![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
van de EU citaat VK: Als het echt belangrijk wordt, ontstaat de neiging om simplistische bangmakerij in de strijd te gooien. Kennelijk is een volwassen debat over de EU nog steeds moeilijk en is het makkelijker om zwart-wittegenstellingen te gebruiken: u bent voor of u bent tegen, er is geen weg terug of er komt oorlog, de EU laat Griekenland zinken of de EU geeft Griekenland een perspectief. Nu de Griekse crisis tot een nieuwe climax komt, kunnen de balansen van de laatste maanden worden opgemaakt. Het Griekse drama gaf inzichten in hoe de EU functioneert. Van alle thema's die we kunnen aansnijden om de Grexit-episode te evalueren is er één die eruit springt: het geweld waarmee economen, politici en commentatoren hun meningen hebben geponeerd. Veelal gevat in enkele zinnen werden de zwaarste bedreigingen over de Europese burgers uitgestrooid als Griekenland niet gered zou worden binnen de eurozone. Uitvergroting, simplisme, extreme dreigementen en emotionele beeldspraken zijn veelvuldig gebezigd. http://www.volkskrant.nl/opinie/bang...kamaiType=FREE Laatst gewijzigd door cato : 23 juni 2015 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar Griekenland IS economisch gezien een ontwikkelingsland. Het zou dus verkeerd zijn dat de Grieken een hogere levensstandaard aanhouden dan hun economie laat dragen, want dat zou impliceren dat ze op kosten van iemand anders leven. Wat toch het ergste is wat er kan gebeuren vind ik.
![]() |
#1364 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je moet eens nagaan waar je hier over praat Europa wil Griekenland opnieuw gebruiken om geld naar de banken door te sluizen en de Grieken de rente te laten betalen. Dit gebeurt al 5 �* 7j en de pr machine in europa is duidelijk de Grieken krijgen geld. van alk euro gaat erom misschien 10 cent naar de Griekse economie/staat/.. als ze tot een overeenkomst komen dan krijgt Griekenland de 1e juli geld dat ze dan op de 2e juli integraal doorstorten aan deutsche bank, pnb paribas, ... (incl de interest vd vorige lening.) wat levert dit op buiten dat je binnen een maand of 4 dezelfde discussie zult hebben als Pnb, deutsche bank opnieuw geld moeten krijgen vd Grieken. totaal risicoloos aangezien europa betaalt maar toch een geweldige interest omdat Griekenland zogezegd een risicobelegging is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1365 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon te gek om er woorden aan te besteden. In het verleden is heel het Griekse pensioenstelsel gefinancierd met geleend geld. Hetzelfde geldt voor heel de ambtenarij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Grieken zelf krijgen (bijna) niets. Laatst gewijzigd door Boduo : 23 juni 2015 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik met een schuld van 100.000 euro zit, en mijn ouders lenen mij zeer goedkoop 50.000 euro, dan is mijn winst het verschil in rente dat ik aan de bank, dan wel aan mijn ouders moet betalen.
Mijn ouders dragen dan wel een risico dat ik eventueel niet zou kunnen aflossen. Ik bedoel maar: het praatje van dat ze alleen maar geld naar de banken dragen, is communistisch rookgordijnen spuiten. Verder gaat dat geld niet naar de bank zelf, maar van de bank verder naar de klant van die bank. Maar dat is uiteindelijk allemaal zever. De Grieken hebben er lang genoeg mee gerammeld. Laat ze maar eens een tijdje buiten de EU en buiten de Eurozone, net gelijk hun buurland Turkije. De Grieken kunnen dan even een voorbeeld nemen aan Turkije, toch op vlak van economie en handel (niet voor houding tegenover de Koerden vb.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1370 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
banken die nog steeds leningen met geweldige intrest hebben omwille vh zogezegde enorme risico. Dat dit risico gelijk aan 0 is voor die (omdat jij en ik afdokken) mag niet gezegd worden, dan is het logischer de Griek met de vinger te wijzen. los daarvan heeft elke staat schulden, dat op zich is niet het probleem of grote punt. pericles moest je kennis van zaken hebben, buiten de roddelkranten, dan zou je weten dat voor miljoenen grieken het pensioen vd bompa nog het enige familiale inkomen is. onderwijs is weg, naar de dokter gaan zit er niet in, de publieke dienstverlening is onbestaande de rest is maw al afgepakt (loonbeslag of draconische belastingen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1371 | |
|
![]() Citaat:
te betalen voor het Zuiden. In het Zuiden hebben ze een lunchpauze van 4 uur en ze noemen dat hard werken. Ze hebben meer maffia, dan rijken die belasting betalen. En dan voortdurend blijven klagen dat het Noorden niet solidair is en niet wil betalen. Nu komt Tsripas met een slim plan om de rijken meer belasting te laten betalen. Echter ze hebben geen systeem om die belasting te innen. Laatst gewijzigd door cato : 23 juni 2015 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1372 | |
Banneling
|
![]() Wat betreft die Rational Fools, er blijkt nog veel meer aan de hand te zijn. De premissen in een notendop, vooral de 'gevoelloosheid' valt op en dat alsof we inmiddels murw zijn geslagen door het intellect van dienst dat zegt onze belangen te willen dienen, bijzonder twijfelachtig.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij de huur niet meer kan betalen , dan zal de OCMW mogelijk even helpen maar als blijkt dat je die steun ook nog eens vergokt , dan leef je op de duur op straat . Wiens fout is dat dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1375 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door cato : 23 juni 2015 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de msm tracht men wat anders wijs te maken:
http://www.telegraph.co.uk/finance/c...-of-China.html Russian president Vladimir Putin has been obsessed with an imaginary threat from an ageing, pacifist Europe in slow decline, while throwing his country at the feet of a greater threat - ChinaHuili huili Laatst gewijzigd door zonbron : 23 juni 2015 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |