![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een zekere genetische aanleg voor homoseksualiteit, maar het is veel te simplistisch om te stellen dat homoseksualiteit aangeboren is.
Omgeving speelt hierin ook een erg belangrijke rol (let op: "omgeving" in de breedste zin van het woord"). http://www.sciencedirect.com/science...49763405000321 http://www.pnas.org/content/103/28/10771.full |
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een machine uit vijf onderdelen moet bestaan om goed te functioneren, en onderdeel n° 4 is een tikkeltje afwijkend, waardoor de machine hapert, houdt dat dan een waardeoordeel over dat onderdeel in? Allerminst. Het is een simpele vaststelling. In onze casus hoeft de afwijking trouwens andere functies niet in de weg te staan, zoals seksualiteitsbeleving voor het plezier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
|
![]() Citaat:
Monogamie is een eigenschap die een bepaald efficiëntie voordeel heeft. Uw voorouders hebben zijn geselecteerd op die eigenschap. u hebt dat gedrag geërfd. Het spreekt vanzelf dat polygamie ook evolutionaire voordelen heeft en daarom is er bij de mens een strijd tussen beide manieren van partnervorming. Maar om u duidelijk te maken dat uw gedrag 100% aangeboren is, geef ik u het voorbeeld van het tegenovergestelde gedrag. sommige mannen bespringen wel elke vrouw. Dat zijn verkrachters. En ondanks het feit dat daar zware straffen opstaan, doen deze mannen dat toch. Dat is omdat ze zo geprogrammeerd zijn. Ze hebben een andere software dan u. U hebt geluk, en de verkrachter heeft pech. Maar zowel u als de verkrachter hebben daar niet voor gekozen. Want vrije wil bestaat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
|
![]() Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 1 juli 2015 om 22:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U maakte ook de keuze mijn weerlegging van het ontbreken van die vrije wil niet te beantwoorden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfacceptatie, fier zijn op wie je bent, daarvan genieten, zonder schaamte zijn inderdaad adelaars. Ik zie die 25 procent wel vertegenwoordigd, maar leef dan ook in een grote stad en geen boerendorp. Ik ben zelf hetero hoor, zie niet in waarom dat betekent dat ik een hoge " dunk" van mezelf heb. Uw mening is de uwe, ik deel ze op geen enkel vlak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
25 procent homo, hou toch op asjeblieft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alice snapt het allemaal niet zo goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben hier op dit forum om te discussiëren en anderen van mijn mening te overtuigen. Net als u. Het is niet moeilijk om te begrijpen dat die drang om anderen te overtuigen, of om gelijkgezinden te vinden (en te netwerken) een evolutionair voordeel heeft. Politieke partijen, middengroepen, sekten, religies zijn allemaal uitingen van die drang. Bovendien is uw overtuigingen, en uw politieke voorkeur ook geprogrammeerd, bvb of u links of rechts bent. Dat heeft wetenschappelijk onderzoek al aangetoond. Dus neen, ik ben hier op dit forum niet uit vrije wil. Welke weerlegging? Ik heb nergens een weerlegging gelezen. Misschien in een andere draad? Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 juli 2015 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin staat je politieke voorkeur " geprogrammeerd" vast, ze kan wisselen, zie maar naar traditionele rode arbeiderswijken die nadat ze het gevoel hadden van verdringing door nieuwe arbeiders, ineens zwart kleuren. Je persoonlijke situatie bepaald vaak je keuze, maar niet ieder gedrag is voorgeprogrammeerd, mensen zijn geen robotten. Laatst gewijzigd door alice : 2 juli 2015 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |