Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2015, 11:49   #41
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat islamofobie in strijd is met zijn functiebeschrijving.
Sorry hoor maar dat is onzin, islamfobie bestaat om te beginnen niet. Het is een politieke term, om heel ruim iedere criticus ten opzichte van islam aan te duiden, bovendien heeft de leraar in kwestie niets beweerd wat niet waar is, en enkel een kritische vraag gesteld! Waarom zou dit niet mogen? Daarom iemand ontslaan is regelrechte indoctrinatie en terreur, hoop dat de man snel weer aan het werk is, en dat ontslag onmiddellijk ongedaan gemaakt wordt; Te gek voor woorden dit gedoe!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 11:49   #42
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Nu moet ik wel zeggen dat ik zo'n onzin van een leerkracht niet verwacht. Of dat hij op z'n minst zijn stelling grondig en genuanceerd onderbouwt.

Wie de koran leest en vooral ook de hadith bestudeerd, kan niet anders dan tot de conclusie komen dat dit een groots literair werk is. Met analfabetisme heeft dit dus niks, maar dan ook niks te maken. Wie die religie bestudeerd dient te kunnen lezen, wil hij of zij begrijpen waar het over gaat. Analfabetisme is juist het niet kunnen lezen van het arabisch.
Daarnaast getuigt het ook van een soort superioriteitsgevoel: ik ben beter, want ik doceer geschiedenis.
En tot slot 'kiest' men geen religie. Men wordt er geboren in een geloofsgemeenschap en neemt van kinds af aan de cultuur (en religie) over van de ouders. Ook daar slaagt de leraar de plank volledig mis.
Inderdaad, dat is het probleem. Een leraar dient correcte, objectieve informatie te geven en niet zijn xenofobie tentoonspreiden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 11:50   #43
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het betreft een lompe idioot want:

1. De achterlijke religie van een leerling als dusdanig benoemen buiten de relevante lessen

2. Dit op papier doen

Als hij hetzelfde doet met een katholieke leerling, en diens katholieke ouders lezen dat, denken jullie dan niet dat die ook op het matje zou mogen komen?
Neen , en katholieke landen tellen niet de meeste analfabeten .
En ik denk niet dat ontslag een lichte straf is .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 11:51   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mag een leerling geen angst hebben voor haar xenofobe leraar?

Ze had hem trouwens een wedervraag moeten stellen: Gaat hij zijn welvaart of materialistische wereld mee het graf in nemen?

Niet heel de wereld is even materialistisch maar daarom niet minder gelukkig.
Je bent het levende bewijs dat religie tot waandenkbeelden kan leiden! Hou toch eens op met dat geneuzel en probeer eens een eigen mening te vormen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 11:51   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat islamofobie in strijd is met zijn functiebeschrijving.
Wat een zever is dat?
Islamofobie zou moeten aanwezig zijn bij elke niet-moslim die met die opgedrongen smeerlapperij te maken heeft!
Het gaat hier niet om een "fobie"! Wie tegen ratten in zijn huis is heeft dan "rattenfobie" zeker?
Die leraar heeft een klare en duidelijke vraag gesteld die volgens sommige van onze politiekers "met speciale agenda" niet mag gesteld worden!
De moslim-multicul is iets dat dag na dag meer en meer om op te kotsen is!
Maar bon, einde van het verhaal afwachten.
Eventjes terzijde: een leerkracht die met zijn leerlingen via bepaalde media communiceert is verkeerd bezig!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 11:52   #46
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu moet ik wel zeggen dat ik zo'n onzin van een leerkracht niet verwacht. Of dat hij op z'n minst zijn stelling grondig en genuanceerd onderbouwt.

Wie de koran leest en vooral ook de hadith bestudeerd, kan niet anders dan tot de conclusie komen dat dit een literair werk is van een zeker niveau. Met analfabetisme heeft dit niks te maken. Wie die religie bestudeerd dient te kunnen lezen, wil hij of zij begrijpen waar het over gaat. Analfabetisme is juist het niet kunnen lezen van het arabisch.

Daarnaast getuigt het ook van een soort superioriteitsgevoel: ik ben beter dan diegenen die die religie aanhangen, want ik doceer geschiedenis. De onderliggende boodschap is: wie deze religie aanhangt is analfabeet en onderontwikkeld. Een subtiele maar grove belediging dus. die alsdusdanig aankomt.

En tot slot 'kiest' men geen religie. Men wordt er geboren in een geloofsgemeenschap en neemt van kinds af aan de cultuur (en religie) over van de ouders. Ook daar slaagt de leraar de plank volledig mis.
Groots literair werk ... raap me op.

En eens je de jaren van verstand bereikt hebt kan je geen keuze meer maken als je "er in geboren bent"?

Ook mohamedaan zeker?

Laatst gewijzigd door SDX : 2 juni 2015 om 11:53.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 11:52   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je wilt het niet snappen. Het feit alleen dat iemand gelooft is voor jou voldoende om die persoon met spot aan te vallen en te kwetsen. Anders gezegd: je bent erg agressief en onverdraagzaam. Terwijl je jezelf als atheïst en zeer verdraagzaam beschouwt.
zoiets stoort mij mateloos, ja. Zomaar onvoorwaardelijk dingen geloven, getuigt van heel weinig rationeel denkvermogen.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 11:54   #48
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is het probleem. Een leraar dient correcte, objectieve informatie te geven en niet zijn xenofobie tentoonspreiden.
zet daar dan een robotje voor de klas.

