![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ten tweede is er groepsdruk. Verslaafden die niet verslaafden onder sociale druk zetten om ermee te beginnen. Zo beginnen de meesten te roken. Zo worden mensen ook in een godsdienst gevangen, of in een ideologie. Als u denkt dat u libertair bent uit vrije wil, u vergist zich. Vrije wil bestaat niet. Citaat:
Wel, dat is net het punt dat ik maak. Als u zichzelf in de vernieling spuit brengt u schade aan de vrijheid van derden. Laatst gewijzigd door geertvdb : 1 juni 2015 om 09:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Ik lees net in de krant dat Ross Ulbricht een slordige 72 miljoen verdiende aan zijn darknet.
De vraag is natuurlijk of hij echt een idealist is, zoals men ons hier probeert wijs te maken. Of is zijn libertarisme een excuus om zijn hebzucht te vergoeilijken? De vraag stellen is ze beantwoorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Met zo'n figuur kan ik moeilijk medelijden hebben. Hij liet bijvoorbeeld de verkoop van cyanide toe (bron) via zijn site. De verkoop van wapens is blijkbaar ook alleen maar gestopt omdat er niet genoeg mee verdiend werd.
Ik denk dat, met zo'n voorbeelden, ieder wel beseft dat zijn libertarische utopie uit mekaar spat zodra men ze buiten de muren van de studentenkamer brengt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg drugs die niet verslavend zijn zoals cannabis, XTC, LSD, Paddo's, … Nee dat is de logica zelve en wordt ook duidelijk in landen waar men wel de stap maakt naar legalisatie of decriminalisering. Zie mijn link onderaan. Citaat:
Waar zijn de illegale alcohol stokers? Waar is de alcohol maffia die onder de prijzen van de supermarkt gaat? Waarom zou iemand illegaal een product verkopen voor een lagere prijs dan dat hij dat zou kunnen doen op een legale manier? Waarom niet gewoon je product legaal verkopen? Waarom extra risico lopen voor minder winst? De reden dat de marges voor drugs zo hoog liggen, en er bijgevolg een maffia is die zich er mee moeit, is net omdat ze illegaal zijn, je betaalt tenslotte een hoop mensen hun risicoloon. Dat is ook de reden dat andere, legale producten, niet worden verhandelt door maffia, er is namelijk geen marge voor. En als je met een gebrek aan marge moet vechten met een kwalitatief minder product tegen een legaal superieur product mét het risico daar een straf aan over te houden, dan zal die activiteit vanzelf verdwijnen, of op zijn minst heel sterk afnemen. Citaat:
Ten Years After Decriminalization, Drug Abuse Down by Half in Portugal http://www.forbes.com/sites/erikkain...f-in-portugal/ Citaat:
Dat je struikelt over zo'n simpele rekensom doet mij geloven dat je weinig kaas hebt gegeten van deze materie maar je gedachten eerder een afkooksel zijn van impressies die je hebt opgedaan van Hollywood. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij uit niet-vrije wil de drang hebt om te dikteren hoe ik moet leven, en ik heb uit niet-vrije wil een andere drang om te leven, waarom moet jij je drang dan aan mij kunnen opdringen ? Als jij vindt dat Jan zich niet mag drogeren, en Jan heeft een sterke drang om zich te drogeren, wie ben jij om Jan te beletten van zijn niet-vrije wil ter expressie te brengen, opdat jij je niet-vrije wil tot expressie zou kunnen laten brengen ? Maar als jij niet zou willen dat Jan zich bezuipt, dan zou je er wel niks aan te zeggen hebben ? Citaat:
Iemand die een site opent waar je wijn kan bestellen, die gaat niet levenslang in de gevangenis. Iemand die de godganse dag videospelletjes speelt, die helpt zijn leven ook in de vernieling. Iemand die veel rookt, ook. Iemand die geen sport doet, ook. Iemand die aan politiek doet, ook. Er zijn zoveel manieren om uw leven omzeep te helpen, die perfect legaal zijn. Dat kan dus het argument niet zijn he. Citaat:
Citaat:
