Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2015, 06:13   #101
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niks van, Brussel gat nergens heen, het blijft mooi in Vlaanderen liggen.

En vroeg of laat kuisen we daar wel op, dan wordt de rotte stinkzweer terug een normale en mooie stad.
Het enige wat je met Brussel nog kan doen is een muur rond bouwen, vol kerosine laten lopen en in brand steken, een rattennest is er niets tegen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 06:23   #102
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niks van, Brussel gat nergens heen, het blijft mooi in Vlaanderen liggen.

En vroeg of laat kuisen we daar wel op, dan wordt de rotte stinkzweer terug een normale en mooie stad.
Ah, en hoe gaat ge dat opkuisen als ik zo curieus mag zijn?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 06:31   #103
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Sinds wanneer vertegenwoordigen reacties van lezers in kranten wat de hele bevolking denkt?
Mijn beste Franstalige landgenoot. Misschien val het u niet op, en misschien zou ik het beter niet zeggen, maar het is datgene waar u niet op reageert dat het meest veelzeggend is. En tegelijkertijd het meest teleurstellend. Ben ik misschien iets te veel psycholoog gebleven?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juni 2015 om 06:32.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 06:44   #104
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De realiteit is vooral dat de Brussel de hoofdstad van België is. En dus van alle Belgen : Vlamingen, Brusselaars, Walen, Duitstaligen.
U wil zeggen: het probleem is vooral....
En dan vooral omdat de Brusselse politiekers hun francophone grootheid voor de rechten van de Vlamingen plaatsen en zo weigeren de hoofdstad van de Vlamingen te zijn...
Dus inderdaad de realiteit is dat Brussel het probleem is en de splijtzwam van la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 06:45   #105
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie spreekt van annexatie?
Wallo-Brux
Oud 5 juni 2015, 06:48   #106
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer vertegenwoordigen reacties van lezers in kranten wat de hele bevolking denkt?
Op dit bericht waren er gisteren 80 reactie en geen enkele ging nog maar in de richting van het bericht zelf... Wie heeft dan gelijk denk u?
Ten andere 90% van de Vlamingen die zulk een titel lezen vragen zich af of de man helemaal aan het doordraaien is en totaal elke voeling met de realiteit verloren heeft...
Maar u heeft gelijk; dat is niet de mening van de bevolking...
Oud 5 juni 2015, 06:56   #107
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Op dit bericht waren er gisteren 80 reactie en geen enkele ging nog maar in de richting van het bericht zelf... Wie heeft dan gelijk denk u?
Ten andere 90% van de Vlamingen die zulk een titel lezen vragen zich af of de man helemaal aan het doordraaien is en totaal elke voeling met de realiteit verloren heeft...
Inderdaad, lezersbrieven zijn voor 90% de mening van zagers, klagers en malcontenten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 07:08   #108
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarover heb je het Another Jack? Wanneer ik 'moord en brand schreeuw' zoals jij dat noemt weet ik heel goed waarover ik het heb. Maar pajoske zit hier al de hele tijd af te geven op iets en dus zou ik willen weten waarover zij het heeft... En ik zie echt niet in waarom ik dat zou moeten gaan opzoeken als Pajoske hier op het forum zit en het mij in één, twee, drie kan vertellen...

Zag je ergens een zinnetje staan en ben je er maar opgesprongen zonder te weten waarover het ging?
Waarover ik het heb?
Dat jij stelde dat België voor Napoleon zou gekozen hebben.

1. België bestond toen niet.
2. Niemand koos toen om het even wat, Napoleon annexeerde met de wapens.
Oud 5 juni 2015, 07:42   #109
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ik werk er en mijn vriendin woont er. Vind het best een aangename stad, maar met een aantal problemen. dE typisch grootstedelijke problemen, en daar bovenop nog een bestuurlijke omgeving die veel te versnipperd is om dat gewest goed te besturen.

We hoeven het niet te idealiseren, maar van die meningen die die stad wegdenken in een fantasme over een splitsing van België zijn een beetje potsierlijk. Ook de piste om dat door de EU te laten besturen. De EU heeft niet de missie noch de ambitie om een natie van meer dan een miljoen mensen rechtstreeks te besturen.

