Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2015, 06:13   #501
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Alleen vraag ik consequentie.
Decriminalisering en legalisering van alle drugs is konsekwent...
Oud 1 juli 2015, 06:51   #502
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Maar niet waar deze democratie voor koos.
Als Men eens kon voelen wat men de ander aandoet, misschien stemmen ze dan slimmer?

Cannabis stigmatiseren die NVAers bijna allemaal, maar moge hun blinde vlek nu bekend zijn. En laten we nooit de overlast van alcohol negeren nadat er zo een massa aandacht op cannabis gefocused was he. NEXT, Alcohol. Dat is ook consequentie staaf
Enough Works to do. We gaan naar advocaat briefje maken

Laatst gewijzigd door Peche : 1 juli 2015 om 06:55.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 07:29   #503
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar niet waar deze democratie voor koos.
Als Men eens kon voelen wat men de ander aandoet, misschien stemmen ze dan slimmer?

Cannabis stigmatiseren die NVAers bijna allemaal, maar moge hun blinde vlek nu bekend zijn. En laten we nooit de overlast van alcohol negeren nadat er zo een massa aandacht op cannabis gefocused was he. NEXT, Alcohol. Dat is ook consequentie staaf
Enough Works to do. We gaan naar advocaat briefje maken
Jamaar wat wilt ge nu, legaliseren van cannabis of alcohol verbieden.
Ge valt weer door de mand he manneke.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 07:36   #504
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Verbod op drank door het toepassen van hun eigen propaganda/redens/motieven waarop ze andere drugs illegaal houden.
Consequentie dus
Oud 1 juli 2015, 07:54   #505
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik denk dat Peche gewoon een boete heeft gehad voor cannabisbezit ofzo en nu een beetje zijn frustraties eraf komt schrijven. Jaloezie omdat zijn verkozen drug niet legaal is. Als ik er niet van kan genieten in het openbaar, dan de rest ook niet...
Oud 1 juli 2015, 08:06   #506
Peche
Banneling

Standaard

Mijn hele bagage is oorzaak en dat heeft afgelopen half jaar zoveel veroorzaakt dat het hier ontploft. Die boete is het minste van mijn zorg.
Waar we heen gaan als maatschappij is iets anders.
Moge nu duidelijk zijn dat stemmen van schoofzak en bobke niet capable tot oordelen zijn. En dat staaf een minder aangenaam mens onder invloed is.
Oud 1 juli 2015, 08:18   #507
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie oplet ziet dat ik vergelijk. En nergens pleit voor een legalisering van cannabis. Indien het feit is dat cannabis in legaliteit zowel als illegaliteit voor minder overlast dan alcohol zorgt, wat weerhoudt de repressie drank te verbieden?
Formeel antwoord:
Politiek is de kunst van het mogelijke (Otto von Bismarck)

Sociologisch antwoord:
de mensen willen dat niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 08:22   #508
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn hele bagage is oorzaak en dat heeft afgelopen half jaar zoveel veroorzaakt dat het hier ontploft. Die boete is het minste van mijn zorg.
Waar we heen gaan als maatschappij is iets anders.
Moge nu duidelijk zijn dat stemmen van schoofzak en bobke niet capable tot oordelen zijn. En dat staaf een minder aangenaam mens onder invloed is.
Hoe komt het dat ik dat niet begrijp ?
Op dit ogenblik zit er pertang 0,0 in mijn bloed.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 08:23   #509
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Omdat het een blinde vlek is duh.
Oud 1 juli 2015, 08:25   #510
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Formeel antwoord:
Politiek is de kunst van het mogelijke (Otto von Bismarck)

Sociologisch antwoord:
de mensen willen dat niet.

