Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2015, 16:41   #141
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Voil�*!

komt dat kalf weer af met de joodse staat!!!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 16:46   #142
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een alg- en wiertuin daarentegen....
Kan je daar frietjes van maken?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 16:50   #143
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Gelieve u niet te laten afleiden door onruststokers.

Ijsland? Niet onmogelijk,...
't zal wel zijn.. :
"The Nordic country of Iceland has one of the smallest Muslim communities in the world,[citation needed] of only 770 people registered with the official Muslim organisations in the country (as of 2013). This corresponds to 0.24% of the population of Iceland." (bron wiki)

Geen islamieten en geen criminaliteit. Zou het ene dan toch aan het andere gerelateerd zijn?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 juni 2015 om 16:51.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 18:10   #144
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Wat mij na dit alles gelezen te hebben nog het meest verbaast, is dat niemand nog op het idee van Suriname is gekomen,

Ruimte zat en je kan gewoon Nederlands blijven ouwe'oeren in een land waar de kinderen beter Nederlands wordt geleerd dan in Nederland zelf,
Oud 8 juni 2015, 22:26   #145
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een groententuin lijkt me daar niet mogelijk, ik pas.
Nou , een schepje zand meenemen naar daar , en ....
gaan met die banaan , misschien krijgen we zeegroenten

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 00:27   #146
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Je moet hard werken, goed sparen, en dan een boot kopen, zeewaardig en zo groot als je kan betalen. En dan maar aanleggen waar je wordt toegelaten, en vertrekken wanneer dat moet. Hier en daar een werkvisum zien te regelen (o ja, ook nog even een graag geziene internationale expert in het een of ander worden, helpt eveneens bij het verdienen van geld om die boot te kopen), en uiteindelijk kan je wel ergens blijven plakken.
Oud 9 juni 2015, 09:57   #147
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Wat mij na dit alles gelezen te hebben nog het meest verbaast, is dat niemand nog op het idee van Suriname is gekomen,

Ruimte zat en je kan gewoon Nederlands blijven ouwe'oeren in een land waar de kinderen beter Nederlands wordt geleerd dan in Nederland zelf,

Er emigreren relatief veel blanken uit Vlaanderen maar vooral Nederlanders naar Suriname, ik ben er trouwens 1 van... Veel natuur, relaxte sfeer en aardige mensen. Desalniettemin ook hier is er de gebruikelijke sores, maar de criminaliteit is in de regio is het laagst. Betreft beter Nederlands is niet waar, ze hebben hun eigen brabbeltaaltje -Sranan Tongo- naast Nederlands.

In Curacao gaat het met de emigratie van blanken nog sneller. Aantal blanken (Nederlanders) is aldaar van 5 tot 15% gestegen afgelopen 7 jaar is mijn schatting Dit om de economische crisis in eigen land te ontvluchten. Veel juristen, accountants, vaklieden uit de bouw en ondernemers wagen de stap. Ik verwacht binnen 15 jaar dat er meer blanken dan oorspronkelijke bewoners op dit eiland wonen. Verblijfsvergunning aanvragen is extreem gemakkelijk voor Nederlanders en Belgen, enige voorwaarde is geen strafblad hebben.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 juni 2015 om 10:10.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 12:27   #148
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Je moet hard werken, goed sparen, en dan een boot kopen, zeewaardig en zo groot als je kan betalen. En dan maar aanleggen waar je wordt toegelaten, en vertrekken wanneer dat moet. Hier en daar een werkvisum zien te regelen (o ja, ook nog even een graag geziene internationale expert in het een of ander worden, helpt eveneens bij het verdienen van geld om die boot te kopen), en uiteindelijk kan je wel ergens blijven plakken.
Klopt. Ze komen me spoedig nog eens oppikken.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 17:30   #149
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Er emigreren relatief veel blanken uit Vlaanderen maar vooral Nederlanders naar Suriname, ik ben er trouwens 1 van... Veel natuur, relaxte sfeer en aardige mensen. Desalniettemin ook hier is er de gebruikelijke sores, maar de criminaliteit is in de regio is het laagst. Betreft beter Nederlands is niet waar, ze hebben hun eigen brabbeltaaltje -Sranan Tongo- naast Nederlands.

In Curacao gaat het met de emigratie van blanken nog sneller. Aantal blanken (Nederlanders) is aldaar van 5 tot 15% gestegen afgelopen 7 jaar is mijn schatting Dit om de economische crisis in eigen land te ontvluchten. Veel juristen, accountants, vaklieden uit de bouw en ondernemers wagen de stap. Ik verwacht binnen 15 jaar dat er meer blanken dan oorspronkelijke bewoners op dit eiland wonen. Verblijfsvergunning aanvragen is extreem gemakkelijk voor Nederlanders en Belgen, enige voorwaarde is geen strafblad hebben.
Dat zal veel te maken hebben met 2017 wanneer de namen van de"ultimate beneficiaries" van offshore companies moet vrijgegeven worden. Beter meteen van nationaliteit veranderen of resident zijn van één van die landen.

HSBC is in Europa ook al grote kuis (waarschijnlijk het grootste aantal massa ontslagen ooit) aan het houden. Turkije en Brazilie worden gewoon opgedoekt en het zwaartepunt wordt naar Azie verlegd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 19:15   #150
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doe ik nu al, heb zelfs internet aan boord.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Neala.jpg‎
Bekeken: 60
Grootte:  214,3 KB
ID: 98457  

Oud 9 juni 2015, 21:13   #151
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dat doe ik nu al, heb zelfs internet aan boord.
Met alle respect met dat bootje gaat ge toch niet in Singapore geraken en in de onwaarschijnlijke hypothese dat het zou lukken vrees ik dat ge niet gaat passen in het klassieke immigrant type.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 22:39   #152
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 juni 2015 om 22:43.
Oud 9 juni 2015, 22:39   #153
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zal veel te maken hebben met 2017 wanneer de namen van de"ultimate beneficiaries" van offshore companies moet vrijgegeven worden. Beter meteen van nationaliteit veranderen of resident zijn van één van die landen.

HSBC is in Europa ook al grote kuis (waarschijnlijk het grootste aantal massa ontslagen ooit) aan het houden. Turkije en Brazilie worden gewoon opgedoekt en het zwaartepunt wordt naar Azie verlegd.
International regelgeving 2017, zou kunnen bijdragen. Voorts denk ik dat het een trend is van veel hedendaagse rijken.

Voorbeeld:

Ik heb onlangs begrepen dat naast de Nederlandse Antillen, er ook witte vlucht van rijken naar Barbados gaande is. Ook daar kunnen lokale mensen geen huizen meer kopen of huren vanwege de absurd hoge prijzen. Gevolg voor hen criminaliteit of emigratie naar het Westen.

Heeft veel te maken met klimaat en exponentiele groei bezit, gevolglijk meerdere huizen hebben in verschillende landen voor een deel van de elite.

Als voorbeeld, mijn overbuurman heeft een huis in 4 verschillende landen, te weten 2 in Europa en 2 in L. Amerika.. Om de 2 a 3 maanden woont hij in 1 van zijn 4 huizen...

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 juni 2015 om 22:43.
Oud 10 juni 2015, 05:54   #154
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Dat 'bootje' heeft al een rondje GB gemaakt en Bft 9 op de Noordzee overleefd. Zou S'pore mijn doel ooit zijn, kom ik er echt wel.

Zoals veel pensionado's, ben ik inmiddels weer in het bedrijfsleven werkzaam.

Maar op het water ben je zeer vrij en voortdurend in beweging zijn je kosten minimaal.
Oud 10 juni 2015, 12:05   #155
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht

Mja, ik weet het toch niet goed.
Dit artikel geeft wel een beeld over de toestand de dag van vandaag.

