![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
Ik was dus toch echt arm. Arm van geest. Helaas is het zoals met de Cretenzers: ze liegen altijd. Tenzij als ze zelf zeggen dat ze liegen. Maar dat doen de forummers met 100% pinokkio gehalte niet. Die liegen altijd.
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een netwerk van familie hadden we, maar ze woonde te ver weg om er veel aan te hebben. Met 11 man geraakt men niet alleen niet ver, men valt er ook niet zomaar overal mee binnen. Een supergroot gezin met één kostwinner mankeert zelfs de nodige centen om een tweedehands trabantje te kunnen kopen. Acht aren zandberg afgraven om er een huis op te kunnen bouwen, en van de zandgrond een moestuin te kunnen maken kost een ander soort energie dan lullen over armoede op het internet. De grond kostte 12.000 frank en het huis, grotendeels op eigen krachten gebouwd, zonder hoogtewerker of zelfs betonmolen, 200.000 frank. Dat was zelfs voor die tijd spotgoedkoop. We hadden geen centrale verwarming maar een Leuvense kachel, en zelfs geen badkamer maar een washok met een "duvelke", en een gegalvaniseerde ketel en grote tobbe. Op onze eerste badkamer heb ik tot mijn 20ste moeten wachten. Maar we hadden wél ons eigen huis. En dat is meer dan de luilakken met een uitkering die steen en been klagen over armoede, maar die wel hele dagen op het internet surfen.
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
Niets kwetst méér dan de waarheid. Mensen die niet graag iemand kwetsen liegen daarom de hele tijd. Daarom moeten we zelfs de grootste forumleugenaars dankbaar zijn.
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juni 2015 om 21:41. |
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Weet ik, maar voor een gezin van elf personen die voor 20 frank paardenbiefstuk delen is zelfs een oude radio een luxe. Wij hebben het lange tijd zonder radio moeten doen omdat het geld ontbrak op de kapotte luidspreker te laten herstellen. De lening van ons eigen huis afbetalen ging voor.
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
Misschien moet iemand eens een draad openen: "Werkelijk echte armoede is..."
Ik ga toch geen nieuwe inhoud van dat soort meer toevoegen aan de mijne. |
|
|
|
|
|
#107 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Je moet alles niet zo verdraaien, zo konkelen en kronkelen, zo liegen dat de vonken eraf vliegen. Je zou daarover raad moeten vragen, want het verstopt wellicht een groter probleem. Ik ben zelfs bereid om u daarbij te helpen. |
||
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uw moeder-instinct wellicht ? |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niks te "wellichten" of moederinstincten maar zeker weten.
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
" Wij waren staatarm, maar ik beklaag mij niet hoor. wij waren veel beter als die luie steuntrekkers blablabla " |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dan maar klagen hier, en lesjes geven aan de mensen ! Pathetisch ! |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik had al eerder door dat jij het verschil niet ziet tussen een klaagzang van leeglopers en de trots van arme mensen die erin slagen om iets op eigen kracht te verwezenlijken door de handen uit de mouwen te steken.
|
|
|
#115 |
|
Banneling
|
Ik zie het verschil tussen bescheiden mensen die er op eigen houtje willen uitkomen, en zageventen die hun zogezegde armoede op een forum komen uitsmeren, en zich dan de autoriteit aanmeten anderen lesjes te geven.
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
|
Ja, je moet huilen van medelijden met die werkelijk echte armen die door fake echte armen hun aureool verduisterd zien.
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Banneling
|
En ik zie het verschil tussen iemand die van arm naar welvarend ging en terug naar arm en weer naar welvarend, enerzijds, en iemand die zich erop wil laten voorstaan de meest verdienstelijke werkelijke echte arme te zijn, omdat hij in zijn jeugd vermeend arm was.
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
euh nogmaals, niet iedereen heeft een moestuin en een grote familie om op te steunen, arm zijn heden ten dage betekent voor veel mensen ook eenzaamheid en sociaal isolement .. jij had destijds de kracht en energie alsook mensen om je heen die je mentaal op de been hielden, maar als je helemaal alleen in een stad in een te dure woning bij een of andere huisjesmelker zou zitten, zonder tuintje, zonder enig contact met mensen/de buitenwereld, en je op het einde van de maand nauwelijks nog iets zou hebben om je fatsoenlijk te voeden, dan zou je net als die "leeglopers" ook weleens de moed laten zakken en je beklag doen online ...
Laatst gewijzigd door bembem : 8 juni 2015 om 23:18. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En toch hebben grote muilen zoals jij geen lessen te geven aan mensen die geleerd hebben wat werken is. Die daar trots op zijn, en die zelfs worden beneden om hun prestaties. Voor geweeklaag over armoede moet je bij uitkeringstrekkers zijn die zelfs draden over hun armoede opstarten, maar d�*t ontgaat je.
|
|