Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2015, 10:11   #281
Kobo I
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een vergadering in Brussel of Leuven is voor mij op dit moment onmogelijk bij te wonen wegens de enorme files. Maar al die andere mensen hun mobiliteit die in die file staan gaat ook verbeteren als een paar % van de mensen minder kiezen voor de wagen voor hun dagdagelijks vervoer
Maak dan dat gij deel uitmaakt van die paar % hè. Gij kunt dat vrij kiezen, in tegenstelling tot de mensen die gij wilt laten "kiezen" door een van de twee keuzes kapot te belasten.
Kobo I is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 10:15   #282
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kobo I Bekijk bericht
Maak dan dat gij deel uitmaakt van die paar % hè. Gij kunt dat vrij kiezen, in tegenstelling tot de mensen die gij wilt laten "kiezen" door een van de twee keuzes kapot te belasten.
Ik rij niet elke dag naar Brussel. Het feit is dat de keuze voor de wagen opgedrongen wordt door de werkgever die een spotgoedkope firmawagen aanbiedt. En al die mensen pendelen naar Brussel.

Ambtenaren kiezen steevast meer voor de trein, omdat zij geen firmawagens krijgen maar abbonementen OV.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 10:33   #283
Kobo I
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ambtenaren kiezen steevast meer voor de trein, omdat zij geen firmawagens krijgen maar abbonementen OV.
En dat moet niet zoals loon belast worden want daar zijt ge niet jaloers op? Ik subsidieer nochtans die treinabonnementen. Abonnementen voortaan aan reële kost en 50% belastingen op betalen, dan kan mijn personenbelasting naar omlaag!
Kobo I is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 11:23   #284
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je gaat er vanuit dat de persoon in kwestie zowieso een wagen zou hebben. Quod non.
Die kans is groot ja.
Zullen we even wat opties doorlopen?

Koppel met 1 bedrijfswagen --> verliest deze --> kleine kans dat ze zonder wagen gaan leven, grote kans dat dat geen nieuwe, zuinige en permannt up to date gehouden wagen wordt.
Koppel met 1 eigen wagen en 1 bedrijfswagen --> die gaan wellicht verder blijven rijden met de eigen wagen, opnieuw grote kans dat dat geen zuinige, nieuwe en permamnent up to date gehouden wagen wordt.
Koppel met 2 bedrijfswagens --> scenario 1
Koppel zonder wagen --> niet relevant aangezien die in de eerste plaats al niet voorkomen in het verhaaltje

Gaan we verder? (en dan negeer ik bedrijven die sustainability hoog op de agenda hebben staan en die beginnen met elektrische wagens aan te bieden aan hun mensen - jawel, ze zijn er wel degelijk).

Waarom zouden ze plots gen wagen meer hebben? Heb jij geen wagen omdat je geen bedrijfswagen hebt dan?

Citaat:
Ik geraak Brussel of Antwerpen niet binnen sochtends. Dan sta ik al van in Aarschot in de file.
Dan vertrek je maar wat vroeger, moeilijk is dat niet

Citaat:
De trein is sneller. Die stakingen neem ik er maar erbij.
Goed, alleen zitten de leuke bedrijven niet in Brussel
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 12:37   #285
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Het feit of een bedrijfswagen financieel niet eerlijk is speelt eigenlijk in de discussie geen rol. De ene verdient meer dan de andere enz, kortom het afgunst pseudo argument kan naar de prullenbak verwezen worden.

Wat wel zo is, is dat men door bedrijfswagen zorgt voor extra gerij en dus extra verkeersdrukte en files. Feit. Op termijn en zeker in een dicht bevolkte regio is dat model onhoudbaar omdat het leidt tot een compleet verkeersinfarct. Dat is het punt waar het om gaat.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 12:57   #286
Kobo I
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het feit of een bedrijfswagen financieel niet eerlijk is speelt eigenlijk in de discussie geen rol. De ene verdient meer dan de andere enz, kortom het afgunst pseudo argument kan naar de prullenbak verwezen worden.

Wat wel zo is, is dat men door bedrijfswagen zorgt voor extra gerij en dus extra verkeersdrukte en files. Feit. Op termijn en zeker in een dicht bevolkte regio is dat model onhoudbaar omdat het leidt tot een compleet verkeersinfarct. Dat is het punt waar het om gaat.
Vooral dan door Tavek, die moet naar Antwerpen, Brussel, Leuven... Waarom die niet dichter bij zijn werk gaat wonen, dat versta ik niet.
Kobo I is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:41   #287
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kobo I Bekijk bericht
En dat moet niet zoals loon belast worden want daar zijt ge niet jaloers op? Ik subsidieer nochtans die treinabonnementen. Abonnementen voortaan aan reële kost en 50% belastingen op betalen, dan kan mijn personenbelasting naar omlaag!
Aha! Een voorstander van rekeningrijden! De reële kost, weet u wel...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:43   #288
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kobo I Bekijk bericht
Vooral dan door Tavek, die moet naar Antwerpen, Brussel, Leuven... Waarom die niet dichter bij zijn werk gaat wonen, dat versta ik niet.
Weet u in uw hersenen wat plaats te vinden waar er een onderscheid kan worden gemaakt tussen werk op een vaste plaats en arbeid die een zekere mobiliteit vraagt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:46   #289
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
grote kans dat dat geen nieuwe, zuinige en permannt up to date gehouden wagen wordt.

