![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar het een heeft nog steeds niks met het ander te maken.
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in feiten bevestigt u wat ik al altijd vermoede, nl dat Belgique geen vrij land is (met of zonder Vlaanderen) maar enkel een wingewest van Frankrijk. Dank u om dit hier zo openlijk te komen uitleggen en ik moet zeggen dat ik het niet zie tot meerdere eer en glorie van Frankrijk; maar eerder dat u mijn stelling bevestigt dat frankrijk door de hele geschiedenis van Europa heen al altijd een vuile onruststoker en onderkruiper geweest is. Wat u komt te vertellen over de NVa, zou u evengoed kunnen vertellen over alle Vlaamse politiekers die steeds weer en steeds weer opnieuw in hun onderbroek werden gezet en die nooit de belangen van Vlaanderen mochten verdedigen (waarschijnlijk omdat de Franse belangen primeerde en totaal elders lagen) en u geeft madammeke Spaek, die heel lang presidente van het FDF was gelijk waar zij openlijk op de TV kwam zeggen dat Europa er was om de franstalige voordelen in la Belgique te beschermen... Dus, Mevrouw, u komt hier overduidelijk het democratische fabeltje, dat de mensen wordt voorgehouden, doorbreken en ook daar geeft u mij opnieuw gelijk... En inderdaad, Frankrijk met zijn Napoleon zijn geen haar en geen haar beter dan Duitsland met hun Hitler... Terwijl ik wel moet bekennen dat het naoorlogse Duitsland het wel veel en veel beter blijkt te doen dan het Frankrijk dat heimwee blijft hebben naar de gouden franse tijden, die voor vele anderen volkeren alles behalve gouden tijden waren... Laatst gewijzigd door marie daenen : 12 juni 2015 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus onderschat hun corrumperende en denigrerende werking niet... en ik spreek hier niet over het volk maar over zijn politieke leiders en zijn totaal nefaste politieke invloed... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De persoonlijke aanvallen laat ik aan me voorbij gaan. Tot en met fantasieën over liefdesrelaties worden erbij gehaald. Te belachelijk om op in te gaan. Ik heb ook niet veel zin mijn tijd te verdoen met me op dat niveau te begeven. Laat het duidelijk zijn dat mooie volzinnen geen garantie zijn voor integriteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
groetjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal het idd met toestemming moeten zijn van de internationale instellingen, de EU in het bijzonder. Sommige fantasten hier betwisten dat en zijn in de waan dat je onafhankelijkheid uitroepen genoeg is. Maar weet dat dit een zeer kleine minderheid is, de overgrote meerderheid van de Vlaams-nationalisten staan met hun 2 voeten in de werkelijkheid en zullen daar dan ook rekening mee houden. Dat landen als Frankrijk, Spanje en het VK moeilijk zullen doen, staat buiten kijf, ze hebben zelf last van regio's die onafhankelijk willen worden. Maar als er akkoord is tussen de nieuwe landen en alles verloopt vreedzaam, zie ik niet in waarom de EU niet uiteindelijk zal toegeven. Maw, Frankrijk zal de meerderheid moeten volgen, vetorecht of niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frans imperialisme, goed. Duits imperialisme, slecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Affaire van een Russische zakenman waar Frankrijk zaken mee wou doen en die bepaalde buitenlandse garanties of vrijheden moest hebben; op één, twee, drie op vraag van Frankrijk werd de Belgische wet aangepast door de regering zodat die Rus op vraag van Frankrijk in orde is of was (Vraag mij niet het fijne ervan want ik weet het niet, maar frankrijk steekt de hand op en heel Brussel springt in actie). En grote vraag waarom mogen Vlaamse verkozenen nooit of te nimmer de belangen van Vlaanderen behartigen maar moeten ze steeds en steeds opnieuw ondergeschikt gemaakt worden aan wat de francofonie wil, zelfs als het de hele Vlaamse economie enorm veel schade aanbrengt??? En hoe verklaar je een man als Albert Frère met zijn hele invloed en die Frankrijk en zeker niet België als zijn thuishaven ziet, maar toch overwegend met Belgisch geld in de weer is? Om daar democratie bij te halen moet men wel heel veel verdraaien en verzwijgen en omruilen en... Laatst gewijzigd door marie daenen : 12 juni 2015 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat Hitler een genocide pleegde dat alle andere misdaden van die veroveraars maar onder de mat moeten geveegd worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() Oei, waarom wordt daar niet over gesproken? Is hun haat tegenover alles wat Hollands is nog altijd niet bekoeld? Hoe hebben die Hollanders zoch ook ooit kunnen verbeelden dat ze het recht hadden om een deel van de grote francofonie ondergeschikt aan zich te maken??? Inderdaad Waterloo wordt niet opgevoerd ter ere van de grote francofonie; mijn pet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mij tegensteekt is de franstalige houding om steeds en opnieuw alleen het negatieve van hun vijanden te herhalen en te herhalen. Ander voorbeeld dan Duitsland, Nederland; hun afkeer tegen alles wat Hollands is zit nu nog heel diep en voor zover ik weet was er in Holland geen Hitler en heeft de toenmalige Nederlandse koning geen misdaden op zijn geweten zoals een Napoleon of het moest zijn dat hij heeft geholpen met Napoleon te verslaan. Hun minachting voor Vlaanderen is legendarisch (toch daar waar er Vlamingen zijn die denken dat ze dezelfde rechten zouden mogen opeisen dan hen, grote francofonie) en vandaar dat ze steeds en steeds opnieuw met de collaboratie aangedragen komen en elke Vlaming die heen beetje meer zijn stem durft te verheffen zullen ze daar mee om de oren slaan. Laurettes haar houding in het federale parlement was er ver en heel ver over, maar aan francophone kant denken er nu nog velen dat ze meer dan gelijk heeft want BDW is voor hen een mogelijke nieuwe Hitler... terwijl de enige die in dit land voortdurend meer grond willen inpalmen zijzelf zijn, de enige die alleen zijn Eigen belangen ziet en geen enkele empathie met de andere bevolkingsgroep hebben zijzelf zijn, de enige die de andere voortdurend in een slecht daglicht stelt zijzelf zijn... En dan hun Eigen verleden, typisch voorbeeld Waterloo met Napoleon, daar slagen ze zelfs in hun nederlaag om te buigen tot een overwinning. Indien ze werkelijk de nederlaag van Napoleon hadden willen herdenken dan hadden ze zeker Holland moeten uitnodigen en dan zouden ze zich zeker niet tegen een Nederlandse vertegenwoordiging verzet hebben... Maar niet; het enige dat ze kennen is 'leve de grote francofonie' en oh wee al degene die tegen die francofonie durft in te gaan, ook al hebben die mensen alle rechten en alle reden daar toe aan hun kant... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie spreekt er over imperialisme? Het gaat over genocide of niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Minister
|
![]() Inderdaad! Imperialisme en genocide zijn compleet andere zaken... je kan immers imperialisme hebben/uitvoeren zonder genocides aan te richten.... oorlog, hoe betreurenswaardig ze ook mogen wezen en hoe veel doden ze met zich meebrengt is op zich geen volkerenmoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie spreekt over Napoleon spreekt over imperialisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet heeft die man geen genocide gepleegd en voor zover ik weet, en ik vind dat maar normaal ook zijn er geen duitsers die erin geinteresseerd zijn om die man voor Eigen eer en glorie en grootheidswaanzin terug op het voortouw te brengen... Of moet men fransman zijn om steeds opnieuw zichzelf zo op te hemelen en zelfs zijn nederlagen als overwinningen te verkopen??? Denk je nu echt dat heel Europa op dat franse bewind hadden zitten te wachten en er nu nog heimwee naar heeft??? Hier zijn wij zo ondergedompeld in die francophone eigenwaan dat wij denken dat de hele wereld om die francofonie draait... Het is echter heel verrijkend en een beetje vreemd naar het zuiden van Frankrijk te gaan en over de franse veroveringen aldaar te horen spreken en het onheil dat die franse overheersing dikwijls voor de plaatselijke bevolking meebracht. Het is heel vreemd in Brugge te horen dat alle verwoestingen aldaar steeds het werk van de Fransen was. Waarom wordt dat in onze geschiedenislessen zo veel mogelijk onder de mat geveegd? En als je dan naar Duitsland en verder gaat en je hoort de mensen daar over hun geschiedenis spreken, waar Frankrijk de meeste tijd totaal van geen tel is... En waarom mogen wij die feiten niet weten maar blijven ze ons met onze neus op de franse zogenaamde grootheid drukken??? |
|
![]() |
![]() |