Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2015, 11:08   #21
Spitting Image
Banneling

Standaard

Je kunt maar op drie manieren rijk - en ook dat is relatief - worden: door te stelen (op allerlei manieren: letterlijk, profiteren van andermans zwaktes, belastingen ontduiken en zwartwerken ...), door te krijgen (erfenis, schenking, de lotto winnen...) of door hard te werken en je talenten te gebruiken.
Met de laatste twee manieren is niets mis mee en ik zie dus niet in waarom die mensen in verhouding meer moeten afdragen dan de rest.
Het is de categorie die steelt die echter op alle mogelijke manieren dat privilege wil veilig stellen
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 11:09   #22
vrijzinnige
Banneling

Standaard

[quote=Pericles;7725876]Wat een zever is dat ?
Het is wat het is.
Op die manier moet er hier over niets meer gediscussiëerd worden want alles "is wat het is"
Een voetballer verdient miljoenen per jaar . Hou uw kop , je had maar zelf voetballer moeten worden.
De drugdbaron verdient miljoenen . Hou je kop , je had maar zelf drugsbaron moeten worden.
enz....
Snap je hoe idioot dat je stelling is ? [/QUOT

Ik lees nochtans nog een grotere idiote stelling, nl een aanhanger van het "eigen volk" als bank beheerder 😅
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 11:13   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

[quote=vrijzinnige;7725887]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat een zever is dat ?
Het is wat het is.
Op die manier moet er hier over niets meer gediscussiëerd worden want alles "is wat het is"
Een voetballer verdient miljoenen per jaar . Hou uw kop , je had maar zelf voetballer moeten worden.
De drugdbaron verdient miljoenen . Hou je kop , je had maar zelf drugsbaron moeten worden.
enz....
Snap je hoe idioot dat je stelling is ? [/QUOT

Ik lees nochtans nog een grotere idiote stelling, nl een aanhanger van het "eigen volk" als bank beheerder 😅
Leg eens uit want mij lijkt deze repliek eerder van het type 'mond vol tanden".
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 11:16   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Je kunt maar op drie manieren rijk - en ook dat is relatief - worden: door te stelen (op allerlei manieren: letterlijk, profiteren van andermans zwaktes, belastingen ontduiken en zwartwerken ...), door te krijgen (erfenis, schenking, de lotto winnen...) of door hard te werken en je talenten te gebruiken.
Met de laatste twee manieren is niets mis mee en ik zie dus niet in waarom die mensen in verhouding meer moeten afdragen dan de rest.
Het is de categorie die steelt die echter op alle mogelijke manieren dat privilege wil veilig stellen
Wel , nu recent lijkt de zaak tegen 55 ambtenaren van de regie van gebouwen verjaard te zijn. Ze zijn nu allen rijk via de steekpenningen die zij in het verleden hebben ontvangen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 11:52   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Raken aan de ambtenarenpensioenen wil ook zeggen dat - als men fair wil zijn -ook de extralegale voordelen en de belastingaftrekken in de privé moet schrappen en terugvorderen van zij die er gebruik van gemaakt hebben. Tenminste als men 'eerlijk' orde op zaken wil stellen. Maar ik vrees dat dat bij demonen niet aan de orde is. Hij redeneert in functie van eigen belang. Dat is duidelijk en ook begrijpelijk, maar schijnheilig.
Indien men een evenwichtig en eerlijk pensioenstelsel op poten kan zetten is dat zeker bespreekbaar.

Maar zolang ambtenaren een dubbel bruto pensioen krijgen ivg met een werknemer en zelfs tot 3 keer zoveel als een zelstandige (dixit de minister van pensioenen) moeten ze met hun poten afblijven van de tweede pijler.

Of moeten alle werknemers sukkelaars worden ter meerdere ere en glorie van het herenvolk de ambtenaren ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 11:54   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wel , nu recent lijkt de zaak tegen 55 ambtenaren van de regie van gebouwen verjaard te zijn. Ze zijn nu allen rijk via de steekpenningen die zij in het verleden hebben ontvangen.
Doet me denken aan de toenmalige voorzitster van de tsjeven, in een verkiezingsshow met publiek. Ze beweerde "justitie werkt", maar drie kwart van het publiek schoot in een lach.
Amai wat trok ze toen een gezicht.

Maar 't is toch waar zeg: waarom pakte justitie die mannen niet correct aan? Invloed van zuilen en oude machtspartijen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 11:56   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Simpel. Vanaf volgende maand op de bestaande ambtenarenpensioenen een haircut van 50% van het gedeelte dat het maximum pensioen in de privé voor een volledige loopbaan te boven gaat. Die andere 50% mogen jullie houden, als verworven recht.
Als de Rode Leeuw te horen krijgt dat dat jouw mening is, dan zal je wel een toontje lager zingen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 juli 2015, 12:29   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de hete vlam Bekijk bericht
Ben jij toevallig een idioot?
Citaat:
Ben jij toevallig een ambtenaar?
Is jouw bestaan toevallig ?

.

Oud 4 juli 2015, 12:37   #29
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belastingaftrekken' was misschien niet het juiste woord, maar inbreng van 'jobgerelateerde' onkosten (de 'zaken'etentjes, de 'bedrijfswagens waar mevrouw mee rijdt om haar boodschappen te doen of die dient om op vakantie te gaan...)
Ik denk niet dat een fabrieksarbeider welke tot zijn 67 zal moeten werken om een aalmoes pensioentje te krijgen veel jobgerelateerde kosten heeft afgetrokken tijdens zijn fantastische loopbaan in de prive sector.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 12:41   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is de tegemoetkoming uit de privé? Worden daar ook 'heilige huisjes' opgedoekt? Iemand die ik ken bijvoorbeeld heeft een leidinggevende job in de IT-afdeling bij een bedrijf dat gelinkt wordt met een CD&V-zuil. Om de vier jaar een nieuwe wagen (BMW 5) van het bedrijf die voor ALLES gebruikt wordt (vakanties, mevrouw voor de inkopen, ...), geregeld (minstens 1x per maand) een weekendje op kosten van het bedrijf... Wie betaalt dat denk je? Kan daar ook geen mouw aan gepast worden?
Nu, voor mijn paramagnetisch hij dat allemaal hebben, maar dat zijn dan de mensen die het eerst op anderen afgeven en anderen het licht in de ogen niet gunnen.
Bij de les blijven : het gaat om pensioen. Niet om verloning. Net zoals een hogere ambtenaar een veelvoud verdient van een starter is dat in de privé net zo.
Maar de grootverdiener in de privé botst op een pensioenplafond
De grootverdiener in de ambtenarij kent geen plafond.

Daar zit dus de marge tot sanering, om zo dan op termijn naar een eenheidsstelsel te komen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 12:53   #31
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat is de tegemoetkoming uit de privé? Worden daar ook 'heilige huisjes' opgedoekt? Iemand die ik ken bijvoorbeeld heeft een leidinggevende job in de IT-afdeling bij een bedrijf dat gelinkt wordt met een CD&V-zuil. Om de vier jaar een nieuwe wagen (BMW 5) van het bedrijf die voor ALLES gebruikt wordt (vakanties, mevrouw voor de inkopen, ...), geregeld (minstens 1x per maand) een weekendje op kosten van het bedrijf... Wie betaalt dat denk je? Kan daar ook geen mouw aan gepast worden?
Nu, voor mijn paramagnetisch hij dat allemaal hebben, maar dat zijn dan de mensen die het eerst op anderen afgeven en anderen het licht in de ogen niet gunnen.
Als men het lef heeft om A te zeggen, dan MOET men hetzelfde lef tonen als men B zegt.
Maw, Spitting image heeft een punt, dat. Is tenminste mijn mening.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 13:10   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De klanten.

En ik ben met u akkoord dat die bedrijfswagens en extratjes normaal belast moeten worden. Zie de andere draden waarin ik mijn opinie hierover heb geuit.
Oud 4 juli 2015, 14:01   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is toch ook altijd een grote dosis geluk bij gemoeid.Sommigen stelen hun ganse leven maar glippen door de mazen van het net.Sommigen hebben het geluk te erven..anderen erven alleen de schulden....sommige mensen hebben veel talent maar om één of andere reden breken ze nooit door....nooit op het juiste moment op de juiste plaats.Hoeveel talentvolle mensen sterven er niet in armoede ? Anderen hebben in weze wat minder talent maar worden op een gelukkig moment ontdekt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2015 om 14:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 14:03   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het normaal dat ambtenaren minstens het dubbele pensioen trekt.

Ze werken immers ook minstens dubbel zo hard.
Jij neemt hier een serieus risico..ik zou niet in je plaats willen zijn..zet uw helm maar op
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 14:13   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er is toch ook altijd een grote dosis geluk bij gemoeid.Sommigen stelen hun ganse leven maar glippen door de mazen van het net.Sommigen hebben het geluk te erven..anderen erven alleen de schulden....sommige mensen hebben veel talent maar om één of andere reden breken ze nooit door....nooit op het juiste moment op de juiste plaats.Hoeveel talentvolle mensen sterven er niet in armoede ? Anderen hebben in weze wat minder talent maar worden op een gelukkig moment ontdekt.
Het zijn vooral de erfrijken die rechts-neoliberaal zijn. De anderen beseffen nog waar ze vandaan komen.
Oud 4 juli 2015, 14:27   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien men een evenwichtig en eerlijk pensioenstelsel op poten kan zetten is dat zeker bespreekbaar.
Een evenwichtig en eerlijk pensioenstelsel is "sparen voor uw ouwe dag".
Oud 4 juli 2015, 14:32   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2 !

Je hebt net de drie fundamentele manieren van economische interactie beschreven De twee laatste zijn vrijwillig, de eerste is door dwang of bedrog.
Oud 4 juli 2015, 14:35   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er is toch ook altijd een grote dosis geluk bij gemoeid.
Geluk hebben is een van de voornaamste verdiensten in het leven.
Oud 4 juli 2015, 14:59   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een evenwichtig en eerlijk pensioenstelsel is "sparen voor uw ouwe dag".
Ik pleit er dan ook voor om het repartitiesysteem te verlaten.
Oud 4 juli 2015, 15:09   #40
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik pleit er dan ook voor om het repartitiesysteem te verlaten.
Dat kan je onmogelijk 'met het hakmes'.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be