Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2015, 22:18   #381
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Omdat het "geen duistere geheimen" betreft volgens jou. Je probeerde het ook niet te verdoezelen, zei je. Ik ben het daar in grote lijnen mee eens.
Welke "kwalificaties" passen bij welke "inhoudelijke aanduidingen"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 09:36   #382
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U stelt slechts retorische vragen. U weet immers het antwoord. Anders beweren, zou nu eenmaal een leugen zijn.
Kijk, wanneer je niet van plan bent ooit ergens antwoord op te geven, wat doe je dan hier in deze discussie?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 09:42   #383
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok Jan. Dan heeft Alice gelijk. Je maakt geen enkele kans. En hoeven de progressieven en de seculieren jou en jouw kliek niet te vrezen. Bovendien zegt dat nog helemaal niets over de inhoud van jouw betrachtingen. Onze inhoudelijke aanduidingen van de weg die jij wil volgen, blijven dus ONVERKORT staan.
Ach, deze meneer laat gewoon niet zien, waar het over gaat.
Mocht hij intelligent zijn, dan zou hij echt wel beseffen dat je " met overtuiging" nooit voldoende mensen kunt mobiliseren om via democratische weg " sterke christelijke waarden " opnieuw te verankeren in de samenleving.
Want dat zou immers betekenen dat het religieus huwelijk de basis wordt voor erkenning, abortus op nieuw verboden wordt, evenals euthanasie, de rechten voor holebi's verdwijnen, ze mogen het wel zijn maar moeten zich dan onthouden van seks en relatievorming, religie weer de basis wordt voor onderwijs, kinderen bijten een huwelijk geboren " not done" zijn, evenmin als samenwonen of seks buiten het huwelijk.

Dat krijg je echt niet voor mekaar door " overtuiging" dat denken is grootheidswaanzin.
Jan weet dit denk ik wel, vandaar het gedraai en gekronkel.
Oud 18 juni 2015, 10:20   #384
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk, wanneer je niet van plan bent ooit ergens antwoord op te geven, wat doe je dan hier in deze discussie?
Duiken en ontwijken en herhalen. Nochtans heeft hij zichzelf uitgeroepen tot de grote verdediger van de absolute vrijheid van meningsuiting. Die overigens niet en nergens bestaat. Terwijl de katholieken toch tot 1968 het vrije lezen van boeken verboden. Ik vertrouw hun aartsconservatieve kern voor geen haar en vermoed dat ze eerder daar naar terug willen, zoals ze over de hele lijn de klok willen terugdraaien.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 20:40   #385
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel mij eventjes, alice, van welke door u gestelde vragen u hoegenaamd niet weet wat ik zal antwoorden. M.i. trapt u een open deur in, daar ik in al meerdere malen over al die onderwerpen bijdragen hebt geplaatst.

Weet u echt niet welke visie ik nahoud op het homo"huwelijk" bijvoorbeeld?
Oud 18 juni 2015, 20:41   #386
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duiken en ontwijken en herhalen. Nochtans heeft hij zichzelf uitgeroepen tot de grote verdediger van de absolute vrijheid van meningsuiting.
Nochtans gaf ik al het voorbeeld van de VS en van Denemarken. Twee landen die alvast geen muilkorfwetten kennen zoals bijvoorbeeld België, Duitsland en Frankrijk.
Oud 19 juni 2015, 10:29   #387
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel mij eventjes, alice, van welke door u gestelde vragen u hoegenaamd niet weet wat ik zal antwoorden. M.i. trapt u een open deur in, daar ik in al meerdere malen over al die onderwerpen bijdragen hebt geplaatst.

Weet u echt niet welke visie ik nahoud op het homo"huwelijk" bijvoorbeeld?
Weet u echt niet wat de vraag was? We kennen allemaal uw mening maar ik wil weten hoe je denkt die " sterke christelijke waarden" gangbaar te maken in een seculiere samenleving, los van het " overtuigen".
U draait en keert in discussies, mogen we dit keer eens gewoon een duidelijk antwoord verwachten?
Oud 19 juni 2015, 11:29   #388
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet u echt niet wat de vraag was? We kennen allemaal uw mening maar ik wil weten hoe je denkt die " sterke christelijke waarden" gangbaar te maken in een seculiere samenleving, los van het " overtuigen".
Ook dit heb ik eerder al aangegeven, meer bepaald in een antwoord aan eno2.
Oud 19 juni 2015, 11:29   #389
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schijnbaar ontgaat het u dat ik al meermaals heb onderstreept de democratische weg te willen volgen in mijn betrachtingen. Geloof is niet afdwingbaar, net zoals de moraal niet in het luchtledige zweeft.
Oud 20 juni 2015, 10:23   #390
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dit heb ik eerder al aangegeven, meer bepaald in een antwoord aan eno2.
De democratische weg volgen in uw betrachtingen, dat betekent via de politiek.
Dan wil ik graag weten hoe u denkt dit te doen, want geen enkele politieke partij wil bij mijn weten abortus afschaffen, euthanasie verbieden, holebirechten terugschroeven en grote gezinnen promoten met vrouwen thuis aan de haard, of het zou het Vlaams belang moeten zijn? Hoe denkt u dan nog uw moslims te overtuigen, want daar dacht u met de " sterke christelijke waarden" wel tot overeenstemming mee te komen?