opnieuw grote kans dat dat geen zuinige, nieuwe en permamnent up to date gehouden wagen wordt.
Wat verschil maakt dat uit volgens U?
Voordat je de energie terugwint die de bouw van een nieuwe wagen heeft gekost ben je jaren aan het rondtuffen met een wagen die zeer snel bij de groep behoord waar jij vanaf wil.
Wil je een vervanging van ons wagenpark om de 4 jaar om wagens 'UP TO DATE' te houden? 2 jaar? 12 jaar?
Al nagedacht over de gevolgen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:48   #290
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kobo I Bekijk bericht
Vooral dan door Tavek, die moet naar Antwerpen, Brussel, Leuven... Waarom die niet dichter bij zijn werk gaat wonen, dat versta ik niet.
Tsja, misschien werkt zijn vrouw wel in Limburg....
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:51   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat verschil maakt dat uit volgens U?
Voordat je de energie terugwint die de bouw van een nieuwe wagen heeft gekost ben je jaren aan het rondtuffen met een wagen die zeer snel bij de groep behoord waar jij vanaf wil.
Wil je een vervanging van ons wagenpark om de 4 jaar om wagens 'UP TO DATE' te houden? 2 jaar? 12 jaar?
Al nagedacht over de gevolgen?
Hier moet je ook een bijkomend element in de redenering brengen: hoe vaak gebruik je die wagen eigenlijk? Op het einde van dit jaar zal onze grote gezinswagen acht jaar oud. Ik zie geen reden die al te vervangen. Technisch en optisch nog steeds in orde. Daarnaast gebruiken wij die eigenlijk vrij weinig.

Ongetwijfeld zullen nieuwere modellen zuiniger rijden, maar levert het eigenlijk wel een besparing op om de oude te ruilen voor een nieuwe(re)? Is het beter voor het milieu? Ik betwijfel het...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:51   #292
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kobo I Bekijk bericht
En dat moet niet zoals loon belast worden want daar zijt ge niet jaloers op? Ik subsidieer nochtans die treinabonnementen. Abonnementen voortaan aan reële kost en 50% belastingen op betalen, dan kan mijn personenbelasting naar omlaag!
Akkoord.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:52   #293
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Tsja, misschien werkt zijn vrouw wel in Limburg....
We werken beiden in Limburg.

Maar zoals velen moet ik nu en dan eens bij advocatenkantoren in het brusselse of bij de overheid langsgaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:53   #294
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Die kans is groot ja.
Zullen we even wat opties doorlopen?

Koppel met 1 bedrijfswagen --> verliest deze --> kleine kans dat ze zonder wagen gaan leven, grote kans dat dat geen nieuwe, zuinige en permannt up to date gehouden wagen wordt.
Koppel met 1 eigen wagen en 1 bedrijfswagen --> die gaan wellicht verder blijven rijden met de eigen wagen, opnieuw grote kans dat dat geen zuinige, nieuwe en permamnent up to date gehouden wagen wordt.
Koppel met 2 bedrijfswagens --> scenario 1
Koppel zonder wagen --> niet relevant aangezien die in de eerste plaats al niet voorkomen in het verhaaltje

Gaan we verder? (en dan negeer ik bedrijven die sustainability hoog op de agenda hebben staan en die beginnen met elektrische wagens aan te bieden aan hun mensen - jawel, ze zijn er wel degelijk).

Waarom zouden ze plots gen wagen meer hebben? Heb jij geen wagen omdat je geen bedrijfswagen hebt dan?



Dan vertrek je maar wat vroeger, moeilijk is dat niet



Goed, alleen zitten de leuke bedrijven niet in Brussel
Een leasewagen is overigens NOOIT duurzamer dan een oudere wagen: je promoot consumputie (steeds nieuwe wagens kopen). Het verbuik valt in het niet tov de milieukost om die wagen te maken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:55   #295
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
[..]

Wat wel zo is, is dat men door bedrijfswagen zorgt voor extra gerij en dus extra verkeersdrukte en files. Feit. Op termijn en zeker in een dicht bevolkte regio is dat model onhoudbaar omdat het leidt tot een compleet verkeersinfarct. Dat is het punt waar het om gaat.
Briljant! Schaf de bedrijfswagens af, en iedereen gaat vrolijk met de bakfiets naar het werk!

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 14:57   #296
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We werken beiden in Limburg.
[..]
Doemme toch, gij haalt mijn argument onderuit!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 15:09   #297
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Briljant! Schaf de bedrijfswagens af, en iedereen gaat vrolijk met de bakfiets naar het werk!

Of misschien kopen ze een woning in de buurt van hun werk, of kiezen ze voor het OV, of gaan ze carpoolen, of wordt er collectief bedrijfsvervoer voorzien, of gaan ze zelfs met de fiets (no shit, als je 10 km van je werk woont kan je evengoed met de fiets gaan...als je een firmawagen krijgt is alle motivatie om te fietsen wel weg).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 15:12   #298
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld zullen nieuwere modellen zuiniger rijden, maar levert het eigenlijk wel een besparing op om de oude te ruilen voor een nieuwe(re)? Is het beter voor het milieu? Ik betwijfel het...
Zelfs dat is niet steeds het geval.
Onze 'vloot' bestaat uit 2,0 liter turbo diesels met een leeftijdsverschil van telkens 7 jaar. Bij normaal gebruik (gemengd stad - snelweg) verbruiken zij nagenoeg hetzelfde. Een verschil van 0,5 liter tussen allen.
Welke afstand moet je afleggen om met die halve euro die je uitspaart per honderd kilometer die nieuwe wagen terug te betalen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 15:15   #299
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar zoals velen moet ik nu en dan eens bij advocatenkantoren in het brusselse of bij de overheid langsgaan.
Beter dat je problemen hebt met de Waalse overheden... ik mag het in Luik gaan duidelijk maken - amper 20 km van bij mij thuis....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 15:17   #300
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Beter dat je problemen hebt met de Waalse overheden... ik mag het in Luik gaan duidelijk maken - amper 20 km van bij mij thuis....
Flamand
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be