.
Hoe staat het met uw post over het opvoeren van de alcohollimiet in het verkeer?
Laat duidelijk wezen dat dit uw reactie was na het vermelden van verkeerslachtoffers te wijten aan alcohol.
Of las ik dat verkeerd?
Oud 1 juli 2015, 09:56   #511
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verbod op drank door het toepassen van hun eigen propaganda/redens/motieven waarop ze andere drugs illegaal houden.
Consequentie dus
Zeker met de moderne economie-regeringen van tegenwoordig hangt het er van af hoeveel centjes ze kunnen krijgen en hoeveel verdoken postjes ze kunnen uitdelen aan hun vriendjes dank zij bepaalde bedrijven...Pas als de pharma genoeg in de zwarte enveloppe steekt zal er meer opening zijn om andere zaken te legaliseren, of 't moest al zijn dat ze ergens op kunnen "besparen" door 't toe te laten, hospitaal- of veiligheidskosten bv. ...

Dranken allerhande horen natuurlijk ook bij de voedingsmiddelen en de overheid zal er wel uitbundig op toezien dat het allemaal gezond en veilig blijft...Denken de mensen toch...
Resten van pesticiden in 7 op 10 gangbare wijnen
Men zou zich vragen kunnen stellen bij de manier waarop men toelaat dat mensen een glaasje round-up bij 't eten nuttigen...
Maar...'t Zal wel geen kwaad kunnen want de regering ziet er geen graten in, in elke winkel staan de rekken vol...

En hoewel 't in pure vorm niet over alcohol gaat, maar wel iets dat onder de "drugs" valt, is 't wel een ding dat weinigen kunnen missen en ook weer zo eentje waar de reclame dusdanig in de leefwereld van de mensen zit dat ze 't zelfs verzamelen...
Frisdrank doodt 396 Belgen per jaar
«We schatten dat in 2010 het verbruik ervan wereldwijd verantwoordelijk was voor 133.000 doden door diabetes, 45.000 door hart- en vaatziekten en 6.450 door kanker», klinkt het. In totaal gaat het om 184.000 doden, of 504 per dag
Roken is ongezond en de mensen zullen redelijk raar kijken als een kleuter een sigatertje opsteekt, maar als men een colaatje aan 't zelfde kind geeft kijkt niemand er van op...
Nu ja, de adhd-overdaad bij panikerende ouders aan de schoolpoort zou er wel kunnen zijn doordat zoon/dochterlief 's ochtends al aan de fles frisdrank zat...

En ondertussen kijken we uit naar de volgende sportmanifestatie waar weer zal blijken dat sport en bepaalde "bieren" hand in hand gaan. Zeg nu zelf, toch schattig om zo'n bende kindjes te zien zwaaien met jupvlaggetjes of te laten poseren met hoedjes en petjes van een ander "bier"merk...

Op zich is 't toelaten van die dingen geen probleem voor me, maar de overdaad en het blijven bestoken van mensen met de reclame en andere is tegenwoordig te veel. Je kan geen 2 meter stappen of rijden zonder die zaken tegen te komen. Zelfs de bermen en bossen liggen vol lege jupilerblikjes die ons tonen dat anderen 't ook drinken...

Kortom, vertrouw op de overheid Peche, die weten wel wat goed is voor de mensen...
Zoals je na een aflevering van Eigen Kweek telkens een duistere waarschuwing over 't gebruik van drugs kreeg en een verwijzing naar de nummer van de druglijn. Waarna de reclame voor Duvel (*) volgde en we konden kijken naar een uitzending over de jupiler league.
(Dat soort zever zou moeten verdwijnen, niet de pint, niet 't glas wijn, niet de joint of puffer... Voor sommige frisdranken denk ik wel dat er een stevig reglement moet komen die producenten laat stoppen met speed-in-blik te verkopen...)

(*) Dat is dan tenminste nog een brouwer en geen pispilsverkoper.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 12:48   #512
Peche
Banneling

Standaard

Absoluut! Voedingswaren moeten in grote etiketten bevatten hoeveel suiker het bevat, welke E producten en wat de gevolgen op lange termijn zijn.

Niet al te min, tegen zulke dingen kan je je nog enigszins een beetje weren.
Tegenover het gebruik van een ander niet, we moeten het thema drugs helemaal hervormen.
In plaats van sociale en economische hervormingen, wordt het hoog tijd ons gebruik en verbruik een vette update te geven.
De ketenen lossen!
Oud 1 juli 2015, 12:55   #513
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Misschien wel...maar dat betekent niet dat je niet meer onder invloed bent....Een stevige gebruiker is altijd (nog) een beetje onder invloed.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 12:58   #514
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik denk dat Peche gewoon een boete heeft gehad voor cannabisbezit ofzo en nu een beetje zijn frustraties eraf komt schrijven. Jaloezie omdat zijn verkozen drug niet legaal is. Als ik er niet van kan genieten in het openbaar, dan de rest ook niet...
Misschien heeft de jongen wel gelijk.Het gelijkheidsbeginsel zou toch ook in deze materie moeten gelden.
Oud 1 juli 2015, 13:14   #515
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zo consequent als een haai in een kom met goudvissen onbevooroordeeld is...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 13:33   #516
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je verwart je eigen mening met die van het volk (democratie).
Ik ben ook niet akkoord met heel wat wetten en de toepassing er van. Maar de weg naar de verandering zou voor mij moeten liggen bij toetsing aan het EVRM en aan de democratische aanvaarding er van.
Zijn die ouders wiens kinderen doodgereden zijn door een dronken chauffeur dan geen deel van deze democratie?
Is Rita wiens man 's avonds thuis komt van café die niet weet hoe hij gaat reageren geen deel van deze democratie?
Is Jef die al 20 keer probeerde afkicken, maar er niet geraakt doordat de verleiding bij het aanbod te groot is dan geen deel van deze democratie?
Zij mensen die in steden wonen en overlast van cara pils urinegeur dan geen deel van deze democratie?
Zijn mensen in de buurt van de stad die luidruchtige dronkaards genieten geen deel van deze democratie?
Verbieden ze cannabis niet voor minder Claessens?
Oud 1 juli 2015, 13:41   #517
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn die ouders wiens kinderen doodgereden zijn door een dronken chauffeur dan geen deel van deze democratie?
Is Rita wiens man 's avonds thuis komt van café die niet weet hoe hij gaat reageren geen deel van deze democratie?
Is Jef die al 20 keer probeerde afkicken, maar er niet geraakt doordat de verleiding bij het aanbod te groot is dan geen deel van deze democratie?
Zij mensen die in steden wonen en overlast van cara pils urinegeur dan geen deel van deze democratie?
Zijn mensen in de buurt van de stad die luidruchtige dronkaards genieten geen deel van deze democratie?
Voor extreem rechtse mensen is Alcohol heilig want het is hun favoriete drug...als je over andere substanties begint worden ze krikkelig.
Je kent ze toch de mensen met in de ene hand een cognac in de andere een sigaar en in hun zakken hun doosje xanax die staan te brallen dat zij tegen drugs zijn
Oud 1 juli 2015, 13:46   #518
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, deel van...
En deel dat geen meerderheid vormt...
Is het verwijt dat jij hier tussen de lijntjes (om het beleefd te stellen) niet hééééél erg ondemocratisch?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 1 juli 2015, 13:50   #519
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor extreem rechtse mensen is Alcohol heilig want het is hun favoriete drug...als je over andere substanties begint worden ze krikkelig.
Je kent ze toch de mensen met in de ene hand een cognac in de andere een sigaar en in hun zakken hun doosje xanax die staan te brallen dat zij tegen drugs zijn
Ik denk dat je op dit forum niet veel ferventere tegenstanders van alcohol zult vinden dan mij vriend.
Je gebazel is op dezelfde lijn te stellen als de 'NAZI!' en 'racist' roepers die dit een adequaat ersatz voor hun gebrek aan argumenten oordelen...
Oud 1 juli 2015, 13:52   #520
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Inderdaad, deel van...
En deel dat geen meerderheid vormt...
Is het verwijt dat jij hier tussen de lijntjes (om het beleefd te stellen) niet hééééél erg ondemocratisch?
Dus als.een meerderheid ons hoofd eraf Wilt moet die minderheid er maar aan geloven he. Ja da zekers da.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be