Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2015, 19:01   #341
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht

Dat is niks, van dat licht hout.
Ge ziet daar direct alle plekken op.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 19:15   #342
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=0wEvKIrGcNI

Oud 4 juli 2015, 21:00   #343
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben na 45 jaar kettingroken op 4 nov jl. Gestopt met roken.

Ge gaat nog ene keer goed roken.
Door de schouw van het crematorium.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 22:16   #344
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ok, ja,
maar zelfs als de zoon nu niet wenst te stoppen om welke reden dan ook,
dan is het maar respectvol dat hij zijn vader niet in verleiding brengt.

.
Nee. Vader stopt en toont dat dat perfect kan en het beste is en op die manier maakt hij het slechte voorbeeld dat hij gaf aan zijn zoon enigszins goed. Waar was het respect van de vader voor de zoon in het verleden? Of denk je dat vader 40 jaar lang stiekem rookte zonder dat zoon dat wist? Vader dient te beseffen dat indien hij uiteindelijk terug begint te roken daarmee zijn zoon weeral eens een slecht voorbeeld geeft.

Dat 'niet in verleiding' brengen is naast de kwestie. Soms dient men de zaken duidelijk te stellen. Uw advies helpt die situatie niet mijns inziens. Straks klinkt het nog "Ik ben terug begonnen omdat mijn zoon me in verleiding bracht". Over lafheid en zelfbedrog gesproken.

Nee. Ik zou zeker niet mijn zoon ook nog eens op zijn vingers beginnen tikken omdat hij MIJ zou aanzetten tot roken. Wat denkt zo'n eikel van een vader zich dan wel?

Afhankelijk van de relatie kan daar een volwassen gesprek over gevoerd worden tussen vader en zoon.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 juli 2015 om 22:22.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 00:03   #345
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
's Gelijk een pint, de eerste smaakt zo niet maar vanaf die tweede hé... Wauw.
De 1ste , 1 slok , ik lustte het niet !!
De 2de , 1 slok , ik lustte het niet !!
De 3de , nooit geproefd

Ik dronk wel brandewijn & advocaat , maar da's al 30 jaar gelee !!
Wat ik wel eens zou willen proeven , wel in mijn voordeel:
een advocate

OK , ON-draadje:
http://forum.politics.be/search.php?...hreadid=209111
http://forum.politics.be/search.php?searchid=2654506
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=307

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 06:46   #346
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nee. Vader stopt en toont dat dat perfect kan en het beste is en op die manier maakt hij het slechte voorbeeld dat hij gaf aan zijn zoon enigszins goed. Waar was het respect van de vader voor de zoon in het verleden? Of denk je dat vader 40 jaar lang stiekem rookte zonder dat zoon dat wist? Vader dient te beseffen dat indien hij uiteindelijk terug begint te roken daarmee zijn zoon weeral eens een slecht voorbeeld geeft.

Dat 'niet in verleiding' brengen is naast de kwestie. Soms dient men de zaken duidelijk te stellen. Uw advies helpt die situatie niet mijns inziens. Straks klinkt het nog "Ik ben terug begonnen omdat mijn zoon me in verleiding bracht". Over lafheid en zelfbedrog gesproken.

Nee. Ik zou zeker niet mijn zoon ook nog eens op zijn vingers beginnen tikken omdat hij MIJ zou aanzetten tot roken. Wat denkt zo'n eikel van een vader zich dan wel?

Afhankelijk van de relatie kan daar een volwassen gesprek over gevoerd worden tussen vader en zoon.
Hoe achterlijk kan een posting zijn, nu zou ik mijn zoon tot roken hebben aangezet, en dan vallen er nog woorden zoals lafheid en zelfbedrog, jongen toch.
Oud 5 juli 2015, 06:47   #347
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ik ben na 45 jaar kettingroken op 4 nov jl. Gestopt met roken.

