Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2015, 01:40   #161
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ontbreken van hangmatten, pardon?
je familie bood je onderdak .......... !

Onderdak wel.
Een hangmat niet.
Oud 9 juni 2015, 01:41   #162
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De point is dat ook jij ouders, en dus familie hebt. Net als iedereen, anders zou je niet bestaan. En dat je, net als iedereen, tot stof en as zult wederkeren.

Slaat de intellectuele armoede toe dat je dat niet begreep?
euhm je begon over bloemkolen te spreken, sorry maar ik volgde effe niet meer LOL

en euhm ik heb enkel familie op papier, ik veronderstel dat jij wél kerstmis en nieuwjaar met je familie vierde, ik niet dus, sedert enkele jaren al niet meer want mijn familie schaamt zich voor mij die nu van het Ocmw leeft, ze willen mij enkel terugzien als ik een job heb maw. met sint-juttemis ........
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 01:43   #163
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onderdak wel.
Een hangmat niet.
ah het is bij mij de Club Med zekers ..... (oh dear!)
Oud 9 juni 2015, 01:46   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Je kan intellectueel niet arm zijn en toch een zo goed als totaal gebrek tentoonspreiden aan intellectuele hygiëne.
Jij spreekt uit persoonlijke ervaring zeker?

Citaat:
Ik zie zo goed als niets anders dan veelvuldig herhaalde bewijzen van dat laatste.
Oud 9 juni 2015, 01:48   #165
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
euhm je begon over bloemkolen te spreken, sorry maar ik volgde effe niet meer LOL

en euhm ik heb enkel familie op papier, ik veronderstel dat jij wél kerstmis en nieuwjaar met je familie vierde, ik niet dus, sedert enkele jaren al niet meer want mijn familie schaamt zich voor mij die nu van het Ocmw leeft, ze willen mij enkel terugzien als ik een job heb maw. met sint-juttemis ........
Afschuwelijk. Mijn stiefvader heeft mij eens op straat gesmeten toen ik als adresloze een paar weken bij mijn moeder logeerde terwijl ik naar een dak boven mijn hoofd aan het zoeken was.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 01:49   #166
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ontbreken van hangmatten, pardon?
je familie bood je onderdak .......... !
Ze beschouwt kost en inwoon niet als een vorm van opvang-vangnet.
Oud 9 juni 2015, 01:50   #167
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat zei je, maar dit zei je daarna:

Ik had (in tegenstelling tot jou?) "kost en inwoon", maar in tegenstelling tot jou werkte ik daar als kind al voor. En ik heb, ook door ervoor te werken, meer gebolwerkt in mijn latere leven dan een slaapplaats onder een brug of een hangmat op een eiland.

Jouw discours is even schandalig als bespottelijk.
Je hoeft niet te vragen wat dat zou zijn zonder je zielsgenoot in de armetierigheid.
euh moest mijn familie mij onderdak bieden in ruil voor werkjes en zo dan zou ik dat met plezier aannemen! denk je nu echt dat ik dat graag heb al dat gezever van eerst de Vdab en consoorten, en nu dus het Ocmw ... NEE! helemaal niet! wist je dat het Ocmw je controleert op vanalles en nog wat .... en ik zou dat leuk vinden zeker, dan ben je DIK mis! pffft!
Oud 9 juni 2015, 01:53   #168
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze beschouwt kost en inwoon niet als een vorm van opvang-vangnet.
idd 2!
Oud 9 juni 2015, 01:54   #169
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afschuwelijk. Mijn stiefvader heeft mij eens op straat gesmeten toen ik als adresloze een paar weken bij mijn moeder logeerde terwijl ik naar een dak boven mijn hoofd aan het zoeken was.
wat erg
Oud 9 juni 2015, 01:56   #170
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
euh moest mijn familie mij onderdak bieden in ruil voor werkjes en zo dan zou ik dat met plezier aannemen! denk je nu echt dat ik dat graag heb al dat gezever van eerst de Vdab en consoorten, en nu dus het Ocmw ... NEE! helemaal niet! wist je dat het Ocmw je controleert op vanalles en nog wat .... en ik zou dat leuk vinden zeker, dan ben je DIK mis! pffft!
En afstand doen van een uitkering? De bedoeling daarvan is een integratiepremie. Dat betekent dat je autonoom kan integreren en niet van liefdadigheid of vrijblijvende hulp van derden afhankelijk bent.
Oud 9 juni 2015, 01:57   #171
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ja ik heb een sterk vermoeden dat Knuppel zo iemand is die vindt dat clochards het zelf gezocht hebben, dat het hun eigen schuld is ... ze beseft niet dat men zodanig in de put kan geraken dat men het niet meer ziet zitten, zij heeft dan wel zogezegd armoede gekend op economisch vlak maar ze had wel de steun en aanwezigheid van familie, de mens is een sociaal wezen: dat gaat precies aan haar voorbij, ah ja natuurlijk -> ze heeft dat nooit ervaren, nooit geweten wat het is om helemaal alleen op de wereld te zijn!

Laatst gewijzigd door bembem : 9 juni 2015 om 01:59.
Oud 9 juni 2015, 01:58   #172
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En afstand doen van een uitkering? De bedoeling daarvan is een integratiepremie. Dat betekent dat je autonoom kan integreren en niet van liefdadigheid of vrijblijvende hulp van derden afhankelijk bent.
3!
Oud 9 juni 2015, 01:59   #173
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
wat erg
Ja vooral als je weet dat we in de 20 jaar dat ik in goeden doen was, we een hechte familie vormden. Ik heb daarna mijn wijlen moeder 18 jaar lang niet meer ontmoet .

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2015 om 02:09.
Oud 9 juni 2015, 02:03   #174
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ja ik heb een sterk vermoeden dat Knuppel zo iemand is die vindt dat clochards het zelf gezocht hebben, dat het hun eigen schuld is ... ze beseft niet dat men zodanig in de put kan geraken dat men het niet meer ziet zitten, zij heeft dan wel zogezegd armoede gekend op economisch vlak maar ze had wel de steun en aanwezigheid van familie, de mens is een sociaal wezen: dat gaat precies aan haar voorbij, ah ja natuurlijk -> ze heeft dat nooit ervaren, nooit geweten wat het is om helemaal alleen op de wereld te zijn!

Ik heb daar mijn draai in gevonden. Moeten vinden. Mijn kinderen zijn dan wel teruggekeerd na verloop van tijd.

Jij hebt je zus toch nog?

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2015 om 02:07.
Oud 9 juni 2015, 02:12   #175
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tja, ik kan het niet helpen dat niet iedereen even intelligent is en daarom niet altijd meteen mee is, hé?

Je slaat de bal mis met je veronderstelling. Als kind herinner ik me geen kerst- nieuwjaar of zelfs verjaardagsfeestjes wegens teveel feestdagen en verjaardagen en te weinig middelen. Hoofdzaak was dat we een eigen dak boven ons hoofd hadden ipv te huren.

Dat jouw familie jou nooit meer wil zien wegens OCMW-klant voor het leven is niet leuk, maar het bolwerken als uitkeringstrekker kan ten vroegste van start gaan de dag dat de leerplicht vervalt, en dat is op je 18de. Je had met andere woorden, net als ik, "kost en inwoon" tot je 18de.
Oud 9 juni 2015, 02:12   #176
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ja ik heb een sterk vermoeden dat Knuppel zo iemand is die vindt dat clochards het zelf gezocht hebben, dat het hun eigen schuld is ... ze beseft niet dat men zodanig in de put kan geraken dat men het niet meer ziet zitten!
Een grote tegenslag kan iedereen overkomen onder welke vorm dan ook. En er zijn vormen die je volkomen weerloos maken. Definitief of tijdelijk.
Oud 9 juni 2015, 02:18   #177
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar mijn draai in gevonden. Moeten vinden. Mijn kinderen zijn dan wel teruggekeerd na verloop van tijd.

Jij hebt je zus toch nog?

euhm m'n zus dat was een tijdje bijgelegd, maar wegens psychologische oorlogvoering van m'n moeder is dat niet meer aan de orde ... maar ik heb m'n draai er ondertussen ook in gevonden, als ze me te min vinden tant pis, ik pluk de dag

Laatst gewijzigd door bembem : 9 juni 2015 om 02:25.
Oud 9 juni 2015, 02:20   #178
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

(
Maak je geen zorgen, ze noemt zichzelf slim en de opponent dom. Dat soort zelfoverschatting levert haar dan ook geen windeieren op. Als ze niet , verdraait, op de kop zet, of liegt, dan zit ze er gewoon naast en heeft ze het niet goed verstaan. Ik heb absoluut geen hoge dunk van haar intellectuele capaciteiten, en de intellectuele hygiëne is overduidelijk helemaal zoek.
Oud 9 juni 2015, 02:21   #179
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
thumbsup:

euhm m'n zus dat was een tijdje bijgelegd, maar wegens psychologische oorlogvoering van m'n moeder is dat niet meer aan de orde ... maar ik heb m'n draai er ondertussen ook in gevonden, als ze me te min vinden tant pis, ik pluk de dag
Zo hoor ik het graag.
Oud 9 juni 2015, 02:21   #180
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja vooral als je weet dat we in de 20 jaar dat ik in goeden doen was, we een hechte familie vormden. Ik heb daarna mijn wijlen moeder 18 jaar lang niet meer ontmoet .
hier al bijna 4 jaar .......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be