Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2015, 21:16   #101
eno2
Banneling

Standaard

Ik was dus toch echt arm. Arm van geest. Helaas is het zoals met de Cretenzers: ze liegen altijd. Tenzij als ze zelf zeggen dat ze liegen. Maar dat doen de forummers met 100% pinokkio gehalte niet. Die liegen altijd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 21:17   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
oh dear ..... besef je wel dat niet iedereen een moestuin, netwerk van familie en zo heeft ....... ik ben arm en ik eet wel tomaten, nah!

LOL!
Paffen en zuipen doe je misschien ook buiten vleestomaten eten. Ik ken in alle geval nog van dat soort "arme klagers".

Een netwerk van familie hadden we, maar ze woonde te ver weg om er veel aan te hebben. Met 11 man geraakt men niet alleen niet ver, men valt er ook niet zomaar overal mee binnen. Een supergroot gezin met één kostwinner mankeert zelfs de nodige centen om een tweedehands trabantje te kunnen kopen.

Acht aren zandberg afgraven om er een huis op te kunnen bouwen, en van de zandgrond een moestuin te kunnen maken kost een ander soort energie dan lullen over armoede op het internet.

De grond kostte 12.000 frank en het huis, grotendeels op eigen krachten gebouwd, zonder hoogtewerker of zelfs betonmolen, 200.000 frank. Dat was zelfs voor die tijd spotgoedkoop. We hadden geen centrale verwarming maar een Leuvense kachel, en zelfs geen badkamer maar een washok met een "duvelke", en een gegalvaniseerde ketel en grote tobbe. Op onze eerste badkamer heb ik tot mijn 20ste moeten wachten. Maar we hadden wél ons eigen huis. En dat is meer dan de luilakken met een uitkering die steen en been klagen over armoede, maar die wel hele dagen op het internet surfen.
Oud 8 juni 2015, 21:39   #103
eno2
Banneling

Standaard

Niets kwetst méér dan de waarheid. Mensen die niet graag iemand kwetsen liegen daarom de hele tijd. Daarom moeten we zelfs de grootste forumleugenaars dankbaar zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juni 2015 om 21:41.
Oud 8 juni 2015, 21:49   #104
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Paffen en zuipen doe je misschien ook buiten vleestomaten eten. Ik ken in alle geval nog van dat soort "arme klagers".

Een netwerk van familie hadden we, maar ze woonde te ver weg om er veel aan te hebben. Met 11 man geraakt men niet alleen niet ver, men valt er ook niet zomaar overal mee binnen. Een supergroot gezin met één kostwinner mankeert zelfs de nodige centen om een tweedehands trabantje te kunnen kopen.

Acht aren zandberg afgraven om er een huis op te kunnen bouwen, en van de zandgrond een moestuin te kunnen maken kost een ander soort energie dan lullen over armoede op het internet.

De grond kostte 12.000 frank en het huis, grotendeels op eigen krachten gebouwd, zonder hoogtewerker of zelfs betonmolen, 200.000 frank. Dat was zelfs voor die tijd spotgoedkoop. We hadden geen centrale verwarming maar een Leuvense kachel, en zelfs geen badkamer maar een washok met een "duvelke", en een gegalvaniseerde ketel en grote tobbe. Op onze eerste badkamer heb ik tot mijn 20ste moeten wachten. Maar we hadden wél ons eigen huis. En dat is meer dan de luilakken met een uitkering die steen en been klagen over armoede, maar die wel hele dagen op het internet surfen.
uhm paffen en zuipen doe ik niet ... verder zie ik internet als een basisbehoefte, geen luxe ............
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 22:12   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
uhm paffen en zuipen doe ik niet ... verder zie ik internet als een basisbehoefte, geen luxe ............
Weet ik, maar voor een gezin van elf personen die voor 20 frank paardenbiefstuk delen is zelfs een oude radio een luxe. Wij hebben het lange tijd zonder radio moeten doen omdat het geld ontbrak op de kapotte luidspreker te laten herstellen. De lening van ons eigen huis afbetalen ging voor.
Oud 8 juni 2015, 22:23   #106
eno2
Banneling

Standaard

Misschien moet iemand eens een draad openen: "Werkelijk echte armoede is..."
Ik ga toch geen nieuwe inhoud van dat soort meer toevoegen aan de mijne.
Oud 8 juni 2015, 22:55   #107
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een fantasmagorie is niet hetzelfde als een autobiografie.
Een autobiografie bevat minder leugens en minder zever.
Jij schrijft dus je fantasmagorie als ik je goed volg .

Citaat:
Citaat:
Integendeel
Al wie me kent, droomt van een uurtje in mijn gezelschap.
En niet om van mij te profiteren hoor: ze tellen er substantiële sommen voor neer.
Voor�*l de dames....

.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier een autobiografie zou neerpennen.
Je moet alles niet zo verdraaien, zo konkelen en kronkelen, zo liegen dat de vonken eraf vliegen.
Je zou daarover raad moeten vragen, want het verstopt wellicht een groter probleem.
Ik ben zelfs bereid om u daarbij te helpen.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 22:58   #108
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een pretentie, zeg.

Als er iemand is die geen hulp van vriendjes nodig heeft om wie dan ook van antwoord te dienen is het Superstaaf.

Ik heb nergens gelezen dat Superstaaf zichzelf een fantastische kerel noemt, maar wel dat hij via beeldspraak een en ander loslaat over zijn job. Jij bent stikjaloers omdat het jou nauwelijks lukt om af en toe nog eens vrouw te versieren, terwijl de vrouwen waarmee Staaf zich omringt betalen voor zijn gezelschap. Nergens staat dat hij vrouwen versiert. Dat maak jij ervan.
Kortom, hij is er weer in geslaagd om een aantal kallen om te tuin te leiden.
Je doet echter niets anders als hem bijstaan.
Uw moeder-instinct wellicht ?
Oud 8 juni 2015, 23:01   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Je doet echter niets anders als hem bijstaan.
Uw moeder-instinct wellicht ?
Niks te "wellichten" of moederinstincten maar zeker weten.
Oud 8 juni 2015, 23:01   #110
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zit!

Wie écht arm is eet helemaal géén tomaten, maar wel groenten uit eigen tuin.
Ik kan het weten want mijn vader kweekte van alles in de tuin maar géén tomaten. Daar is hier een serre voor nodig in glas of plastic en die kosten allebei geld. Geld dat échte armen niet hebben. Zeker niet voor glazen serres, en plastic bestond vroeger niet eens.

Wie arm is eet hoofdzakelijk vlees van varkens en konijnen die hij zelf kweekt. Af en toe delen de ouders van negen kinderen voor 20 frank paardenbiefstuk zodat iedereen een stukje van vijf bij vijf centimeter heeft.
Ik kan het weten want ik was de oudste dochter van zo'n gezin en zal dat geweten hebben. Ik haalde niet alleen de paardenbiefstuk maar hield vanaf mijn 13de het hele gezin mee recht ipv te mogen studeren.
Ik jengel me echter niet te pletter op een politiek forum over armoede of godbetert KANSarmoede, noch start ik er speciale draden over op.
Breed zal ik het nooit hebben, maar ik heb wél alles wat ik nodig heb, inclusief een partner die mij aanbidt.

Echte armoede is geestelijke armoede, afgunst en ontevredenheid.
Moeten we nu huilen, na het lezen van deze melancholieke ( fantasmagorische ? ) klaagzang ?
" Wij waren staatarm, maar ik beklaag mij niet hoor. wij waren veel beter als die luie steuntrekkers blablabla "
Oud 8 juni 2015, 23:02   #111
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een pretentie, zeg.

Als er iemand is die geen hulp van vriendjes nodig heeft om wie dan ook van antwoord te dienen is het Superstaaf.

