![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De agenten die de overtreding hadden vastgesteld kwamen hun getuigenis afleggen voor het hof, de ene zei dat ik voor het rode licht stond en dan ben door gereden, de andere verklaarde dat ik zonder stoppen door het rode licht gereden was. Welke agent moet je als voorzitter van de krijgsraad dan geloven? Hij maakte er alleszins niet veel woorden aan vuil, ik kreeg rijverbod en 26.000BF boet. Toen ik dan de Majoor er op wees dat ik zeventien was en niet eens een rijbewijs had zei hij, je zal het ooit wel eens halen, en dan ben je het kwijt. Dit terzijde natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal mijn vraag, een ietsje anders gesteld: Moeten we voor ongeveer alle 6800 talen welke op deze planeet worden gesproken, een tolk stand-by houden voor mocht er zich eens een overtreder voor het gerecht moeten verantwoorden? En als dat de regel is, dan is de regel fout en dient deze aangepast te worden. Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 juni 2015 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
26000 bf boete voor een rood licht en dit 20 jaar ? geleden lijkt me niet geloofwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/binnenland/-n...nnen-a2110809/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een druk Brussels kruispunt in de spits geraak je dikwijls niet van het kruispunt voor het op rood springt. Op een dag moest ik naar het politiecommisariaat komen. Bleek dat in een auto achter mij een politieagent mij opgeschreven had voor door het rood licht rijden. Ik heb gezegd dat ik het mij niet meer herinnerde, maar dat hij wel gelijk zal gehad hebben (wat ik betwijfelde). Administratieve boete gehad en betaald. Heeft mij en het gerecht een heleboel ambras bespaard. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 juni 2015 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Ik heb een andere inkijk .
Aangezien we een rechter , griffier , advocaat als gestudeerde mensen beschouwen én betalen . Kunnen we dan het hele gerecht niet drietalig maken ? Perfect drietalige rechters , griffiers en advocaten . Geen tolken meer nodig . En de mensen die we als bekwaam zien zullen een beetje meer bekwaam moeten worden . Natuurlijk houd dat ook in dat we ééntalige mensen moeten afdanken . Maar hou zijn die op dat plaatsje geraakt zonder de landstalen te kennen ? We eisen talenkennis van kuisvrouwen , maar niet van academici ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was in 1979, en inderdaad, als burger kreeg je daar 500 of 1000BF boet voor. En het is gelopen zoals de voorzitter van de krijgsraad me vertelde, op zekere dag haalde ik mijn tankrijbewijs. Op een vrijdag vroeg ik in Edegem op het gemeentehuis mijn burgerrijbewijs aan, dat ging toen nog mits betalen van 250BF zegels, voor mijn militair tankrijbewijs kreeg ik een B burgerrijbewijs. Maandag ging ik het afhalen en die avond vertrok ik terug naar mijn eenheid in Duitsland. Dinsdagmorgen kwam ik op het wapenmagazijn waar mijn dienst was en ik werd opgebeld door iemand van de Provoost, de Belgische rijkswacht in Duitsland, die me vroeg van mijn rijbewijs te komen binnen brengen. Ik vroeg hem of hij het had over mijn militair rijbewijs, neen zei hij, uw burgerrijbewijs dat je gisteren bent gaan afhalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk had de agent gelijk . De lijnen op de weg zijn geen opties , je kan niet kiezen welke kant je ervan gebruikt . We zijn hier niet in een apenland , rood is rood , zelfs oranje is rood . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een boete krijgt moet je niet naar het commissariaat.Trouwens de politie geeft u geen boete maar stelt een PV op.Of je al dan niet een boete krijgt is een zaak van het parket. Meestal stelt het parket bij gewone verkeersovertredingen een minnelijke schikking voor.Als u akkoord bent met de minnelijke schikking en deze tijdig betaald is de zaak afgehandeld.Indien u niet akkoord gaat komt de zaak ( in principe) voor de politierechtbank alwaar u al dan niet uw gelijk kan halen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 juni 2015 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangezien je toch nooit werkt of belastingen betaald , is die 26000 BF betaald door de de staat en ontvangen door de staat . =0. Het enige dat de staat verweten kan worden is dat ze al vele jaren goed voedsel in je bek verspillen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het meest sociale ding om te doen is jouw uitkering stopzetten . En met het vrijgekomen geld Syrische kindjes helpen . MVG . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het me goed herinner verdiende ik toen 21500 FR per maand zonder verwijderingsvergoeding en marsbevel.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker geen milicien . Want die kregen max 1400 . Enkel maar beroeps-vrijwilligers krijgen zo een loon . Tja , je moet de compleet nuttelozen ook een thuis geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ofschoon ik wel begrijp dat je maar wat aan het trollen bent wou ik u dat toch meegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal er niet komen in Wallonië. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even scherp stellen:
het gaat in deze draad over het feit om door het rood licht te rijden, of niet. Geen ingewikkelde zaak of zo. Want ge moet flaminganten geen lessen leren omtrent justitie die jouw taal niet spreekt. Niet voor niets heeft de Vlaamse Volksbeweging enkele weken terug nog een speciale ceremonie gehouden voor zo'n eenvoudige boerenjongen die ... geëxecuteerd werd door een vuurpeloton na een Franstalig proces. Een klein stukje uit een lang artikel: http://www.knack.be/nieuws/belgie/me...on-570839.html Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |