![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kocht Amazon gewoon op basis van de charts?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() mmm nee, ik lees reuters, bloomburg en zo. Ik wist waarom ze een duik genomen hadden en wou bij het herstel zijn. Kijk in zo'n gevallen is beleggen het beste, in plaats van traden. Maar ik heb geen toegang tot een bank die mij kan laten beleggen. Die dagelijkse swap kosten bij traden laten moeilijk lang open staande posities toe.
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2015 om 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn toch banken zoals Lynx of Binck of Keytrade?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man ik zit op een klein eiland. Mijn locale bank, La Caixa, weet van toeten noch blazen over aandelenportefeuilles. Ik kan nog niet eens mijn spaargeld op TRIODOS zetten, de beste duurzame bank. Ik kan wel via La Caixa online beleggen. Maar dat is ongelooflijk complex. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2015 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beleg ongeveer iets van een 10000 euro. Ik koester dus ook niet de illusie om daar rijk van te worden. Daarvoor steek ik er ook niet genoeg tijd in. Ik ben al tevreden als ik van de opbrengst volgend jaar mijn vakantie kan betalen. Laat ik ze op de bank staan krijg ik er volgend jaar misschien 100 euro interest op. En daar ga ik niet ver van op vakantie kunnen. Beter doen dan die 100 euro is voor mij al een verdienste. Gemiddeld verdien ik per keer dat ik iets verkoop een 200 a 300 euro. Voor Warren Buffett is dat peanuts, ik moet daar 2 a 3 dagen voor werken en heb dus ook geen enkele moeite om een aandeel of turbo op dat moment weg te doen. Goed wetend dat ik op die manier niet rijk ga worden maar wel denkend:"200 euro op 1 dag door een paar keer te klikken, dat laat ik niet liggen." Anderzijds probeer ik mijn verlies per keer te beperken tot 100 a 150 euro. Nog steeds anderhalve dag werken. En dus ook geen problemen mee om dan te verkopen om erger te voorkomen. Voor mij werkt die strategie. Ik ga met die resultaten natuurlijk door geen enkele bank als trader in dienst genomen worden maar dat is ook niet de bedoeling. En voor mij kan een bear market even interessant zijn als een bull market. Begin dit jaar bv. aardig verdiend aan de val van de euro tov de dollar.
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt dat veel verschil qua inhoud? Ik zie dat niet direct.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want hij zit nu enkel en alleen met het idee in zijn hoofd: "maar er bestaan mensen zonder emoties, hoor ! ".. En ja, hij heeft gelijk. Alleen die mensen zijn apathische kastplantjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat de fuck zit ge over traden te memmen als ge dat niet begrijpt? Djeezes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen idee waar je het haalt maar ik heb volgens mij nergens gezegd dat je om te beleggen iemand zonder emoties moet zijn. Ik zeg enkel dat je tijdens het beleggen die emoties niet moet laten meespelen. Tuurlijk heeft iedereen emoties tijdens het beleggen. Als ik een aandeel wil verkopen bij 15% winst denk ik ook wel eens:"Zou ik het niet houden, het gaat nu zo goed, misschien stijgt het wel door." Dat is normaal of je moet idd al een apatisch kastplantje zijn. Maar het is net de kunst om je daar overheen te zetten en je te houden aan de regels die je jezelf vooraf oplegde. En dat heeft niks met het ontbreken van emoties te maken maar met het negeren van die emoties. Wat je waarschijnlijk al wel had geweten als je de rest van mijn posts ook eens gelezen had maar omdat natuurlijk te veel moeite is herhaal ik het hier graag voor je. Geen dank. Trouwens; van troubadour krijg ik geen antwoord op mijn vraag waarom het gevaarlijk is om je emoties niet mee te laten spelen en aangezien jij je betoog begint met... Citaat:
Waarom is het slecht dat je emoties niet laat meespelen als belegger?
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb wel wat aandelen en fondsen, maar worden voor mij beheerd. Eigenlijk zou ik daar zelf eens naar moeten kijken. Spijtig genoeg interesseert het me geen zak.
Iemand tips waar te beginnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister
|
![]() Een echte belegger koopt nooit een bep. effect puur alleen op basis van een grafiek. Ik bekijk eerst wel 'ns de grafiek en vervolgens stort ik mij op de cijfers (jaarlijkse rapportering) van de betrokken onderneming. Ik bekijk de winst, de vrije cashflow, de liquiditeiten, toestand van de reserves en overgedragen winst, de voorraden, de belastingvoet v.d. vennootschapsbelasting, de boekwaarde v.h. aandeel ...
Vervolgens laat ik er een paar ratio's (koers/winst-verhouding, EV/ebitda, eventueel dividendrendement) erop los. Beleggers kopen een bep. effect met de bedoeling op lange termijn een meerwaarde te realiseren; een gestage verhoging van de beurskoers plus ontvangen dividenden ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg me maar eens uit wat een "market squeeze" is, in short positie..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Squeezes zijn a dime a dozen en zeer aangenaam als ge ze kunt vangen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet zelfs niet of mijn trusted broker mij laat aan short selling doen of aan naked short selling. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juni 2015 om 12:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() En wat is uw punt als je dan toch niet op de vraag wil antwoorden? Ik vind nl. niet echt een punt in uw post.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 juni 2015 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dient u zich wat dieper over shorten te informeren in plaats van schoolboekjes af te rammelen. Dat thema werd op dit forum al eens besproken met deelname van Straddle. Die heeft betere referenties dan ik. Dat zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sterker nog: zonder emoties kun je geen beslissingen nemen. Emotie en ratio zijn geen tegenpolen. |
|
![]() |
![]() |