![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik durf hier nu eerlijk te posten,indien ze alcohol hadden verboden,was ik nu een gelukkig mens !!!
![]() |
#22 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik vandaag een fles whisky opdrink, is dat gelijk aan een fatte joint 2046 haze. Maar omdat ik de joint gewoon ben, sta ik 's morgens normaal en nuchter op. Ik ben de whisky echter niet meer gewoon, en zal daar meer dan twee dagen van af zien. Tolerantie en relevantie is iets dat je met geen pen kunt toeeigenen aan een individu. Citaat:
Want ze sporen het op tot de laatste molecule... De kruisvervolgers zijn echt wel zeer professioneel in hun technieken geworden he? Citaat:
Nu we drugs consequent als drugs zouden erkennen, moeten zij dan ook niet in behandeling en anders afstappen van hun troon? Door de blauwe strepen tegen gehouden worden voor controles, huis en auto onderste boven halen terwijl de kinderen toekijken? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb u dat al eens uitvoerig uitgelegd. Een overheid moet een keuze maken tussen welke drugs men legaliseert en welke niet. Men maakt een kosten baten analyse. Als men alcohol verbiedt, weegt dat op tegen de kosten. Hetzelfde bij wapens. Knipmessen zijn verboden, maar een keukenmes niet. Nochtans kan men met beide een mens doodsteken. Een overheid maakt nu eenmaal keuzes, en als ge er niet mee eens zijt, kies dan voor politici die uw keuze uitdragen. Stem dus de volgende keer niet op BDW. Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 juni 2015 om 12:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() ik blijf van cannabis en alcohol af, dat lijkt mij t best.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Go for zero. In feite zoude alle politieke beslissingen door drugsgebruiker teniet gedaan moeten worden. Wat zou er nog overschieten? Wereldvrede? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met ander woorden: u roept, of post op dit forum toch, in de woestijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik blijf daar af, maar niet omdat t al dan niet verboden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() We begrijpen toch dat een veto geen argument is?
Waar is het onderscheid? Daar illegale drugs nog niet de overlast van de legale veroorzaken. Denkt u dat het stopt bij een verbod en repressie? Het zal een tegenovergesteld effect hebben. Ik stop met blowen wanneer drank erkend wordt als drugs en verboden. En tot dan moet er gene vinger wijzen en regels opleggen. Schijt aan dit beleid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je mp bent, heb je t recht tegen te stemmen je hebt geen vetorecht. alleen mocht je Filip1 zijn, zou je t nog altijd wat kunnen vertragen, maar veto, neen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je logica is zo doordrenkt van typisch verslaafden cirkelredeneringen als het maar zijn kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Mijn logica zegt dat drank drugs is. En dat deze staat een zero tolerantie bepleit.
Dat zal blijven cirkelen tot 1 van de 2 geeft. Zwart wit, kan er ook niet aan doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar geen probleem hoor, da's 100% jouw vrije keuze. net als Duveltje's eigen keuze om alcohol zijn geluk/ongeluk te laten bepalen. Laatst gewijzigd door Anna List : 23 juni 2015 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ik praat mijn gebruik niet goed of slecht. Maar Men kan niet het ene nawijzen en veroordelen en terwijl het andere van hetzelfde toelaten he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijven gebruiken van één product omdat een ander product niet deugt (cfr jouw "ik stop met cannabis wanneer alcohol verboden wordt")... daar zie ik de logica niet van in. desalniettemin, ik oordeel NIET de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf. maar stop met uitvluchtredeneringen. Laatst gewijzigd door Anna List : 23 juni 2015 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Omdat het dan consequent en aanvaardbaar is. Het goede voorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop er dan mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stoppen met cannabis (na 25 jaar) was één dag hoofdpijn en een paar dagen slecht kunnen slapen. Stoppen met alcohol heeft me twintig jaar strijd gekost.
![]() |
![]() |