![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen al door het enorme financiële deficiet, waar de Vlamingen steeds weer en steeds weer voor gewaarschuwd hebben en dat de Vlamingen steeds weer en steeds weer wouden afbouwen en dat altijd en steeds weer op een niet te omzeilen veto van de franstaligen botsten, die zonder problemen steeds meer en steed meer uitgaven..., alleen al door dat deficiet begint onze staat nu meer en meer op een kaas boordevol gaten te lijken, waar we van alengs meer de kaas in moeten gaan zoeken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe diep zitten die dan wel in hun bekrompen egoïsme opgesloten??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1363 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je inmiddels al hoe lang de Vlaamse politici het Frans voor alle Vlamingen nog gaan verplichten? Citaat:
En wanneer gaan "jouw waarschuwende Vlamingen" met hun meervoudige mandaten stoppen?? Graaien net zo hard als anderen. Maak jezelf niets wijs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kassadame is inderdaad niet verplicht om Nederlands te spreken, maar dan moet ze wel niet aan de kassa gaan zitten van een bij wet tweetalig gebied... En als de directie van de GB denkt dat ze met dat gegeven geen rekening moeten houden dan verdienen ze niet meer dan dat hele horde Vlamingen daar de boel op stelten komen zetten door de mensen aan de kassa's te laten wachten totdat ze behoorlijk bediend worden... Maar ja, de Vlamingen bezitten nu eenmaal niet de enorme onbeschoftheid van een door en door geindoctrineerde franstalige die denkt dat hij altijd en overal de franstalige grootheid moet uitdragen en dat hijzelf en zijn grote francofonie de navel van de wereld zijn... Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 juni 2015 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want het Vlaamse volk gaat niet eeuwig en altijd zo dom blijven, vooral nu er economische heel slechte tijden op ons afkomen en het geld totaal op is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit veel reacties op het forum maak ik uit dat velen ofwel niet beseffen dat contacten overheid-burger beperkt is, en dat winkels en bv private ziekenhuizen daar niet onder vallen. Of dat men eigen interpretaties wil invoeren. Ik denk dat jij onder die categorie valt... Niemand legt de grondwet naast zich neer... Jouw mantra dat tweetaligheid er enkel is voor vlamingen is gewoon niet waar, dat is een slogan. Bij afgifte rijbewijs krijgt mijn dochter een franstalig exemplaar. Zij merkt op dat ze een nederlandstalig exemplaar wou, de beambte zegt dat ze dat niet meer kan wijzigen. (uiteraard lulkoek, is pure luilakkerij). Ik raad haar aan om de officiële klachtprocedure te volgen, staat duidelijk op de website. De dag zelf nog kreeg zij telefonisch te horen dat men zich verontschuldigde voor de overlast en dat een nederlandstalig exemplaar kon worden afgehaald. Géén kaakslagretoriek, geen drama, geen molenwiekende gebaren en hoogrood aangelopen gezicht, geen keelklanken en geen overslagende stem van verontwaardiging. Gewoon vragen waar je recht op hebt en je krijgt dat. De rest van je hele betoog staat vol met intentieprocessen, veel te algemeen om zinvol op te kunnen reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 juni 2015 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u schets is trouwens een oude strategie om de verfransing door te voeren. Minder 'toevallig' dan velen willen geloven mijns inziens. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juni 2015 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1370 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tweetaligheid : burger <==> overheid. GB is bij mijn weten geen overheid. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 juni 2015 om 17:45. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gaf bewust zelf een negatief voorval, de manier van aanpak, en de oplossing. Maar het eindoordeel nadat al de paperassen in orde zijn gebracht was eerlijk gezegd vrij positief. Ik besef heel goed dat ik hier ook maar één persoonlijke anekdote weergeef, zoek er niet meer achter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zou misschien haar hele waar kunnen laten staan en het zo aftrappen??? Maar ja, als het is om het Eigen volk te beledigen dan hebben ze ineens een grote mond, onze sossen en staan ze altijd klaar; ze hebben zelfs de hele instelling voor gelijke kansen en tegen racisme in het leven geroepen en goed dat ze hun werk doen; er gaat geen dag voorbij of de kranten staan vol over hoe racistisch en onverdraagzaam de Vlaming toch wel is... Maar als het over de verdediging tegen de verfransing en de fransdolle Eisen gaat, dan komen ze met de uitvinding dat de Vlaming niet bestaat en vooral dat hij zijn grote mond moet houden, want hij zou racistisch zijn en oproepen tot haat en/of verdeeldheid van het Belgische volk, dat dan