En wat bedoel je hier mee?
Oud 5 juli 2015, 08:02   #348
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Bon, vandaag 8 maanden zonder stinkstokken.
Ik moet zeggen dat ik de laatste vier dagen regelmatig zin gehad heb om een kankerstokje te pakken, zou het de warmte zijn?
Waar ik ook een beetje bang voor ben is het verlof, ik hoor dat er veel hervallen op verlof.
Ik ben ongetwijfeld een ongeschikte raadgeefster als het om stoppen met roken gaat, want ik ben zelf nooit gestopt met roken. De reden is eenvoudig : roken is dermate overduidelijk ongezond dat je wel gek moet zijn om er mee te beginnen, dus ik ben er nooit mee begonnen.

U die kennelijk ooit wel degelijk zo gek bent geweest om er mee te beginnen maar uiteindelijk inzag dat u zich van die uiterst ongezonde gewenning moest ontdoen, komt ons nu met zoveel woorden vertellen dat enkele uwer door nicotine en andere rotzooi bedwelmde hersencellen u er trachten van te overtuigen om er domweg weer mee te herbeginnen… maar gelukkig zegt u wat verder in deze draad met evenveel woorden dat u zich vanzelfsprekend niet door die paar dissidente hersencellen zult laten leiden.

Goed zo, mijnheer.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 09:07   #349
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik ben ongetwijfeld een ongeschikte raadgeefster als het om stoppen met roken gaat, want ik ben zelf nooit gestopt met roken. De reden is eenvoudig : roken is dermate overduidelijk ongezond dat je wel gek moet zijn om er mee te beginnen, dus ik ben er nooit mee begonnen.

U die kennelijk ooit wel degelijk zo gek bent geweest om er mee te beginnen maar uiteindelijk inzag dat u zich van die uiterst ongezonde gewenning moest ontdoen, komt ons nu met zoveel woorden vertellen dat enkele uwer door nicotine en andere rotzooi bedwelmde hersencellen u er trachten van te overtuigen om er domweg weer mee te herbeginnen… maar gelukkig zegt u wat verder in deze draad met evenveel woorden dat u zich vanzelfsprekend niet door die paar dissidente hersencellen zult laten leiden.

Goed zo, mijnheer.
U begrijpt er de ballen, wat een achterlijke reactie zeg.
U bent duidelijk heel jong en bezit niet de mogelijkheid u in te leven in onze tijd toen roken helemaal niet ongezond was toen roken aangemoedigd werd, vanaf veertien was het heel normaal dat men rookte toendertijd.
Roken was stoer, sexy en je hoorde er bij. Zelfs in de ziekenhuizen mocht je op je kamer roken of dat nu een kamer alleen of een zaal was, niemand zaagde daarover, het was zelfs niet abnormaal dat je dokter je kwam onderzoeken met een sigaret in zijn mond.

PS. Dit is/was een vriendelijk draadje van iemand die gestopt was met roken en vroeg naar anderen hun steun en ervaring, verzuurde idioten zoals u kunnen we hier best missen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 juli 2015 om 09:07.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 09:57   #350
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
U begrijpt er de ballen, wat een achterlijke reactie zeg.
U bent duidelijk heel jong en bezit niet de mogelijkheid u in te leven in onze tijd toen roken helemaal niet ongezond was toen roken aangemoedigd werd, vanaf veertien was het heel normaal dat men rookte toendertijd.
Roken was stoer, sexy en je hoorde er bij. Zelfs in de ziekenhuizen mocht je op je kamer roken of dat nu een kamer alleen of een zaal was, niemand zaagde daarover, het was zelfs niet abnormaal dat je dokter je kwam onderzoeken met een sigaret in zijn mond.

PS. Dit is/was een vriendelijk draadje van iemand die gestopt was met roken en vroeg naar anderen hun steun en ervaring, verzuurde idioten zoals u kunnen we hier best missen.
Mijn oprechte dank om mij hier openlijk te verzekeren dat ik duidelijk heel jong ben, mijnheer. Ik zal dit voortaan elke morgen onder de neus wrijven van mijn spiegelreflectie, ook al wil deze mij er al lang van overtuigen dat u ongelijk hebt.

