Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2015, 19:46   #961
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De baasjes wilden ons niet.
Wat wilt ge.
De uitlatingen die ge over werkgevers hier ventileert, het denigrerende toontje dat ge daarbij aanslaat, het bijten in de hand waaruit ge eet....

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 juni 2015 om 19:47.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 19:48   #962
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Misschien moeten we inderdaad hopen dat ze het krijgt.

Het stigma is enorm. Als ze ooit het licht ziet en toch iets wilt doen, is het nog eens zoveel keer moeilijker om werk te vinden (veel beroepscatogieren, voooral in de zorg en omgang met kinderen, vereisen medische geschiktheid).

Dus nu een paar honderd euro meer, is waarschijnlijk een levenslange verdoeming tot een lage uitkering zonder uitzicht op iets anders.
nee want met de integratietegemoetkoming wordt er bijgepast indien je werk vindt, waardoor je niet fulltime ergens aan de slag moet maar wel het loon ernaar krijgt, ik heb het dan over gewone lonen hé
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 19:50   #963
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
nee want met de integratietegemoetkoming wordt er bijgepast indien je werk vindt, waardoor je niet fulltime ergens aan de slag moet maar wel het loon ernaar krijgt, ik heb het dan over gewone lonen hé
En denk je werk te vinden als je als psychiatrisch patient door het leven gaat, met een leeg cv ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 19:50   #964
Tavek
Banneling

Standaard

De beschutte werkplaats ?
Oud 15 juni 2015, 19:51   #965
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reken er maar niet op.

Ze zal hoogstens een individueel begeleidingstraject aangeboden krijgen. Met behoud van leefloon. Met als uiteindelijk doel werk.

Om als "zot" door het leven te gaan moet je serieus scheef staan. Hoomer wist het hier goed te illustreren: als je voor jezelf kan zorgen, je kot kan kuisen en jezelf kan verplaatsen, dan kan je ook werken voor de BE-staat.

Ze hebben bij die overheidsdienst wel ervaring met het type bembem hoor.
mijn zielenknijper beweert anders wel dat ik een kans maak, maar soit ...

daarbij is het een misverstand aan te nemen dat een handicap enkel van 'fysieke aard' zou zijn .......
Oud 15 juni 2015, 19:52   #966
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En denk je werk te vinden als je als psychiatrisch patient door het leven gaat, met een leeg cv ?
als poetsvrouw met dienstencheques hé
Oud 15 juni 2015, 19:52   #967
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ja en weet dat ik zeker niet trots ben dat ik eten heb gepikt in de supermarkt ..... nu met m'n buffertje dat ik van een forummer hier kreeg toegestopt gaat het al veel beter, maar ik heb tijden van bittere armoede en zwart zaad gezien .... soms had ik de laatste week vd maand nog geen 2€ meer over!!!!!!! en dan is het soms heel verleidelijk wanneer je in de supermarkt allemaal lekkere dingen in de rayon ziet liggen die naar je lonken ... sorry maar ik heb dat toen gewoon in mijn sacoche gestopt, wat wil je: ik had honger!!!!
Gelukzak. Een enorme prestatie, zonder hulp. Tussen 1989 en 1994 kwam ik als werkende arme 8000BF in de maand tekort.
Tussen 1995 en 2010 als dopper slechts 4000bf per maand tekort. Mijn buffertje dat ik in de vette 22 jaar opgespaard had, was dan wel volkomen opgesoupeerd. Terwijl ik niet rook, drink of uitga.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2015 om 19:53.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 19:53   #968
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De beschutte werkplaats ?
nee daar mag je niet binnen met een middelbaar diploma, je bent slecht geïnformeerd, ik heb het hier nochtans al eens gepost dat ik daar oa was gaan solliciteren, lol
Oud 15 juni 2015, 19:56   #969
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah. Dat is nieuw?
Oud 15 juni 2015, 19:57   #970
Peche
Banneling

Standaard

Gek ben je wel
We are All Mad
we moeten hier een mad tea party houden
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 19:57   #971
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
als poetsvrouw met dienstencheques hé
En waarom kan je dat werk nu niet vinden ?¿
Oud 15 juni 2015, 19:57   #972
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukzak. Een enorme prestatie, zonder hulp. Tussen 1989 en 1994 kwam ik als werkende arme 8000BF in de maand tekort.
Tussen 1995 en 2010 als dopper slechts 4000bf per maand tekort. Mijn buffertje dat ik in de vette 22 jaar opgespaard had, was dan wel volkomen opgesoupeerd. Terwijl ik niet rook, drink of uitga.
ja men heeft geen idee wat voor een ontberingen mensen in onze situatie wel niet meemaken/ondergaan, zij kunnen leningen en zo afsluiten bij de bank bvb, huppakee krediet en zo waardoor ze meestal nooit honger hebben gekend ........ het is een schande dat in een rijk land als het onze mensen op het einde vd maand soms niks meer te bikken hebben ........ :-s
Oud 15 juni 2015, 19:58   #973
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nope, je draait de dingen om .. dat ik nu bij het Ocmw ben in afwachting van mss FOD is omdat ik maar geen werk vond, ik wou dus maw wel werken en heb er zelfs extra opleiding, stages en herscholing voor gevolgd .. !!!! heb toen ik vd dop gesmeten werd zelfs aan het Ocmw zitten vragen of ik mss via art.60 ergens aan de bak kon geraken - of een of ander jobje via hun kanalen - en die zeiden me doodleuk: "nee je moet van ons eerst aanvraag FOD indienen en uitslag afwachten want volgens Vdab ben jij psychisch niet in staat om te werken!!!!" maw. ik mocht zelfs niet eens van hen aan het werk in een van hun rusthuizen of zo!!!!!! en nu zeg je mij dat ik niet zou willen werken, pffff! ik heb de afgelopen jaren bijna niet anders gedaan dan m'n energie en tijd zitten stoppen in het zoeken naar WERK!!! ik zou volgens jou een moedwillige gemakzuchtige lamlendige profiteuse .zijn die haar hele leven lang tot St Juttemis bij het Ocmw of zo wenst te blijven .. wat dus helemaal niet zo is .... re-duh!
Komaan zeg. Wie denk je dat je voor je hebt? Een oen? Iedereen weet dat je je uitkering verliest als je op eigen kracht geen werk vindt, of weigert bij te scholen.