Citaat:
Oud 2 juni 2015, 11:55   #49
Tomas
Gouverneur

Standaard

Als je de Koran begint te bestuderen, en ook de hadith, en de tafsir en de ta'wiel en de allegorische interpretaties van de teksten, kan je niet anders dan concluderen dat je daar geen analfabeet voor moogt zijn. Welintegendeel.
Je dient voeling te hebben met de literaire vormen die in het arabisch in de Koran gebruikt worden, de vele betekenislagen ervan en dies meer.

Analfabetisme is net het tegendeel.

En neen, ik ben geen moslim, maar dat neemt niet weg dat ik genuanceerd kan denken over de studie van de bronnen van de Islam.

Laatst gewijzigd door Tomas : 2 juni 2015 om 11:59.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 11:56   #50
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag een leerling geen angst hebben voor haar xenofobe leraar?

Ze had hem trouwens een wedervraag moeten stellen: Gaat hij zijn welvaart of materialistische wereld mee het graf in nemen?

Niet heel de wereld is even materialistisch maar daarom niet minder gelukkig.
Ja , dat klopt er zijn veel islamieten die dopgeld weigeren . Die zijn niet zo materialistisch . Maar ik ken er geen zo . U wel ?
Oud 2 juni 2015, 11:57   #51
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
geen enkel geloof verdraagt kritische vragen, niet het islamitische, noch het joodse, noch het katholieke. Daarom juist geloven al die volgelingen die rommel onvoorwaardelijk.
Inderdaad. Daarom moet men maar eens af van die "godsdienstvrijheid" waar iedere gek die verwijst naar "godsdienst" zich alles moet kunnen permitteren. Laten we "godsdienst" beschouwen als een hobby, zoals kaarten en petanque en dat ze hun plan trekken met hun zever.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 11:57   #52
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Die leraar gaf correcte , objectieve informatie . Daarom noem jij hem xenofoob .
Oud 2 juni 2015, 11:58   #53
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Groots literair werk ... raap me op.

En eens je de jaren van verstand bereikt hebt kan je geen keuze meer maken als je "er in geboren bent"?

Ook mohamedaan zeker?
2.
Oud 2 juni 2015, 11:59   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een leraar heeft de levensbeschouwing van zijn leerlingen te respecteren.
leerlingen kunnen hun levensbeschouwing best thuis laten, als ze naar school gaan. Toen ik naar school ging, zullen er ook wel gelovigen en niet-gelovigen in de klas hebben gezeten. Wij kenden elkaars levensbeschouwing niet of nauwelijks. En zo hoort het.

Citaat:
Oud 2 juni 2015, 12:00   #55
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je de Koran begint te bestuderen, en ook de hadith, en de tafsir, kan je niet anders dan concluderen dat je daar geen analfabeet voor moogt zijn. Welintegendeel.
Je dient ook voeling te hebben met de literaire vormen die in de Koran gebruikt worden, de vele betekenislagen en dies meer.

En neen, ik ben geen moslim, maar dat neemt niet weg dat ik genuanceerd kan denken over de studie van de bronnen van de Islam.
En toch klopt wat de leraar zei als een zwerende vinger .
Dan zijn veel gelovigen niet in staat de koran te lezen , dat is alles .
Hoe achterlijk moet je daar voor zijn ?
Oud 2 juni 2015, 12:01   #56
Tomas
Gouverneur

Standaard

Als je de Koran begint te bestuderen, en ook de hadith, en de tafsir en de ta'wiel en de allegorische interpretaties van de teksten, kan je niet anders dan concluderen dat je daar geen analfabeet voor moogt zijn. Welintegendeel.
Je dient voeling te hebben met de literaire vormen die in het arabisch in de Koran gebruikt worden, de vele betekenislagen ervan en dies meer.

Oud 2 juni 2015, 12:01   #57
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de Koran begint te bestuderen, en ook de hadith, en de tafsir, kan je niet anders dan concluderen dat je daar geen analfabeet voor moogt zijn. Welintegendeel.
Je dient ook voeling te hebben met de literaire vormen die in de Koran gebruikt worden, de vele betekenislagen en dies meer.

Ja anderhalf miljard mohamedanen kunnen arabisch lezen.

Je hebt die hele koran & C° niet eens gelezen anders zou je 't niet hebben over "hoogstaand literair werk", want er is kop noch staart aan, niet eens in chronologische volgorde opgetekend en gaat over 10 X niks als je de gewelddadige voorschriften eruit haalt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 12:02   #58
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je de Koran begint te bestuderen, .
stop maar, je deed het al in post 49

Citaat:
Oud 2 juni 2015, 12:05   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad. Daarom moet men maar eens af van die "godsdienstvrijheid" waar iedere gek die verwijst naar "godsdienst" zich alles moet kunnen permitteren. Laten we "godsdienst" beschouwen als een hobby, zoals kaarten en petanque en dat ze hun plan trekken met hun zever.
godsdienst dient idd strict beperkt te worden tot de privé-sfeer.

Citaat:
Oud 2 juni 2015, 12:07   #60
Tomas
Gouverneur

Standaard

Schoenmaker blijf bij je leest, zou ik zeggen tegen dat stukske leraar. Tenzij hij de arabische cultuur en literatuur grondig bestudeerd heeft, heeft die leraar weinig zinnigs te zeggen daarover. Domheid is helaas niet verboden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be