![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Amerika schenkt pas alcohol vanaf 21 jaar en verkoopt ook cannabis.
Men mag daar al auto rijden van 16. Verantwoordelijk omgaan met zaken. Verantwoordelijkheid geven. Beginnen met consequent beleid! Laatst gewijzigd door Peche : 30 juni 2015 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dezelfde manier dat gij aan uw drug komt veronderstel ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar pleit ik voor iets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Barkast ouders? Het ligt in de eerste plaats aan de ouders. Discussie apart laten we daar niet gaan, ieder zijn mening. Maar nu komt het bobke, ook door het talrijke aanbod die gepaard gaat met de legalisering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij kunt het weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Jij wil drank legaal houden omdat de drooglegging niet werkte. Is dat uw enig argument? Pas dat dan ineens op alle andere drugs toe zonder ze aan sociale events te linken? Neen want dan gaat gij ocharme verslaafd worden.
En zulke mensen stemmen onze "democratie" dan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Even samenvatten.
Degene die voor het verbod van cannabis zijn, zijn beide zelf gebruiker van alcohol. Wanneer beide op de doden geduwd worden, blijven beide blind en gaan verder door met eigen gebruik en het verbieden van andere drugs. Andere drugs die op een leven tijd nog niet de overlast veroorzaken die alcohol op 1 dag veroorzaakt. THANK GOD dat we nu EINDELIJK een repressie beleid hebben die hier de ogen niet voor kan sluiten. Politiek wou toch dichterbij het volk staan? De niet drinkers hebben een groter recht van spreken dan drinkers! Net zoals niet rokers dat hadden tegenover rokers. De kracht van verandering! Samen duwen we de auto een nieuwe koers op! Het wordt bij deze formeel, en de aanvraag om het verbieden van alcohol mag men reëel achten. Ik ben geen man alleen en zoals ik al met meerdere topics leerde, er zijn er veel mij voorgegaan. En nu zal het kastje open gaan en zullen we alles op zijn plaats zetten en die minderjarige doden onze maatschappij besparen, toch? Laatst gewijzigd door Peche : 30 juni 2015 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil geen enkele drug legaal houden, juist omdat bij een legale drug meer kans bestaat dat sommigen er niet kunnen mee omgaan en er verslaafd aan worden. De drooglegging was het voorbeeld dat een drug, eens legaal niet meer te verbieden is. Daarom vind ik het geen goed idee om cannabis ook legaal te maken. Ik krijg echt met u te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent dus voorstander van een illegalisering van drank? Genoteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag ook niet om cannabis terug te criminaliseren. Laatst gewijzigd door Bobke : 30 juni 2015 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier dient men gewoon consequent beleid te voeren en het is illegaal. Of het ander legaal, iets zal geven. Een gedoogbeleid zonder aanbod trekt op niets. Laatst gewijzigd door Peche : 30 juni 2015 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() En waarom zou uw argument geldig zijn cannabis illegaal te houden?
![]() De wereld is een beetje omvattender dan dat en er wordt aan gewerkt. Ik zou toch al met iets straffer leren terugkomen dan "verslavingen besparen". Dat werkt in uw nadeel als je aan de komende generaties denkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de verslavingsgraad hangt weinig of niet samen met de beschikbaarheid...nicotine is bijvoorbeeld heel verslavend ..maar ook zout suikere en cafeïne zijn dat. De illegale drug LSD is net als XTC of cannabis minder verslavend dan pakweg de kalmeerpillen van schoonmoeder of de sigaretten van mijn oom Cocaïne en heroïne daarentegen zijn heel verslavend. De drooglegging werd opgeheven opdat tijdens de crisis Amerika het geld ( Accijnzen) goed kon gebruiken.....en dat de drooglegging of te war on drug alcohol niet het beoogde effect had....Het zoveelste bewijs dat illegaal houden weinig zin heeft behalve dat het veel geld tijd en energie kost en veel mensenlevens kost...Tijdens de drooglegging alleen al een goede 10000 Maar uw redenering volgend kan je dus evengoed stellen dat ondanks een verbod illegale drugs maar blijven komen. Uw hele redenering rammelt langs alle kanten wanneer u stelt dat een drug eens legaal niet meer te verbieden is..... ![]() ![]() ![]() Naar mijn weten zijn tot in 1950 omzeggens alle drugs legaal geweest ![]() ![]() Je parate kennis over drugs stelt me toch dikwijls teleur hoor. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2015 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hebt ge daar toevallig overgelezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is cannabis volgens jou dan sinds jaar en dag illegaal geweest ??? Een mens leest hier dan nogal wel eens iets maar iets bijleren dat is nog wat anders ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al héél véél mensen tegengekomen die klagen over de domme massa, (op dit forum eens bij de nationalisten langsgaan) maar nog nooit iemand die erbij vermeld dat hij ook bij die domme massa behoort. Neen, allemaal (en ik bedoel wel degelijk 100%) claimen ze daar niet toe te behoren. Statistisch kan dat niet hé. Dat zult ge wel begrijpen. Zijt ge echt zeker dat ge niet tot de domme massa behoort? Echt oprecht? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |