![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zullen we het beiden dus opbergen? Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 juni 2015 om 06:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Problem solved.
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Derden ondervinden meer overlast bij alcohol dan bij cannabis En we moeten toch geen rekening houden met de gebruikers zeker? Doen we nooit, waarom zouden we bij alcohol een uitzondering maken als er wekelijks onschuldige aan sterven en geweld aan ondervinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hang geen religie aan en heb een topic lopende dat pleit voor een secularisme. Jij bent blind voor de feiten. En weigert te erkennen dat er een drankprobleem is. Klinkt toch oh zo bekend he? lol Laatst gewijzigd door Peche : 27 juni 2015 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik toon je via een redenering 'ad absurdum' dat je voor de foute oplossingen pleit. Citaat:
Citaat:
Maar de oplossing is niet om alcohol totaal uit de maatschappij te bannen. Er bestaan zo van die achterlijke landen waar men dat probeert uit religieuze overwegingen. Zijn daar geen verkeersongevallen? Of vegen ze er daar hun bruine kloten aan en drinken ze stiekem (wat bewijst dat verbieden �* la limite niet lukt)? Citaat:
Citaat:
Een verbod op rijden onder invloed (voor mijn part met zero-tolerance) en een correcte uitvoering ervan is een mogelijkheid die, hoewel niet sluitend, toch realistischer én correcter is dan een totaalverbod.
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de feiten, nummers, statestieken zijn is relevant. Er sterven wekelijks ONSCHULDIGE mensen door alcohol, zeg maar dagelijks op wereldschaal. Dat kan je bij illegale drugs niet zeggen. Citaat:
![]() Heel flauw en het spijt me. Citaat:
Hoe onverantwoord beleid is het naar één ding wijjzen, maar jarenlang je mond gesnoerd houden over hard drugs alcohol? Citaat:
Mensen gaan minderen, velen zelfs stoppen. Kinderen groeien er niet meer met op met het idee dat het sociaal is en naarmate tijd evolueert zal een verbod op alcohol alleen maar heilzaam lijken te zijn. Je kan ook consequent beleid voeren en cannabis wat buiten schot houden, maar er worden mensen vervolgd.... De inquisitie anno 2015. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij wil jouw religieuze visie op drugsgebruik onder valse voorwendsels opdringen en alcohol bannen onder valse voorwendsels, overgoten met een geveinsd sausje van morele bekommernis maar zelf besmuikt, stoned als een aap, wiet blijven gebruiken. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En experten zeggen ook dat substanties geen politieke kwestie zijn, maar een kwestie van gezondheidszorg. Dat drugs beter te controleren zijn in een reguralisatie. Maar we zitten met een conservatieve groep dat op conservatieve partijen stemt. Het zou dan maar logisch zijn dat die mensen hun beleid tot op de letter in alle consequentie mogen beleven. Drank is drugs, een zero tolerantie zou pas serieus te nemen zijn als drank daarbij geplaatst wordt. En stop met mijn een religieus agenda aan te praten. Ge kent mij maar al te goed tegenwoordig.... Maar ik kan er ook niet aan doen dat Allah de grootste god van het oosten zowel als van het westen zal worden. Ik ben die zotten niet gaan bevrijden en bewapenen he. Ik was tegen de oorlog, remember? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wij vinden zou irrelevant MOETEN zijn in die zin dat we zonder mekaar te hinderen onze zin kunnen doen.
Als we ophouden met mekaar zinloze verboden op te leggen, dan zou dat een grote stap in de goede richting betekenen. Citaat:
Meer zelfs; bij illegale drugs vallen er opzettelijke slachtoffers door criminele acts, wat bij alcoholslachtoffers nooit het geval is (reden waarom we spreken van drugsMOORDEN en verkeersONGEVALLEN waarbij alcohol in het spel is) Citaat:
Citaat:
Ze legt je ware aard en motieven bloot. MAar dat was misschien de reden van je spijt? ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Je mag over alcohol zeggen wat je wil. Ik ben zelfs akkoord: het is een harddrug die we uit het autoverkeer moeten halen. Nou, dat is bij deze al lang een feit. Maar probeer niet om het verbod verder te drijven uit religieuze motieven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 juni 2015 om 07:20. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 juni 2015 om 07:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Banneling
|
![]() En de betere lezer aanschouwt U al verzwakken, stillaan personaliseren op de man af en de overlast van drank geheel buiten schot.