Roken is nooit "helemaal niet ongezond" geweest, ook niet in uw of “onze” tijd : roken is en was nooit anders dan uiterst ongezond, ook voor degenen die zich destijds door de tabakslobby middels allerhande gebruiken lieten wijsmaken dat het zelfs stoer en sexy was.

Ik kan u slechts aanraden eens een dagje door te brengen in de afdeling oncologie van eender welk ziekenhuis : als u er daarna nog steeds van overtuigd bent dat de niet-rokers verzuurde idioten zijn die ongelijk hebben, dan kunt u ter plaatse meteen een eigen kamer bespreken. Tussen uw stoere en sexy vrienden en vriendinnen zult u er zich thuis voelen.

Nog één welgemeende raad, als u het mij toestaat : als u hier een discussiedraadje opzet moet u kunnen aanvaarden dat niet iedereen u steeds naar de mond zal praten. U doet er derhalve goed aan om in voorkomend geval minstens een poging te doen om niet als een onbehouwen boer te reageren op bijdragen die u niet meteen gelijk geven.

Ik wens u voor het overige een rustige dag en een goede gezondheid toe.
Oud 5 juli 2015, 10:01   #351
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Snif snif...
Door al die verminderde taks inkomsten van sigaretten moeten we nu ergens anders achter geld zoeken.
Mss de sportclubs deftig belasten, veel sporters raken gewond bij 't uitoefenen van hun perverse hobby's dus daar mag 45% taks bijkomen op lidgeld en andere...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 10:14   #352
Hoomer

Standaard

Citaat:
Mijn oprechte dank om mij hier openlijk te verzekeren dat ik duidelijk heel jong ben, mijnheer. Ik zal dit voortaan elke morgen onder de neus wrijven van mijn spiegelreflectie, ook al wil deze mij er al lang van overtuigen dat u ongelijk hebt.

Roken is nooit "helemaal niet ongezond" geweest, ook niet in uw of “onze” tijd : roken is en was nooit anders dan uiterst ongezond, ook voor degenen die zich destijds door de tabakslobby middels allerhande gebruiken lieten wijsmaken dat het zelfs stoer en sexy was.

Ik kan u slechts aanraden eens een dagje door te brengen in de afdeling oncologie van eender welk ziekenhuis : als u er daarna nog steeds van overtuigd bent dat de niet-rokers verzuurde idioten zijn die ongelijk hebben, dan kunt u ter plaatse meteen een eigen kamer bespreken. Tussen uw stoere en sexy vrienden en vriendinnen zult u er zich thuis voelen.

Nog één welgemeende raad, als u het mij toestaat : als u hier een discussiedraadje opzet moet u kunnen aanvaarden dat niet iedereen u steeds naar de mond zal praten. U doet er derhalve goed aan om in voorkomend geval minstens een poging te doen om niet als een onbehouwen boer te reageren op bijdragen die u niet meteen gelijk geven.

Zoals altijd leest u wat u denkt wat er staat niet wat er juist geschreven wordt, maar geen probleem. Dit is geen discussiedraadje, dit is koetjes en kalfjes en deze draad gaat over stoppen met roken en onze ervaringen ermee.
Verder beweer ik nergens dat niet rokers verzuurde idioten zijn ,dat maakt u er weer van, ik beweer enkel dat u met uw verzuurde commentaren er hier een agressief draadje van maakt, blijf hier weg jongen.
En niemand beweerd hier dat roken gezond zou zijn, niemand, wij komen alleen uit een tijd dat het stoer en sexy was.
Ik reageer zeker als een onbehouwen boer u komt hier commentaren plaatsen die beledigend zijn voor alle mensen die het ongelooflijk sterke karakter gehad en nog hebben om te kunnen stoppen met roken.
U kan in deze draad niets komen doen omdat u duidelijk niet weet waarover wij praten, u wil gewoon hier een beetje komen vertellen hoe u als niet roker toch zo superieur bent aan ons die achterlijke rokers en ex-rokers.
Oud 5 juli 2015, 10:22   #353
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals altijd leest u wat u denkt wat er staat niet wat er juist geschreven wordt, maar geen probleem. Dit is geen discussiedraadje, dit is koetjes en kalfjes en deze draad gaat over stoppen met roken en onze ervaringen ermee.
Verder beweer ik nergens dat niet rokers verzuurde idioten zijn ,dat maakt u er weer van, ik beweer enkel dat u met uw verzuurde commentaren er hier een agressief draadje van maakt, blijf hier weg jongen.
En niemand beweerd hier dat roken gezond zou zijn, niemand, wij komen alleen uit een tijd dat het stoer en sexy was.
Ik reageer zeker als een onbehouwen boer u komt hier commentaren plaatsen die beledigend zijn voor alle mensen die het ongelooflijk sterke karakter gehad en nog hebben om te kunnen stoppen met roken.
U kan in deze draad niets komen doen omdat u duidelijk niet weet waarover wij praten, u wil gewoon hier een beetje komen vertellen hoe u als niet roker toch zo superieur bent aan ons die achterlijke rokers en ex-rokers.
Nu overdrijft u toch een beetje : dat ik volgens u een jongen zou zijn zal mijn spiegelreflectie nooit willen geloven, en terecht.