Ik heb nergens gelezen dat Superstaaf zichzelf een fantastische kerel noemt, maar wel dat hij via beeldspraak een en ander loslaat over zijn job. Jij bent stikjaloers omdat het jou nauwelijks lukt om af en toe nog eens vrouw te versieren, terwijl de vrouwen waarmee Staaf zich omringt betalen voor zijn gezelschap. Nergens staat dat hij vrouwen versiert. Dat maak jij ervan.
Kortom, hij is er weer in geslaagd om een aantal kallen om te tuin te leiden.
Waar blijf je het halen dat er ook maar iemand jaloers is op een sexueel gefrustreerde mythomaan als jouw vriendje ?
Oud 8 juni 2015, 23:04   #112
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is tot hiertoe de beste definitie van echte armoede die ik hier tegenkwam...
U bent dus straatarm...Amai, ik heb nu toch medelijden met u hoor...
Oud 8 juni 2015, 23:07   #113
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ik, maar voor een gezin van elf personen die voor 20 frank paardenbiefstuk delen is zelfs een oude radio een luxe. Wij hebben het lange tijd zonder radio moeten doen omdat het geld ontbrak op de kapotte luidspreker te laten herstellen. De lening van ons eigen huis afbetalen ging voor.
Dan hadden jullie maar moeten gaan werken inplaats van heel de dag in jullie moestuin te zitten prutsen ! Dan had je biefstuk kunen kopen, en een nieuwe radio !
En dan maar klagen hier, en lesjes geven aan de mensen !
Pathetisch !
Oud 8 juni 2015, 23:07   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeten we nu huilen, na het lezen van deze melancholieke ( fantasmagorische ? ) klaagzang ?
" Wij waren staatarm, maar ik beklaag mij niet hoor. wij waren veel beter als die luie steuntrekkers blablabla "
Ik had al eerder door dat jij het verschil niet ziet tussen een klaagzang van leeglopers en de trots van arme mensen die erin slagen om iets op eigen kracht te verwezenlijken door de handen uit de mouwen te steken.
Oud 8 juni 2015, 23:10   #115
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had al eerder door dat jij het verschil niet ziet tussen een klaagzang van leeglopers en de trots van arme mensen die erin slagen om iets op eigen kracht te verwezenlijken door de handen uit de mouwen te steken.
Ik zie het verschil tussen bescheiden mensen die er op eigen houtje willen uitkomen, en zageventen die hun zogezegde armoede op een forum komen uitsmeren, en zich dan de autoriteit aanmeten anderen lesjes te geven.
Oud 8 juni 2015, 23:11   #116
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, je moet huilen van medelijden met die werkelijk echte armen die door fake echte armen hun aureool verduisterd zien.
Oud 8 juni 2015, 23:15   #117
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie het verschil tussen bescheiden mensen die er op eigen houtje willen uitkomen, en zageventen die hun zogezegde armoede op een forum komen uitsmeren, en zich dan de autoriteit aanmeten anderen lesjes te geven.
En ik zie het verschil tussen iemand die van arm naar welvarend ging en terug naar arm en weer naar welvarend, enerzijds, en iemand die zich erop wil laten voorstaan de meest verdienstelijke werkelijke echte arme te zijn, omdat hij in zijn jeugd vermeend arm was.
Oud 8 juni 2015, 23:16   #118
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euh nogmaals, niet iedereen heeft een moestuin en een grote familie om op te steunen, arm zijn heden ten dage betekent voor veel mensen ook eenzaamheid en sociaal isolement .. jij had destijds de kracht en energie alsook mensen om je heen die je mentaal op de been hielden, maar als je helemaal alleen in een stad in een te dure woning bij een of andere huisjesmelker zou zitten, zonder tuintje, zonder enig contact met mensen/de buitenwereld, en je op het einde van de maand nauwelijks nog iets zou hebben om je fatsoenlijk te voeden, dan zou je net als die "leeglopers" ook weleens de moed laten zakken en je beklag doen online ...

Laatst gewijzigd door bembem : 8 juni 2015 om 23:18.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 23:18   #119
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent dus straatarm...Amai, ik heb nu toch medelijden met u hoor...
Oei, dat bedoelden zij niet. Dat geldt enkel voor tegenstanders.
Oud 8 juni 2015, 23:19   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan hadden jullie maar moeten gaan werken inplaats van heel de dag in jullie moestuin te zitten prutsen ! Dan had je biefstuk kunen kopen, en een nieuwe radio !
En dan maar klagen hier, en lesjes geven aan de mensen !
Pathetisch !
Kinderarbeid was toen ook al niet toegelaten.

En toch hebben grote muilen zoals jij geen lessen te geven aan mensen die geleerd hebben wat werken is. Die daar trots op zijn, en die zelfs worden beneden om hun prestaties.

Voor geweeklaag over armoede moet je bij uitkeringstrekkers zijn die zelfs draden over hun armoede opstarten, maar d�*t ontgaat je.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be