Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2015, 20:47   #1181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Wat een onzin !
Ten eerste : het argument dat jij het niet beter moet doen, omdat je iemand kan vinden die het slechter doet, is geen argument. Dat is pure arrogante luiheid.
Euh, ik geloof dat mevrouw Sleurs zelf aanvaard heeft om staatssecretaris te worden. Ze wordt daar dus voor betaald dus ze IS beroepspolitica.
Welk signaal wil ze dan geven : geef het geld maar, maar het werk liever niet ? Ik dacht toch dat haar partij voor 'verandering' stond ? Welke verandering dan ? Als je dezelfde kritiek kan geven op 'de partij en haar vertegenwoordigers als op de PS en haar vertegenwoordigers waar is de verandering dan. Trouwens is zou graag wel eens een geschreven nota van een franstalige minister of staatsecretaris willen zien in dergelijk schabouwelijk Nederlands. Want daar gaat het over : over een geschreven beleidsnota. En dus niet over gesproken taal.
Je kan alleen maar besluiten dat mevrouw Sleurs niet bekwaam is, punt. Want het andere besluit kan enkel zijn dat ze iets minder van de helft van de bevolking waarvoor ze hoort te werken compleet misprijst. Van een arts die zich buigt over het lot van mindervaliden zou men meer mogen verwachten...
Van een arts en zijn verplegend personeel die in een Brussels ziekenhuis een Vlaams kind niet willen verstaan wanneer het vraagt om pipi te doen...
Dat Mijnheer, Mevrouw, dat is schande en dat zijn voorbeelden die dagelijks gebeuren in onze door francophone hoogmoed en dwaasheid totaal gespleten Belgische hoofdstad... en totaal verkankerd la Belgique...

Dat is de grote schande die er in dit land bestaat, maar daar mag niet over gesproken worden...

Over al de rest is het zoals de herdenking van Waterloo, zuiver volksverlakkerij en niets anders...

En het feit dat niet alle artsen en niet al het franstalige personeel in Bruxelles zo racistisch is, dat is geen verschoning voor degene die het wel zijn.

Willen we over de echte schandelijke feiten in dit land gaan spreken of gaan we het houden bij een paar welverdiende stampen tegen de schenen van fransdolle omhoog gezogen criminelen?

Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 juni 2015 om 20:52.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 20:51   #1182
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Van een arts en zijn verplegend personeel die in een Brussels ziekenhuis een Vlaams kind niet willen verstaan wanneer het vraagt om pipi te doen...
Dat Mijnheer, Mevrouw, dat is schande en dat zijn voorbeelden die dagelijks gebeuren in onze door francophone hoogdmoed en dwaasheid totaal gespleten Belgische hoofdstad... en totaal verkankerd la Belgique...

Dat is grote schande die er in dit land bestaat, maar daar mag niet over gesproken worden...

Over al de rest is het zoals de herdenking van Waterloo, zuiver volksverlakkerij en niets anders...
Doet me denken aan toneelstukken in parochiezalen, lang geleden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 20:53   #1183
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Doet me denken aan toneelstukken in parochiezalen, lang geleden...
Lees de rest ook maar... En zoals ik al eerder dacht is het meer dan duidelijk dat u in die parochiezalen zijt blijven hangen en nooit verder geëvolueerd bent...
Oud 13 juni 2015, 20:59   #1184
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat weet ik, maar deze draad gaat niet over mij, mijnheer. Ik ben bovendien geen Belgische federale minister of staatssecretaris.
Uw nederlands is uitstekend!
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 21:00   #1185
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Uw nederlands is uitstekend!
Nederlands.
Oud 13 juni 2015, 21:00   #1186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Wat een onzin !
Ten eerste : het argument dat jij het niet beter moet doen, omdat je iemand kan vinden die het slechter doet, is geen argument. Dat is pure arrogante luiheid.
Euh, ik geloof dat mevrouw Sleurs zelf aanvaard heeft om staatssecretaris te worden. Ze wordt daar dus voor betaald dus ze IS beroepspolitica.
Welk signaal wil ze dan geven : geef het geld maar, maar het werk liever niet ? Ik dacht toch dat haar partij voor 'verandering' stond ? Welke verandering dan ? Als je dezelfde kritiek kan geven op 'de partij en haar vertegenwoordigers als op de PS en haar vertegenwoordigers waar is de verandering dan. Trouwens is zou graag wel eens een geschreven nota van een franstalige minister of staatsecretaris willen zien in dergelijk schabouwelijk Nederlands. Want daar gaat het over : over een geschreven beleidsnota. En dus niet over gesproken taal.
Je kan alleen maar besluiten dat mevrouw Sleurs niet bekwaam is, punt. Want het andere besluit kan enkel zijn dat ze iets minder van de helft van de bevolking waarvoor ze hoort te werken compleet misprijst. Van een arts die zich buigt over het lot van mindervaliden zou men meer mogen verwachten...
Geldt dat ook voor, bijvoorbeeld, Di Rupo, minister Dardenne, en madam NON?
Oud 13 juni 2015, 21:01   #1187
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees de rest ook maar... En zoals ik al eerder dacht is het meer dan duidelijk dat u in die parochiezalen zijt blijven hangen en nooit verder geëvolueerd bent...
De rest?
Niet interessant, altijd hetzelfde.
Oud 13 juni 2015, 21:04   #1188
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De rest?
Niet interessant, altijd hetzelfde.
Inderdaad de francofonie verandert niet, want zoals ze zeggen onkruid vergaat niet...
Oud 13 juni 2015, 21:05   #1189
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad de francofonie verandert niet, want zoals ze zeggen onkruid vergaat niet...
Ja, dat ook...
Oud 13 juni 2015, 21:16   #1190
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Nederlands.
Ik zit hier op een klein tabletje te klooien,enfin toch excuses😨
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 21:20   #1191
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat Mijnheer, Mevrouw, dat is schande en dat zijn voorbeelden die dagelijks gebeuren in onze door francophone hoogmoed en dwaasheid totaal gespleten Belgische hoofdstad... en totaal verkankerd la Belgique...
Zo is dat, en daar kan ik over meespreken. Ik ben namelijk gehospitaliseerd geweest in St Ettienne in Schaarbeek. Ik was nog jong en had het al moeilijk met het eentalig Franstalig personeel. Dat liet duidelijk verstaan dat het niet opgezet was met Nederlandstaligen die in hun eigen taal wensten behandeld te worden.

Een veel groter slachtoffer van de pesterijen van de Franstalige verpleegsters was een 92 jaar oude vrouw uit....Brussel centrum. Zij sprak vloeiend Frans maar stond op de Nederlandse taalrol, en sprak, net als ik Nederlands. Het oudje werd met koud water gewassen en kreeg een taaie saté voorgeschoteld terwijl er ook stoofvlees op het menu stond. De bedpan werd haar s' morgens geweigerd met als reden dat het onhygiënisch was om haar de bedpan te geven terwijl het ontbijt werd bedeeld. De bedeling van het ontbijt ging voor. Ze moest maar ik haar bed plassen als ze niet kon wachten.
Oud 13 juni 2015, 21:22   #1192
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo is dat, en daar kan ik over meespreken. Ik ben namelijk gehospitaliseerd geweest in St Ettienne in Schaarbeek. Ik was nog jong en had het al moeilijk met het eentalig Franstalig personeel. Dat liet duidelijk verstaan dat het niet opgezet was met Nederlandstaligen die in hun eigen taal wensten behandeld te worden.

Een veel groter slachtoffer van de pesterijen van de Franstalige verpleegsters was een 92 jaar oude vrouw uit....Brussel centrum. Zij sprak vloeiend Frans maar stond op de Nederlandse taalrol, en sprak, net als ik Nederlands. Het oudje werd met koud water gewassen en kreeg een taaie saté voorgeschoteld terwijl er ook stoofvlees op het menu stond. De bedpan werd haar s' morgens geweigerd met als reden dat het onhygiënisch was om haar de bedpan te geven terwijl het ontbijt werd bedeeld. De bedeling van het ontbijt ging voor. Ze moest maar ik haar bed plassen als ze niet kon wachten.
Jaja, speciale menu's voor Nederlandstaligen.
Heel geloofwaardig...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 juni 2015 om 21:23.
Oud 14 juni 2015, 07:00   #1193
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, speciale menu's voor Nederlandstaligen.
Heel geloofwaardig...
Hebben ze niet verteld dat jij franstalig bent???

Dus hoe kun jij de vernederingen kennen die Vlamingen ondergaan door compleet geindoctrineerd franstalig personeel, waar Bruxelles eivol van zit en dat vanaf de schoolbanken, als het al niet van huize uit minachting voor al wat Vlaams is meegekregen heeft???
Zij verdedigen de grote Francofonie tegen die achterlijke en extremistische Vlamingen, kinderen niet uitgezonderd...
Het nazisme in Duitsland heeft ons getoond tot wat hoogheidswaanzin in staat is; in Bruxelles tonen ons vele francofonen, politiekers op kop, het ons nog dagelijks...

Maar over zulke zaken, op straffe om zelfs voor racist uitgescholden te worden, mag men in la Belgique niet spreken; dat is heiligschennis!!!!

En inderdaad de francofonie is zoals de meeste geinstitutionaliseerde godsdiensten, Islam op kop, een verdwazingsleer die enorm veel verdeeldheid en ellende op de wereld in stand houdt...

Maar ja, hoe genees je geindoctrineerde mensen, vooral als de indoctrinatiemolen op volle toeren blijft verder draaien; en daarvoor moeten we zelfs niet verwijzen naar de grote viering van de Francofonie in Waterlo...
La Belgique staat dagelijks borg voor het behoud van die molen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 14 juni 2015 om 07:03.
Oud 14 juni 2015, 07:54   #1194
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank voor uw bijdrage, die ik met aandacht heb gelezen.

