Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2015, 22:49   #1081
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
euh ik heb toch gezegd dat ik die shampoo pikte en er niet op betrapt werd ..
en jij zei dat ik wss nog andere dingskes heb gepikt, waarop ik zei 'no comment' want je verzint er vanalles bij, zegt oa dat ik een fervente dievegge zou zijn .....
Ok bembem. Je hebt dus shampoo gepikt zonder betrapt te worden. Proficiat!
Maar daarmee bevestig je wel mijn vermoeden dat je je waarschijnlijk nog meer toeeigende zonder ervoor te betalen. Je doet dat immers niet alleen als je honger hebt en blut bent voor het einde van de maand.
Oud 15 juni 2015, 22:50   #1082
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je gaat nauwelijks belastingen betalen door je kinderen ten laste als alleenstaande.

Doe de berekening maar. En omdat je netto belastbaar inkomen zo laag is (bruto - rsz) ga je ook in je sociale woning kunnen blijven wonen.

Maar wel met pakweg 500 euro netto per maand meer.
Allemaal flauwe kul. Netto inschattingen zijn zeer riskante benaderingen. Het enige wat telt is de praktijk. Wat je werkelijk overhoudt. Uit werken brengt een hoop extra kosten mee die jij niet verrekent.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 22:51   #1083
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ok bembem. Je hebt dus shampoo gepikt zonder betrapt te worden. Proficiat!
Maar daarmee bevestig je wel mijn vermoeden dat je je waarschijnlijk nog meer toeeigende zonder ervoor te betalen. Je doet dat immers niet alleen als je honger hebt en blut bent voor het einde van de maand.
wat weet jij daar nu van
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 22:52   #1084
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Best niet voor de mafia gaan werken.
Je moet er wel eerst achter komen.
Oud 15 juni 2015, 22:55   #1085
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat weet jij daar nu van
Je hebt zelf gezegd dat je ook betrapt werd terwijl je schoenen probeerde te jatten maar dat je daarmee bent weggekomen.

Wie voeding steelt, schampoo en schoenen laat het daar niet bij.
Oud 15 juni 2015, 22:57   #1086
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Allemaal flauwe kul. Netto inschattingen zijn zeer riskante benaderingen. Het enige wat telt is de praktijk. Wat je werkelijk overhoudt. Uit werken brengt een hoop extra kosten mee die jij niet verrekent.
Ik krijg het vliegend schijt van die armenlogica.

Weet ge wat eno en bembem, met dit soort redeneringen, verdienen jullie gewoon pure diepe armoede. In alles zien jullie uitvluchten om maar niet te moeten gaan werken.

Overigens is het minimumloon blijkbaar nog een pak hoger als 1450 : Vanaf 22 jaar met 1 jaar dienst (anciënniteit): 1 559.38 euro bruto per maand.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 23:01   #1087
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt zelf gezegd dat je ook betrapt werd terwijl je schoenen probeerde te jatten maar dat je daarmee bent weggekomen.

Wie voeding steelt, schampoo en schoenen laat het daar niet bij.
boehoehoe ik ben zo eerlijk om dat te bekennen van die shampoo, eten en schoenen en nu zeg jij dat ik nog meer dingskes heb gepikt ......... boehoehoe wat wil je nu eigenlijk?! dat ik helemaal de verdommenis word ingeduwd??? de bak in???! kortom, omdat ik uit noodzaak m'n plan heb trachten te trekken word ik nu als een fervente dievegge afgeschilderd ......
ouinnnnnnnnnnnnn!
Oud 15 juni 2015, 23:08   #1088
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
boehoehoe ik ben zo eerlijk om dat te bekennen van die shampoo, eten en schoenen en nu zeg jij dat ik nog meer dingskes heb gepikt ......... boehoehoe wat wil je nu eigenlijk?! dat ik helemaal de verdommenis word ingeduwd??? de bak in???! kortom, omdat ik uit noodzaak m'n plan heb trachten te trekken word ik nu als een fervente dievegge afgeschilderd ......
ouinnnnnnnnnnnnn!
Ze kan niet anders. Ze heeft een absolute verslaving aan innuendo. Vergeef het haar.
Oud 15 juni 2015, 23:10   #1089
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kan niet anders. Ze heeft een absolute verslaving aan innuendo. Vergeef het haar.
mja .......
Oud 15 juni 2015, 23:13   #1090
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg het vliegend schijt van die armenlogica.

Weet ge wat eno en bembem, met dit soort redeneringen, verdienen jullie gewoon pure diepe armoede. In alles zien jullie uitvluchten om maar niet te moeten gaan werken.

