Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2015, 10:26   #101
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
1 en 2 klopt maar 3 klopt totaal niet want de haan kraait de hele tijd victorie en kijkt er zeker niet naast maar is al op zoek naar verdere uitbreiding...
uiteraard, de francofonie zal enkel slagen wanneer het Nederlands (of het Vlaams, mij gelijk) uit België zal verdwenen zijn, en alle Vlamingen Belg geworden zullen zijn.

O, wait...
Oud 2 juni 2015, 10:29   #102
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Marie, JIJ zegt dat Vlamingen een "ras" vormen, hé...
De rollen niet omdraaien.
Oké, het woord ras is niet juist, zoals Vlaams realist duidelijk zegt het moet volk zijn.
Mijn excuses hiervoor!!!
Maar het woord racisme gaat niet enkel op voor rassen maar ook voor volken want de Joden vormen ook geen ras maar kennen wel veel racisme...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 10:36   #103
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
uiteraard, de francofonie zal enkel slagen wanneer het Nederlands (of het Vlaams, mij gelijk) uit België zal verdwenen zijn, en alle Vlamingen Belg geworden zullen zijn.

O, wait...
Ik denk dat ze zelfs daar niet meer van dromen... Vandaar de zesde staatsmisvorming waarin ze het verder afromen van de rijkdommen in Vlaanderen in versneld tempo verder doorvoeren en waarbij ze zichzelf Bruxelles verzekerd hebben en de poorten geopend hebben om ook heel grote delen van Vlaams Brabant mee uit Vlaanderen weg te scheuren, de dag dat de Vlaamse melkkoe leeggezogen is.
Ze hebben er bovendien heel goed voor gezorgd dat alle hefbomen voor een bloeiende economie in hun Eigen handen zijn gebleven zodat Vlaanderen het Voeren van een eerlijke economische concurentie met franstalig België, maar ook met de rest van Europa ontnomen wordt; waarbij la Belgique de totale achteruitgang van Vlaanderen, eerst economisch, maar daarna ook sociaal heeft uitgetekend.
Oud 2 juni 2015, 10:44   #104
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké, het woord ras is niet juist, zoals Vlaams realist duidelijk zegt het moet volk zijn. Mijn excuses hiervoor!!! Maar het woord racisme gaat niet enkel op voor rassen maar ook voor volken want de Joden vormen ook geen ras maar kennen wel veel racisme...
Vandaag wordt 'ras' op andere manieren gedefinieerd omwille van het menselijke ontwikkelingspotentieel, hierdoor krijgen we een mengeling die maar al te vaak tot de grootste verwarring leidt. Men voegt nu binnen elk 'ras' een aantal dimensies toe, zijnde ego- etno- en wereldcentrisme waardoor het debat een heel andere wending neemt.

Laatst gewijzigd door tandem : 2 juni 2015 om 10:45.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 10:49   #105
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hewel, Mevrouw, dat in tegenstelling is wel racistisch, want het Vlaamse ras bestaat en het ontkennen van zijn bestaan is een van de eerste regels van racisme.
Het Belgische ras bestaat niet want het Belgische ras is niet eenduidig maar een alagaam van verschillende volksgroepen...
Het Vlaamse ras??? Welke raskenmerken moet ge hebben om daar bij te horen?
Vlamingen geen amalgaam van verschillende volksgroepen? Waarop baseert gij dat? Welke zijn de gemeenschappelijke kenmerken?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 10:53   #106
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze zelfs daar niet meer van dromen... Vandaar de zesde staatsmisvorming waarin ze het verder afromen van de rijkdommen in Vlaanderen in versneld tempo verder doorvoeren en waarbij ze zichzelf Bruxelles verzekerd hebben en de poorten geopend hebben om ook heel grote delen van Vlaams Brabant mee uit Vlaanderen weg te scheuren, de dag dat de Vlaamse melkkoe leeggezogen is.
Ze hebben er bovendien heel goed voor gezorgd dat alle hefbomen voor een bloeiende economie in hun Eigen handen zijn gebleven zodat Vlaanderen het Voeren van een eerlijke economische concurentie met franstalig België, maar ook met de rest van Europa ontnomen wordt; waarbij la Belgique de totale achteruitgang van Vlaanderen, eerst economisch, maar daarna ook sociaal heeft uitgetekend.
Marie toch, de Franstaligen zijn veel slimmer dan dat, hoor...
Zij beseffen heel goed dat Vlaanderen rijkdom moet blijven produceren zodat zij in hun hangmat kunnen blijven liggen. Zij hebben er helemaal geen baat bij dat Vlaanderen zou verarmen, wel integendeel: hoe rijker Vlaanderen, hoe meer geld er naar Wallonië en Brussel (enkel bij de Franstaligen en de vreemdelingen, uiteraard) vloeit.

