![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 7
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Ambtenaren kiezen steevast meer voor de trein, omdat zij geen firmawagens krijgen maar abbonementen OV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 7
|
![]() En dat moet niet zoals loon belast worden want daar zijt ge niet jaloers op? Ik subsidieer nochtans die treinabonnementen. Abonnementen voortaan aan reële kost en 50% belastingen op betalen, dan kan mijn personenbelasting naar omlaag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |||
Minister
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
|
![]() Citaat:
Zullen we even wat opties doorlopen? Koppel met 1 bedrijfswagen --> verliest deze --> kleine kans dat ze zonder wagen gaan leven, grote kans dat dat geen nieuwe, zuinige en permannt up to date gehouden wagen wordt. Koppel met 1 eigen wagen en 1 bedrijfswagen --> die gaan wellicht verder blijven rijden met de eigen wagen, opnieuw grote kans dat dat geen zuinige, nieuwe en permamnent up to date gehouden wagen wordt. Koppel met 2 bedrijfswagens --> scenario 1 Koppel zonder wagen --> niet relevant aangezien die in de eerste plaats al niet voorkomen in het verhaaltje Gaan we verder? (en dan negeer ik bedrijven die sustainability hoog op de agenda hebben staan en die beginnen met elektrische wagens aan te bieden aan hun mensen - jawel, ze zijn er wel degelijk). Waarom zouden ze plots gen wagen meer hebben? Heb jij geen wagen omdat je geen bedrijfswagen hebt dan? Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Het feit of een bedrijfswagen financieel niet eerlijk is speelt eigenlijk in de discussie geen rol. De ene verdient meer dan de andere enz, kortom het afgunst pseudo argument kan naar de prullenbak verwezen worden.
Wat wel zo is, is dat men door bedrijfswagen zorgt voor extra gerij en dus extra verkeersdrukte en files. Feit. Op termijn en zeker in een dicht bevolkte regio is dat model onhoudbaar omdat het leidt tot een compleet verkeersinfarct. Dat is het punt waar het om gaat.
__________________
Ignorance is bliss |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 7
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Aha! Een voorstander van rekeningrijden! De reële kost, weet u wel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Weet u in uw hersenen wat plaats te vinden waar er een onderscheid kan worden gemaakt tussen werk op een vaste plaats en arbeid die een zekere mobiliteit vraagt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.530
|
![]() Citaat:
Voordat je de energie terugwint die de bouw van een nieuwe wagen heeft gekost ben je jaren aan het rondtuffen met een wagen die zeer snel bij de groep behoord waar jij vanaf wil. Wil je een vervanging van ons wagenpark om de 4 jaar om wagens 'UP TO DATE' te houden? 2 jaar? 12 jaar? Al nagedacht over de gevolgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld zullen nieuwere modellen zuiniger rijden, maar levert het eigenlijk wel een besparing op om de oude te ruilen voor een nieuwe(re)? Is het beter voor het milieu? Ik betwijfel het... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Of misschien kopen ze een woning in de buurt van hun werk, of kiezen ze voor het OV, of gaan ze carpoolen, of wordt er collectief bedrijfsvervoer voorzien, of gaan ze zelfs met de fiets (no shit, als je 10 km van je werk woont kan je evengoed met de fiets gaan...als je een firmawagen krijgt is alle motivatie om te fietsen wel weg).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.530
|
![]() Citaat:
Onze 'vloot' bestaat uit 2,0 liter turbo diesels met een leeftijdsverschil van telkens 7 jaar. Bij normaal gebruik (gemengd stad - snelweg) verbruiken zij nagenoeg hetzelfde. Een verschil van 0,5 liter tussen allen. Welke afstand moet je afleggen om met die halve euro die je uitspaart per honderd kilometer die nieuwe wagen terug te betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.530
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |