Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2015, 12:09   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In dat geval zou ik de politieagenten die zeggen dat hij door het rood licht gereden heeft niet geloven
Toen ik zeventien jaar oud was, toen was ik bij het leger. Nu, een jaar eerder was ik met een bromfiets door het rode licht gereden, en bij het leger vond men dat zo belangrijk dat ik voor de krijgsraad moest verschijnen.

De agenten die de overtreding hadden vastgesteld kwamen hun getuigenis afleggen voor het hof, de ene zei dat ik voor het rode licht stond en dan ben door gereden, de andere verklaarde dat ik zonder stoppen door het rode licht gereden was.

Welke agent moet je als voorzitter van de krijgsraad dan geloven?

Hij maakte er alleszins niet veel woorden aan vuil, ik kreeg rijverbod en 26.000BF boet.

Toen ik dan de Majoor er op wees dat ik zeventien was en niet eens een rijbewijs had zei hij, je zal het ooit wel eens halen, en dan ben je het kwijt.

Dit terzijde natuurlijk.
Oud 1 juni 2015, 12:52   #102
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag die ik enkele pagina's geleden aan iemand anders stelde: als jij op vakantie bent in Griekenland, en je wordt van een bepaald misdrijf verdacht, zou jij het fair vinden dat heel je proces in het Grieks gebeurd en je niet in staat bent jezelf te verdedigen?
Ik zou het vanzelfsprekend vinden dat ik dan ZELF voor een tolk zou moeten zorgen.

Ik herhaal mijn vraag, een ietsje anders gesteld:
Moeten we voor ongeveer alle 6800 talen welke op deze planeet worden gesproken, een tolk stand-by houden voor mocht er zich eens een overtreder voor het gerecht moeten verantwoorden?

En als dat de regel is, dan is de regel fout en dient deze aangepast te worden.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 juni 2015 om 12:54.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 13:01   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toen ik zeventien jaar oud was, toen was ik bij het leger. Nu, een jaar eerder was ik met een bromfiets door het rode licht gereden, en bij het leger vond men dat zo belangrijk dat ik voor de krijgsraad moest verschijnen.

De agenten die de overtreding hadden vastgesteld kwamen hun getuigenis afleggen voor het hof, de ene zei dat ik voor het rode licht stond en dan ben door gereden, de andere verklaarde dat ik zonder stoppen door het rode licht gereden was.

Hij maakte er alleszins niet veel woorden aan vuil, ik kreeg rijverbod en 26.000BF boet.

Toen ik dan de Majoor er op wees dat ik zeventien was en niet eens een rijbewijs had zei hij, je zal het ooit wel eens halen, en dan ben je het kwijt.

Dit terzijde natuurlijk.
Had uw brommer dan een nummerplaat ? Of werd je door de politie staande gehouden ? Destijds moest je voor een bromfiets sowieso geen rijbewijs hebben
26000 bf boete voor een rood licht en dit 20 jaar ? geleden lijkt me niet geloofwaardig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 13:18   #104
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Close !

Wat ik daarmee wil duidelijk maken is dat wij een dikke middelvinger opsteken naar al degenen die zich groen-verontwaardigd voelen omdat een nva-werknemer met een Porche rijdt. Durft rijden !

Den boom in met zo'n gasten, dat wil ik duidelijk maken.

.
En om je geheugen nog wat op te frissen schoofzak:

http://www.demorgen.be/binnenland/-n...nnen-a2110809/
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 13:33   #105
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit terzijde natuurlijk.
Ik heb al eens voorgehad wat onze Syrische Belg voorhad.
Op een druk Brussels kruispunt in de spits geraak je dikwijls niet van het kruispunt voor het op rood springt.
Op een dag moest ik naar het politiecommisariaat komen. Bleek dat in een auto achter mij een politieagent mij opgeschreven had voor door het rood licht rijden.
Ik heb gezegd dat ik het mij niet meer herinnerde, maar dat hij wel gelijk zal gehad hebben (wat ik betwijfelde). Administratieve boete gehad en betaald. Heeft mij en het gerecht een heleboel ambras bespaard.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 juni 2015 om 13:34.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 14:07   #106
vlaams realist
Banneling

Standaard

Ik heb een andere inkijk .
Aangezien we een rechter , griffier , advocaat als gestudeerde mensen beschouwen én betalen .
Kunnen we dan het hele gerecht niet drietalig maken ?
Perfect drietalige rechters , griffiers en advocaten . Geen tolken meer nodig .
En de mensen die we als bekwaam zien zullen een beetje meer bekwaam moeten worden .
Natuurlijk houd dat ook in dat we ééntalige mensen moeten afdanken .
Maar hou zijn die op dat plaatsje geraakt zonder de landstalen te kennen ?
We eisen talenkennis van kuisvrouwen , maar niet van academici ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 14:20   #107
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Had uw brommer dan een nummerplaat ? Of werd je door de politie staande gehouden ? Destijds moest je voor een bromfiets sowieso geen rijbewijs hebben
26000 bf boete voor een rood licht en dit 20 jaar ? geleden lijkt me niet geloofwaardig.
Ik werd klem gereden op de Belgielei.

Het was in 1979, en inderdaad, als burger kreeg je daar 500 of 1000BF boet voor.

En het is gelopen zoals de voorzitter van de krijgsraad me vertelde, op zekere dag haalde ik mijn tankrijbewijs. Op een vrijdag vroeg ik in Edegem op het gemeentehuis mijn burgerrijbewijs aan, dat ging toen nog mits betalen van 250BF zegels, voor mijn militair tankrijbewijs kreeg ik een B burgerrijbewijs. Maandag ging ik het afhalen en die avond vertrok ik terug naar mijn eenheid in Duitsland.
Dinsdagmorgen kwam ik op het wapenmagazijn waar mijn dienst was en ik werd opgebeld door iemand van de Provoost, de Belgische rijkswacht in Duitsland, die me vroeg van mijn rijbewijs te komen binnen brengen.

Ik vroeg hem of hij het had over mijn militair rijbewijs, neen zei hij, uw burgerrijbewijs dat je gisteren bent gaan afhalen.
Oud 1 juni 2015, 14:41   #108
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Op een druk Brussels kruispunt in de spits geraak je dikwijls niet van het kruispunt voor het op rood springt.
Op een dag moest ik naar het politiecommisariaat komen. Bleek dat in een auto achter mij een politieagent mij opgeschreven had voor door het rood licht rijden.
Ik heb gezegd dat ik het mij niet meer herinnerde, maar dat hij wel gelijk zal gehad hebben (wat ik betwijfelde). Administratieve boete gehad en betaald. Heeft mij en het gerecht een heleboel ambras bespaard.
Het uitrijden van een kruispunt is iets anders als "door het rood rijden " .
Waarschijnlijk had de agent gelijk . De lijnen op de weg zijn geen opties , je kan niet kiezen welke kant je ervan gebruikt . We zijn hier niet in een apenland , rood is rood , zelfs oranje is rood .
Oud 1 juni 2015, 14:54   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw verhaal rammelt een beetje.
Als je een boete krijgt moet je niet naar het commissariaat.Trouwens de politie geeft u geen boete maar stelt een PV op.Of je al dan niet een boete krijgt is een zaak van het parket.
Meestal stelt het parket bij gewone verkeersovertredingen een minnelijke schikking voor.Als u akkoord bent met de minnelijke schikking en deze tijdig betaald is de zaak afgehandeld.Indien u niet akkoord gaat komt de zaak ( in principe) voor de politierechtbank alwaar u al dan niet uw gelijk kan halen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 juni 2015 om 14:54.
Oud 1 juni 2015, 14:58   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werd klem gereden op de Belgielei.

Het was in 1979, en inderdaad, als burger kreeg je daar 500 of 1000BF boet voor.

En het is gelopen zoals de voorzitter van de krijgsraad me vertelde, op zekere dag haalde ik mijn tankrijbewijs. Op een vrijdag vroeg ik in Edegem op het gemeentehuis mijn burgerrijbewijs aan, dat ging toen nog mits betalen van 250BF zegels, voor mijn militair tankrijbewijs kreeg ik een B burgerrijbewijs. Maandag ging ik het afhalen en die avond vertrok ik terug naar mijn eenheid in Duitsland.
Dinsdagmorgen kwam ik op het wapenmagazijn waar mijn dienst was en ik werd opgebeld door iemand van de Provoost, de Belgische rijkswacht in Duitsland, die me vroeg van mijn rijbewijs te komen binnen brengen.