Jij hebt duidelijk geen weet van hoe Franstalige politieke strategen (ja ja, strategen, voor de Franstaligen is dit een kwestie van leven en dood, dus beschouwen zij dit als een oorlog) denken. En eerlijk is eerlijk, zij zijn vele malen slimmer dan jij, wat hier dan ook aangetoond wordt.

En de Vlamingen, die zijn zo dom dat zij maar blijven werken en zwoegen!
Oud 2 juni 2015, 12:14   #107
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie toch, de Franstaligen zijn veel slimmer dan dat, hoor...
Zij beseffen heel goed dat Vlaanderen rijkdom moet blijven produceren zodat zij in hun hangmat kunnen blijven liggen. Zij hebben er helemaal geen baat bij dat Vlaanderen zou verarmen, wel integendeel: hoe rijker Vlaanderen, hoe meer geld er naar Wallonië en Brussel (enkel bij de Franstaligen en de vreemdelingen, uiteraard) vloeit.

Jij hebt duidelijk geen weet van hoe Franstalige politieke strategen (ja ja, strategen, voor de Franstaligen is dit een kwestie van leven en dood, dus beschouwen zij dit als een oorlog) denken. En eerlijk is eerlijk, zij zijn vele malen slimmer dan jij, wat hier dan ook aangetoond wordt.

En de Vlamingen, die zijn zo dom dat zij maar blijven werken en zwoegen!
Neen, want zij hebben door dat ze niet langer, op hun manier, een Vlaanderen dat zoals in het verleden rijkdom produceerde, onder de knoet zouden kunnen houden want een volk dat er economisch bovenop komt en aan de top zou blijven zou hun francophone dictatoriale macht niet lang meer dulden en dat was inderdaad hun angst.

Vandaar de zesde staatsmisvorming die ervoor moet zorgen dat zij zo vlug en zo efficiënt mogelijk nog zo veel mogelijk de Vlaamse melkkoe kunnen leegzuigen en met dat geld, met het geld uit Europa en met het geld van het kapitalistische Belgische grootkapitaal dat zich meer en meer uit Vlaanderen terugtrekt proberen ze nu op zo kort mogelijk tijd Wallo-brux economisch terug op poten te zetten. Met een totale andere aanpak van de bevolking; het ophemelen van hun kunnen, het aansporen tot activiteit en werkelijk diepgaande hulp van niet alleen het Marchalplan zijn ze volgens mij op de goede weg...

En de Vlamingen die zijn inderdaad zo dom dat ze niet doorhebben dat la Belgique hun economisch (van sociaal spreken we zelfs niet) aan het doodknijpen is; de plannen liggen duidelijk voor iedereen die kan lezen en evalueren in de zesde staatsmisvorming uitgeschreven...

En inderdaad het franstalig grootkapitaal weet zijn Eigen belangen op strategische wijze heel goed uit te bouwen.
Oud 2 juni 2015, 12:16   #108
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het Vlaamse ras??? Welke raskenmerken moet ge hebben om daar bij te horen?
Vlamingen geen amalgaam van verschillende volksgroepen? Waarop baseert gij dat? Welke zijn de gemeenschappelijke kenmerken?
Jij bent er een goed beschreven voorbeeld van, van het Vlaamse volk... of heb je liever dat ik je voor een Duitser of voor een Franstalige neem? Inderdaad, typisch Vlaams...
Oud 2 juni 2015, 12:38   #109
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want zij hebben door dat ze niet langer, op hun manier, een Vlaanderen dat zoals in het verleden rijkdom produceerde, onder de knoet zouden kunnen houden want een volk dat er economisch bovenop komt en aan de top zou blijven zou hun francophone dictatoriale macht niet lang meer dulden en dat was inderdaad hun angst.