Het is juist dat ik dan een smeerlap ben, want dan had ik geen kinderen moeten maken. Maar er zijn zoveel manieren om uw kinderen laten te ontploffen. Illegale drugs is daar maar 1 van. Drank is er een andere. Ze laten stikken is een derde. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2015 om 13:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eigenaardige is dat hij daar niet voor veroordeeld is. Het is trouwens niet duidelijk in welke mate dat het geval was, en in welk geval dat een totaal opgezette zaak is door die FBI agenten he (exact diezelfde agenten die nadien beschuldigd zijn om de veroordeelde zelf af te persen, en zelf winstgevende zaakjes op te zetten op Silk Road tussen haakjes).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Doe eens het omgekeerde, wees eens onvoorspelbaar. ![]() Oei oei, hier gaan we het weer krijgen, een geschiedenisles ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Nee, als ge dat gelooft, dan is het echt heel erg. Citaat:
![]() Ja, plots hebt ge mij overtuigd ![]() |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||||||
|
![]() Nee hoor, een illusie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In de Verenigde Staten, en meer bepaald daar waar ze nu recreatief cannabisgebruik en verkoop hebben gelegaliseerd, zijn er zoveel extra belastingen binnengekomen dat de mensen een deel hebben teruggestort gekregen. (Dit moet bij wet wanneer de vooropgestelde inschatting werd overschreden, de details ken ik niet) In Nederland is ook onderzocht wat decriminalisering zou opleveren: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 1 juni 2015 om 22:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik moet altijd denken aan het laatste interview dat Herman Brood ooit gaf. In de publicatie na de dood van Brood werd er opgemerkt dat de zanger het gebrek aan vrijheid agv zijn wankele gezondheidstoestand niet aankon. Ik besluit hieruit dat kiezen voor drugs geen echte vrijheid is want je maakt jezelf afhankelijk van die smeerlapperij én je raakt gevangen in een ziek lichaam. Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet de ergste drug van allemaal niet: SUIKER
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 2 juni 2015 om 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
|
![]() Citaat:
Beide zijn een mirakel, en alleen gelovigen geloven in mirakels. Ten eerste zal door legalisatie de overlast vergroten en de overheid extra kosten moeten maken. Zie Nederland. Ten 2e, (en spijtig genoeg moet ik mij herhalen, want ik merk dat ge weigert op mijn argumentatie in te gaan,) zal de drugsmarkt (producent en gebruiker) er alles aan doen om de legale markt te ondermijnen. De overheid zal bijvoorbeeld kwaliteitscontroles moeten uitvoeren, en dat zal geld kosten, en TOCH zullen de drugsgebruikers voor goedkopere illegale drugs kiezen. Kijk maar wat er gebeurde toen men in Nederland prostitutie legaal wou maken. Dat was ook een fiasco, omdat de prostituees helemaal geen belastingen wilden betalen. net hetzelfde fenomeen zal zich voordoen met de legalisatie van drugs. Citaat:
Daar zijn ze een pak religieuzer dan hier, precies dat ze daar ook in mirakels geloven. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In Nederland hadden ze zogezegd last van drugstoerisme, puur en alleen omdat het zorgde voor verkeersoverlast. Ze hebben bijgevolg enkel de coffeeshops in de grensstreken gesloten. In de rest van het land kan je nog steeds je wiet kopen, ook als buitenlander. Het enige wat Nederland heeft gedaan is het probleem verlegd (Of dacht je dat er nu minder mensen wiet gebruiken?). Terwijl ze beter hadden geluisterd naar de coffeeshop houders en het probleem opgelost door dichter bij de grenzen verkooppunten te plaatsen zodat er geen "overlast" is in de steden van het extra auto verkeer. In essentie was de problematiek afkomstig van