Moet ik even opzoeken waar je zélf schrijft dat je moeder kan wachten tot St Juttemis om jou aan het werk te zien? Nooit dus?

Verder kan ik me levendig inbeelden dat de VDAB vindt dat er een steek aan jou los zit. Moest de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid onder ogen krijgen wat jij hier allemaal hebt uitgekraamd, je werd zonder meer naar de psychiatrie verwezen.

Je hebt dan je levensdoel bereikt zonder schaapjes van kinderen op de wereld te zetten. Je zou je ook niet meer moeten laten insemineren met het sperma van een homoseksuele man met kinderwens. Je zou nooit meer naar werk moeten zoeken omdat je psychisch nergens bekwaam voor wordt geacht. Niet om te werken, maar ook niet om verantwoordelijkheid voor kinderen te dragen.

Proficiat!
Oud 15 juni 2015, 20:00   #974
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
ja men heeft geen idee wat voor een ontberingen mensen in onze situatie wel niet meemaken/ondergaan, zij kunnen leningen en zo afsluiten bij de bank bvb, huppakee krediet en zo waardoor ze meestal nooit honger hebben gekend ........ het is een schande dat in een rijk land als het onze mensen op het einde vd maand soms niks meer te bikken hebben ........ :-s
Of ze kunnen een inkomen hebben uit arbeid dat hoger is dan hun uitgaven.

Hupsa, welvaart.

Wat hier in het vet staat is weer een typische uitspraak voor een arme
Oud 15 juni 2015, 20:00   #975
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So what? Je hebt toch je pc en je internetverbinding nog? Vreet die op als je op het einde van de maand niks anders meer te bikken hebt.
Oud 15 juni 2015, 20:00   #976
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
nee daar mag je niet binnen met een middelbaar diploma, je bent slecht geïnformeerd, ik heb het hier nochtans al eens gepost dat ik daar oa was gaan solliciteren, lol
Dat las ik ja.
Lees dit eens:

Citaat:
Lukt het niet om een gewone job te vinden omwille van je arbeidsbeperking (arbeidshandicap of psychosociale problematiek). Dan kan je het recht aanvragen op een tewerkstelling in een maatwerkbedrijf of maatwerkafdeling. Dit doe je door je handicap te melden bij VDAB (stap 1) en op gespek te gaan (stap 2). Krijg je het recht, dan zal je VDAB-consulent je helpen om een job te vinden in een maatwerkbedrijf- of afdeling.
http://www.vdab.be/arbeidshandicap/b...rkplaats.shtml
Oud 15 juni 2015, 20:02   #977
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah. Dat is nieuw?
is niet nieuw nee, komt doordat die uitkering van het FOD als gehandicapte gestoeld is op het principe dat in geval van werk het loon wordt bijgepast ...
Oud 15 juni 2015, 20:05   #978
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom kan je dat werk nu niet vinden ?¿
nogmaals: omdat ik dat mss 1 week uithou, ben pompaf moest ik dat fulltime doen, maar met FOD zou ik het mss nog overwegen aangezien ze dan bijpassen, snappie ... !!!
Oud 15 juni 2015, 20:08   #979
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of ze kunnen een inkomen hebben uit arbeid dat hoger is dan hun uitgaven.

Hupsa, welvaart.

Wat hier in het vet staat is weer een typische uitspraak voor een arme
nee ik bedoel dat wie werk heeft krediet vd bank krijgt als ie bvb de eindjes niet meer aan elkaar krijgt op het einde vd maand, iemand aan de dop krijgt dat niet, en wordt aan z'n lot overgelaten ............. !!
Oud 15 juni 2015, 20:09   #980
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Komaan zeg. Wie denk je dat je voor je hebt? Een oen? Iedereen weet dat je je uitkering verliest als je op eigen kracht geen werk vindt, of weigert bij te scholen.

Moet ik even opzoeken waar je zélf schrijft dat je moeder kan wachten tot St Juttemis om jou aan het werk te zien? Nooit dus?

Verder kan ik me levendig inbeelden dat de VDAB vindt dat er een steek aan jou los zit. Moest de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid onder ogen krijgen wat jij hier allemaal hebt uitgekraamd, je werd zonder meer naar de psychiatrie verwezen.

Je hebt dan je levensdoel bereikt zonder schaapjes van kinderen op de wereld te zetten. Je zou je ook niet meer moeten laten insemineren met het sperma van een homoseksuele man met kinderwens. Je zou nooit meer naar werk moeten zoeken omdat je psychisch nergens bekwaam voor wordt geacht. Niet om te werken, maar ook niet om verantwoordelijkheid voor kinderen te dragen.

Proficiat!
Knuppel, ge laat u trollen.
Ik geef toe dat Bembem een meesterlijk construct is, en voor vuurwerk in de discussie zorgt, maar ik vrees dat ze zich krom lacht omwille van je woede.
Neem 'haar' toch niet zo serieus.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be