![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en zoals gezegd zijn de ambassades in het buitenland niet voor de Belgen, maar voor het land waardat de ambassade is gevestigd.
![]() |
![]() |
#1282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetzelfde alsof eenzelfde Duitse organisatie in de jaren dertig zich onbevoegd verklaarde wat de Nazies betrof... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb al het voorbeeld gegeven van iemand die in Tunezie Nederlandse lessen wou geven in een school, wat twee maal niets zou kosten voor de Belgische ambassade aldaar, maar die gewoonweg een veto kreeg vanuit de Belgische ambassade aldaar. En dat veto kwam er niet omdat er op dat moment een fransdolle ambassadeur van dienst was, want het was een Vlaming, maar het veto kwam van hogerop. Dus neen, de ambassade weigert simpelweg het Nederlands als Belgische taal te ondersteunen. Ik denk omdat dat niet in het blaadje past van la Belgique als een uitsluitend franstalig land kenbaar te maken in het buitenland... Dus de ambassade, waar ze kunnen treden op tegen de Nederlandse taal als officieel erkende taal van België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De innerlijke (?) taalstrijd in Belgie vergelijken met de Nazi strijd van Duitsland in de laatste eeuw.
De Houzee-Storm-Op-Zee Vlaming zal het graag horen, dat niet zo onschuldig blooperke.
![]() |
#1285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en die Belgen spreken Frans?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 |
Minister-President
|
![]() Waarom? is het een verplichting voor de Belgen om Frans te spreken ofzo?
![]() |
#1287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die indruk geef je toch.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 |
Banneling
|
![]() Fachisten zijn fachisten, Jay-P, of het nu franstaligen of Duitsers zijn; het is dezelfde troep...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik daag u uit eens na te gaan welk personeel geen Frans op de Franse ambassade in bijvoorbeeld Duitsland of Nederland. Ik geeft het u op een blaadje: buiten onderhoudspersoneel beheersen ze allemaal de taal van Voltaire. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() opnieuw: loketpersoneel van de lokale missie hier spreekt Cantonees & Engels. Voor Ndl en Fr moeten ze er wel iemand gaan bijroepen. Duits zou al helemaal met veel haar op zijn.
Citaat:
Ik ben uiteraard niet bekend met de Franse missies van Duitsland noch Nederland. U wel, of is het alleen maar uw geloof opnieuw?
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 16 juni 2015 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Belgie is een francofoon land waarin iets meer dan de helft van de mensen óók nog een soort van dialect spreekt. Zelfs over de naam van dat dialect zijn ze niet duidelijk. (Nederlands? Vlaams? Brabants? Limburgs? etc) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie kennis van: Frans: 100% Nederlands 70 % IEDEREEN in Belgie is VERPLICHT Frans te leren. Dat wist je toch? Gebruik het dan ook! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die geen Nederlands kent ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 juni 2015 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens de redenering van onze Belgicisten, want dat vind je makkelijker in Brussel en ze spreken toch ook Albanees in sommig streken van Griekenland ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 |
Banneling
|
![]() Nooit verder dan het eerste jaar geraakt en dan maar blijven zitten???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 | |