een gebrek aan een legaal draagvlak in de buurlanden, het lag niet aan het drugbeleid van Nederland. Je stelt ook dat "ze" van gedacht zijn veranderd, alsof Nederland unaniem heeft besloten dat er een probleem was met de legale verkoop. Dat is natuurlijk niet zo, het gaat om verkeerde beslissingen van slecht ingelichte personen. Het probleem in Nederland ligt overduidelijk bij het schizofreen beleid van de legale verkoop (gedoogd om precies te zijn) terwijl de productie illegaal is. Vreemd dat daar niks aan gebeurd, terwijl iedereen die er ook maar iets van afweet dat al jaren probeert recht te zetten, net omdat daar de oorsprong ligt van het criminele milieu. Maar daar mag in Nederland niet over gesproken worden, liever de onschuldige eindgebruiker viseren en de maffia hun ding laten doen. Het zou me da ook niet in het minst verbazen dat de beslissingen die in Nederland genomen zijn afkomstig zijn van politiekers die onder druk werden gezet door de maffia die nu verantwoordelijk is voor de productie, omdat zij schrik hadden dat een sensibele aanpak hun inkomsten ging laten verdwijnen. Om maar te zwijgen over de invloed van de VS, die over heel de wereld landen onder druk zet om dezelfde repressieve aanpak te handhaven. Je hebt hier nog niet het minste hard gemaakt en heel je retoriek is gebaseerd op onwetendheid, als ik u was zou ik mijn beledigingen voor mij houden. Laatst gewijzigd door Akufen : 2 juni 2015 om 13:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zoals de vrijheid om zelfmoord te plegen. Nadien ben je ook niet heel "vrij" meer in de zin dat jouw keuzes gewoon beperkt zijn tot voeder te zijn van de aardwormen. Maar dat is het gevolg van de vrije keuze om zelfmoord te plegen. Vrijheid impliceert het ondergaan van de gevolgen van uw keuzes. Als bovendien die keuzes impliceren dat het vooral zwakkeren zijn die eraan ten onder gaan, is dat nog leuk meegenomen ook. Citaat:
Aangezien je de kans op ongeluk zo goed als niet in de hand hebt, wil dat zeggen dat als je sneller rijdt, je de kans op een zwaar ongeluk groter maakt. Als iedereen sneller rijdt, zullen er meer en ergere ongelukken gebeuren, zo simpel is dat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ja, kinderen zijn profiteurs. Maar normaal gezien is er een empathische band tussen ouders en kinderen die maken dat die ouders dat profitariaat van hun kinderen als zelf weldadig ondervinden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Voor de antwoorden op uw vragen, gelieve u te wenden tot onze Noorderburen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
dat gij de nobelprijs voor genialiteit nog niet ontvangen hebt is eigenlijk een schande! Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Hebt ge ook bewijzen? Citaat:
En ook bewijzen van de druk die de USA op Nederland of België zet om het cannabisbeleid te verstrengen? Is er een telefoontje geweest van Obama naar De Wever? Of zijt ge gewoon gebakken lucht aan't verkopen? Citaat:
Tja, maar gij zijt begonnen, hé: Als ge onbeschoft zijt tegen mij, dan gaan de handschoenen af. ![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
![]() Citaat:
we kunne natuurlijk de verslaafden laten creperen. Maar daar ben ik ethisch tegen. en dat zorgt voor nog meer kosten. Citaat:
Citaat:
Ik begin door te dringen ![]() Ik heb gemerkt dat ge in een andere thread ook het eens bent met mijn argument mbt de sociale druk die uitgeoefend om mensen een verslaving aan te smeren. ik lees dat graag. Flink Zo! ![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 juni 2015 om 14:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.jstor.org/stable/1148617?...n_tab_contents https://nacla.org/news/2014/6/27/tur...-drug-policy-1 http://qz.com/295684/why-the-us-is-b...ld-to-live-by/ http://www.jstor.org/stable/165986?s...n_tab_contents |
|||||||
![]() |
![]() |