Tot slot nog één korte reactie, mijnheer : stoppen met roken, of nog sterker, nooit ermee beginnen, vergt helemaal geen “ongelooflijk sterk karakter”. Het vergt slechts een halve gram gezond verstand.
Oud 5 juli 2015, 10:25   #354
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u mij toestaat om als buitenstaander ook een welgemeende raad mee te geven: als u reageert in een discussiedraadje moet u kunnen aanvaarden dat niet iedereen de toon van uw reactie zal smaken, zelfs als hij het met uw vertolkte standpunt eens is.
U doet er derhalve goed aan om indien u een reactie schrijft, tenminste een poging te ondernemen, deze niet te betuttelend, belerend, vermanend en schoolmeesterachtig te laten overkomen.

Ik weet dat zulks voor een anderstalige heel moeilijk is: grammaticaal correcte zinnen maken is één zaak, de juiste toon treffen is niet iedereen gegeven in andere talen.
Daardoor is een heftiger tegenreactie dan u misschien verwachtte te verschonen, zeker van iemand die van uw taalaanhorigheid niet op de hoogte is.
Oud 5 juli 2015, 10:29   #355
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot slot nog één korte reactie, mijnheer : stoppen met roken, of nog sterker, nooit ermee beginnen, vergt helemaal geen “ongelooflijk sterk karakter”. Het vergt slechts een halve gram gezond verstand.
Al dan niet beginnen met roken heeft heel wat minder te maken met gezond verstand dan u wil laten geloven...
Op de leeftijd waarop velen ermee beginnen, moet vaak het gezonde verstand nog bijna volledig ontwikkeld worden: dat komt vaak pas na jaren ervaring.
Geluk in de zin van 'chance' is een grotere factor dan menigeen zou vermoeden.
Op de juiste moment in de juiste kringen verkeren, omringd door de juiste opvoeders, vrienden en familie is heel wat nuttiger dan de minieme inbreng van het eigen grammetje gezonde verstand.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 juli 2015 om 10:30.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 10:42   #356
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik hoop dat u mij toestaat om als buitenstaander ook een welgemeende raad mee te geven: als u reageert in een discussiedraadje moet u kunnen aanvaarden dat niet iedereen de toon van uw reactie zal smaken, zelfs als hij het met uw vertolkte standpunt eens is.
U doet er derhalve goed aan om indien u een reactie schrijft, tenminste een poging te ondernemen, deze niet te betuttelend, belerend, vermanend en schoolmeesterachtig te laten overkomen.

Ik weet dat zulks voor een anderstalige heel moeilijk is: grammaticaal correcte zinnen maken is één zaak, de juiste toon treffen is niet iedereen gegeven in andere talen.
Daardoor is een heftiger tegenreactie dan u misschien verwachtte te verschonen, zeker van iemand die van uw taalaanhorigheid niet op de hoogte is.
Ik ben er mij na vele jaren deelname aan dit forum wel van bewust dat mijn Nederlands taalgebruik ongewild veel strakker overkomt dan uw aller vlot-Vlaamse versie van bedoelde taal, die – geef toe – van nature al veel gestrenger van aard is dan de Romaanse talen, en derhalve enige taal-elegantie onmogelijk maakt.

Ik ben er mij inmiddels tevens zeer van bewust dat Vlamingen, anders dan Nederlanders, het kennelijk steeds erg moeilijk hebben met het Nederlands taalgebruik van anderstaligen.

Ik zie weliswaar in één en ander geen enkele reden opdat sommigen op mijn taalgebruik met boertigheid zouden moeten reageren : u doet dat niet, en bewijst aldus dat het ook beschaafd kan.
Oud 5 juli 2015, 10:45   #357
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Al dan niet beginnen met roken heeft heel wat minder te maken met gezond verstand dan u wil laten geloven...
Op de leeftijd waarop velen ermee beginnen, moet vaak het gezonde verstand nog bijna volledig ontwikkeld worden: dat komt vaak pas na jaren ervaring.
Geluk in de zin van 'chance' is een grotere factor dan menigeen zou vermoeden.
Op de juiste moment in de juiste kringen verkeren, omringd door de juiste opvoeders, vrienden en familie is heel wat nuttiger dan de minieme inbreng van het eigen grammetje gezonde verstand.
Bedoelt u dat uw opvoeders, vrienden en familie u op jonge leeftijd verplicht of gedwongen hebben om te roken ?
Oud 5 juli 2015, 10:46   #358
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Spijtig genoeg moet ik hier vermelden dat vooral de toon van de anti-tabaksbrigade ervoor gezorgd heeft dat ik nog jaren langer ben blijven roken. Ook ik stam uit de tijd dat het sexy was om te roken (liefst zo vroeg mogelijk beginnen). Ook ik had een huisarts en een kinesist die beiden tijdens de sessies gezellig zaten te paffen. Ook ik ken nog de reclames met Eddy Merckx die het roken propageerden. Een beetje meer begrip voor de moeilijkheid om van die vreselijke gewoonte af te geraken zou meer positief effect hebben dan de toon die de anti-tabaksbrigade aanslaat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 10:53   #359
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoelt u dat uw opvoeders, vrienden en familie u op jonge leeftijd verplicht of gedwongen hebben om te roken ?
Integendeel.
Ik beschouw het als een geluk dat ik op de juiste momenten in mijn leven, toen gezond verstand nog moest ontwikkelen, net zoals resistentie tegen sociale pressie, net zoals onverschilligheid voor groepsdruk, net zoals kritische houding tegenover peer-groups, omringd was door een grote meerderheid niet-rokers die op de gepaste wijze druk in de juiste richting uitoefenden.
Ik ben ervan overtuigd dat die omgevingsfactoren heel wat belangrijker zijn dan gezond verstand in de kwestie 'roken, doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet?'
Oud 5 juli 2015, 10:55   #360
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben hier ver onozel, ik weet niet meet wat doen, ik hebhier nog een sigaartje, grrrrr. Ik steek het niet op , ik drink niet regelmatig ik heb nen hoop drank gekocht ik heb al 5 halve liters Jupiler uit, iedereen heeft me verlaten bweeeeeeeeee, ik wil volharden bweeek roken is doodgaan niet roken is leven kies, kies nu , gvd gvd gvd ik wil rook.
Argh help
Ik trek nog maar nen halve liter Jupiler open, dit is de ergste dag de vierde dag niet roken, shit shit shit, ik ben ziek.
Volhouden.
Kill me.
Ik heb altijd graag gerookt. Ik vond het relaxerend. En ben ook zéér vroeg begonnen. Maar uiteindelijk is het een vuiligheid. Sedert 2002 ben ik gestopt. Laatste sigaret uitgetrapt en dat was het. De eerste 3 weken was het afzien. Een (kleine) hel. Maar elke keer als ik zin had in een sigaret dronk ik een glas water. Nooit meer gerookt sindsdien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2015 om 10:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be