Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2015, 21:44   #161
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik voel niet de minste noodzaak om de b. wetgeving nu te wijzigen.
Voor de belangen van het kind zou de Belgische regering voor het tribunaal van Den Haag moeten gesleept worden wegens kinderrechtenschendingen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 21:45   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Net als u stelt dat enkel "normale" gezinnen met een vader en een moeder (eerder een uitzondering tegenwoordig, ma bon), dus het is ook aan u om die stelling te bewijzen...
Wat valt daar aan bewijzen? Gewoon even de geschiedenis bekijken, of de sociale gedragingen in zowat alle culturen en volkeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 21:46   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Voor de belangen van het kind zou de Belgische regering voor het tribunaal van Den Haag moeten gesleept worden wegens kinderrechtenschendingen.
Op dat vlak hebben bepaalde landen terecht een verbod afgekondigd voor adoptie naar België.
Oud 31 mei 2015, 21:46   #164
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat valt daar aan bewijzen? Gewoon even de geschiedenis bekijken, of de sociale gedragingen in zowat alle culturen en volkeren.
Jan, komt er nog een antwoord met rede, of hoe zit het?
U heeft geen antwoord e?
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 21:46   #165
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op dat vlak hebben bepaalde landen terecht een verbod afgekondigd voor adoptie naar België.
Bs'd

Moge God deze landen zegenen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 21:49   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Jan, komt er nog een antwoord met rede, of hoe zit het?
U heeft geen antwoord e?
Wat valt er te antwoorden als u me niet weet te vertellen wat u eigenlijk verwacht?
Oud 31 mei 2015, 21:50   #167
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De geschiedenis ? Wat leren we daar dan zoal uit ivm opvoeding ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 21:50   #168
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat valt er te antwoorden als u me niet weet te vertellen wat u eigenlijk verwacht?
Ik verwacht van u een antwoord met rede Jan.
Oud 31 mei 2015, 21:51   #169
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Moge God deze landen zegenen.
Laat God er maar even buiten.
Oud 31 mei 2015, 21:51   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwacht van u een antwoord met rede Jan.
De vraag blijft onbeantwoord: wat is dat dan "met rede"? Met uw eerder antwoord kwamen we immers nergens, daar u uitging van een subjectieve maatstaf.
Oud 31 mei 2015, 21:52   #171
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Laat God er maar even buiten.
Als ik iets zeg, dan doe ik dat altijd in eigen naam. Als ik iemand iets toewens, of net niet, dan zeg 'ik' dat; niet god.

Ik heb de indruk dat veel mensen gebruik maken van de naam van god, om dingen te kunnen zeggen, die ze in eigen naam nooit zouden kunnen zeggen. Meestal, betreft het domme praat.
Oud 31 mei 2015, 21:54   #172
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag blijft onbeantwoord: wat is dat dan "met rede"? Met uw eerder antwoord kwamen we immers nergens, daar u uitging van een subjectieve maatstaf.
De vraag blijft inderdaad onbeantwoord Jan.
Dat wist ik van het het begin trouwens, daar u gewoon niet in staat bent de vraag te voorzien van een antwoord dat voldoet aan de door mij gestelde criteria. En weet je, ik ben daar blij om. Het toont alleen maar aan dat uw visie achterhaald is en op niets meer dan wat achterlijke denkbeelden berust.
Oud 31 mei 2015, 21:54   #173
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope zo makkelijk kom je er niet vanaf. WETENSCHAPPELIJKE studies waarin overduidelijk bewezen wordt dat enkel in een gezin met een vader en een moeder het kind zich ten volle kan ontplooien.
Oud 31 mei 2015, 21:57   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag blijft inderdaad onbeantwoord Jan.
Dat wist ik van het het begin trouwens, daar u gewoon niet in staat bent de vraag te voorzien van een antwoord dat voldoet aan de door mij gestelde criteria. En weet je, ik ben daar blij om. Het toont alleen maar aan dat uw visie achterhaald is en op niets meer dan wat achterlijke denkbeelden berust.
U verwart criteria met subjectief oordeel. U had het bijvoorbeeld "achterhaald denkbeeld", maar hoe toetst u zoiets "met rede" af. M.a.w. u poneert zogezegde criteria die eigenlijk slechts afgetoetst kunnen worden op de uitkomst van die criteria. Aldus maakt u een redeneerfout en hebt u inderdaad niet kunnen beantwoorden waar "met rede" nu eigenlijk over gaat.

Daarom gooi ik het even over een andere boeg om te kijken of u er eigenlijk wel een zinnige uitleg voor hebt. Kunt u een voorbeeld geven van een argument "met rede" in relatie tot een bepaald discussieonderwerp?
Oud 31 mei 2015, 21:59   #175
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heerlijke democratische landen zoals daar zijn Rusland bedoel je ?
Oud 31 mei 2015, 21:59   #176
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
U verwart criteria met subjectief oordeel. U had het bijvoorbeeld "achterhaald denkbeeld", maar hoe toetst u zoiets "met rede" af. M.a.w. u poneert zogezegde criteria die eigenlijk slechts afgetoetst kunnen worden op de uitkomst van die criteria. Aldus maakt u een redeneerfout en hebt u inderdaad niet kunnen beantwoorden waar "met rede" nu eigenlijk over gaat.

Daarom gooi ik het even over een andere boeg om te kijken of u er eigenlijk wel een zinnige uitleg voor hebt. Kunt u een voorbeeld geven van een argument "met rede" in relatie tot een bepaald discussieonderwerp?
Draai niet zo rond de pot Jan. Ik heb jou een vraag gesteld; en daar wil ik een antwoord op.

Waarom zouden kinderen die worden opgevoed door ouders van hetzelfde geslacht, niet kunnen opgroeien in ideale omstandigheden?
Oud 31 mei 2015, 22:00   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Nope zo makkelijk kom je er niet vanaf.
Hoezo? Heel de mensengeschiedenis is een duidelijk bewijs dat de mens het gezin ziet als een band waarbij er een mannelijke en vrouwelijke component aanwezig is. Dat stoelt nu eenmaal op onze lichamelijkheid: man en vrouw zij ni staat kinderen te verwekken. Het hangt allemaal samen. Daarom ook ontkennen voorstanders van het homo"huwelijk" nu eenmaal onze menselijke natuur.
Oud 31 mei 2015, 22:02   #178
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is niet zozeer "mogen", dan wel of het de ideale situatie is voor kinderen. En dan kunnen we met zekerheid stellen dat dit niet het geval is. Een goede gezinsomgeving voor een kind is niet alleen een goed functionerend gezinsverband maar ook de mannelijke én vrouwelijke component in de vorm van vader en moeder.
Ok, genoeg rond de pot gedraaid nu, Jan, vertel eens waarom je met zekerheid kunt stellen, dat opvoeding gegeven door twee mensen van hetzelfde geslacht per definitie nadelig zou zijn voor kinderen.

Waarom is een goede gezinsvorming, waar dus voldoende geborgenheid, veiligheid, aandacht, warmte, liefde aanwezig is, onvoldoende, en moet de vrouwelijke component samen met de mannelijke, in het gezin aanwezig zijn.
Volgens u falen dus ook per definitie alle een ouder gezinnen, waar meestal de vader ontbreekt, met andere woorden, scheiden is hoe dan ook nadelig voor kinderen?
Ben trouwens ook benieuwd naar dat " moeder spelen" wat volgens u dan het rolpa
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 22:02   #179
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is niet zozeer "mogen", dan wel of het de ideale situatie is voor kinderen. En dan kunnen we met zekerheid stellen dat dit niet het geval is. Een goede gezinsomgeving voor een kind is niet alleen een goed functionerend gezinsverband maar ook de mannelijke én vrouwelijke component in de vorm van vader en moeder.
Ok, genoeg rond de pot gedraaid nu, Jan, vertel eens waarom je met zekerheid kunt stellen, dat opvoeding gegeven door twee mensen van hetzelfde geslacht per definitie nadelig zou zijn voor kinderen.

Waarom is een goede gezinsvorming, waar dus voldoende geborgenheid, veiligheid, aandacht, warmte, liefde aanwezig is, onvoldoende, en moet de vrouwelijke component samen met de mannelijke, in het gezin aanwezig zijn.
Volgens u falen dus ook per definitie alle een ouder gezinnen, waar meestal de vader ontbreekt, met andere woorden, scheiden is hoe dan ook nadelig voor kinderen?
Ben trouwens ook benieuwd naar dat " moeder spelen" wat volgens u dan het rolpa
Oud 31 mei 2015, 22:02   #180
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ben trouwens ook benieuwd naar dat " moeder spelen" wat volgens u dan het rolpatroon is voor homo's en ik neem aan dat bij lebische relaties dan iemand vader speelt?
Dat ouders ongeacht geslacht mekaar kunnen aanvullen, om zo kinderen datgene te geven wat nodig is, kan niet volgens u?
Ik wil hier echt wel antwoord op!

Laatst gewijzigd door alice : 31 mei 2015 om 22:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be