De manieren waarop men cannabis verbood en drank legaliseerde worden straal genegeerd, straffer nog! Ze gaan er van uit dat drank altijd al "sociaal" was.... Neen, je was vroeger als gebruiker ook een "junkie". |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De betere schrijver daarentegen....
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
De mensen (rememeber) zijn asociaal of niet, en dat staat meestal totaal los van hun gebruik of onthouding.
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik word gehinderd voor overlast die ik mezelf aandoe. Een alcoholieker wordt helemaal niet gehinderd in gebruik en de overlast ligt grotendeels bij derde. Citaat:
Mogen we dat ook denken bij een alcoholvergiftiging als er een slechte moonshiner in de geburen woont? Eerlijk blijven he Staaf. Evolutie! Citaat:
![]() Citaat:
Al wat er gedaan dient te worden is herhalen waarom andere drugs illegaal zijn. Citaat:
Wat is mijn religieus motief? Omdat ik vooruitbik op de tijd ben ik er aanhanger van ofwat? Neen, helemaal niet. Citaat:
Citaat:
Drank anti sociaal maken of alle drugs legaliseren? Wees zelf ook eens realistisch ![]() En het zal nu eenmaal zijn dat er veelal wijken alcohol vrij zullen worden. En dat een alcoholgebruiker zonder ID chip geen drank zal kunnen kopen. En de volgende generaties zullen neit meekrijgen dat drank sociaal is. Het zij zo Laatst gewijzigd door Peche : 27 juni 2015 om 07:25. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar is het amateuristisch? Is feit! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door je eigen drugsgebruik?
Of door de waas en sluier van religieuze vooroordelen die je frustratie, jaloezie en verbodslust opwekt? Citaat:
Ik hinder niemand met mijn gebruik, ook mezelf niet. Ook anderen hinderen me niet met hun gebruik (tenzij ze mijn wijnkelder leegslurpen, maar dat is enkel financiële hinder) Citaat:
Maar daar zal een verbod op mijn verbruik niks aan veranderen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iedereen kan makkelijk goedkope én gezonde booze kopen. Alweer een argument om alle drugs te legaliseren. De coke zal afslaan, en minder vermalen worden met gevaarlijke substanties. Citaat:
Citaat:
-Haram alcohol verbieden -Halal weed toelaten -Vrouwen op islamitische wijze discrimineren en van de baan houden: liever een stonede vent aan het stuur dan een nuchtere vrouw.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 juni 2015 om 07:36. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik wil het herhalen hoor: het hypokriete discours: pleiten tegen drugs, maar ze zelf gebruiken. Citaat:
Citaat:
En je vindt het best ok. ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 juni 2015 om 07:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() Opnieuw: ik heb geen religieus motief.
En als jouw gebruik stopt, stopt veelal overlast. Onze voor- en nadelen zijn hier niet ter sprake. De overlast tegenover derde DOOR alcohol is van orde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil daar eigenlijk zelfs niet over discuteren; enkel mijn stem laten horen intern de partij, intern andere forums, op café of in de sportclub .... Mijn gedacht over het best mogelijke beleid is en blijft dus: zoveel als mogelijk drugs blijven illegaal; de actueel illegale drugs blijven zeker en vast illegaal, voor de actueel legale drugs is het in de praktijk enkel mogelijk om een criminalisering te viseren van tabak. Voor alcohol is het in de praktijk enkel mogelijk om de randvoorwaarden zo te maken dat hinder en nadeel iet of wat ingeperkt worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() Kan het u dan geen kloot schelen dat vrouwen rammel krijgen van hun cafeganger en dat zelfs rechters al eens dronken iemand aanrijden?
Bij drugs is dat aantal aanzienlijk lager o dat ze illegaal zijn. En persoonlijke voorkeuren en uitzonderingen zullen de statestieken ook geen kloot schelen wanneer ze naar buiten gedragen worden. ![]() Aanschouw de nieuwe revolutie waarin drank marginaal is, vluchtgedrag en alles behalve sociaal.. Met mate ermee omgaan is aanzetten tot... |
![]() |
![]() |