Ik vroeg hem of hij het had over mijn militair rijbewijs, neen zei hij, uw burgerrijbewijs dat je gisteren bent gaan afhalen.
En jij kreeg een boete van 26000 bf voor een gewone verkeersovertreding die je beging als zestienjarig kind.....merkwaardig verhaal ?
Oud 1 juni 2015, 15:01   #111
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw verhaal rammelt een beetje.
Als je een boete krijgt moet je niet naar het commissariaat.Trouwens de politie geeft u geen boete maar stelt een PV op.Of je al dan niet een boete krijgt is een zaak van het parket.
Meestal stelt het parket bij gewone verkeersovertredingen een minnelijke schikking voor.Als u akkoord bent met de minnelijke schikking en deze tijdig betaald is de zaak afgehandeld.Indien u niet akkoord gaat komt de zaak ( in principe) voor de politierechtbank alwaar u al dan niet uw gelijk kan halen.
Aba, wat heb ik gezegd? Op het politiecommisariaat werd mijn verklaring opgetekend die ik ondertekend heb. Daarna heb ik (via de post) een verzoek tot betaling binnen gekregen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 15:22   #112
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit terzijde natuurlijk.
Oud 1 juni 2015, 15:29   #113
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit terzijde natuurlijk.
Of je er nu eerst voor stopt , of er los doorrijdt . 0 verschil .
Aangezien je toch nooit werkt of belastingen betaald , is die 26000 BF betaald door de de staat en ontvangen door de staat . =0.
Het enige dat de staat verweten kan worden is dat ze al vele jaren goed voedsel in je bek verspillen .
Oud 1 juni 2015, 15:34   #114
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Aangezien je toch nooit werkt of belastingen betaald , is die 26000 BF betaald door de de staat en ontvangen door de staat . =0.
Het enige dat de staat verweten kan worden is dat ze al vele jaren goed voedsel in je bek verspillen .
M'n kan gemakkelijk 3 Syrische kindjes onderhouden in plaats van jij .
Het meest sociale ding om te doen is jouw uitkering stopzetten . En met het vrijgekomen geld Syrische kindjes helpen .
MVG .
Oud 1 juni 2015, 15:45   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij kreeg een boete van 26000 bf voor een gewone verkeersovertreding die je beging als zestienjarig kind.....merkwaardig verhaal ?
Op de krijgsraad ja, daar was toen niks merkwaardigs aan.

Als ik het me goed herinner verdiende ik toen 21500 FR per maand zonder verwijderingsvergoeding en marsbevel.
Oud 1 juni 2015, 15:48   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans werd beroepsmilitair toen en nu bekeken als werk.
Oud 1 juni 2015, 16:21   #117
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Op de krijgsraad ja, daar was toen niks merkwaardigs aan.

Als ik het me goed herinner verdiende ik toen 21500 FR per maand zonder verwijderingsvergoeding en marsbevel.
Zwaar betaald voor iemand die enkel maar plaats , voedsel en drank opneemt .
Zeker geen milicien . Want die kregen max 1400 .

Enkel maar beroeps-vrijwilligers krijgen zo een loon .
Tja , je moet de compleet nuttelozen ook een thuis geven
Oud 1 juni 2015, 16:28   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwaar betaald voor iemand die enkel maar plaats , voedsel en drank opneemt .
Zeker geen milicien . Want die kregen max 1400 .

Enkel maar beroeps-vrijwilligers krijgen zo een loon .
Tja , je moet de compleet nuttelozen ook een thuis geven
Je schijnt er niet veel van te kennen, voedsel en drank moest op voorhand betaald zijn of je kreeg niets.

Nu, ofschoon ik wel begrijp dat je maar wat aan het trollen bent wou ik u dat toch meegeven.
Oud 1 juni 2015, 16:41   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een andere inkijk .
Aangezien we een rechter , griffier , advocaat als gestudeerde mensen beschouwen én betalen .
Kunnen we dan het hele gerecht niet drietalig maken ?
Perfect drietalige rechters , griffiers en advocaten . Geen tolken meer nodig .
En de mensen die we als bekwaam zien zullen een beetje meer bekwaam moeten worden .
Natuurlijk houd dat ook in dat we ééntalige mensen moeten afdanken .
Maar hou zijn die op dat plaatsje geraakt zonder de landstalen te kennen ?
We eisen talenkennis van kuisvrouwen , maar niet van academici ?
Dat zal er komen, in Vlaanderen, de dag nadat Vlaanderen onafhankelijk zal zijn.
Dat zal er niet komen in Wallonië.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 16:51   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Even scherp stellen:

het gaat in deze draad over het feit om door het rood licht te rijden, of niet.
Geen ingewikkelde zaak of zo.

Want ge moet flaminganten geen lessen leren omtrent justitie die jouw taal niet spreekt.

Niet voor niets heeft de Vlaamse Volksbeweging enkele weken terug nog een speciale ceremonie gehouden voor zo'n eenvoudige boerenjongen die ... geëxecuteerd werd door een vuurpeloton na een Franstalig proces.

Een klein stukje uit een lang artikel:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/me...on-570839.html
Citaat:
Tijdens de zitting van de krijgsraad werd Reyns bovendien nog maar eens geconfronteerd met de minachtende houding van hogere militairen tegenover de gewone soldaten. De volledige rechtsgang, in zoverre men hier van een rechtsgang kan spreken, verliep eentalig in het Frans. Nochtans had Reyns bij aanvang van het verhoor gevraagd om in het Nederlands gevonnist te worden.

Hij, zoals vele fabriekarbeiders toen, kon amper lezen en schrijven, laat staan dat hij zich in het Frans zou kunnen uitdrukken. In die dagen gold ook in het leger: et pour les flamands la même chose! Of anders uitgedrukt: zwijg en vecht!

Dit negeren van een elementair recht maakte het hele verhaal enkel nog meer schrijnend. Met één woord samengevat: klassenjustitie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be