Dat Desi Bouterse in Nederland alleen welkom is om zijn gevangenisstraf uit te zitten lijkt me niet in het voordeel van Nederlanders die naar Suriname komen wonen. De taal en de administratie zijn Nederlands, das wel plezant. Maar wat als Bouterse beslist om een "Kagameke" te doen?
Oud 10 juni 2015, 12:12   #156
Johan Daelemans

Standaard

Kan je niet het Europa ontvluchten en toch binnen Europa blijven?
Er wonen heel wat Belgen binnen de landsgrenzen in kartonnen dozen en die horen ook niet meer bij België ... heu... administratief België wel te verstaan.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 13:44   #157
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Kan je niet het Europa ontvluchten en toch binnen Europa blijven?
Er wonen heel wat Belgen binnen de landsgrenzen in kartonnen dozen en die horen ook niet meer bij België ... heu... administratief België wel te verstaan.
De bedoeling is om klaar te staan wanneer het nodig is om te vluchten. Een Datsja in Wit rusland lijkt we wel iets .

Voor wie veel geld heeft is de situatie makkelijker: Een boot kopen is al vernoemd, maar het geld kan vooral dienen als smeerolie om de zaakjes vlotter te laten verlopen in meer corruptere landen met een aangenaam klimaat.
Ijsland heeft m.i. het volgende:
+ democratie
+ degelijk sociaal systeem (denk ik toch)
+ veel plaats
+ je zit er als blanke tussen blanken
+ krijgt ruggesteun van VS (denk ik toch)
- democratie (kan misbruikt worden)
- klimaat
- moeilijk bereikbaar in noodsituaties
Misschien moet ik er al een bankrekening openen
Oud 10 juni 2015, 15:14   #158
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
- democratie (kan misbruikt worden)
Interessant punt. Wat zou wel jouw voorkeur hebben? Oftewel, als je bang bent dat 300.000 mensen op een gegeven moment gemiddeld een enorm verkeerde keuze gaan maken, hoe zie je dat voor je met een veel kleiner aantal mensen met bestuurlijke invloed?

(Alvast bij voorbaat sorry als de draad nu ontspoort.)
Oud 10 juni 2015, 22:30   #159
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Interessant punt. Wat zou wel jouw voorkeur hebben? Oftewel, als je bang bent dat 300.000 mensen op een gegeven moment gemiddeld een enorm verkeerde keuze gaan maken, hoe zie je dat voor je met een veel kleiner aantal mensen met bestuurlijke invloed?

(Alvast bij voorbaat sorry als de draad nu ontspoort.)
Met mijn opmerking dat democratie misbruikt kan worden bedoelde ik dat met democratische meerderheid de democratie kan afgeschaft worden. Of een dictatuur zoveel slechter is, dat weet ik niet, ik heb dat nog niet mogen meemaken. Turkije vind ik een interessant voorbeeld. De laatste dagen wordt er nogal gekraaid dat de democratie zijn werk heeft gedaan, we moeten dat nog zien.
Bij het kiezen van een land om naar toe te vluchten is de keuze tussen een democratie of een dictatuur misschien minder belangrijk. Stabiliteit, veiligheid, voldoende welvaart, geen potentieel etnische of religieuze spanningen zijn zaken waar onderzoek moet naar gedaan worden. Dichter bij huis lis bijvoorbeeld Bosnië 1 van de slechts mogelijke landen om naartoe te vluchten.
Oud 10 juni 2015, 22:49   #160
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Met mijn opmerking dat democratie misbruikt kan worden bedoelde ik dat met democratische meerderheid de democratie kan afgeschaft worden.
Maar als er geen democratie is hoeft ze überhaupt niet meer afgeschaft te worden, dus ben je al precies waar je in het geval van een democratie vreest te belanden.

Als je een regio zoekt zonder mogelijkheid tot etnische of religieuze spanningen zou ik Bosnië en de rest van de Balkan trouwens even links laten liggen. Er schijnt daar zo het een en ander voorgevallen te zijn...

Wat dat betreft zijn er wel interessantere bestemmingen in Oost-Europa denk ik. Hongarije, Polen, Tsjechië is het ook rustig sinds de scheiding. De Baltische staten liggen een beetje dicht bij Rusland, maar je kan niet alles hebben...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 10 juni 2015 om 22:53.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be