![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is pas eten!
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat met scampies als de surfportie? Looksausje als compagnion voor die beestjes...
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat met scampies als de surfportie? Looksausje als compagnion voor die beestjes...
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
doe mij maar gebakken tong -> met citroen over geperst, en frietjes, MJAM! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in België vrij ongevaarlijk. De kans op salmonella is redelijk beperkt. Het is dan 1 van de simpelste dingen om te gebruiken als voeding. Bijvoorbeeld. Een goeie schep frietjes, daar een rauw ei over en bestrooien met zout.
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smaken verschillen.
Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de frieten niet koud zijn blijft dat ei niet rauw hoor.
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Troost U: goede smaak is niet genetisch bepaald. Je kan het leren.
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Scampi eet ik niet meer zoveel, garnalen ook niet. Ik denk dat ik beesten uit mijn leven ga bannen. Op kip na. En als mijn lichaam het vraagt, gooi ik wel een dik lap ossenvlees op mijn maag. Of rund... Mijn lichaam kan al die vetzakkerij ook niet meer verdragen, ben kotsmisselijk van bifi worsjes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is 1 van mijn favoriete voorgerechten. Zoals zovele zaken in de italiaanse keuken : eenvoudig, maar bijzonder smaakvol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mooi stuk tonijn, bakken (lees : toeschroeien) op hevig vuur met weinig vetstof, zout en een teentje look mee op de pan. En slechts één keer omdraaien. Zwarte peper van de molen erop doen NA het bakken. Zeker nooit de fout maken om het te doorbakken, dan verlies je 90% van de smaak. Serveer dit met een lekkere groene sla met dressing en een rood ajuintje, of een tomatensla. Geen aardappelen, pasta of rijst. Puur de smaak van tonijn en rauwe groente. Geloof me, daar leer je de smaak van een goed product door waarderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de traditionele Brusselse manier om het te serveren, met een eierdooier erboven in een klein kuiltje in de americain. De andere ingrediënten om hem te bereiden brengt men dan mee aan tafel zodat elke portie naar smaak kan klaar gemaakt worden : kappertjes, gesnipperde ui, gesnipperde peterselie, zwarte peper, zout, superbelangrijk : Worcestershire sauce, ketchup en mosterd. Laat men de eierdooier weg, dan vervangt men dat normaal door een lepeltje mayonaise. Minstens even belangrijk : maak dit enkel met verse americain die je kort daarvoor hebt gekocht bij een goede slager en zeker nooit met de smaakloze rommel vanonder plastic uit de supermarkt.
|
![]() |
![]() |