![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel het me onduidelijk is of er ook arbeidsongeschiktheid op medisch vlak in het spel was of is. Nu, een mens moet dat toch niet elke week herhalen welk soort werk hij doet, of sommige details daarover prijs geven .... ? Zelfs al is hij een grote deugniet want hij durft mij nogal onwaarheden in de schoenen schuiven, vb. met betrekking tot de leeftijd waarop ik als ambtenaar de pen terzijde kon schuiven. En dat alleen maar omdat ik stel dat ik op de vroegst mogelijke dag die voor mij van toepassing was, graag op de grote kermismolen geklommen ben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 mei 2015 om 06:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Burgemeester
|
![]() JA
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9589310 Pijnlijkste wonde Onlangs reageerden nogal wat lezers met ongeloof op de eerder aangehaalde passage uit het jongste verslag van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), waarin stond dat slechts een op de vier Belgen van alle leeftijden een baan in de privésector heeft. Daarmee legde het IMF nochtans de vinger op de pijnlijkste wonde: het overgewicht van de publieke sector en het terugrollen van de privésector. Dat blijkt ook als je het aandeel van de privésector in de tewerkstelling niet afmeet aan de hele Belgische bevolking. Ook als alleen de beroepsbevolking, zo’n 5,2 miljoen Belgen, in aanmerking wordt genomen, wordt het beeld er niet rooskleuriger op. Als we de 80.000 grenswerknemers, de 760.000 zelfstandigen en de werklozen - die ook tot de actieven worden gerekend - even buiten beschouwing laten, dan werken van de 3,8 miljoen actieve loontrekkenden ruim 2,3 miljoen werknemers in privédienst. Van wie zo’n 122.000 met dienstencheques, door KU Leuven-docent Jozef Pacolet ooit herdoopt tot ‘cadeaucheques’. De overheid stelt ruim 800.000 mensen tewerk, en nog eens 650.000 zijn aan de slag in de gezondheidszorg en maatschappelijke dienstverlening. Daarnaast zijn er van de actieven op dit moment net geen 600.000 werkloos. Kortom: ruim 2 miljoen Belgen worden door de overheid betaald, bijna 42 procent van de actieve bevolking. Waarbij de bedenking past dat heel wat zelfstandigen, zoals de artsen maar ook freelancers in andere sectoren, een inkomen genieten dat grotendeels van de overheid afkomstig is. Nog belangrijker: autonome overheidsbedrijven als de NMBS, Infrabel en Belgocontrol worden niet opgenomen in de overheidssector, ook al blijven die bedrijven niet overeind zonder de steun van de overheid. De IMF-raming waar nogal wat lezers terecht stil van werden, klopt dus. Een doorslaggevender argument om aan die taxshift te beginnen is niet denkbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wie gaat in godsnaam uw loon en dubbel pensioen betalen? In 2014 deden maandelijks gemiddeld 102.000 mensen in ons land beroep op een leefloon toegekend door het OCMW. Dat is het hoogste cijfer ooit. 'En er is voorlopig geen enkele kentering in zicht', klinkt het. De Belgische economie zette vorig jaar de eerste stapjes van een pril herstel, met een groei over het hele jaar van 1 procent. Maar dat economisch herstel belet niet dat het aantal mensen dat afhankelijk is van een leefloon, de laatste vorm van bijstand toegekend door het OCMW, nog altijd aan een explosief ritme groeit. 'Er is nog geen enkel effect van de economische groei, er is nog geen enkele kentering in zicht', klinkt het bij Julien Van Geersom van de Programmatorische Overheidsdienst Maatschappeliljke Integratie. In 2014 deden maandelijks gemiddeld 102.657 mensen beroep op een leefloon, wat 3,9 procent meer is dan het jaar voordien. Dat cijfer lag nog nooit zo hoog sinds het leefloon in zijn huidige vorm werd ingevoerd in 2002. Dat blijkt uit cijfers van de POD Maatschappelijke Integratie. ' http://www.tijd.be/politiek_economie...38016-3136.art Laatst gewijzigd door demonen : 28 mei 2015 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En ik wil ook graag op pensioen gaan op 60 of 62 jaar, maar uw partij ontzegt mij dat. Nu kan ik wel dokken voor de pensioenen van huidige vroeggepensioneerden, maar er zelf veel minder lang van genieten. Dat vind ik unfair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom verdedigen die vakbonden de mensen van Ford zoveel "beter" dan de mensen van de toeleveranciers ? Dat is toch onbegrijpelijk !! Citaat:
Lievemoederen zal niet helpen: de fout is 30 jaar geleden gemaakt, toen men al perfecte berekeningen had over de toekomstige pensioenfactuur. Dat men nu de actuele jonge brug- en andere gepensioneerden niet "terug roept', kan ik nog begrijpen. Dat men die categorie, en voor diegenen die een hoger pensioen hebben (waartoe ik dus behoor) een index-sprong aan de broek naait: akkoord. Dat men wie nu vb. twee jaar voor zijn leeftijd staat waarop hij met vervroegd pensioen kan gaan, enige overgangsmaatregel toekent, kan ik nog begrijpen. Laat zo iemand maximaal 6 extra maanden werken. De regering maakt wel steviger werk van het verminderen van het aantal ambtenaren. En dan vooral van vastbenoemde ambtenaren. Maar ja, je ziet dan: Ivago in Gent gaat staken omdat de vakbonden niet akkoord gaan dat een arbeider ontslagen wordt, nadat hij al drie keer formeel verwittigd werd dat hij een nietsnut is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezondheid.