ineens wel blijkt te bestaan, maar de Vlaming niet... Gewoonweg kinderachtig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lullen aan de kassa = nutteloze show. Klachtenprocedure volgen met gedocumenteerde feiten = resultaten boeken. Of dacht er iemand soms dat die caissière zelf na de werkdag naar haar baas zal stappen om te zeggen dat ze een klant op onheuse manier bejegende ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Taal is ook een belangrijke factor in de identiteit voor vele mensen, zo verwonderlijk is het dus ook niet dat er emotioneel wordt gereageerd op de 1001e keer dat er geweigerd wordt om Nederlands te spreken. Het feit dat in het Franstalige gedeelte van Brussel dit niet altijd wordt herkend en erkend, bewijst vooral hoe diep de kloof wel is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drie jaar geleden beloofde een club als de NVA nog komaf te maken met meervoudige mandaten. nooit meer iets over gehoord nadien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voorbeeld dat u schets lijkt onschuldig maar is dat in ieder geval in historisch perspectief gezien niet. Misschien zal u me van complotdenken beschuldigen. Laat ik daarom de woorden aanhalen van iemand die net als u Belgicist en Brusselaar (mag ik veronderstellen?) is, en zeker niet geliefd bij Vlaams Nationalisten (ik denk omwille van zijn neiging de zaken met de mantel der Belgische liefde te pogen bedekken). Ik las een van zijn boeken overlaatst en daarmee zit het nog fris in het geheugen. Geert van Istendael: "Een buitenstaander kan zich moeilijk inbeelden hoe genadeloos het Frans andere talen probeert uit te roeien." (Dat staat er letterlijk hé) En dan geeft hij een hele lijst voorbeelden uit België. o.a. verschillende waaruit blijkt dat er een bewuste strategie bestaat Vlamingen Franse papieren te geven. "Er is de dwang. Je praat Frans en niemand begrijpt je. Aan het loket zijn alleen Franstalige formulieren. De Nederlandstalige vinden ze toevallig niet. Door Nederlandse papieren te vragen bén je al een spelbreker, je doet niet zoals iedereen. Je bent een querulant, zelfs als je je op je elementairste recht beroept...." Over de ervaringen van zijn familie: "...Zeggen de Franstaligen: Het stond hun toch vrij hun hele handel te laten vernederlandsen, belastingsformulieren en alles? Zeg ik: dat is kwade trouw. Waarom? Het stond hun vrij in abstracto, ja. In concreto, in de praktijk, gebruikten de Franstaligen alle middelen, slinkse, geoorloofde en ongeoorloofde, om onoverkomelijke hindernissen op te werpen. En omdat het gewone neringdoenenden waren, kozen ze de weg van de minste weerstand. Niet iedereen wordt stijfhoofdig geboren. Hoe is het anders te verklaren dat destijds burgers die bij de verkiezingen kandidaat waren van het extreem-flamingantische Vlaams Blok in paniek vaststelden dat zij officieel helemaal geen Vlamingen waren. Hun papieren waren Frans. Op papier waren zij Frans." Klinkt bekend niet? Het zou er nog aan ontbreken dat deze praktijken niet meer zó massaal voorkomen als in een zelfs relatief recent verleden. Het Nederlands is tenslotte zo goed als uitgeroeid in Brussel. De taaletnische zuivering is zo goed als doorgevoerd. Men heeft het helemaal niet meer nodig de Vlamingen tot Francofonie te dwingen. Toch gebeurt het nog. Misschien is uw voorval dan niet meer dan een Franstalige gewoonte die is blijven hangen. Toeval echter, waar men niet veel van dient te maken? Nee sorry. Dat geloof ik niet. Dat lijkt me een overlevingsreflex te zijn om zo te denken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juni 2015 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1378 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En anders moet ze er maar tegen kunnen dat de andere klanten geen zin hebben om hun tijd te verspillen omwille van haar plots opborrelende acteertalenten van het zevenste knopsgat. Citaat:
Citaat:
Al je hoogst persoonlijke en nogal vreemde beschouwingen over het al dan niet bestaan van volkeren en je gratuite beschuldigingen van racisme veranderen daar niets aan. Je wil goochelen met juridische begrippen die je niet eens onder de knie hebt. Pure emo-praat die voortkomt uit een paar diepgewortelde persoonlijke frustraties, als ik je berichten van vandaag even doorneem.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 juni 2015 om 19:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de rechten van de Vlamingen te vrijwaren . Dat is lovenswaardig, maar tot hier toe heeft dit blijkbaar nog niet veel opgeleverd, buiten een Nederlandstalig rijbewijs voor Uw dochter. Zelf denk ik dat we nog meer resultaten zullen boeken , door de Vlaamse Onafhankelijkheid zonder Brussel uit te roepen . En dan eens kijken hoe de Franstalige Brusselaars zullen reageren. De taalwetten zullen plots veel beter gerespecteerd worden om toch maar terug onder Vlaanderens financiële paraplu te mogen komen ![]() |
|
![]() |
![]() |