Uw insinuaties als zou ik één of andere taal of cultuur volgens u mogelijks als superieur aan andere beschouwen, zijn uw imago als ernstige en eervolle forumdeelnemer onwaardig. Waarom vindt u dergelijke insinuaties kennelijk nodig nu deze draad over het volkomen gebrek aan kennis van een Vlaamse politica voor mijn taal gaat, daar waar u er met geen woord over repte de diverse keren dat ik hier scherp kritisch was voor sommige uwer Franstalige politici – uw vorige eerste minister incluis – zowel als voor onder andere uw vorige koningin, inzake hun uiterst gebrekkige kennis van de Nederlands taal ?

De verdere inhoud van uw bijdrage heeft weinig of niets te maken met het onderwerp van deze draad, zegge met de (taal)onbekwaamheid van uw federaal regeringslid mevrouw Sleurs, maar handelt in het algemeen over de frustraties en verzuchtingen van de Vlamingen in België. Dat mag, en u weet dat ik daar erg veel begrip voor heb, maar sta mij toe als beknopte repliek de essentie te herhalen van wat ik hier al jaren stel :

De Vlamingen als bevolkingsgroep vormen in België ruim de meerderheid. Het wordt zo stilaan de tijd dat men ophoudt met te pas en te onpas de onderdrukte minderheid uit te hangen.

Kortom, mijnheer : niet ik noch de Fransen noch de Belgische Franstaligen maar u en uw Vlaamse broeders en zusters hebben als ruime meerderheid in uw land de sleutel in handen om op democratische wijze iets aan de omschreven frustratie en verzuchtingen te doen. Hoe en wanneer u dat als Vlamingen denkt te doen laat ik volkomen aan u over, al vermoed ik in dat verband dat u net als ik reeds gemerkt hebt dat het, gelet op het voortdurend gebrek aan politiek doorzicht en/of assertiviteit van de Vlamingen en/of wegens de onbekwaamheid van uw politieke vertegenwoordigers kennelijk niet voor meteen zal zijn.

Dat hoeft voor mijn part niet te beletten dat u, al dan niet kalm en met of zonder hoofdletters, zo nu en dan wat stoom aflaat, kwestie van de frustratie der verkeerdelijk vermoede onmacht draaglijk te houden, of misschien zelfs om uzelf en uw Vlaamse vrienden een eerste zweempje moed in te praten. Om die reden alleen al was uw bijdrage ongetwijfeld niet onnuttig.
U heeft duidelijk nog nooit over de francophone chantagemiddelen, die ze ook te pas en/of te onpas gebruikten, gehoord???
Zij hebben zogezegd niets meer te verliezen, maar Vlaanderen heeft veel te verliezen... en dat spelen ze, zoals volleerde nazies uit.
Ik denk dat het misschien tijd wordt om alles inderdaad bij zijn juiste naam te noemen en in het vervolg zal ik het dan alleen nog maar hebben over de francophone nazies... Het woord is misschien een beetje te Duits-gelinkt voor hen en daarom denegrerend, maar mensen die dezelfde idealen hebben en dezelfde middelen gebruiken kan men moeilijk een andere naam geven...
Oud 14 juni 2015, 08:14   #1195
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mal baisée.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:36   #1196
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geldt dat ook voor, bijvoorbeeld, Di Rupo, minister Dardenne, en madam NON?
Dardenne ?
U bedoelt Daerden ?
Een overleden waalse volksheld ?
https://www.youtube.com/watch?v=naDec_l_Jrg
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:44   #1197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mal baisée.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 09:44   #1198
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Et alors ? Maakt dat haar beledigend slecht Frans verschoonbaar ?
Uw zeer goede kennis van het Nederlands siert U, dat heb ik al gezegd.

Maar wij zijn al blij dat onze franstalige ministers zich mondeling verstaanbaar kunnen maken (wat dus niet kan gezegd worden van vb. Onkelinx of Di Rupo). Ik dénk er niet aan om van hen ook nog eens te eisen dat ze perfect Nederlandstalige teksten op papier zouden kunnen zetten.

Waarom denk U dat franstaligen zich beledigd moeten voelen omdat Nederlandstaligen uit het Vlaamse Gewest geen Franse teksten kunnen schrijven?

Wat wèl nodig is, is dat de officiële brieven en documenten uit tweetalige gebieden PERFECT zowel Nederlands als Franstalig moeten zijn. En d�*�*r nijpt het schoentje.... vermits ze amper Nederlandse teksten kunnen schrijven. En dat is wèl wet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juni 2015 om 09:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 09:49   #1199
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mal baisée.
Heeft u het over uw gezelling? Spijtig voor u, maar dat kan iedereen overkomen. Ik in ieder geval zou het niet zo aan de grote klok hangen.
Oud 14 juni 2015, 09:50   #1200
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heeft uw vrouw hetzelfde probleem en u lacht daar nog mee??? Idioter kan inderdaad niet...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be