Of het mooi is of lelijk, het is er.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 07:54   #110
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mijn beste Franstalige landgenoot. Misschien val het u niet op, en misschien zou ik het beter niet zeggen, maar het is datgene waar u niet op reageert dat het meest veelzeggend is. En tegelijkertijd het meest teleurstellend. Ben ik misschien iets te veel psycholoog gebleven?
Besef gewoon dat de meerderheid in dit land geen probleem met België heeft en dat is alles wat telt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 07:55   #111
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar België was toen ook een onderdeel van het grote franse rijk dat juist heel Europa in brand had gestoken, door verdwaasd achter zijne krijgsheer Napoleon aan te lopen, en het was trouwens niet voor de eerste keer dat dat fransdolle volk heel de toen geciviliseerde westerse wereld in gevaar bracht; maar dat steek je liever onder stoelen en/of banken.

Waar heeft Vlaanderen de grond van anderen willen afpakken??? Oh, ja u werd op de verkeerde plaats geboren en bent er na zovele jaren nog niet over. Maar indien u in uw Eigen streek een volksraadpleging daarover zou houden, hoeveel procent van de bevolking zou u volgen? 10% zou al veel zijn, niet???

Kreeg jij soms geschiedenis van dezelfde leraar als Diego Raga ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 07:55   #112
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U wil zeggen: het probleem is vooral....
En dan vooral omdat de Brusselse politiekers hun francophone grootheid voor de rechten van de Vlamingen plaatsen en zo weigeren de hoofdstad van de Vlamingen te zijn...
Dus inderdaad de realiteit is dat Brussel het probleem is en de splijtzwam van la Belgique...
Neen, België is een probleem voor u. Ik had het over de realiteit.
Oud 5 juni 2015, 08:04   #113
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reacties van mensen in kranten - wat die kranten mogen zijn en wat die artikels mogen zijn - vertegenwoordigen in het algemeen maar zageventen die nooit tevreden zijn. Niets meer. 80 reacties, wat is dat? Peanuts.
Oud 5 juni 2015, 08:06   #114
Peche
Banneling

Standaard

Dus maw we nemen de stem van het volk niet meer serieus? We duwen ze draconisch int hokje "zageventen"
Oud 5 juni 2015, 08:10   #115
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel, ik luister. Of heb je het over Nederlands Limburg en Zeeuws Vlaanderen en misschien andere delen die aan Nederland werden gelaten om de vrede te kunnen tekenen en stonde Engeland, Oostenrijk, Pruisen en Rusland misschien aan het doopvont?
Ik moet bekennen dat ik het allemaal niet meer zo goed weet en zeker wat datum betreft...
Voila.
In 1839 heeft België NED-Limburg moeten afstaan aan Nederland. Tegen de wil van de Belgen en de bevolking van Nederlands Limburg. Omdat dit voor sommige grote mogendheden beter uitkwam.

En dan kom ik bij mijn punt.

Vlamingen kunnen bij een onafhankelijkheid op hun kop gaan staan. De grote mogendheden zullen beslissen of Brussel van een onafhankelijk Vlaanderen deel zal uit maken. In tegenstelling tot enkel eeuwen geleden zal men nu echter wel veel meer rekening houden met de wil van de Brusselse inwoners.

Citaat:
Ik heb de indruk dat de meeste Vlamingen even dikwijls in Brussel komen dan ik in Antwerpen ben gewest. Eén keer om de 10 jaar. Hun mening is vooral gestoeld op 'horen zeggen'.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 08:11   #116
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus maw we nemen de stem van het volk niet meer serieus? We duwen ze draconisch int hokje "zageventen"
Het volk heeft geen stem, het is een verzameling van evenveel meningen als er individuen zijn.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juni 2015 om 08:13.
Oud 5 juni 2015, 08:25   #117
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die reacties vertegenwoordigen niet de stem van het volk. De stem van enkele mensen en niets meer.
Oud 5 juni 2015, 09:23   #118
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Spyker Bekijk bericht
Welllicht zit je meer in Luik.
Nog minder dan in Antwerpen.

Maar het is dringend tijd dat ik nog eens naar Luik ga. Naar verluid heeft men van het oude centrum een aangename omgeving gemaakt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 09:24   #119
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch nog vriendelijker dan:
onderontwikkelde dorpsidioten van onder de Kerktoren zoals Françoise Desguin het zou kunnen formuleren?
Oud 5 juni 2015, 09:32   #120
Peche
Banneling

Standaard

Jullie zijn een doorn die zich zachtjes door mijn netvlies boort ...
Reacties zijn niet te belabelen vanachter een glazen scherm. Iedere stem telt en zodus ook ieder individu.
Dat er een consensus moet uitkomen is waar. Dus waar blijven die referenda ?
Zijn dat ook dorpsidioten die het langs de sociale kanalen vragen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be