![]() |
![]() |
#927 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150515_01682175 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat het weer geen kat in een zak is. Ik heb ooit zelf aan de BBI gewerkt. Iedere ambtenaar is er zijn wedde waard. Als hij wil werken natuurlijk En op voorwaarde dat hij mag werken natuurlijk. Want het behoort ook tot de zeden dat men leidende ambtenaren stuurt om de dienst soms volledig naar de kl.... te helpen. En er durft nogal eens een dossierke verdwijnen als de grote mensen er zich beginnen mee bezig te houden. En klokkenluider spelen als het U niet aanstaat wordt natuurlijk niet in dank afgenomen. Trouwens recent nog werd er een directeur BBI op non-actief geplaatst. Hij had de verkeerde aangepakt. En dan wordt het moeilijk hoor. ![]() Ge loopt altijd het risico dat je vroeg of laat zelf eens wordt aangepakt. BBI-werk is daarom alleen al een zwaar beroep. En je maakt er ook weinig vrienden mee. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 28 mei 2015 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja die krijgen al uw basisinkomen plus 2 miljoen gepensioeneerde, etc
tuurlijk klopt dat getal |
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beste bijscholing voor nietsnutten is om enkele maanden op leefloon te staan en ondertussen toch gemeenschapsdienst te moeten doen. Zodat ze gaan beseffen dat ze toch uit hun pijp gaan moeten komen als ze enig confort willen zien in hun leven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U kunt voor die mensen dan een nutteloze ambtenarenjob creëren maar met hen "nuttelozen" te noemen maak jij jezelf belachelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al een maand of zeven was Danny Bormans op zoek naar een job. Hij doorliep verschillende sollicitatieprocedures, ging op gesprekken en hield vacatures in het oog, maar er kwam uiteindelijk niets concreet of uitdagend uit de bus. Te sterk? Met een diploma Toegepaste Economie van de KULeuven en ervaring in de financiële sector (CERA bank) en energiesector (verantwoordelijk voor Customer Service en Sales en Marketing bij BP Belgium en ESSO/Orion Trading Energy) heeft Bormans nochtans een sterk profiel. Misschien iets te sterk. "Mijn leeftijd bleek een nadeel te zijn," getuigt Bormans. "Maar zeker niet alleen leeftijd." Hij zegt ook dat jobonderhandelingen vaak afsprongen als het neerkwam op loonsverwachting. Hoewel hij zich flexibel wou opstellen en zijn verwachtingen realistisch waren in lijn van zijn ervaring en sector, bleek het minder realistisch naar de huidige markt toe. "Uiteindelijk vroeg ik werkgevers gewoon om zelf een indicatie te geven van hun verwachtingen." http://www.jobat.be/nl/artikels/pa-z..._content=blok4 Het is een schande dat laaggeschoolde mensen die een statutair ambtenaarstatuut kregen en dus nooit op zoek moeten naar een andere job afgeven op werklozen terwijl zij eigenlijk zelf hun hele leven werkloos waren maar een politieke lange arm hadden en heel hun leven met hun bedelhandje aan de schatkist opduiken. Laatst gewijzigd door demonen : 29 mei 2015 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem dito voor de partij waar ik lid van ben. De dag dat ze dat wel zouden doen (afgeven op werklozen), knip ik mijn lidkaart stuk. Die voetbal-hoge-pief van Anderlecht, niet bepaald een flamingant, die gaf af op werklozen. Hij noemde ze profiteurs. Ik niet. Jouw voorbeeld gaat nu niet over een schijnwerkloze, maar wel een onhandige werkloze. Hij schatte zijn marktwaarde wel heel slecht in. Tja, dan moet hij door een leerproces. Hij zou de nederigheid kunnen aannemen om eens mee te doen aan een staatsexamen, om daarna tevreden te zijn met een gecombineerde verloning die bestaat uit een karig loon maar een menswaardig pensioen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U als levenslangbenoemde stapte 14 jaar voor uw pensionering uit de misselijkmakende ambtenarij "omdat het systeem dat nu eenmaal toeliet en het zeer goed betaalde om niets te doen". Uw ambtenarenpartij zal U nooit uitstoten! Soort zoekt soort!!! Laatst gewijzigd door demonen : 29 mei 2015 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze man heeft geen enkele looneis (meer). Zijn enige probleem is dat er zeer weinig jobaanbod is en dat zijn leeftijd (49j) hierdoor in zijn nadeel speelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me wel vergissen. Maar in deze, waar jij precies doet of je die man persoonlijk kent, denk ik toch niet dat ik me vergis. Maar swat, heel belangrijk is dat niet. Het lijkt me alleszins weinig te maken met de titel van de draad, die jijzelf begonnen bent, namelijk: N-VA zet frontale aanval in op de ambtenarij! .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#940 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het siert u dat u nog een poging onderneemt om al die debiele uitspraken van Demonen van antwoord te dienen. Met die man is het echter hopeloos om nog een fatsoenlijk debat te voeren. Wat u ook onderneemt, welke argumenten u ook aanhaalt om hem te overtuigen, finaal is het gewoonweg vruchteloos. Met een zodanig gefrustreerd individu, die ervan overtuigd is dat een ambtenaar, anno 2015, een 'levenslang contract' zou hebben, moet u geen tijd en energie meer steken. Laat hem toch in de waan; sterker nog.....sterk hem in zijn overtuiging, dan gaat hij stukken beter slapen. |
|
![]() |
![]() |