Zet u uw hoop op een partij die door moslims als grote bedreiging wordt gezien, en amper nog enige politieke betekenis heeft?
Ik wil wel eens uw uitspraken onderbouwd zien, zonder dolen in het bos van mist spuiten.
Oud 20 juni 2015, 13:55   #391
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De democratische weg volgen in uw betrachtingen, dat betekent via de politiek.
Dan wil ik graag weten hoe u denkt dit te doen, want geen enkele politieke partij wil bij mijn weten abortus afschaffen, euthanasie verbieden, holebirechten terugschroeven en grote gezinnen promoten met vrouwen thuis aan de haard, of het zou het Vlaams belang moeten zijn?
Ik snap even niet het eerste deel van de opsomming samen doet met het laatste element.

Het Vlaams Belang heeft inderdaad een duidelijke standpunt over al deze ethische vraagstukken.
Oud 20 juni 2015, 13:57   #392
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe denkt u dan nog uw moslims te overtuigen, want daar dacht u met de " sterke christelijke waarden" wel tot overeenstemming mee te komen?
"... uw moslims..."

Waar heeft u het over?
Oud 20 juni 2015, 14:58   #393
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
.

Moslims in moslimlanden, bv. in Pakistan, genieten meer van de lokale cultuur (steden, evenementen, kermissen, shoppen, lekker eten,...) dan wij.
Christian Leaders Receive Death Threats From Muslims in Pakistan for Building Churches, Not Converting to Islam

Citaat:
Christian leaders in the Pakistani city of Lahore are saying that they've received death threats over the past few months because of their involvement in the building of churches in the area.

In a Monday interview with AsiaNews, Javed David, a Pakistani Christian activist, explained that he and at least three of his Christian associates have been threatened by an unidentified group of Muslims in the midst of outrage stemming from the construction of Christian churches.

David, who is the president of Hope for the Light Ministries, and his associates have been helping poor Christian communities in Pakistan build places of worship since 2013.

He explained that one of the latest altercations occurred in April, where he was explicitly warned that if he continues his advocacy work for the construction of churches, he will be made an "example" of.

"I had been to church in Sheikhupura to attend a meeting with colleagues. It was 8 p.m. when we left to return to Lahore. We were about to reach the main road when a motorbike drove up and blocked the way," David said. "[I thought] maybe they were following us. The two bikers were wearing a helmet. One of them came up to my window and spoke to me. 'We know what you are doing here,' he said. 'Stop building churches. Convert to Islam, which is the true religion. Otherwise we will make a horrible example of you.'"
http://www.christianpost.com/news/st...kistan-139038/

Laatst gewijzigd door Conscience : 20 juni 2015 om 14:58.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 10:34   #394
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap even niet het eerste deel van de opsomming samen doet met het laatste element.

Het Vlaams Belang heeft inderdaad een duidelijke standpunt over al deze ethische vraagstukken.
Graag een antwoord op de vraag, hoe gaat u via democratische weg uw sterke christelijke waarden gangbaar maken in deze samenleving?
Oud 21 juni 2015, 10:37   #395
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"... uw moslims..."

Waar heeft u het over?
U meende dat indien de samenleving " sterke christelijke waarden" had, moslims zich hier beter zouden integreren, krijg ik ooit nog antwoord op gestelde vragen Jan? Hoe ga je via je democratische weg, die waarden gangbaar maken in de samenleving? Kom, wees eens moreel eerlijk en ga een vraag eens niet uit de weg in een discussie.
Oud 21 juni 2015, 12:29   #396
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag een antwoord op de vraag, hoe gaat u via democratische weg uw sterke christelijke waarden gangbaar maken in deze samenleving?
Moet ik nu de werking van de democratie aan u uitleggen?
Oud 21 juni 2015, 12:30   #397
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U meende dat indien de samenleving " sterke christelijke waarden" had, moslims zich hier beter zouden integreren, krijg ik ooit nog antwoord op gestelde vragen Jan? Hoe ga je via je democratische weg, die waarden gangbaar maken in de samenleving? Kom, wees eens moreel eerlijk en ga een vraag eens niet uit de weg in een discussie.
Er is hier duidelijk een verwarring tussen de betrachting wetgeving te wijzigen enerzijds en de wil een idee uit te dragen.
Oud 21 juni 2015, 13:56   #398
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik nu de werking van de democratie aan u uitleggen?
Graag een antwoord op de vraag; hoe gaat u uw sterke christelijke waarden via democratische weg gangbaar maken in deze samenleving? Derde poging...
Oud 21 juni 2015, 13:58   #399
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is hier duidelijk een verwarring tussen de betrachting wetgeving te wijzigen enerzijds en de wil een idee uit te dragen.
Leg maar uit Jan...maar eerst antwoord op de reeds gestelde vraag.
Oud 21 juni 2015, 13:59   #400
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag een antwoord op de vraag; hoe gaat u uw sterke christelijke waarden via democratische weg gangbaar maken in deze samenleving? Derde poging...
U blijft dus politieke actie met waardenoverdracht verwarren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be