Vandaar de zesde staatsmisvorming die ervoor moet zorgen dat zij zo vlug en zo efficiënt mogelijk nog zo veel mogelijk de Vlaamse melkkoe kunnen leegzuigen en met dat geld, met het geld uit Europa en met het geld van het kapitalistische Belgische grootkapitaal dat zich meer en meer uit Vlaanderen terugtrekt proberen ze nu op zo kort mogelijk tijd Wallo-brux economisch terug op poten te zetten. Met een totale andere aanpak van de bevolking; het ophemelen van hun kunnen, het aansporen tot activiteit en werkelijk diepgaande hulp van niet alleen het Marchalplan zijn ze volgens mij op de goede weg...

En de Vlamingen die zijn inderdaad zo dom dat ze niet doorhebben dat la Belgique hun economisch (van sociaal spreken we zelfs niet) aan het doodknijpen is; de plannen liggen duidelijk voor iedereen die kan lezen en evalueren in de zesde staatsmisvorming uitgeschreven...

En inderdaad het franstalig grootkapitaal weet zijn Eigen belangen op strategische wijze heel goed uit te bouwen.
Tiens, ben je wel zeker dat de Illuminati daar voor niks tussen zitten?
Oud 2 juni 2015, 14:41   #110
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens, ben je wel zeker dat de Illuminati daar voor niks tussen zitten?
Ik ken die vent niet...
Oud 2 juni 2015, 15:56   #111
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken die vent niet...
Wil je dat ik u voorstel?
Oud 2 juni 2015, 16:53   #112
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je dat ik u voorstel?
Zit Napoleon-Hitler niet aan het hoofd van die organisatie?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 16:56   #113
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zit Napoleon-Hitler niet aan het hoofd van die organisatie?
Jij zoekt miserie, gij!
Oud 2 juni 2015, 18:34   #114
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

O, wait...
Bad dingske,

Het Nederlands moet niet uit België verdwijnen.
Ik pleit al jaren; omdat het normaal is dat buitenlanders geen kleine taal willen leren; dat men aan onze Vlaamse jeugd Engels als tweede taal zou leren.
In de Waalse scholen is dat reeds het geval.
Iedereen gelijke rechten dus.Ik zal het vertalen :"égalité!"
En dan kunnen we terug praten onderling zonder dat er ene met pretentie bij zit dat hij met een Vlaams boerke te maken heeft omdat dit boerke niet foutloos in het Frans praat.
Ik ben echt benieuwd wat er dan uit de bus zal komen.
Een Vlaming die vloeiend Engels praat tegenover een Frans boerke dat Engels probeert te stamelen misschien?
En dan wordt het niveau tussen de gesprekspartners bepaald door de hersenmaterie.
En zowel die Waal als die Vlaming hebben meer mogelijkheden gekregen om zich doorheen de ganse wereld uit de slag te trekken.
Oei, sorry. De Walen krijgen die mogelijkheden reeds!
Neem een voorbeeld aan de Nederlanders.
Men komt ze tegen in de ganse wereld.
Vlamingen ook. Maar van Vlamingen weet je automatisch dat ze op vakantie zijn. Terwijl Nederlanders dikwijls er werken.
Kijk ook op Internet als je iets speciaal wil kopen.
99% van de handelaars zijn Nederlanders.
In België staan ze in het deurgat om te zeggen als je iets zoekt :"Dat hebben wij niet". Waar kan ik het dan wel vinden? Dat weten wij niet mijnheer! En in Wallonië hetzelfde.
Kruip maar terug in de wagen en hobbel maar verder op Vlaamse en Waalse wegen op zoek naar het onvindbare.
En begin hier nu niet te zagen en te discussiëren.
Open Internet verdomd en doe de proef zelf.
Heel België; in beide landsdelen dus; is op weg om ontwikkelingsgebied en natuurgebied te worden.
Mochten ze in Frankrijk en ook Wallonië geen hardware hebben in hun eigen taal dan zaten we in die streken nog in de middeleeuwen.
Er is dus absoluut geen reden om in dit land voorlopig op een verantwoorde manier een dikke nek op te zetten. Niet voor de Vlaming maar......zeker ook niet voor de Waal.

Laatst gewijzigd door werkman : 2 juni 2015 om 18:38.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 18:39   #115
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel een echte onbesproken onafhankelijke bron.
Toch bedankt voor uw moeite.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 18:43   #116
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Bad dingske,

Ik pleit al jaren; omdat het normaal is dat buitenlanders geen kleine taal willen leren; dat men aan onze Vlaamse jeugd Engels als tweede taal zou leren.
En dan kunnen we terug praten onderling zonder dat er ene met pretentie bij zit dat hij met een Vlaams boerke te maken heeft omdat dit boerke niet foutloos in het Frans praat.
Een Vlaming die vloeiend Engels praat tegenover een Frans boerke dat Engels probeert te stamelen misschien?
En dan wordt het niveau tussen de gesprekspartners bepaald door de hersenmaterie.
En zowel die Waal als die Vlaming hebben meer mogelijkheden gekregen om zich doorheen de ganse wereld uit de slag te trekken.
Vlamingen ook. Maar van Vlamingen weet je automatisch dat ze op vakantie zijn. Terwijl Nederlanders dikwijls er werken.
In België staan ze in het deurgat om te zeggen als je iets zoekt :"Dat hebben wij niet". Waar kan ik het dan wel vinden? Dat weten wij niet mijnheer! En in Wallonië hetzelfde.
Kruip maar terug in de wagen en hobbel maar verder op Vlaamse en Waalse wegen op zoek naar het onvindbare.
Heel België; in beide landsdelen dus; is op weg om ontwikkelingsgebied en natuurgebied te worden.
Mochten ze in Frankrijk en ook Wallonië geen hardware hebben in hun eigen taal dan zaten we in die streken nog in de middeleeuwen.
Er is dus absoluut geen reden om in dit land voorlopig op een verantwoorde manier een dikke nek op te zetten. Niet voor de Vlaming maar......zeker ook niet voor de Waal.
Den truuk van de kalfszwezerik-verkoper.
Zet er vlug een onnozele nietszeggende interventie tussen zodat de draad uit het zicht verdwijnt. Ge kunt nog eens proberen Henri.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 18:55   #117
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hewel, Mevrouw, dat in tegenstelling is wel racistisch, want het Vlaamse ras bestaat en het ontkennen van zijn bestaan is een van de eerste regels van racisme.
Het Belgische ras bestaat niet want het Belgische ras is niet eenduidig maar een alagaam van verschillende volksgroepen...
Wat is er mis met een "alagaam" SI?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 juni 2015 om 18:55.
Oud 2 juni 2015, 18:58   #118
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Bad dingske,

Maar natuurlijk moet het Nederlands niet verdwijnen, mijn werkende vriend.
Wel integendeel, het is mijn moedertaal.
Ik koester die taal en ik spreek ze dagelijks, met meer trots en minder fouten dan veel apostels die hier dagelijks hun ding komen doen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 juni 2015 om 18:58.
Oud 2 juni 2015, 19:04   #119
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar natuurlijk moet het Nederlands niet verdwijnen, mijn werkende vriend.
Wel integendeel, het is mijn moedertaal.
Ik koester die taal en ik spreek ze dagelijks, met meer trots en minder fouten dan veel apostels die hier dagelijks hun ding komen doen.
Maar die apostels zijn maar onwetende boeren die zich moeten laten sturen door hoogbegaafde , mensen zoals u .
Die weten niet wat goed voor hen is . Gelukkig is er de elite nog .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 19:07   #120
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Maar die apostels zijn maar onwetende boeren die zich moeten laten sturen door hoogbegaafde , mensen zoals u .
Die weten niet wat goed voor hen is . Gelukkig is er de elite nog .
Ik heb tegen mijn zin wat ingeleverd, maar goed...
Als de economie echt aanslaat wil ik wel cheeren voor de coalities met N-VA...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 juni 2015 om 19:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be