Overigens is het minimumloon blijkbaar nog een pak hoger als 1450 : Vanaf 22 jaar met 1 jaar dienst (anciënniteit): 1 559.38 euro bruto per maand.
Krijg jij dat dan vliegend spel maar hé. Met bruto zijn we niks. Als we op het einde van de maand minder overhouden werkend dan doppend dan zegt de survival reflex dat we moeten thuisblijven. Ik ben er enkel achter gekomen na een ONTSLAG en niet door vrijwillig thuis te blijven. Duh
Oud 15 juni 2015, 23:13   #1091
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en ja Knuppel, ik geef toe dat ik idd meer dan eens eten pikte in de supermarkt, maar zeker niet elke dag, en zeker niet uit plezier!!!!!!
Oud 15 juni 2015, 23:15   #1092
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Krijg jij dat dan vliegend spel maar hé. Met bruto zijn we niks. Als we op het einde van de maand minder overhouden werkend dan doppend dan zegt de survival reflex dat we moeten thuisblijven. Ik ben er enkel achter gekomen na een ONTSLAG en niet door vrijwillig thuis te blijven. Duh
De fiscaliteit nooit bekeken in dit land ?

Met twee kinderen ten laste als alleenstaande betaal je op zulke lonen nauwelijks belastingen.

http://www.jobat.be/nl/test/bruto-netto-calculator/

Probeer het zelf eens. Zie wat de invloed is van die 2 kinderen ten laste als alleenstaande.

Dat jij gewoon je hoederecht niet goed hebt verdeeld vroeger, is niet het probleem van de maatschappij.
Oud 15 juni 2015, 23:17   #1093
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met twee kinderen ten laste als alleenstaande betaal je op zulke lonen nauwelijks belastingen.

Probeer het zelf eens. Zie wat de invloed is van die 2 kinderen ten laste als alleenstaande.

Dat jij gewoon je hoederecht niet goed hebt verdeeld vroeger, is niet het probleem van de maatschappij.
wist ik niet ......
Oud 15 juni 2015, 23:19   #1094
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
wist ik niet ......
bembem als jij nu gaat werken heb je met dat minimumloon 1330 euro netto, exclusief eindejaars en vakantiegeld (bij interims krijg je dat bovenop je maandloon, reken minimaal nog eens 100 euro netto meer).

Mocht je kinderen ten laste hebben ga je richting de 1800-1900 euro netto (blijkbaar krijgen alleenstaande moeders met lage inkomens ook nog eens verhoogde kindergelden).

Als je van interim af bent, en vast zijt, zal dat wel dalen omdat je dan je vakantiegeld en eindejaars 2 keer per jaar krijgt als grote gehele sommen.

Maar ik ken niemand die klaagt als hij in juni 1100 euro netto krijgt bovenop zijn loon....
Oud 15 juni 2015, 23:20   #1095
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb 20 jaar twee kinderen gehad als gezinshoofd. De aftrek was niet fenomenaal.

Nogmaals

netto zegt niks. Het echte netto is einde maand als je gaat werken. Dan pas weet je hoeveel extra kosten je maakt.

Hoederecht niet goed verdeeld. Moest ik de kinderen nemen met een dop van 21.500bf? En hun hogere studies betalen?
Oud 15 juni 2015, 23:20   #1096
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
wist ik niet ......
bembem als jij nu gaat werken heb je met dat minimumloon 1330 euro netto, exclusief eindejaars en vakantiegeld (bij interims krijg je dat bovenop je maandloon, reken minimaal nog eens 100 euro netto meer).

Mocht je kinderen ten laste hebben ga je richting de 1800-1900 euro netto (blijkbaar krijgen alleenstaande moeders met lage inkomens ook nog eens verhoogde kindergelden).

Als je van interim af bent, en vast zijt, zal dat wel dalen omdat je dan je vakantiegeld en eindejaars 2 keer per jaar krijgt als grote gehele sommen.

Maar ik ken niemand die klaagt als hij in juni 1100 euro netto krijgt bovenop zijn loon....
Oud 15 juni 2015, 23:23   #1097
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
wist ik niet ......
Reken eens en laat weten?
Oud 15 juni 2015, 23:23   #1098
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb 20 jaar twee kinderen gehad als gezinshoofd. De aftrek was niet fenomenaal.

Nogmaals

netto zegt niks. Het echte netto is einde maand als je gaat werken. Dan pas weet je hoeveel extra kosten je maakt.

Hoederecht niet goed verdeeld. Moest ik de kinderen nemen met een dop van 21.500bf? En hun hogere studies betalen?
Als alleenstaande met twee kinderen heb je recht op een verhoging van de belastingvrije som van 3870 euro per jaar + nog eens 1500 euro per jaar omdat bembem alleenstaande is.

Maar dan moet je wel belastingen betalen, iets wat je niet of nauwelijks doet als je dopt/uitkering trekt.

Gecombineerd met het forfait beroepskosten gaan minimumloners dan effectief 0 belastingen betalen (of toch heel weinig).

Laatst gewijzigd door Tavek : 15 juni 2015 om 23:24.
Oud 15 juni 2015, 23:23   #1099
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

i see hmm klinkt idd niet slecht, xd!
Oud 15 juni 2015, 23:24   #1100
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

En kinderopvang¿?¿?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be