![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij wenst de bedrijfswagens af te schaffen omwille van het feit dat mensen met een bedrijfswagen anders belast worden. Consequentie veronderstelt dat je dan ook het fiscaal partnerschap wil afschaffen omwille van die reden. Het heeft er dus in deze discussie alles mee te maken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
* mijn arbeid wordt teveel belast in België, dus een deel in auto uitbetalen maakt het eerlijker. * mijn lease verloopt elke 2 jaar, ik rij dus altijd met een nieuwer, zuiniger en minder vervuilend model. En met winterbanden rij ik ook veiliger. * door mijn bedrijfswagen hebben we 2 auto's, waardoor mijn gezin mobieler is. Of was het enkel vanuit uw oogpunt dat ik mag redeneren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In princiepe kan je zelfs stellen dat alle personen op eenzelfde manier belast moeten worden, en dat partners dus het inkomen over 2 kunnen verdelen. Het is fiscaal gezien namelijk een gezamelijk inkomen. Of heeft die vrouw opeens geen recht op haar belastingvrije som meer omdat ze getrouwd is ? Moet zij meer belast worden dan een alleenverdiener omdat zij een deel van haar inkomen via haar partner verkrijgt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zeg ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk, met alle respect, gaat de impact van het correct belasten van bedrijfswagens nihil zijn. Indien je die opbrengsten 1 op 1 gebruikt om de loonkosten voor bedrijven te verlagen en de personenbelasting te verlagen (we spreken hier over 600k salariswagens (van de 1.2 miljoen bedrijfswagens, maar de echte bedrijfswagens wil ik uiteraard ongemoeid laten)) kan je er voor zorgen dat de productie in de bedrijven goedkoper wordt. Hiernaast ga je ook merken dat de autostrades weer wat vrijer worden (en hier zit ook een gigantische kost aan vast, tel maar eens de werkuren uit die mensen vastzitten in files, de kost van de laat geleverde shipmens...etc...etc..). Het is 1 op 1 bewezen dat enkele percenten minder verkeer het verschil tussen rijden en stilstaan betekent. De keuze voor een firmawagen als verloning is de SLECHTSTE die er is, vanuit fiscaal, milieu en mobiliteitsoverwegingen. Toch wordt er hardnekking aan vast gehouden. You sure love your cars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelet op de armoedecijfers en de cijfers van de grootverdieners, en de totale beroepsbevolking, mag je toch rekenen dat de middenklasse eerder 4 a 5 miljoen mensen omvat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() Overigens is het correct belasten van de bedrijfswagen en de opbrengsten gebruiken in het kader van een tax shift een verschuiving naar de linkerkant van de laffercurve. Voor het overgrote gedeelte van de bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En elektrisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Knijp ze uit, geef ze er een aalmoes terug, en vertel ze er tegelijk bij dat maar wat blij moeten zijn want het is voor de gemeenschap! Elders vroeg jij je af of we het moesten aanvaarden dat high-potentials het land verlaten door de fiscale druk, maar aan de andere kant blijf je met dergelijke voorstellen komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Denk jij dat alle bedrijfswagenbezitters grootverdienende miljonairs zijn? Middenklasse betekent niet per definitie bedrijfswagen; bedrijfswagen betekent meestal wel middenklasse. Graaf maar in je geheugen Tavek; ik weet welke cursussen je hebt gehad want ik heb ze zelf ook allemaal gehad. Je weet heus het verschil wel tussen ==> en <==> ![]() Citaat:
![]() Maar om jouw cijfers te gebruiken: jij stelt dat zowat 12% van je reeds overbelastte middenklasse nog meer belast mag worden en bij voorkeur nog wat koopkracht mag verliezen. Potato potato, de boodschap blijft hetzelfde ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik aangeef is immers net zozeer een fiscaal tegenargument. De verjonging van het wagenpark door leasing is net een ecologisch tegenargument. En qua mobiliteit biedt een wagen in België nog steeds een betere mobiliteitsgarantie dan het ov. Dat ov is immers nog steeds niet in staat om de pure basis service mbt woon-werk op een betrouwbare, kwaliteitsvolle en economische manier aan te leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De trein is sneller. Die stakingen neem ik er maar erbij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Loonkost en personenbelasting verlagen door RSZ, patronale bijdragen en personenbelasting te verhogen * Iedereen op dezelfde manier belasten door gehuwden anders te belasten * Mobiliteit verbeteren door auto's van de middenklasse af te nemen Laat mij raden: *uw* belastingen gaan verlagen door anderen meer te laten betalen, *gij* zijt getrouwd en *uw* vrouw werkt niet, en met minder auto's op de baan gaat *uw* mobiliteit verbeteren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad, mijn mobiliteit gaat verbeteren. Een vergadering in Brussel of Leuven is voor mij op dit moment onmogelijk bij te wonen wegens de enorme files. Maar al die andere mensen hun mobiliteit die in die file staan gaat ook verbeteren als een paar % van de mensen minder kiezen voor de wagen voor hun dagdagelijks vervoer naar het werk. Mijnn firma wagen kostte me netto 37 euro per maand (v40). Daar reed ik mee naar waar ik wilde, zoveel als ik wilde. Dat is geen realitische kost voor vervoer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nukkigheid van de nva dat de salariswagens ongemoeid moeten gelaten worden, is natuurlijk alleen maar een stok achter de deur.
Als de taks-shift enige omvang zal hebben, dan doven salariswagens automatisch uit. Terwijl salariswagens apart aanpakken, net de taks-shift tegen werkt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |