvan de redenen begrijpt en evenzeer waardevol is. Zo vinden wij het nog altijd leuk de memoreren dat de mensen vroeger meenden dat de aarde plat is. Overigens: met Einstein is dat idee weer opnieuw boven water gekomen met de vervorming der ruimte, want volgens Einstein mag je kromme lijnen (dus ook het kromme vlak) als recht beschouwen. Aldus blijkt de aarde een in zichzelf gesloten recht vlak te zijn evenals het heelal een in zichzelf gesloten ruimte is. Zo blijken vergissingen in een hoger stadia weer terug te komen. Citaat:
De laatste grootste verbetering is mijn atoomtheorie zodat heel veel visies van de wetenschap niet meer kloppen en naar de prullenbak kunnen worden verwezen. Met name dat het heelal eindig en een dood mechaniek zou wezen. En dat God niet zou bestaan, dat wel een verzinsel van de Duivel moet wezen. Citaat:
Zo ver vooruit zelfs dat de mensheid er nog steeds niet voor open wil staan. ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 mei 2015 om 09:28. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#331 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 mei 2015 om 20:19. |
||
|
|
|
|
|
#332 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aan de zogenaamde biologische processen gaat de nog onbewuste logica vooraf, en het denken is de hogere eenheid van beiden. Maar dat is dan volgens de foute idee van de evolutieleer dat het hogere uit het lagere ontstaat. De ware grondslag van de werkelijkheid is het totale systeem van logica, biologie en denkend bewustzijn, dat altijd al zo heeft bestaan. Citaat:
Dat laatste geeft een veel betere en ruimere visie op het heelal en de werkelijkheid. Citaat:
Citaat:
En geen kaboutertjes, maar hogere intelligentere wezens van een hogere cultuur. Kortom: de microkosmos is al veel verder geëvolueerd dan wij. En dat de microkosmos een hogere wereld moet zijn blijkt ook al uit de wetenschap. HET ATOOM IS INGEWIKKELDER 1 - je kunt zo zien dat bijvoorbeeld een uranium-atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel met zijn vele kerndeeltjes: positieve protonen en neutrale neutronen en negatieve elektronen die om de kern heen draaien. Verder zijn de protonen en neutronen weer opgebouwd uit quarks in 6 soorten. 2 - Daar komen ook nog de hogere natuurwetten bij van het elektro-magnetisme, de kwantummechanica en de snarentheorie. 3 - Denk verder ook aan de grotere krachten van de kern-energie en anderen. (De microkosmos heeft 3 extra krachten, namelijk het elektromagnetisme en de sterke en zwakke kernkracht en ook de zwaartekracht berust naar alle waarschijnlijkheid op deeltjes in de microkosmos, zoals met name de nog hypothetische gravitonen of als nieuwste: de Higgsbosonen die de zwaartekracht zouden verzorgen..) 4 - Voor het atoom heb je dan ook nog het systeem van Mendeljeff voor ongeveer 113 verschillende soorten atomen. De microkosmos is ingewikkelder dan de macrokosmos en het is mijns inziens ook een hogere wereld. Het is een wereld die verder ontwikkeld is en een verder ontwikkelde wereld is mijns inziens een ruimtevaartcultuur. Hoger niet alleen omwille van hogere natuurkundige eigenschappen, maar dus ook hoger in die zin dat de microkosmos het product is van levende wezens. Citaat:
Citaat:
Deze geeft uitzicht op een veel beter heelal dan dat slechte geval van de wetenschap, dat op toevalligheid berust in plaats van logica, eindig is in plaats van eeuwig, en slechts een dood mechaniek in plaats van dat het uit en door levende wezens is opgebouwd. Citaat:
En jij komt er ook nog eens mee aandragen, maar oude koeien uit de sloot halen is echt geen kunst. Open staan voor een totaal nieuw idee, daar gaat het om, dat is pas echte wetenschap, niet dat conservatieve dat niet verder komt dan de hakken in het zand te zetten. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 mei 2015 om 06:41. |
|||||||
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Leg dat ook eens uit Harry, want ik denk dat jij je vergist.
|
|
|
|
#334 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb je dat goed geformuleerd dan zal mijn antwoord des te gemakkelijker zijn. Wiki: Quarks zijn elementaire deeltjes, of specifieker subatomaire deeltjes die de bouwstenen vormen van hadronen (onder andere protonen en neutronen). Er bestaan zes soorten,..... Citaat:
Dat laatste is dan mijn conclusie. Wiki:Het higgsboson is van fundamenteel belang: het moet bestaan om het standaardmodel van de deeltjesfysica kloppend te maken. Het is de drager van het higgsveld, dat in het hele universum aanwezig is. Door de higgsbosonen krijgen alle andere deeltjes massa (ik: en dus ook zwaartekracht). Maar wil je voortaan wel precies zeggen waar je het niet mee eens bent en waarom anders moet ik maar raden wat je bedoelt. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 mei 2015 om 10:36. |
||
|
|
|
|
|
#335 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Je bewijst dat je zaken uit wikipedia haalt waar je geen snars van weet of begrijpt. Wanneer je dus schrijft dat protonen en neutronen zijn opgebouwd uit quarks in 6 soorten, dan zit je er naast. Je fout zal je zeker vinden als je wat beter leest. Je kan het zelfs al vinden wanneer je naar je eigen gepost plaatje hieronder kijkt. Zo een blunder maken bij de bouwstenen van atomen die als ruimteschepen de kern van je sprookje uitmaken.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zeg nu toch niet openlijk dat je gewoon RAADT wat er mis zou kunnen zijn in je hersenspinsels. Je eigen onkunde toegeven. Jongen toch! Blaas dus niet langer van de hoge toren. Over wat je niet weet moet je niet langer schrijven.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 28 mei 2015 om 11:31. |
|||||
|
|
|
|
|
#336 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En massa is geen kracht, dat heb ik nergens gezegd, maar is een veelheid. Citaat:
Citaat:
Je pretendeert heel wat te weten, maar je zegt helemaal niks. Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#337 |
|
Minister-President
|
Ik heb het al gezegd, maar je wil niet luisteren.
En je weet te weinig om de pap die in de mond wordt gelegd door te slikken. En wanneer je van mij nog geen argumenten zou hebben gelezen, dan breekt mijn klomp. Wanneer er argumenten komen dan gooi met de losse pols overboord. Een andere taktiek dus: ik wijs op fouten, geef zelfs hints of ik vraag uitleg en dan ben je....sprakeloos.
|
|
|
#338 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 mei 2015 om 17:33. |
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Minister-President
|
|
|
|
#340 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de toekomst gaan we het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een volledige ruimtevaartcultuur van macro-atomen. Het heelal van de atoomtheorie is een heelal met een toekomst, anders dan het heelal van de wetenschap, dat onder gaat. |
|
|
|