![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke overlast ervaart U met cannabis? Ik heb de overlast rond alcohol al uit geëtaleerd, maar daar gaan we weer vakkundig overheen. Niet tegenstaand dat uw masker gevallen is en U oordeelt zonder te weten waarover U oordeelt. U zag het nooit en uw motief dat drugs illegaal moet blijven is dat we verslavingen bespaard blijven. Alleen, en alleen uw verslaving mag verder onderhouden worden. En dat is nu net de blinde vlek van heel deze samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verslaafden zijn zieke mensen met een probleem. Vraag is hoe je het best verslavingen kunt vermijden.En volgens mij is dat helemaal niet door iets ondergronds te laten gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is juist de reden waarom ik het geen goed idee vind om uw drug te legaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus jij vindt dat drank erkend moet worden als drugs, en onder dezelfde regels als andere drugs moet vallen? Laatst gewijzigd door Peche : 28 juni 2015 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk is dat.....nog een goedje erbij dat terug in de criminele sfeer zou belanden.Er is nooit zoveel (gift) gezopen als tijdens de drooglegging.De would be Al Capones beginnen zich al in de handen te wrijven alleen al bij het idee.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2015 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2015 om 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de problematiek van verslavingen eigen is aan de mens.Vandaag ben ikzelf aan niets verslaafd.....maar ik weet niet of dit morgen nog zo zal zijn ? Een moment van zwakte in je leven een dramatische gebeurtenis en je kan zo omslaan.
Sommigen worden zelfs werkverslaafden.....een ergere verslaving is nauwelijks denkbaar ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben het al over de drooglegging gehad, wat was dat volgens u? Inderdaad een poging om drank illegaal te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het probleem zit dan eerder in het systeem dat de collectivisering van die problemen toelaat, eerder dan in de verslaving zelf he.
![]() |
#391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waaruit Leiden we af dat een drooglegging nadeliger is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet hoeveel inspanning het mij gekost heeft om te stoppen met roken. Als roken niet maatschappelijk aanvaard zou geweest zijn was ik er nooit aan begonnen. Indien wiet dat ook was geweest gebruikte ik dat mogelijks ook. Gelukkig was het wel illegaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter speelt de media een grote rol daarin.Er wordt steeds gesproken over drank en drugs ?? De politie gaat bv controleren op drank en drugs.De politie gaat in een dancing of café op zoek naar drugs ?? In feite wordt in alle café's drugs gebruikt want café's waar ze alleen cecemel serveren bestaan naar mijn weten niet ![]() Waarom blijft men dat onderscheid maken ?Kan men niet gewoon aankondigen dat er bv zal gecontroleerd worden op drugs ....zowel de illegale als legale ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Repressie leerde ons dat alcohol 10x meer overlast veroorzaakt dan soft en smartdrugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Als ik je redenering volg zouden in Nederland waar wiet overal vrij kan worden gekocht veel meer gebruikers zijn....In praktijk blijkt dit helemaal niet zo te zijn.....integendeel Groot Brittanie en zelfs Belgie telt bv veel meer gebruikers. Net als blijkt dat er nooit zoveel Alcohol is gedronken als tijdens de drooglegging in de states. De aantrekking van iets dat niet mag (illegaal is) werkt als een magneet op jongeren wees daar maar zeker van. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2015 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om van al die andere reclame-inkomsten bij sportwedstrijden nog maar te zwijgen... Jupiler, inbev weet waarom... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat klopt. Als er nooit zoveel contraversie rond wiet was had ik mij wellicht ook minder verzet. Men probeert iets tegen te houden, dat stropt op en dan barst het uit. Aanschouw ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 28 juni 2015 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik dacht er verleden week nog aan...ik reed op de Duitse autobahn en het viel me op dat het vooral de niet Duitsers waren die er een waanzinnige snelheid ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het nu eens gewoon met rust. Niemand zit te wachten op een regelnicht die meer regeltjes wilt invoeren en nog meer dingen wilt verbieden.
|
![]() |
![]() |