![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige wat je met Brussel nog kan doen is een muur rond bouwen, vol kerosine laten lopen en in brand steken, een rattennest is er niets tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn beste Franstalige landgenoot. Misschien val het u niet op, en misschien zou ik het beter niet zeggen, maar het is datgene waar u niet op reageert dat het meest veelzeggend is. En tegelijkertijd het meest teleurstellend. Ben ik misschien iets te veel psycholoog gebleven?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juni 2015 om 06:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan vooral omdat de Brusselse politiekers hun francophone grootheid voor de rechten van de Vlamingen plaatsen en zo weigeren de hoofdstad van de Vlamingen te zijn... Dus inderdaad de realiteit is dat Brussel het probleem is en de splijtzwam van la Belgique... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten andere 90% van de Vlamingen die zulk een titel lezen vragen zich af of de man helemaal aan het doordraaien is en totaal elke voeling met de realiteit verloren heeft... Maar u heeft gelijk; dat is niet de mening van de bevolking... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat jij stelde dat België voor Napoleon zou gekozen hebben. 1. België bestond toen niet. 2. Niemand koos toen om het even wat, Napoleon annexeerde met de wapens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik werk er en mijn vriendin woont er. Vind het best een aangename stad, maar met een aantal problemen. dE typisch grootstedelijke problemen, en daar bovenop nog een bestuurlijke omgeving die veel te versnipperd is om dat gewest goed te besturen.
We hoeven het niet te idealiseren, maar van die meningen die die stad wegdenken in een fantasme over een splitsing van België zijn een beetje potsierlijk. Ook de piste om dat door de EU te laten besturen. De EU heeft niet de missie noch de ambitie om een natie van meer dan een miljoen mensen rechtstreeks te besturen. Of het mooi is of lelijk, het is er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Kreeg jij soms geschiedenis van dezelfde leraar als Diego Raga ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Dus maw we nemen de stem van het volk niet meer serieus? We duwen ze draconisch int hokje "zageventen"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In 1839 heeft België NED-Limburg moeten afstaan aan Nederland. Tegen de wil van de Belgen en de bevolking van Nederlands Limburg. Omdat dit voor sommige grote mogendheden beter uitkwam. En dan kom ik bij mijn punt. Vlamingen kunnen bij een onafhankelijkheid op hun kop gaan staan. De grote mogendheden zullen beslissen of Brussel van een onafhankelijk Vlaanderen deel zal uit maken. In tegenstelling tot enkel eeuwen geleden zal men nu echter wel veel meer rekening houden met de wil van de Brusselse inwoners. Ik heb de indruk dat de meeste Vlamingen even dikwijls in Brussel komen dan ik in Antwerpen ben gewest. Eén keer om de 10 jaar. Hun mening is vooral gestoeld op 'horen zeggen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Het volk heeft geen stem, het is een verzameling van evenveel meningen als er individuen zijn.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juni 2015 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onderontwikkelde dorpsidioten van onder de Kerktoren zoals Françoise Desguin het zou kunnen formuleren?
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Jullie zijn een doorn die zich zachtjes door mijn netvlies boort ...
Reacties zijn niet te belabelen vanachter een glazen scherm. Iedere stem telt en zodus ook ieder individu. Dat er een consensus moet uitkomen is waar. Dus waar blijven die referenda ? Zijn dat ook dorpsidioten die het langs de sociale kanalen vragen? |
![]() |
![]() |